צפייה בגרסה מלאה : מהפכה בנוגע למבחן הרישוי השנתי בדרך?
ראו:
https://rotter.net/forum/scoops1/916426.shtml
המקור כאן - https://www.gov.il/he/pages/news_29_09
כמו באירופה: משרד התחבורה מקדם הקלה לציבור בביצוע מבחני רישוי לרכב עד "גיל 7" אחת לשנתיים במקום כל שנה
השרה רגב: "פחות בירוקרטיה – יותר שירות לאזרח. זו רגולציה חכמה שמפחיתה בירוקרטיה ואת יוקר המחיה מבלי להתפשר על בטיחות הרכבים"
משרד התחבורה בראשות השרה מירי רגב מקדם תיקון לתקנות התעבורה, במסגרתו תופחת תדירות מבחני הרישוי לרכב נוסעים פרטי ולגרורים קלים עד 750 ק"ג, זאת בין היתר, בדומה לרגולציה הנהוגה במדינות האיחוד האירופי. השינוי צפוי לחסוך לציבור הנהגים בירוקרטיה, זמן וכסף, כל זאת תוך שמירה על בטיחות הרכבים ובהתאם לרמת הטכנולוגיה המתקדמת ברכבים המודרניים הכוללים מערכות בטיחות אקטיביות.
התיקון החדש לתקנות התעבורה, שגובש במשרד התחבורה לאחר עבודת מטה מקצועית ורגולטורית, יביא להקלה דרמטית על ציבור הנהגים. רכב נוסעים פרטי חדש, שנרשם לראשונה משנת 2022 ואילך, יעבור מבחן רישוי ראשון בתום שלוש שנים, ולאחר מכן אחת לשנתיים בלבד עד לשנה השביעית. מדובר בשינוי משמעותי שצפוי להפחית את כמות מבחני הרישוי שמבצעים בעלי רכב פרטי לאורך חיי הרכב, ללא פגיעה בבטיחות.
גם גרורים קלים במשקל של עד 750 ק"ג יעברו מבחן רישוי אחת לשנתיים במקום בכל שנה, בהתאם לאותם עקרונות.
עוד מוצע לשנות את הגדרת "רכב מיושן" כך שתחול על רכב שחלפו 20 שנה ממועד רישומו לראשונה (במקום 19 כיום), ובכך לצמצם את מספר הרכבים שבגינם נדרש תהליך רישוי אחת לחצי שנה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "אנחנו ממשיכים לשנות את שיטת העבודה- יותר שירות לאזרח ופחות בירוקרטיה. אנחנו מנגישים שירות, מפחיתים עלויות, מקצרים תורים והכל תוך שמירה מלאה על בטיחות. זו רגולציה חכמה שנותנת כבוד לזמן של האזרח, מפחיתה יוקר מחיה ומשפרת את השירות שמגיע לכל בעל רכב בישראל".
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "מדובר בצעד אסטרטגי חשוב שמובילה השרה רגב. המהלך החדש מביא לידי ביטוי איזון ראוי בין יעילות רגולטורית לבין שמירה על בטיחות כל משתמשי הדרך. משרד התחבורה בחן לעומק את הנתונים, קיים שיח עם כל הגורמים הרלוונטיים, ומביא בשורה אמיתית לציבור. נמשיך לפעול להפחתת חסמים נוספים ונשפר את השירות לאזרח".
וואו איזה מטורפים, רישום רכב מיושן אחרי 20 שנה ולא 19.
מה עשינו שמגיע לנו כל הטוב הזה....
*התגובה היא מליצית ובהחלט מבורך השינוי, רק שמצחיק שמצד אחד יש צעדים משמעותיים ומצד שני מישהו אשכרה ישב והתעניין וטרח לשנות את החוק על משהו כל כך איזוטרי וחסר משמעות כמו ההבדל בין 19 ל20....
יותר משמעותי זה שיבטלו את הטסט של שנה 4 ושנה 6 - צעד מבורך.
חנן-ג'יפולוג
30-09-25, 09:00
עם כל הכבוד לכל שינוי שמקל עלינו, שום דבר מזה הוא לא "מהפכה" .
לא הורדה של שני טסטים בשבע שנים לרכב חדש, ולא הורדה בודדת של אישור מוסך וטסט לרכב ישן.
נחמד. לא יותר מזה.
המהפכה פה זה שאשכרה עושים משהו שמקל ולא מקשה.
אפילו אם זה קצת.
אני מאמין שרובינו בעיקר נרגיש את זה בתורים במכוני הליוו... סליחה הרישוי.
השאלה היא אם הירידה שלהם בהכנסות תתבטא בעליה ביכולת שלהם לאתר תקלות.
את אגרת הרישוי השנתית נשלם כל שנה כמו גדולים....
אגרת רישוי לא הולכת למכונים שהם מנגנון פרטי להבנתי
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
אגרת הרישוי הולכת למדינה,ולכן ככל הנראה נמשיך לשלמה...
עלות המבחן עצמו, הולכת למכון. ההחלטה, באם תיושם, תפגע משמעותית במדפסות הכסף המכונות גם מכוני רישוי.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.