צפייה בגרסה מלאה : הגבהה 2" מומלצת לרוביקון 4xe 2022 ?
הי,
מתייעץ מניסיונכם -
מחפש הגבהה 2" כדי קצת להגביה אבל גם כדי לשכך יותר את הנסיעה.
לשכך בעיקר בנסיעה במהירות 20-40 קמ"ש בשבילים סלעיים או המקביל בכביש - במפרים ובורות בכבישים עירוניים.
בהנחה שהצמיגים נשארים בגודל המקורי.
איזו ערכה מומלצת ?
אצל מי להתקין אותה ?
עלויות ?
תודה
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
אם אתה כבר מגביה, לדעתי עדיף 2.5 שירשם כ 2 ברשיונות ויאפשר לך לעבור טסטים. כל עוד אין שינויים והתאמות אחרים שצריך לעשות.
רק שים לב שה 4XE שוקל יותר ואתה צריך סט שתואם לזה. לא סט של JL רגיל.
שים לב שאם מגביהים ללא שימור זווית קאסטר, הרנגלר הופך רגיש יותר ל Death Wobble.
השיטה היקרה יותר היא עם זרועות מתכווננות, השיטה הזולה היא ע״י drop brackets לזרועות הקיימות.
זה לא מגיע עם הערכות שנמכרות.
אני לא אומר שאי אפשר לחיות בלי זה, רק כדאי להכיר את החסרונות.
Sent from my iPhone using Tapatalk
קפיצי טראפלקס 2.5" ובולמי פוקס.
כמובן שאפשר להוסיף עוד המון דברים גם בקיט 2.5" כדאי לקבל מהלכי מתלה משופרים.
מקום מומלץ ארז 4x4
אצלי יש פוקס 2.0 ואני לא משוכנע ב 100% שהם שווים את המחיר, למרות שהם ברי-שיפוץ (תמורת סכום לא מבוטל).
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני החלפתי בולמי אולדמן לפוקס יש הבדל גדול לטובת הפוקוס.
אני שוקל בבוא הזמן לנסות בילשטיין 5100.
הפוקס שלי בני 40,000 ק״מ.
שני אחוריים שופצו כבר, אחד שוב נוזל.
שיפוץ פוקס עולה כמו בולם בילשטיין חדש.
לפי מידע ברשת, הבילשטיין שורדים כפול.
אני לא חושב שהג׳יפ שלי מתנהג בצורה יוצאת דופן עם הפוקס (קפיצי רוביקון אקספרס).
אם למישהו יש נסיון עם השוואה לבילשטיין, אשמח לשמוע.
Sent from my iPhone using Tapatalk
המלצת הסטנדרט לרוביקון JL היא -
הגבהה 2״ עם קפיצי רוביקון אקספרס או טרפלקס.
ובולמי פוקס.
הטרפלקס נחשבים קצת נוחים יותר, ורכים יותר, אבל גם שוקעים מהר יותר מהאקספרס הקשים.
זה השילוב המנצח ב entry level לפי חוכמת ההמונים.
אני ממליץ דווקא על בולמי פלקון לטעמי עדיפים על הפוקס וזולים מהם.
לא בטוח שחברת רוביקון אקספרס עוד קיימת או משווקת בארץ. קפיצי טרה פלקס אכן רכים אבל נוטים לשקוע דיי מהר
אני שוקל בבוא הזמן לנסות בילשטיין 5100.
הפוקס שלי בני 40,000 ק״מ.
מישהו יש נסיון עם השוואה לבילשטיין, אשמח לשמוע.
Sent from my iPhone using Tapatalk
היו לי בילשטיין 5100.
אמנם רכב אחר אבל נחמד. זהו.
הוחלפו בהזדמנות הראשונה ל-7100, הבדל גדול.
וההשלכה.. משהו בכיתה מעל 5100
ה-5100 לא ניתנים לשיפוץ, וניתנים לכיול, ה-7100 כן, כמה מאות שקלים אם זה אטמים בלבד.
היו לי בילשטיין 5100.
אמנם רכב אחר אבל נחמד. זהו.
הוחלפו בהזדמנות הראשונה ל-7100, הבדל גדול.
וההשלכה.. משהו בכיתה מעל 5100
ה-5100 לא ניתנים לשיפוץ, וניתנים לכיול, ה-7100 כן, כמה מאות שקלים אם זה אטמים בלבד.
נחמד זה עשוי להספיק לי.
מעניין איך ה 5100 מתנהג עם הרוביקון אקספרס, שהם די קשיחים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
נחמד זה עשוי להספיק לי.
מעניין איך ה 5100 מתנהג עם הרוביקון אקספרס, שהם די קשיחים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
השילוב המקובל בולם ״קשה״ עם קפיץ רך.
