PDA

צפייה בגרסה מלאה : פורסטר 2015 לא עובר טסט בגלל זיהום אוויר



רמי גלבוע
09-11-25, 18:17
היי סוברואידים!
הפורסטר שלי לא עבר טסט בגלל זיהום, שנה שנייה ברציפות. בשנה שעברה עשיתי לו טיפול ניקיון כללי, כולל מנגנון מצערת וכיו"ב. השנה הכנסתי מראש תוסף דלק ונסעתי כ-50 ק"מ ולא עזר, שוב לא עברתי טסט. לא לזה ציפיתי כאשר קניתי פורסטר במקום הדיסקו...

השאלה שלי היא, האם הבעיה מוכרת גם לאחרים?
אני בטוח שהמנוע לא מכוון (למרות שבילה לא מעט זמן מחובר למחשב במוסך בעל מוניטין). 1. הוא צורך הרבה דלק. 2. כאשר אני עומד מאחורי האוטו עם מנוע פועל, אני מריח ריח דלק לא שרוף. 3. בזינוק מעמידה, דוושת הגז רגישה מדי.

נתוני תצרוכת: 100-110 בין עירוני רגוע, הוא מוציא בקלות 12-14 קמ"ל.
בנסיעה פחות מודעת, בקושי 10-11 קמ"ל.
בנסיעה עירונית הוא מסוגל לרדת ל 8-9 קמ"ל ואף פחות; תאמינו לי שכאשר זה האוטו שלי, אני נוהג עם רגל ימין קלילה מאוד...
האוטו במצב כללי מצוין, 85,000 ק"מ.

האם הבעיה מוכרת?
איך ואיפה מטפלים?

ד ו ר ו ן
09-11-25, 21:49
לא. פ יפית לסובארו אבל נכון לרכבים עם דוושה אלקטרונית.
אחרי ניקוי בית מצערת, איפסת מחדש את המצערת?
המצערת ״לומדת״ את מצב הפרפר וכשיש לכלוך היא מכויילת למצב נתון, עשיר כדי לפצות.
אחרי ניקוי בית מצערת צריך לאפס מחדש את הדוושה.

רמי גלבוע
10-11-25, 14:10
דורון,
לא יודע אם איפסו את בית המצערת, אבדוק.
אני משער שעשו, אבל לך תדע; אני גם לא סומך על הזיכרון של המוסכניק, מה עשה לפני שנה.
הוא בטוח יאמר שעשה...

ד ו ר ו ן
10-11-25, 15:23
חפש ברשת.
בקורולה זה תהליך פשוט של סדר פתיחת סוויץ ולחצה על הדוושה.
סידר מיידית גמגום בסרק.

YoavR
10-11-25, 16:00
רמי
הרכב נכשל בטסט על זיהום אויר או שבגלל נורה CHECK ENGINE דולקת לא הכניסו אותו בכלל למסלול? (קרה לי)

היה לי פורסטר 2016 כמה שנים. (רכב נהדר!) במהלכן אכלתי מרורים בטסט בגלל נורת CHECK ENGINE דולקת.
בהקשר של זיהום אויר היא דולקת משתי סיבות אפשריות.
1. חיישן חמצן תקול.
2. סובארו דחפו שם מערכת שנקראת SECONDARY AIR שנועדה ללהזרים אויר נקי באגזוז בזמן הנעה קרה וכך לדלל את הרעלים שנמדדים בקצה האגזוז. יש בתא מנוע מפוח אויר חשמלי שמפעיל המחשב כשהמנוע קר. המפוח מזרים אויר טרי דרך צינורות אל סעפת הפליטה מיד ביציאה מהראשים. במקביל יש שני מגופים שנפתחים ומאפשרים מעבר אויר אל הסעפת. כשהמגופים פתפייחים/נתקעים/נשרפים הנורה נדלקת אבל הרכב יעבור בדיקת זיהום אויר כשהמנוע בטמפ' עבודה. יש על זה לא מעט מידע ברשת.
אני, בסופו שלדבר, ביטלתי את הנורה...

מוטי ג.
10-11-25, 17:43
למה לבטל נורה כשאפשר לחבר קורא obd2 ב15 ש"ח מאלי אקספרס לטלפון ולאפס תקלות בכניסה למסלול

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

YoavR
10-11-25, 18:32
כי היא נדלקת מחדש תוך חצי שעה.
וגם הציק לי נורא בעיין. הפרעה אישית שלי.

