PDA

צפייה בגרסה מלאה : צמיגים לרכב פרטי



OFF-RoaD
19-10-25, 08:01
שלום,

מבקש המלצות לצמיגים לרכב פרטי (קיה סלטוס) שנוסע כ10 אק"מ בשנה, חשוב לי בטיחות קודם כל, ובשאיפה שיחזיקו 3 שנים לפני שנפסלים על יובש.

תקציב לא מוגדר באופן סופי, מניח משהו סטנדרטי מאחד המותגים המוכרים (לא סין) יתאים.

את נושא צמיגי השטח טחנו עד דק, בנושא זה לא מצאתי אינפורמציה.

תודה, עודד

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

kobmyster
19-10-25, 09:00
היה לי ניסיון טוב עם
goodyear efficientgrip performance 2
בשני רכבים פרטיים שונים.
אחיזה טובה, שקט, מדדים טובים לצריכת דלק ולהתנהגות על כביש רטוב. לא זולים במיוחד.
החזיקו למעלה משלוש שנים במצב טוב לפני שהוחלפו.
יש אותם ברוב המידות הסטנדרטיות לרכבים פרטיים.


Sent from my iPhone using Tapatalk

לביא
19-10-25, 11:06
צמיגי קלבר. חברת בת של מישלן.
התקנתי לפני שנתיים. מחזיקים יפה.
לביא

ishc
19-10-25, 12:48
נראה לי שכל צמיג טרי יחסית מפירמה מוכרת ונורמלית שמסתדר לך בתקציב ובמיקום הגאוגרפי של הפנצ'ריה זה ממש בסדר, זה לא אוטו עם איזה שהם דרישות מיוחדות.

ariel-ro
20-10-25, 01:41
קונטינטטל פרימיום קונטקט 7.

צמיג מעולה ממש - שקט, אוחז ומחזיק לאורך זמן.

במבחנים הוא מדורג בטופ - ולא סתם.

הוא גם 'פרימיום' ודי יקר, אבל לדעתי שווה את זה.

אגב, באופן כללי האתר הבא מומלץ למבחני צמיגים - הוא מרכז (וגם סוקר בעצמו) מבחנים בין צמיגים שונים - המבחנים כוללים מרחקי בלימה, התנהגות, שקט, נוחות וכו'.

https://www.tyrereviews.com/
יש להם גם ערוץ יוטיוב מוצלח.

מיכה100
20-10-25, 10:29
בכל זאת רציתי להגיד משהו על "סיניים":
לאחרונה אני מתנייד על סיניים גם בדיסקברי וגם באיוניק 5.
זה קרה די מחוסר ברירה: בדיסקברי קשה מאוד להשיג צמיגי AT אגרסיביים מיצרנים מוכרים ב 255/55/19 , ובאיוניק הצמיג המקורי ותואמיו עולים הון עתק (כ 1400 לצמיג).
מה אני אגיד, השמיים לא נפלו, ואפילו רחוק מכך.
ה Roadcruza R1100 שעל הדיסקברי הם הצלחה מסחררת, כבר 16 חודשים. זה חיקוי BF שעובד היטב בשטח ועדיין נראה מצויין (BF כבר היה מתחיל להעיף קוביות בשלב הזה).
הסיניים שעל האיוניק עובדים בסדר. אין לי כוונות ספורטיביות שם אז המדד העיקרי הוא שקט (לא הצלחתי להבחין בהבדל מהמקוריים) ואחיזה בבלימות חירום (סבירה). עדיין לא נסעתי עליהם בגשם.
מה שאני מנסה להגיד זה ש"סיניים" זה לא בהכרח אסון.