קפיץ קשיח ובולם רך, מתכון לשיכוך גרוע.
השילוב המקובל בולם ״קשה״ עם קפיץ רך.
קפיץ קשיח ובולם רך, מתכון לשיכוך גרוע.
ה 5100 אמורים להיות קשיחים יותר מהפוקס שיש לי היום.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ה-5100 לא ניתנים לשיפוץ, וניתנים לכיול, ה-7100 כן, כמה מאות שקלים אם זה אטמים בלבד.
תיקון להשמטה:
5100 *לא* ניתנים לכיול.
ה-7100 כן.
ברכב לא קל כמו שלך הייתי מחפש בולם טוב יותר מאשר 5100.
תיקון להשמטה:
5100 *לא* ניתנים לכיול.
ה-7100 כן.
ברכב לא קל כמו שלך הייתי מחפש בולם טוב יותר מאשר 5100.
אני משתדל כבר לצאת עם פחות ופחות ציוד.
נורא כיף שיש חלון אחורי פתאום.
בכל מקרה, אנסה לנסוע על רכב של חבר לפני שאקח החלטה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
הי,
מתייעץ מניסיונכם -
מחפש הגבהה 2" כדי קצת להגביה אבל גם כדי לשכך יותר את הנסיעה.
לשכך בעיקר בנסיעה במהירות 20-40 קמ"ש בשבילים סלעיים או המקביל בכביש - במפרים ובורות בכבישים עירוניים.
בהנחה שהצמיגים נשארים בגודל המקורי.
איזו ערכה מומלצת ?
אצל מי להתקין אותה ?
עלויות ?
תודה
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
אני יכול לענות על השאלה אצל מי להתקין: אצלך בחצר.
קל לעבוד על רנגלר, ממש. במיוחד כשהוא יחסית חדש והברגים מקוריים ובתולים. אתה, דובי, עשית דברים הרבה יותר מסובכים.
נזכרתי בכתבה מפעם על הנושא.
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/2500
הנחתי שהעבודה עצמה פשוטה, ואקח את זה כמחמאה,
התכוונתי למתקין בהקשר הרישום של ההגבהה ברישיון.
בינתיים אני מבין שכדאי לבדוק קפיצי טרפלקס ובולמי פוקס.
חוץ מארז יש מישהו מומלץ באזור המרכז ?
תודה !
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
לגבי הגבהות של 2", יש את הקיט הרישמי של מופאר. זה לא הכי זול אך כולל מלבד בולמי פוקס וקפיצים גם חלקים נוספים כגון מקשרים למוט מייצב, במפסטופים ומוטות רדיוס לתיקון הגיאומטריה של הסרן הקדמי.
יש לא מעט מתקינים כגון סופרג'יפ ועוד. תעשה סקר. בזמנו התקנתי אצל סיטבון טאצ' בראשון.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
לא ממליץ על סיטבון טאצ׳.
סופר ג׳יפ רחובות סבבה.
יש גם בראשון לציון מומחה רנגלרים, שגם בעלים של אחד ומטייל בקבוצות, שכחתי את שמו כרגע.
ישב ליד פליקס פולקסווגן.
ערן זיו 050-3305115
Sent from my iPhone using Tapatalk
Yaron.nahum
26-10-25, 14:55
אני יכול לענות על השאלה אצל מי להתקין: אצלך בחצר.
קל לעבוד על רנגלר, ממש. במיוחד כשהוא יחסית חדש והברגים מקוריים ובתולים. אתה, דובי, עשית דברים הרבה יותר מסובכים.
נזכרתי בכתבה מפעם על הנושא.
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/2500
הבעיה העיקרית כאן היא לא ההתקנה , אלא הרישום.
וביצוע רישום יכול רק מי שרשום במשרד התחבורה ככזה שמותר לו לבצע את הפעולה.
ולא כולם יזרמו עם לאשר התקנה שהם לא ביצעו. או לחלופין ידרשו סכום עבור האישור שכבר לא שווה לבצע את העבודה לבד.
אם לאחר מכן ירצה להחליף לסטאפ אחר , אז כן , ההצעה שלך מעולה .
דניאל אדיב
27-10-25, 10:13
בולמי הפוקס שמגיעים בקיט של מופאר שונים מהקיט שנמכר בניפרד.
בקיט של מופאר מדובר במיכל של 2.5 אינץ' עם שפט של 2 אינץ' מה שאומר יותר שמן ופחות התחממות.
הפוקס 2.0 הסטנדרתי זה דגם כניסה די סביר ועושה את העבודה בטוח יותר טוב מהדגמים של בילשטיין שהועלו פה.
אם הייתה בעיה עם השיפוץ אלי מאוטבאק לא אחד שבורח מאחריות, הייתי מנסה ליצור איתו קשר.