Sent from my SM-G970F using Tapatalk

מוטי ג.
10-11-25, 20:14
אה.... תגיד ככה.
גם אני הוצאתי פעם נורת תקלת מנוע כי היא התריעה סתם.


Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מוני אורבך
11-11-25, 07:58
ביטול נורת chack engin היא רעיון מאוד גרוע.
תקלה במנוע יכולה לנבוע מכל מני סיבות לא רק מ"מפוח שלא עובד"
לעניות דעתי אם יש בעיה במנוע צריך לטפל בה ולא לבטל מנרת אזהרה.
יכול להיות עוד בעיות שלא תדע כלל על קיומם.
לדוגמא מנוע שנוסע עשיר מדי, שורף יותר מדי דלק, ומפייח את כל מערכת הפליטה.
הוא עלול אפילו להשבית את הממיר הקטליטי.
נראה לי שבמקום להתעלם צריך לקרוא את התקלות, להבין מה הבעיה ולתקן אותה.
אבל זה הדעה הפרטית שלי... כל אחד יעשה מה שנראה לו טוב.

היי,, שנים התעלמנו מכל סימני ההזהרה על חמס, ותראו איך זה יצא.

מוטי ג.
11-11-25, 08:28
אני אסביר את הצד שלי,
טויוטה אוונסיס שנת טרפאפו, התראות על זיהום אויר, מוסך טויוטה אומר עלות החלפת ממיר כמה ת'לפים ולא מבטיחים שהבעיה תעלם.

את ההמשך תבין לבד

אבל אנחנו חוטפים את הדיון

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

YoavR
11-11-25, 08:50
ביטול נורת chack engin היא רעיון מאוד גרוע.
תקלה במנוע יכולה לנבוע מכל מני סיבות לא רק מ"מפוח שלא עובד"
לעניות דעתי אם יש בעיה במנוע צריך לטפל בה ולא לבטל מנרת אזהרה.
יכול להיות עוד בעיות שלא תדע כלל על קיומם.
לדוגמא מנוע שנוסע עשיר מדי, שורף יותר מדי דלק, ומפייח את כל מערכת הפליטה.
הוא עלול אפילו להשבית את הממיר הקטליטי.
נראה לי שבמקום להתעלם צריך לקרוא את התקלות, להבין מה הבעיה ולתקן אותה.
אבל זה הדעה הפרטית שלי... כל אחד יעשה מה שנראה לו טוב.

היי,, שנים התעלמנו מכל סימני ההזהרה על חמס, ותראו איך זה יצא.

מסכים לגמרי.
זה היה גם שיקול. אבל בסופו של דבר, בגלל שלאורך עשרות רבות של אלפי ק"מ לא היו תקלות אחרות, ובגלל שהיה לי נגיש מחשב דיאגנוסטיקה לבדיקת קודי תקלה פעילים אחת ל...
ההחלטה הסופית הייתה ניטרול הנורה.

ד ו ר ו ן
11-11-25, 09:57
אני אסביר את הצד שלי,
טויוטה אוונסיס שנת טרפאפו, התראות על זיהום אויר, מוסך טויוטה אומר עלות החלפת ממיר כמה ת'לפים ולא מבטיחים שהבעיה תעלם.

את ההמשך תבין לבד

אבל אנחנו חוטפים את הדיון

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

ממיר חליפי ועשית שירות לעצמך.
ברמת המיומנות שלך, יש לא מעט סרטוני ניקוי ממיר דרך חור חיישן החמצן.

PW
11-11-25, 10:03
שנת טרפאפו
תרפפ"ו

רק אומר

מוטי ג.
11-11-25, 12:17
נכון לשניכם, האוטו נמכר מזמן,.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

רמי גלבוע
11-11-25, 17:57
תודה לעונים;
אצלי לא דולקת Check Engine והגעתי למכון אחרי 60 ק"מ בינעירוניים, עם תוסף דלק....
זו כנראה לא הבעיה אצלי, אבל זה לא פחות מעצבן

asafk
11-11-25, 18:07
איזה מכון רישוי?
אני שואל כי אותי הכשילו לפני כמה שנים בדינמומטר תל אביב על זיהום אויר והתברר (3000 שח על ממיר חדש לאחר מכן) שהמכשיר המודד היה לא תקין.
זה שהרכב שלך מסריח וסובל מצריכת דלק גבוהה בהחלט רומז שייתכן והבעיה אמיתי , אבל אין לשלול תקלה במדידה.