הדסופה
20-10-25, 11:53
מה שרשמת לא תומך בהסבר שהסיניים זה לא אסון
ההתייחסות לקוביות שנשמרות ולשחיקה באופן כללי לא רלבנטית, וגם לא ספורטיבי או לא

אלו לא הסיבות שבגללן לא נוגע בסינים

רני דקל
20-10-25, 12:02
חייב להגיד שגם לדעתי צריך להתחיל להסתכל על הצמיגים מהמזרח שאינו יפן בצורה אחרת. יש חברה סינגפורית בשם GITI שמכרה צמיגי סופר לואו קוסט בישראל לפני שני עשורים בערך תחת השם GT Radial. היום הם מייצרים צמיגי מירוץ תחרותיים ואפילו מספקים את הצמיגים למכונית הכי מהירה בעולם - היאנגוואנג U9 (לייצר צמיגים למהירות גבוהה הם אחד המחסומים הטכנולוגיים הכי גדולים לנסיעה במהירות גבוהה). בקיצור, מדובר ביצרן לא פראייר בכלל.
אפילו נפגשתי בעבר עם אנשים בחברה בנושאים פיתוחיים ועשו עלי רושם טוב. עוד רושם טוב שקיבלתי הוא לגבי חברה אינדונזית בשם Accelera (זה שם מותג תחת חברה שנקראת EP Tyres), סיפור דומה - יצרן רעב עם הרבה דברים להוכיח. נראה שמייצרים צמיגים עם יחס תמורה מצויין וביצועים לא רעים.

ד ו ר ו ן
20-10-25, 12:11
לסינים יש חלליות.. ויש טכנולוגיה אולטרא מתקדמת כשהם רוצים.
הבעיה הגדולה במוצרים הסיניים הוא ריבוי המותגים וכל צ׳אנג ובניו שפותחים חברה מוכרים זבל.
חבר בעל פנצריה אומר שעדיין לא מצא בארץ משהו סיני שהוא יכול להמליץ עליו כחלופה איכותית למותגים הותיקים.
דגש על אחיזה ובלימה, והוא כבעל עסק, גם מוצר שלא חוזר אליו מהר לשירות.
היתרון היחיד שלהם זה מחיר זול, מאד.

מיכה100
20-10-25, 13:59
מה שרשמת לא תומך בהסבר שהסיניים זה לא אסון
ההתייחסות לקוביות שנשמרות ולשחיקה באופן כללי לא רלבנטית, וגם לא ספורטיבי או לא

אלו לא הסיבות שבגללן לא נוגע בסינים

האמת שלא הבנתי את התשובה שלך.
אז מה הסיבות שאתה לא נוגע בסינים?

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

הדסופה
20-10-25, 14:06
בטיחות


Sent from my iPhone using Tapatalk

מיכה100
20-10-25, 14:51
מה שרשמת לא תומך בהסבר שהסיניים זה לא אסון
ההתייחסות לקוביות שנשמרות ולשחיקה באופן כללי לא רלבנטית, וגם לא ספורטיבי או לא

אלו לא הסיבות שבגללן לא נוגע בסינים

האמת שלא הבנתי את התשובה שלך.
אז מה הסיבות שאתה לא נוגע בסינים?

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

מיכה100
20-10-25, 14:52
סליחה על הכפילות. הבנתי.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

ishc
20-10-25, 15:37
בטיחות על בסיס מה?
מישהו פה, לפני שהוא מחליף צמיגים לרכב הפרטי (ואולי גם לרכב שטח), קורא מאמרים? מבחנים? תוצאות בדיקות בלימה, האצה וכו'?

אני מניח (אולי אני טועה) שהרוב פשוט לוקחים את ההצעה הכי משתלמת ממותג מוכר ואולי אצל משוגעים ספציפית כמונו יקראו איזה מבחן או שניים שיתן רושם על ביצועי שטח.

מקסיס, שגם היה פעם מותג זול ופשוט, הוציאו לפני ככה וככה זמן את סדרת ה-RAZR שלהם.
קניתי גם בהאנטר וגם לשבי. צמיג AT אגרסיבי במחיר פרימיום עם ביקורות מהללות.
מהניסיון שלי, לא להיט. לא מחזיק הרבה מעמד, ואין איזה הבדל אחיזה או קשיחות מיוחדים (לגבי רעש אין לי מושג, הרכבים שלי רועשים).

ד ו ר ו ן
20-10-25, 15:47
בטיחות על בסיס מה?
מישהו פה, לפני שהוא מחליף צמיגים לרכב הפרטי (ואולי גם לרכב שטח), קורא מאמרים? מבחנים? תוצאות בדיקות בלימה, האצה וכו'?

אני מניח (אולי אני טועה) שהרוב פשוט לוקחים את ההצעה הכי משתלמת ממותג מוכר ואולי אצל משוגעים ספציפית כמונו יקראו איזה מבחן או שניים שיתן רושם על ביצועי שטח.