אם התקציב מתאים לא הייתי מתפשר והולך ישר על הפוקס ELITE 2.5. יקר אבל שווה כל שקל!
השילוב המקובל בולם ״קשה״ עם קפיץ רך.
קפיץ קשיח ובולם רך, מתכון לשיכוך גרוע.
אתה יכול בבקשה להסביר את האמירה.
אצלי כרגע ברוביקון JL 2022 דיי עמוס דרך קבע הגבהה 3.5 קפיצי טרהפלקס ובולמי פלקון מתכווננים עם מיכל מכוונים לצד הקשיח (דרגה 7 מ-10 שהיא הקשיחה ביותר)
לעמי זה עדיין לא השילוב האידאלי ורצה כיוונון מדוייק יותר - אז להקשיח את הבולם עוד?
אתה יכול בבקשה להסביר את האמירה.
אצלי כרגע ברוביקון JL 2022 דיי עמוס דרך קבע הגבהה 3.5 קפיצי טרהפלקס ובולמי פלקון מתכווננים עם מיכל מכוונים לצד הקשיח (דרגה 7 מ-10 שהיא הקשיחה ביותר)
לטעמי זה עדיין לא השילוב האידאלי ורצה כיוונון מדוייק יותר - אז להקשיח את הבולם עוד?
מה התופעה?
הרכב מתנדנד יותר ממחזור אחד אחרי באמפ?
הרכב מתרסק על פס האטה?
בגדול,
קפיץ רך ובולם קשיח מאפשר לקפיץ לעבוד אבל לא מאפשר סגירה בקלות, ומשכך גם בפתיחה למנוע הצלפה.
לדוג'- אחרי פס האטה בכביש, האף עולה-יורד יותר ממחזור אחד.
רואים את זה יפה בכביש ברכבים עם בולם גמור, הרכב מתנדנד מעלה-מטה/גלגל מקפץ עם עצמו כי נכנס לתדר עצמי ללא ריסון.
קפיץ קשיח עם בולם "רך" יאופיין בחוסר ריסון לצד השני, למשל במעבר באמפ, החלק האחורי של הרכב "יבעט" כי הבולם לא מסוגל לרסן את הפתיחה המהירה של הקפיץ.
יש ריסון. הרכב לא מתנדנד אחרי באמפ אבל זה קשיח מדיי לטעמי - באמפ מורגש מדיי ברכב.
זוית זרועות רדיוס?
אולי המתלה ננעל בתחילת המהלך בגלל הגבהה?
המלצה שלי,
תחליט טוב טוב לאיזה רמה אתה מעוניין לבנות את הרנגלר שלך ולפי זה תחליט באיזה סט להשקיע וכמה להשקיע.
לעשות את זה פעמים או שלוש זה יקר…
.
יש אמרה ידועה ברנגלרים:
Myth: " I am done building my Jeep."
Reality: No, you're not
Sent from my iPhone using Tapatalk
מובן לגמרי,
לכן הגדרתי את הצורך בתחילת השרשור כמיטב יכולתי -
הגבהה של 2", שיכוך טוב יותר של במפרים/שביל סלעי.
לא לרכך יותר מדי, לא לשטח קשוח, לא להגביה יותר מדי.
אגב, מצטגיפיטי -
לצורך הגבהה של 2 אינץ' ברוביקון 4xe, ניתן להתקין מספר דגמי בולמים של פוקס, לרוב במסגרת ערכת מתלים ייעודית לרכב. הבולמים הנפוצים ביותר הם מסדרת Fox Performance Series 2.0 IFP ומסדרת Fox Performance Elite Series 2.5.
הבחירה בדגם תלויה בעיקר בצרכים ובאופי הנהיגה שלך:
Fox Performance Series 2.0 IFP
מאפיינים: מציעים שיפור משמעותי לעומת בולמי המפעל, עם שסתום מותאם לרכב לנסיעה חלקה ונוחה יותר, בשימוש יום-יומי ונהיגת שטח מתונה.
יתרונות:
התאמה טובה ל-4xe: מיועדים למשקל הכבד יותר של ה-4xe ומספקים ביצועים משופרים גם בשטח.
נראה די קולע.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
קח אותו לסיבוב אחרי שאתה מתקין, שיוכל לדווח גם מיד ראשונה
או בניסוח אחר - בסהכ כנראה קיבלת את הטקסט השיווקי שמופיע באתר של פוקס או של מתקין / מפיץ כלשהו שלהם , בתרגום לעברית
Sent from my iPhone using Tapatalk
אתה יכול בבקשה להסביר את האמירה.
