PDA

צפייה בגרסה מלאה : פנצ'ר - החלפת גלגל



אוהב נגב
13-11-25, 02:33
הדבר שהכי מפחיד אותי כשיש פנצ'ר זה אום/בורג עקשן שאלימות וכח לא עושים עליו רושם. אשמח לטיפים שלכם להתמודדות שלפעמים קורה גם בפרייבט. ואיך זה שעד היום לא המציאו אום-פטנט שימנע את האסון הזה.
התודה לעונים. יאיר

שפן13
13-11-25, 03:21
צינור ברזל בקוטר שמאפשר הלבשתו על מפתח הצלב ובאורך מספק, יתן לך מומנט שיכניע כל אום עיקש.
אם האם לא יכנע, הג'וזון כן.

לפעמים,עדיף ג'וזון שבור על אום נעול.

YoavR
13-11-25, 07:04
ואיך זה שעד היום לא המציאו אום-פטנט שימנע את האסון הזה.


המציאו

https://www.amazon.com/ACCELLEA-Limiting-Extension-Standard-Color-Coded/dp/B0DMN9KYGR/ref=sr_1_5?crid=3IHEM59V9DPAY&dib=eyJ2IjoiMSJ9.zTCeB4mbj-_TZqaLjx1RhPRumDABJ5vY4pLcKJSxkXRYVSLyp3 CO4w_RqZ29TpEJQ9YiAHRMQ-s_fRJq0O-Map2mxDDbueFivtHDdhhFWPhcR-owxHW6V38mKbYw2ubB1SWRKAxIdjgVhufTPDXfEH Kbmyyjeboi1At0fsVzdHNbwONz57tUZHUAz6X_-UAmQ7kG8iliSDTq1qP1BB3L85zVPK3ko0t2wXRwk SaYTKOQVK0w4TeB6m0w8r5RswEdiehnBvdASs4uR 5pddwwKDcLkDT6Fu23VUbM7WiP1Zgo.IyP-VmyIMytDGi1qOH_9jUt-voanzZ_ZAoYOp-ldUBo&dib_tag=se&keywords=torque%2Blimiting%2Bextension&qid=1763006393&sprefix=torque%2Blimiting%2Caps%2C296&sr=8-5&th=1

משתמש במוצר זהה בבית וגם לוקח איתי גם לפנצ'ריה כדי שלא יהדקו יותר מידי את אומי הגלגלים.

שביט
13-11-25, 09:41
תרומתי הצנועה- אחרי כל פעם שמתעסקים לי בגלגלים (החלפת צמיגים או בלמים. החלפה אחרי פנצ'ר אני עושה בעצמי), אני משחרר את האומים מהלחץ של הכלי הפניאומטי, וסוגר אותם בכוח יד סביר, כדי שאם יתגלה שהאום סגור חזק מידי, עדיף לי לגלות את זה בהרצליה בתנאי מעבדה, ולא בכביש הערבה עם פנצ'ר באמצע אוגוסט עם המשפחה באוטו...

ehudzeelim
13-11-25, 13:38
צינור ברזל בקוטר שמאפשר הלבשתו על מפתח הצלב ובאורך מספק, יתן לך מומנט שיכניע כל אום עיקש.
אם האם לא יכנע, הג'וזון כן.

לפעמים,עדיף ג'וזון שבור על אום נעול.

לא תמיד, יש מצבים שהאום נטחן אבל לא משתחרר,
במקרה כזה פטיש ואיזמל יעשו את העבודה.
ויש בוקסות חילוץ שיכולות לעבוד גם על אום או בורג עגול, שווה להחזיק כמה כאלה ברכבים מועדים..

149893

איל מ
13-11-25, 19:35
אני שם כמות מזערית של גריז נחושת על הגוז'ונים.
מזערית!
מעולם לא נתפס לי אום,ומעולם לא השתחרר לי אום.
בצבא עשינו את זה עם גריז רגיל. כנ"ל לגבי התפיסה והשחרור.