קונה צמיגים אצל חבר בעל פנצריה, גיפאי, שממליץ על מה שהוא תופס כמוצר איכותי.
סומך עליו כמי שרואה צמיגים מכל המותגים של לקוחות קבועים ומזדמנים.
חושב שההשוואה לצמיגי שטח סיניים לא נכונה, מעצם השוני בדרישות.
נכון שאנחנו רוצים גם אחיזת כביש ברכב שטח, אבל השאלות המכריעות לגביהם הן עמידות והביצועים בשטח.

ehudzeelim
20-10-25, 20:57
שלום,

מבקש המלצות לצמיגים לרכב פרטי (קיה סלטוס) שנוסע כ10 אק"מ בשנה, חשוב לי בטיחות קודם כל, ובשאיפה שיחזיקו 3 שנים לפני שנפסלים על יובש.

תקציב לא מוגדר באופן סופי, מניח משהו סטנדרטי מאחד המותגים המוכרים (לא סין) יתאים.

את נושא צמיגי השטח טחנו עד דק, בנושא זה לא מצאתי אינפורמציה.

תודה, עודד

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

בטיחות ותוחלת חיים?
1. מישלן
2. קונטיננטל

אומי5
21-10-25, 11:06
בכל זאת רציתי להגיד משהו על "סיניים":
לאחרונה אני מתנייד על סיניים גם בדיסקברי וגם באיוניק 5.
זה קרה די מחוסר ברירה: בדיסקברי קשה מאוד להשיג צמיגי AT אגרסיביים מיצרנים מוכרים ב 255/55/19 , ובאיוניק הצמיג המקורי ותואמיו עולים הון עתק (כ 1400 לצמיג).
מה אני אגיד, השמיים לא נפלו, ואפילו רחוק מכך.
ה Roadcruza R1100 שעל הדיסקברי הם הצלחה מסחררת, כבר 16 חודשים. זה חיקוי BF שעובד היטב בשטח ועדיין נראה מצויין (BF כבר היה מתחיל להעיף קוביות בשלב הזה).
הסיניים שעל האיוניק עובדים בסדר. אין לי כוונות ספורטיביות שם אז המדד העיקרי הוא שקט (לא הצלחתי להבחין בהבדל מהמקוריים) ואחיזה בבלימות חירום (סבירה). עדיין לא נסעתי עליהם בגשם.
מה שאני מנסה להגיד זה ש"סיניים" זה לא בהכרח אסון.

יש לי צמיגי אליאנס יוצאי צהל על נגרר, מי יודע כמה שנים הם כבר נוסעים, והם בקושי ברבע הדרך להשחק. אז מה? לא הייתי עולה איתם על כביש.
יש התנגשות טכנית בין הצורך לשחקיה נמוכה לבין הצורך באחיזה (בשטח, בבלימה בכלל) צמיג רך יותר, אוחז יותר אבל גם נשחק יותר.
כמובן שהטכנולוגיה מתקדמת ויש הרבה באמצע, אבל אי שחיקה לא מעיד על צמיג בטיחותי, לפעמים להיפך.


בטיחות על בסיס מה?
מישהו פה, לפני שהוא מחליף צמיגים לרכב הפרטי (ואולי גם לרכב שטח), קורא מאמרים? מבחנים? תוצאות בדיקות בלימה, האצה וכו'?

אני מניח (אולי אני טועה) שהרוב פשוט לוקחים את ההצעה הכי משתלמת ממותג מוכר ואולי אצל משוגעים ספציפית כמונו יקראו איזה מבחן או שניים שיתן רושם על ביצועי שטח.

מקסיס, שגם היה פעם מותג זול ופשוט, הוציאו לפני ככה וככה זמן את סדרת ה-RAZR שלהם.
קניתי גם בהאנטר וגם לשבי. צמיג AT אגרסיבי במחיר פרימיום עם ביקורות מהללות.
מהניסיון שלי, לא להיט. לא מחזיק הרבה מעמד, ואין איזה הבדל אחיזה או קשיחות מיוחדים (לגבי רעש אין לי מושג, הרכבים שלי רועשים).