אצלי כרגע ברוביקון JL 2022 דיי עמוס דרך קבע הגבהה 3.5 קפיצי טרהפלקס ובולמי פלקון מתכווננים עם מיכל מכוונים לצד הקשיח (דרגה 7 מ-10 שהיא הקשיחה ביותר)
לעמי זה עדיין לא השילוב האידאלי ורצה כיוונון מדוייק יותר - אז להקשיח את הבולם עוד?
שלמה, קשה דרך האינטרנט לכוון בולמים, לא ברור אם הגעת לסוף מהלך בבאמפ ואתה מפרש את זה כבולם קשה מידי, ובנוסף גם האם הבעיה בקדמי או באחורי.
בבולמים שלך יש שלושה מצבים עיקריים ,אתה כרגע במצב 2 , בכדי לדעת איזה כיוון יהיה נוח לך יותר , יש את מצב 1 שהוא רך ומצב 3 שהוא קשה. תשחק עם המצבים הללו ותרגיש בהבדל, זה יעזור לך בכיוונון הפיין טיונינג של מצב 2 האמצעי.
אני לדוגמא , בנסיעה איטית מאוד בשטח מעדיף את מצב 1. בנסיעה אגרסיבית את 3 בכדי לא לסגור מהלך. מצב 2 זה באמצע לרוב המצבים.
איך הבולמים של פלקון בכלל ובהשוואה לפוקס ?
בשני המקרים שואל על מונוטיוב, ולמטרה שהגדרתי - לרכך קצת.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
תעשה גוגל לחוכמת ההמונים בפורומים אמריקאים.
אני בחמש השנים האחרונות עם פלקון 3.3. היתרון העיקרי שלהם הוא אפשרות כיוונון הבולם בעצמך בהתאם לנוחיותך ולסוג תנאי הדרך. ולטעמי זה עובד יופי . הם גם מפגינים שרידות יפה מאוד. טפו מלח מים.
אני למשל לא אוהב שהג׳יפ מגלגל בסיבובים בנסיעה בכביש, אוהב אותו מהודק, שזה למעשה 98% מהנסועה שלו. מצד שני מעדיף את המצב הרך בשיוט איטי בשטח טרשי . מצד שלישי את המצב הקשה ביותר לנסיעה מהירה בשבילים באמפיים חוליים.
בקיצור יותר אופציות.
בין הסט של טרהפלקס-פלקון לזה של מופר-פוקס, שניהם מונוטיוב,
מה השיקולים ?
מה רך יותר ?
האם הסטטי של מופר שוקע פחות מזה של טרהפלקס ?
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
שלמה, קשה דרך האינטרנט לכוון בולמים, לא ברור אם הגעת לסוף מהלך בבאמפ ואתה מפרש את זה כבולם קשה מידי, ובנוסף גם האם הבעיה בקדמי או באחורי.
בבולמים שלך יש שלושה מצבים עיקריים ,אתה כרגע במצב 2 , בכדי לדעת איזה כיוון יהיה נוח לך יותר , יש את מצב 1 שהוא רך ומצב 3 שהוא קשה. תשחק עם המצבים הללו ותרגיש בהבדל, זה יעזור לך בכיוונון הפיין טיונינג של מצב 2 האמצעי.
אני לדוגמא , בנסיעה איטית מאוד בשטח מעדיף את מצב 1. בנסיעה אגרסיבית את 3 בכדי לא לסגור מהלך. מצב 2 זה באמצע לרוב המצבים.
הגעתי לכיוונון שרציתי - מצב 2 מכוון על 7 מתוך 10. כלומר בולם לכיוון הקשיח יותר אבל לא במצב הכי קשיח
עדכון - התקנתי את הסט של מופר, בולמי פוקס 2.5.
בכביש מרגיש שיפור קל+.
שטח אעדכן בעתיד הקרוב אנשאללה.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
עדכון - התקנתי את הסט של מופר, בולמי פוקס 2.5.
בכביש מרגיש שיפור קל+.
שטח אעדכן בעתיד הקרוב אנשאללה.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
תתחדש , סט סביר בהחלט , בהמשך נהפך לקשיח יותר ומרגישים את כל הבורות בכביש.
לידיעתך לא הגבהת 2.5 , הגבהת 1.5 , ה4xe מלכתחילה גבוה ב1" אינץ ביחס לרוביקון סטנדרטי , השאלה האמיתית אם אתה יכול לשים קיט 3.5 של מופאר ובעצם להגביה ב2.5 את ה4xe ?
אני החלפתי בולמי אולדמן לפוקס יש הבדל גדול לטובת הפוקוס.
איזה דגם של פוקס? מה העלות לבולם?
5 ס"מ.
מונוטיוב 2.5.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20251117/b029294e849c7c5a5fe2d2f56f448eb8.jpg
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.