אסף.

נדב42
11-11-25, 21:21
אצל מתקיני הסבת רכבים לגז יש מכשירי מדידת גזים כמו שיש במכוני הרישוי, אני בטוח שיסכימו לבדוק עבורך את רמת הזיהום כדי לוודא אם זו תקלה במדידה או שהגיע הזמן לחזור לדיסקו ...

asafk
11-11-25, 21:31
גם בכל מוסך יש מכשיר 4 גזים....

אסף.

בוץ
12-11-25, 02:38
האם ניקת חיישן EGR ? אלו חלק מהסימפטומים של חיישן תקול/ מלוכלך
בנוסף - חיישן MAF - אם הקריאה לא נכונה תהיה תערובת עשירה מדי.

רמי גלבוע
12-11-25, 12:46
האמת היא שבאמת עשיתי את הבדיקה בדינמומטר תל אביב... לך תדע.

אני מתכוון לחכות לסוף אורכת התיקונים ואז לגשת למכון אחר, אנשי שלומנו.
אני משער ששם אעבור בגל מקרה, ואוכל גם לקבל אישור או שלילה של התוצאה הקודמת.
אבדוק גם את נושא החיישנים שכתבתם, תודה

shachar
12-11-25, 18:29
זה סובארו מנוע עם שני ה EGR?



ראיתי סולונואידים כאלו תקועים מפיח.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

joniar
13-11-25, 06:43
שלום
גם לי היה עניין כזה עם הזיהום אוויר בפורסטר.
לאחר מעשה הבנתי שזה יותר בעיה של מכון הטסטים אליו הלכתי.
3 פעמים לבדיקה חוזרת ולמלא תוספים ולמלא 98 ולהגיע עם מנוע חם. טראומה אמיתית.
ובפעם השניה הבוחן הראשי אומר לי פעם הבאה אני אעביר אותך. ובפעם הבאה פשוט. לא חיבר את המכשיר כמו שצריך.
או שבפעמים הראשונות אמר לתת גז תוך כדי בדיקה ובשלישית לא.
שוב..החלטה של הבוחן הראשי מתי להעביר אותי.

עברתי מכון טסטים ולא דיברו איתי על זיהום אוויר.
ולא החלפתי ממיר ולא שום דבר.
בהצלחה

רמי גלבוע
15-11-25, 19:26
כן, אני מחכה יעבור שהוא את הארכה, ואז אגש למכון אחר. אעדכן אתכם, אולי גם אעלה את נתוני הבדיקות
תודה לכולכם!

asafk
15-11-25, 19:47
הנה סיפור על דינמומטר תל אביב.
זה היה לפני כמה שנים. ניגשתי לטסט עם ה106. סה"כ אוטו בן פחות מ20 שנה, עם איזה 280000 קמ אבל הכל במצב מצויין צכל תקלה שהיתה בו אי פעם תוקנה מיד ובחלקים נקוריים - ומרגישים את זה. שנה קודם החלפתי את הדוד של האגזוז לפני הטסט כי הוא נרטה רע, והוא עבר בקלות.
אז נכנסתי ולפני המסלול בשלב הזיהוי הבוחן התחיל כרגיל בדק הסתכל דיגדג את המגבים עד עכשיו הכל בסדר ואז הוא התחיל לעשות דברים מוזרים. ביקש ממני לפתוח ולסגור את כל החלונות. הקדמיים חשמליים האחוריים עם ידית הכל עובד. ניגש פתח את הדלת בצד ימין. סגר אותה. ביקש ממני לפתוח אותה מבפנים. חזר על זה בדלת האחורית הימנית. והאחורית השמאלית. הו! הדלת לא נפתחת! כן, אמרתי לו. הרמתי את הכפתור והיא נפתחה לאכזבתו. אחר כך הוא בדק את כל החגורות. צא מהאוטו הוא ציווה עלי ונכנס למושב הנהג והתחיל לנסות לפרק את ה אוטו. תפס את הידית בלם חניה וניסה לעקור אותה. תפס את המושבים וטילטל אותם. תפס את ההגה וניסה לעקור אותו מהמקום. ממש ככה. אני לקח לי זמן להתאושש עד שאמרתי לו שיפסיק אבל בזמן הזה כנראה מהטילטול של ההגה נדלקה נורת כרית אויר. הוא סימן בטופס 'נורת ABS דולקת' בניצחון ויצא כדי שאני אמשיך למסלול.
חייב לומר שהייתי בהלם מוחלט.
הכל במסלול עבר כצפוי כמו שצריך חוץ מהבדיקת זיהום אויר והבדיקת היגוי. הקטע הזה שאומרים לך לעשות ימינה שמאלה עם ההגה. הגיע ההוא מקודם והתחיל לעזורןלי ממש באלימות עד שהורגש חופש קטן בהגה. זהו נכשלתי בטסט.
תכף ההמשך.