זה בדיוק העיניין, אני לא מומחה לצמיגים, בשביל זה יש מבחנים, תקנים ומותגים. אני יודע שמקסיס בסבירות גבוהה יוציאו צמיג שעובר בקלות את מבחני התקן.
זה שאני לא מרוצה מהשחיקה שלו, (RAZR) או מהרעש שלו זה דבר אחד, אבל יש לי אמון גבוה בשרידות שלו ושלא יתפוצץ לי באמצע נסיעה.

ולשאלת פותח השירשור, כבר כמה שנים אני שם מישלין פרמסי 3 ואחר כך פרמסי 4, לא עשיתי המון מחקר, המחיר היה בסדר, שרדו יפה מאוד. (כלל סט שהיה מורכב על רכב שדי התעללתי בו: היו אצלי על קורולה 98, פולו 97, פוקוס 2011, יאריס 2014).

על הליסינג היו לי דנלופ, נתנו אחיזה מעולה ביחס לצמיג לא ספורטיבי, הרכב עבד קשה בהאצות ובלימות, קדמיים שרדו שנה וחצי, אחוריים שלוש שנים.

raanan
21-10-25, 12:33
חבר בעל פנצריה אומר שעדיין לא מצא בארץ משהו סיני שהוא יכול להמליץ עליו כחלופה איכותית למותגים הותיקים.
דגש על אחיזה ובלימה,
לאותו חבר יש גם מסלול מירוצים ביתי ויכולות נהיגה בהתאם + מכשור מדידה ?

אם התשובה כן לכל, אשמח אם תציין מיהו אותו חבר.
פשוט ליבואן הכי גדול של צמיגים בארץ (גילוי נאות הייתי יועץ שלו) שמעסיק גם מהנדסים בתחום, אין את היכולת שציינתי לעיל.

רענן

ד ו ר ו ן
21-10-25, 14:14
לאותו חבר יש גם מסלול מירוצים ביתי ויכולות נהיגה בהתאם + מכשור מדידה ?

אם התשובה כן לכל, אשמח אם תציין מיהו אותו חבר.
פשוט ליבואן הכי גדול של צמיגים בארץ (גילוי נאות הייתי יועץ שלו) שמעסיק גם מהנדסים בתחום, אין את היכולת שציינתי לעיל.

רענן

הגזמת.
אבל יש בהחלט מבט מהשטח מה מתבלא מהר יותר, כמה מגיעים עם בעיות איכות, יציאה מאיזון, ועוד.
בסיס המידע שלו גדול מכל מה שיש לנו כאן וכחבר אני גם סומך עליו יותר בהקשר של אוביקטיביות הדיעה.
סומך עליו הרבה יותר מאשר על יבואן שהאינטרס שלו הוא רווח, כולל מכירת דראק סיני עלום שם.
גם אני הכרתי בעבר מהנדס שעבד אצל יצרן צמיגים. האינטרס המסחרי גובר, וזה ברור.
זה לא מפעל צדקה.

raanan
21-10-25, 22:06
הגזמת.
אבל יש בהחלט מבט מהשטח מה מתבלא מהר יותר, כמה מגיעים עם בעיות איכות, יציאה מאיזון, ועוד.
בסיס המידע שלו גדול מכל מה שיש לנו כאן וכחבר אני גם סומך עליו יותר בהקשר של אוביקטיביות הדיעה.
סומך עליו הרבה יותר מאשר על יבואן שהאינטרס שלו הוא רווח, כולל מכירת דראק סיני עלום שם.
גם אני הכרתי בעבר מהנדס שעבד אצל יצרן צמיגים. האינטרס המסחרי גובר, וזה ברור.
זה לא מפעל צדקה.

דורון היקר !
הפרמטרים שעכשיו כתבת, אכן ניתן להסתמך על פנצ'רמעכר וותיק ומנוסה ובפרט שהוא גם חבר. אבל,
אני התייחסתי להודעה המקורית שלך עם פרמטרים "אחיזה ובלימה"

בלימה, יחסית לא מסובך לבצע ניסוי ולמדוד.
אחיזה, כבר הרבה יותר מסובך.