יתכן וזאת עצה שנוגדת את הוראות הבטיחות, אבל אצלי, ועל עשרות הרכבים שעברו לי תחת היד זה עבד.
וכמובן שלא נותן לפנצ'ריות לחזק לי.

amirmoshe
13-11-25, 19:38
גריזים הם מקטינים חיכוך.

צריך להתחשב בכך ולהקטין את מומנט ההידוק לפי טבלא מתאימה

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

איל מ
13-11-25, 19:49
זה נכון.
אבל אני לא מהדק עם מד מומנט. מתחשב בזה גם עם היד.

נדב42
13-11-25, 19:50
יש קישור לטבלה כזו ?
יש לי את מגבילי המומנט, ונכון להשתמש בהם, אבל אום מהודק שלא נפתח כמה שנים טובות עשוי להתחתן קתולית עם הגוז׳ון, וגריז נחושת ימנע את זה.

לפני הרבה שנים מכונאי אופנועים מהזן הנדיר הוציא אחד-אחד את כל הברגים החיצוניים במנוע ובשלדה והחזיר אותם בחזרה עם גריז נחושת. זה בהחלט הוכיח את עצמו.

amirmoshe
13-11-25, 21:01
טבלה לא מצאתי כרגע. אם תרצה אשלח מחר

בכל מקרה המידע קיים ברשתhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20251113/b351126fb9314090398e604c4a27a78c.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20251113/85beccfb0e9fe9cb0d62e89493f741df.jpg

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

asafk
13-11-25, 21:04
אני משתמש בטבלאות שונות אבל יש בימינו יותר פשוט - אפליקציות.
בכל מקרה צריך להבין את הטבלאות ואת ההבדל בין יבש לרטוב.
ולהבין שברגי (אומי) גלגל לא בהכרח מתאימים לטבלאות.

אסף.

אוהב נגב
14-11-25, 00:25
ווואווווווו. ים של ידע ופרקטיקה שלא הייתי מודע לו.
תודה רבה רבה.

אמוץ נ.
14-11-25, 02:29
מומלץ לבדוק אם יש לכם במקרה אומים ״דו שכבתיים״ - אומים שמצופים בניקל או משהו דומה.
בג׳יפ זה סטנדרט וזה גרוע, מומלץ להחליף.


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
14-11-25, 12:11
לגבי גריז, גוז'ונים, הידוקי יתר ועוד... היה כאן דיון מאוד מעשיר בנושא, אסף קישר או צירף לכאן את הטבלאות, והיו עוד הרבה תובנות. שווה לחפש.

asafk
18-11-25, 18:53
קניתי לאחרונה את הסט הזה

https://amzn.to/4i7aJp6

על אחד כתבתי טויוטה על אחר וולוו. לאחרים בינתיים אין לי שימוש אבל זה היה מספיק זול כדי לקנות סט.

זה חוץ מהאחד שיש לי בטנדר באופן קבוע ממזמן צמוד לאימפקט כמוקיטה

https://amzn.to/4o2AiZJ

בנחלפת צמיגים הקודמת נתתי לצמיגאי את המאריך רק אחרי שהוא תלש לי שני גוז'ונים ואני מודה שבהחלפה האחרונה לא היה לי נעים לתת להם את המאריך מראש והצטערתי על זה כי רק בגלגל הרביעי יצאתי מהמשרד של הפנצ'ריה אחרי ששילמתי והבנתי שהצרורחת ששמעתי מבחוץ היו הפטיש אוויר שמהדק עוד ועוד ועוד וצעקתי על הבנאדם שיפסיק כי הוא קורע לי את הברגים.

אסף.

חנן-ג'יפולוג
18-11-25, 19:37
בדיון אחר בעניין המאריכים המגבילים עלתה טענה שבשימוש עם אימפקט חשמלי הם לא מודדים נכון ונמרוד העלה סברה והסבר שהתדר השונה של החשמליים מביא לתוצאה לא נכונה של הידוק.

-->