אסף.

asafk
15-11-25, 19:56
הלכתי לאמנון, לא רחוק משם, והוא מצא לי קרדן הגה חדש במחיר של פירוק, ועל הדרך סידר את המגע של הכרית אוויר. בשביל הזיהום אויר הוא החליף לי ממיר קוליטי - בכל זאת, מקורי מלפני 20 שנה - וביקשתי לפני שאני יוצא לבדוק זיהום אויר במכשיר 4 גזים שהראה הכל ירוק.
חזרתי עם 3000 שקל פחות לדינמומטר ושם הבוחן ראה את הקבלה מהמוסך, אחרי שהוא רצה להכשיל אותי שוב כי הוצאתי את הנורת ABS לדהריו כי היא לא דולקת כשפותחים סוויצ' והתרצה רק אחרי שהבין שזה אוטו בלי ABS - הוא התעקש זאעלה שוב למסלול לזיהום אוויר.
ושוב לא תקין. סע. לא נוסע. אגזוז חדש, ממיר חדש, הרגע במוסך הכל היה תקין אני לא זז מפה עד שהרב בוחן או מנהל המכון מסביר לי מה הולך פה.
ההוא אומר לי 'אני לא יודע איזה קומבינה עשית עם המוסך אבל אתה לא עובר את הטסט הזה'.
וואלה. דוממתי את האוטו הוצאתי את המפתח ואמרתי לו שאני לא זז עד שהוא מביא את המנהל.
ההוא, בלי להתבלבל, הסתובב לכיוון המכונה, הרים את הצינורית שמתחברת לזהו שדוחפים לאוטו, הסתכל על הפילטר השקוף שיש עליה וראה שהוא מלא מים. פירק אותו ניער אותו שיצאו המים. אמר לי להניע, דחף את הזהו שלו לאגזוז והפלא ופלא הכל תקין. חתם. עברתי.
כמה מכוניות הוא הכשיל באותו יום על זיהום אוויר? לא יודע. לדינמומטר תל אביב אני לא נכנס יותר.

אסף.

RBRB
17-11-25, 07:54
1. הוא צורך הרבה דלק.

נתוני תצרוכת: 100-110 בין עירוני רגוע, הוא מוציא בקלות 12-14 קמ"ל.
בנסיעה פחות מודעת, בקושי 10-11 קמ"ל.
בנסיעה עירונית הוא מסוגל לרדת ל 8-9 קמ"ל ואף פחות;

א. צריכת הדלק שלך מצויינת.
ב. תחליף מכון טסטים. כל הסובארו במודלים האלה גבוליים בבדיקת זיהום, אתה רק צריך מישהו פחות מחמיר.

רמי גלבוע
17-11-25, 15:53
טוב חברים, פרק חדש...

ניגשתי היום שוב במכון אחר, לא עברתי, האוטו מזהם.

המוסכניק הציע לי לבדוק קטליזטור. האם מישהו מכיר מכון מהימן לנושא זה? תל אביב, שרון?

joniar
17-11-25, 22:51
שלום.
א. ממליץ להיכנס למוסך של סטס בכפר סבא.
נקרא פרוטק.
ב. ממליץ על מה שהמליצו לי אז.
תוסף לדלק.
98
לבוא על ממיר חם.
ג. מכון בנהריה העביר אותי.
מאמין גם שבמג'דל שמס .
ד. אין יאוש בעולם כלל :)

asafk
17-11-25, 23:00
אם ראית CO גבוה בבדיקה זה בהחלט סימן (אחד הסימנים) לממיר שדורש החלפה. (אם כי יש עוד גורמים אפשריים). במוסך אפשר לבדוק יותר לעומק אם זו אכן הבעיה.

אסף.

-->