ובכל מקרה, אף פנצ'רמעכר אין יכולת לבדוק ולנתח נתונים אלו.
אפילו לא יבואן גדול ככל שניתן.
המידע נמצא אצל היצרן ומי שמשקיע בבדיקה מעבדתית/שטח (מניח שמגזינים רציניים מבצעים מבחנים כאלו).

רענן

asafk
21-10-25, 22:15
הבעיה היא שאף אחד מאיתנו לא עושה מבחן השוואתי כתנאי לקניית ארבעה או חמישה צמיגים.
מה שנשאר זה לסמוך על הסיכוי הגדול יותר של צמיגים ממותג ותיק שנחשב איכותי - להיות טובים, מאשר של מותג סיני עלום שם. אנחנו מוכנים לשלם יותר על מוצר ממותג מתוך כך שאנחנו חושבים שהערך שלו עבורנו - במקרה הזה בבטיחות ואורך חיים - יהיה גדול יותר.
זו המשמעות של מיתוג, פשוט וקל.

אסף.

ariel-ro
21-10-25, 22:50
מצחיק כל ענייני התחושות של אנשים בצמיגים.
אין פה שום תחושה, ביצועים של צמיג זה מדד מדיד לחלוטין, ויש אין ספור מבחנים על זה.

למשל:
https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/2025-Tyre-Reviews-Comfort-Tyre-Test.htm

צמיגים שנפוצים בארץ, ההדיוט המצוי יכול להחליט על בסיס המבחן איזה צמיג לקחת.
להחליף לצמיג סיני ולהגיד 'אני לא מרגיש הבדל' זה לא רלוונטי.

במבחן הנ"ל, בבלימה ברטוב מ-80קמ"ש, הצמיג הטוב ביותר בלם ב-24.6מטרים והצמיג הסיני התורן (בכל מבחן יש צמיג סיני תורן בעל שם ומותג חדש, וברוב המוחלט של הפעמים הם מככבים לרעה) בלם ב-34 מ'.
אז איפה התחושות נכנסות לידי ביטוי?
מדובר בכמעט 50% הבדל במרחק בלימה בבלימת חירום, זה ההבדל בין שום דבר מרגש לבין טוטאלוס ואמבלונס ישיר לבית החולים.

raanan
22-10-25, 09:51
מצחיק כל ענייני התחושות של אנשים בצמיגים.
אין פה שום תחושה, ביצועים של צמיג זה מדד מדיד לחלוטין, ויש אין ספור מבחנים על זה.

למשל:
https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/2025-Tyre-Reviews-Comfort-Tyre-Test.htm

צמיגים שנפוצים בארץ, ההדיוט המצוי יכול להחליט על בסיס המבחן איזה צמיג לקחת.
להחליף לצמיג סיני ולהגיד 'אני לא מרגיש הבדל' זה לא רלוונטי.

במבחן הנ"ל, בבלימה ברטוב מ-80קמ"ש, הצמיג הטוב ביותר בלם ב-24.6מטרים והצמיג הסיני התורן (בכל מבחן יש צמיג סיני תורן בעל שם ומותג חדש, וברוב המוחלט של הפעמים הם מככבים לרעה) בלם ב-34 מ'.
אז איפה התחושות נכנסות לידי ביטוי?
מדובר בכמעט 50% הבדל במרחק בלימה בבלימת חירום, זה ההבדל בין שום דבר מרגש לבין טוטאלוס ואמבלונס ישיר לבית החולים.

לא יודע מה מצחיק אותך אבל גם המבחן שהבאת הוא הרבה על תחושות והתרשמות.

אפילו המבחן הפשוט ביותר של מרחק בלימה אינו מדויק ומבוקר.
הוא לא מתבצע על אותו רכב וגם אם יתבצע על אותו רכב, ההבדל בזמן (עד החלפת צמיגים)
משנה את טמפ' האספלט וזה כבר מאד משמעותי לאחיזה ובלימה.
וזאת מבלי להכניס את נתוני הנהג (אפילו נהג טופ פורמולה 1 לא מצליח לשחזר את אותה הקפה במדויק)
ואת נתוני הרכב, אפילו המרסנים (לא בולמים כמו שנהוג לכנות) משפיעים מאד על מרחקי הבלימה.

שורה סופית, נתונים אמיתיים ובדוקים נעשים על גבי מכונות מכויילות ובסביבה מבוקרת (טמפ' , לחות).

לכן המדד הכי פופלרי שלנו הוא תחושתי סובייקטיבי של רשמים בסגנון ,
מחיר, שחיקה לאורך זמן וקמ', רעש

רענן

ד ו ר ו ן
22-10-25, 10:01
שורה סופית, נתונים אמיתיים ובדוקים נעשים על גבי מכונות מכויילות ובסביבה מבוקרת (טמפ' , לחות).
לכן המדד הכי פופלרי שלנו הוא תחושתי סובייקטיבי של רשמים בסגנון ,
מחיר, שחיקה לאורך זמן וקמ', רעש
רענן
רענן,
לקחתי חלק בלא מעט ניסויים אוטומטיביים, אני בעד תהליך סדור כשהמטרה שלו מוגדרת נכון.

אבל 2- אחרי 35+ שנים בדרכים, במגוון רכבים בתנאים שונים, אני יודע להגיד שצמיג סיני טרי וזול על רכב שקיבלתי בהשאלה לתקופה, מתנהג זוועה בכיכר עם קצת מים מהשקייה , או בלולאה ביציאה ממחלף בצרחות חריקה על כביש יבש.

כפי שציין אסף, אין לנו כצרכנים יכולת פרטית למבחן סדור ואין יכולת לנסות בעצמך כמה דגמים ולכן אני לא מתכוון להיות שפן הניסוי בארוע שההשלכות שלו יכולות להיות קריטיות.
מי כמוך שבא מעולם התעופה מודע לכך.

גם מבחני הרשת מוטים לכוונת המפרסם להעביר מסר מסחרי מסויים- הם לא שרות לציבור.

ariel-ro
22-10-25, 22:46
לא יודע מה מצחיק אותך אבל גם המבחן שהבאת הוא הרבה על תחושות והתרשמות.

אפילו המבחן הפשוט ביותר של מרחק בלימה אינו מדויק ומבוקר.
הוא לא מתבצע על אותו רכב וגם אם יתבצע על אותו רכב, ההבדל בזמן (עד החלפת צמיגים)
משנה את טמפ' האספלט וזה כבר מאד משמעותי לאחיזה ובלימה.
וזאת מבלי להכניס את נתוני הנהג (אפילו נהג טופ פורמולה 1 לא מצליח לשחזר את אותה הקפה במדויק)
ואת נתוני הרכב, אפילו המרסנים (לא בולמים כמו שנהוג לכנות) משפיעים מאד על מרחקי הבלימה.

שורה סופית, נתונים אמיתיים ובדוקים נעשים על גבי מכונות מכויילות ובסביבה מבוקרת (טמפ' , לחות).

לכן המדד הכי פופלרי שלנו הוא תחושתי סובייקטיבי של רשמים בסגנון ,
מחיר, שחיקה לאורך זמן וקמ', רעש

רענן

1. במבחן שהבאתי, ספציפית, הכל מתבצע על אותו הרכב בדיוק, באותו היום ע"י אותו הנהג. אתה יכול להיכנס לקישור ביוטיוב ולראות את המטדולוגיה.
2. אני לא דיברתי על זמני הקפות ונוחות, דיברתי על מרחקי בלימה. גם אם המבחן לא מבוקר ברמה של אוניברסיטה, המבחנים השונים מראים פעם אחר פעם שהצמיג הסיני התורן יוצא מזעזע והצמיגים המוכרים יוצאים טוב.
3. מרחקי בלימה זה דבר מדיד. אמנם יש שונות, אבל שונות של 50% היא מעבר לשגיאה בניסויים האלה. (אלא אם אתה טוען שברוב המבחנים, הצמיגים הסיניים התורנים נופלים בשונות של 50% בגלל אפקטים כאלו ואחרים)
4. יש עוד עשרות של מבחנים כאלה, מוזמן להיכנס ולקרוא, התוצאות חד משמעיות בקצוות.
5. כמובן, כמו שדורון רשם, הסינים יודעים לייצר באיכות מאוד גבוהה. אני מדבר על המותגים הכי זולים בשוק, שמשנים את השמות שלהם כל כמה חודשים.

ואגב, גם בנוגע לנוחות והשקט של הצמיג:
התחושה הסובייקטיבית שלנו היא שנכנסו לפנ'צריה עם רביעיית צמיגים יבשים ושחוקים ויצאנו עם צמיגים חדשים.
זה לא השוואה רלוונטית לכלום, כי אף אחד לא מסוגל להשוות בין הצמיגים החדשים שהוא התקין היום לבין אלה שהוא התקין לפני 4 שנים ולהגיד מי מהם יותר שקט.
ולכן, גם אם המחקרים לא ברמה אוניברסטאית, לסוקרים שבודקים את הצמיגים על אותו הרכב אחד אחרי השני יש הרבה יותר כלים להשוואה, כי לנו אין אותם.

אז כן, הטיעונים הניתנים כדי לקנות צמיגים גרועים, מצחיקים. (זה בעיני מקביל לאנשים שמעשנים ואומרים "סבתא שלי עישנה כל החיים וחיה עד גיל 100")
אבל רק הטיעונים מצחיקים, כל השאר סביב הנושא הזה עצוב, כי אנשים כאלה מסכנים אותי על הכביש.

ehudzeelim
22-10-25, 23:13
1.
אז כן, הטיעונים הניתנים כדי לקנות צמיגים גרועים, מצחיקים. (זה בעיני מקביל לאנשים שמעשנים ואומרים "סבתא שלי עישנה כל החיים וחיה עד גיל 100")
אבל רק הטיעונים מצחיקים, כל השאר סביב הנושא הזה עצוב, כי אנשים כאלה מסכנים אותי על הכביש.

אני חושב שאתה יכול להיות רגוע, מה שמסכן אותך בכביש זה לא מרחק בלימה גרוע של צמיגים.
אבל אתה צודק, יש מבחנים טובים, והמותגים הטובים ידועים וזה כמעט לא משתנה לאורך השנים ( הרבה שנים).
ובכל זאת, צריך לזכור עובדה פשוטה ( גם היא מגובה במבחנים): צמיג סיני חדש יבלום הרבה יותר טוב מצמיג איכותי שכבר אינו חדש.
אז מי שבאמת רוצה להישאר על הצד הבטוח, צריך לחשוב גם על זה..

חנן-ג'יפולוג
22-10-25, 23:54
הכלום שאני יכול להציע לדיון הזה זה הנסיון שלי עם ארבעה צמיגים סינים שבאו עם הרכב הסיני שלי. צמיגי Wanli.


(זה הדבר היחיד שאני יכול לתת כי זו החווייה הבודדת שלי. בכל החלפת צמיגים עד היום סירבתי לצמיגים סינים באופן גורף. בהקשר של תת הדיון שהיה כאן אני לא מתיימר לומר שאני עושה פרופסורה על צמיגים לפני רכישה, אבל אני כן בודק פרמטרים שהיצרן נותן ובודק חוות דעת ואז אני רוכש את הדגם שהחלטתי עליו בטיירס4יו או משהו כזה. הצמיגים מגיעים לפנצ'ריה הקרובה אליי ואני מתקין אותם שם. אני לא רוכש את מה שיש לפנצ'רמעכר להציע אלא הקנייה היא מושכלת ומתוכננת מראש).

לעניין עצמו. הצמיגים מחליקים במצבים שאני לא מצפה בהם להחלקה, והם כל הזמן חורקים. בכל בלימה, סיבוב והאצה.
בקבוצת הוואטסאפ של הדגם של הרכב שלי כולם מתלוננים על זה, ויש בודדים משקיענים שהגדילו לעשות והחליפו יזום את הסט המקורי כשהוא בעצם כמעט חדש.
בנוסף, כל הזמן יורדות מהם חתיכות קטנות של גומי כתוצאה ממגע עם אבנים קטנטנות. מאוד לא אופייני לצמיגי כביש. הסולייה מלאה בחורים.

מבחינתי המסקנה שלי היא להמשיך לא לקנות צמיגים סיניים. מניח שיש להם גם תוצרת טובה, אבל כשניסיתי למצוא חוות דעת, זה התגלה כקשה עד בלתי אפשרי, אז לא תודה.

ehudzeelim
23-10-25, 00:58
הכלום שאני יכול להציע לדיון הזה זה הנסיון שלי עם ארבעה צמיגים סינים שבאו עם הרכב הסיני שלי. צמיגי Wanli.


(זה הדבר היחיד שאני יכול לתת כי זו החווייה הבודדת שלי. בכל החלפת צמיגים עד היום סירבתי לצמיגים סינים באופן גורף. בהקשר של תת הדיון שהיה כאן אני לא מתיימר לומר שאני עושה פרופסורה על צמיגים לפני רכישה, אבל אני כן בודק פרמטרים שהיצרן נותן ובודק חוות דעת ואז אני רוכש את הדגם שהחלטתי עליו בטיירס4יו או משהו כזה. הצמיגים מגיעים לפנצ'ריה הקרובה אליי ואני מתקין אותם שם. אני לא רוכש את מה שיש לפנצ'רמעכר להציע אלא הקנייה היא מושכלת ומתוכננת מראש).

לעניין עצמו. הצמיגים מחליקים במצבים שאני לא מצפה בהם להחלקה, והם כל הזמן חורקים. בכל בלימה, סיבוב והאצה.
בקבוצת הוואטסאפ של הדגם של הרכב שלי כולם מתלוננים על זה, ויש בודדים משקיענים שהגדילו לעשות והחליפו יזום את הסט המקורי כשהוא בעצם כמעט חדש.
בנוסף, כל הזמן יורדות מהם חתיכות קטנות של גומי כתוצאה ממגע עם אבנים קטנטנות. מאוד לא אופייני לצמיגי כביש. הסולייה מלאה בחורים.

מבחינתי המסקנה שלי היא להמשיך לא לקנות צמיגים סיניים. מניח שיש להם גם תוצרת טובה, אבל כשניסיתי למצוא חוות דעת, זה התגלה כקשה עד בלתי אפשרי, אז לא תודה.

מה שאתה מתאר פה נשמע זוועה, זה לא משהו שמאפיין צמיגים סיניים באשר הם.
אצלי, אני מתקין מה שזמין, במחיר סביר. גם ככה אני מחליף כל שנתיים עקב קילומטראז אז הם לא מספיקים להתייבש. במשך השנים היו לי המון סטים, סינים ולא סינים, הגעתי למסקנה שכשהצמיג טרי זה לא משנה. כרגע, אני עם צמיגים סיניים Farroad frd86, נהדרים בעיניי. חזקים מאד. כבר 55k ק"מ ומצבם עדיין טוב. מניח שאסגור איתם כ-75k קמ.
מצד שני, במכוניות של אשתי, אני לא מתקין סיניים, רק מותגים איכותיים. כרגע היא עם טויו, והיו מישלן, דאנלופ, ועוד. ומחליף סט כל 4 שנים ללא קשר לקילומטראז' (הנמוך יחסית).
להגיד שאני מרגיש הבדל בשני המוסואים בין הסינים לטויו כששני הסטים חדשים? כן, הסינים יותר חזקים, פחות שוקעים תחת עומס (שזה הגיוני, הקוד עומס שלהם יותר גבוה, אלה צמיגי LT). מעבר לזה, אין הבדל מורגש. אצל מי שדורש ביצועים בכביש - זה עניין אחר. בנהיגה סטנדרטית יומיומית, המסקנה שלי מהניסיון האישי שלי, הכי חשוב טריות הצמיג ולא המותג.
מי שמתכוון למשוך הרבה שנים עם הצמיגים - שלא ייקח סיני, ובעדיפות למישלן וקונטיננטל, אלה לדעתי הצמיגים בעלי תוחלת החיים הארוכה ביותר. ואחכ שאר המותגים המוכרים.

asafk
23-10-25, 01:22
מנסיוני, צמיגים למכוניות שונים מהותית מצמיגי מסחריות - וחבל להסיק מסקנות מתחום צמיגי המסחריות למכוניות וההיפך.

אסף.

ehudzeelim
23-10-25, 08:20
הזכרתי את ה-LT כי זה מה שיש אצלי כרגע, אבל דיברתי על סינים, שהיו אצלי על כמה רכבים וגם על פרייבטים, באופן כללי.
המסקנה הראשונה שלי היא שכן, סינים פחות טובים מהמותגים המוכרים.
המסקנה השניה היא שיותר חשוב שהצמיג יהיה טרי.

-->