צפייה בגרסה מלאה : פנצ'ר - החלפת גלגל
הדבר שהכי מפחיד אותי כשיש פנצ'ר זה אום/בורג עקשן שאלימות וכח לא עושים עליו רושם. אשמח לטיפים שלכם להתמודדות שלפעמים קורה גם בפרייבט. ואיך זה שעד היום לא המציאו אום-פטנט שימנע את האסון הזה.
התודה לעונים. יאיר
צינור ברזל בקוטר שמאפשר הלבשתו על מפתח הצלב ובאורך מספק, יתן לך מומנט שיכניע כל אום עיקש.
אם האם לא יכנע, הג'וזון כן.
לפעמים,עדיף ג'וזון שבור על אום נעול.
ואיך זה שעד היום לא המציאו אום-פטנט שימנע את האסון הזה.
המציאו
https://www.amazon.com/ACCELLEA-Limiting-Extension-Standard-Color-Coded/dp/B0DMN9KYGR/ref=sr_1_5?crid=3IHEM59V9DPAY&dib=eyJ2IjoiMSJ9.zTCeB4mbj-_TZqaLjx1RhPRumDABJ5vY4pLcKJSxkXRYVSLyp3 CO4w_RqZ29TpEJQ9YiAHRMQ-s_fRJq0O-Map2mxDDbueFivtHDdhhFWPhcR-owxHW6V38mKbYw2ubB1SWRKAxIdjgVhufTPDXfEH Kbmyyjeboi1At0fsVzdHNbwONz57tUZHUAz6X_-UAmQ7kG8iliSDTq1qP1BB3L85zVPK3ko0t2wXRwk SaYTKOQVK0w4TeB6m0w8r5RswEdiehnBvdASs4uR 5pddwwKDcLkDT6Fu23VUbM7WiP1Zgo.IyP-VmyIMytDGi1qOH_9jUt-voanzZ_ZAoYOp-ldUBo&dib_tag=se&keywords=torque%2Blimiting%2Bextension&qid=1763006393&sprefix=torque%2Blimiting%2Caps%2C296&sr=8-5&th=1
משתמש במוצר זהה בבית וגם לוקח איתי גם לפנצ'ריה כדי שלא יהדקו יותר מידי את אומי הגלגלים.
תרומתי הצנועה- אחרי כל פעם שמתעסקים לי בגלגלים (החלפת צמיגים או בלמים. החלפה אחרי פנצ'ר אני עושה בעצמי), אני משחרר את האומים מהלחץ של הכלי הפניאומטי, וסוגר אותם בכוח יד סביר, כדי שאם יתגלה שהאום סגור חזק מידי, עדיף לי לגלות את זה בהרצליה בתנאי מעבדה, ולא בכביש הערבה עם פנצ'ר באמצע אוגוסט עם המשפחה באוטו...
ehudzeelim
13-11-25, 13:38
צינור ברזל בקוטר שמאפשר הלבשתו על מפתח הצלב ובאורך מספק, יתן לך מומנט שיכניע כל אום עיקש.
אם האם לא יכנע, הג'וזון כן.
לפעמים,עדיף ג'וזון שבור על אום נעול.
לא תמיד, יש מצבים שהאום נטחן אבל לא משתחרר,
במקרה כזה פטיש ואיזמל יעשו את העבודה.
ויש בוקסות חילוץ שיכולות לעבוד גם על אום או בורג עגול, שווה להחזיק כמה כאלה ברכבים מועדים..
149893
אני שם כמות מזערית של גריז נחושת על הגוז'ונים.
מזערית!
מעולם לא נתפס לי אום,ומעולם לא השתחרר לי אום.
בצבא עשינו את זה עם גריז רגיל. כנ"ל לגבי התפיסה והשחרור.
יתכן וזאת עצה שנוגדת את הוראות הבטיחות, אבל אצלי, ועל עשרות הרכבים שעברו לי תחת היד זה עבד.
וכמובן שלא נותן לפנצ'ריות לחזק לי.
גריזים הם מקטינים חיכוך.
צריך להתחשב בכך ולהקטין את מומנט ההידוק לפי טבלא מתאימה
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
זה נכון.
אבל אני לא מהדק עם מד מומנט. מתחשב בזה גם עם היד.
יש קישור לטבלה כזו ?
יש לי את מגבילי המומנט, ונכון להשתמש בהם, אבל אום מהודק שלא נפתח כמה שנים טובות עשוי להתחתן קתולית עם הגוז׳ון, וגריז נחושת ימנע את זה.
לפני הרבה שנים מכונאי אופנועים מהזן הנדיר הוציא אחד-אחד את כל הברגים החיצוניים במנוע ובשלדה והחזיר אותם בחזרה עם גריז נחושת. זה בהחלט הוכיח את עצמו.
טבלה לא מצאתי כרגע. אם תרצה אשלח מחר
בכל מקרה המידע קיים ברשתhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20251113/b351126fb9314090398e604c4a27a78c.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20251113/85beccfb0e9fe9cb0d62e89493f741df.jpg
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
אני משתמש בטבלאות שונות אבל יש בימינו יותר פשוט - אפליקציות.
בכל מקרה צריך להבין את הטבלאות ואת ההבדל בין יבש לרטוב.
ולהבין שברגי (אומי) גלגל לא בהכרח מתאימים לטבלאות.
אסף.
ווואווווווו. ים של ידע ופרקטיקה שלא הייתי מודע לו.
תודה רבה רבה.
מומלץ לבדוק אם יש לכם במקרה אומים ״דו שכבתיים״ - אומים שמצופים בניקל או משהו דומה.
בג׳יפ זה סטנדרט וזה גרוע, מומלץ להחליף.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לגבי גריז, גוז'ונים, הידוקי יתר ועוד... היה כאן דיון מאוד מעשיר בנושא, אסף קישר או צירף לכאן את הטבלאות, והיו עוד הרבה תובנות. שווה לחפש.
קניתי לאחרונה את הסט הזה
https://amzn.to/4i7aJp6
על אחד כתבתי טויוטה על אחר וולוו. לאחרים בינתיים אין לי שימוש אבל זה היה מספיק זול כדי לקנות סט.
זה חוץ מהאחד שיש לי בטנדר באופן קבוע ממזמן צמוד לאימפקט כמוקיטה
https://amzn.to/4o2AiZJ
בנחלפת צמיגים הקודמת נתתי לצמיגאי את המאריך רק אחרי שהוא תלש לי שני גוז'ונים ואני מודה שבהחלפה האחרונה לא היה לי נעים לתת להם את המאריך מראש והצטערתי על זה כי רק בגלגל הרביעי יצאתי מהמשרד של הפנצ'ריה אחרי ששילמתי והבנתי שהצרורחת ששמעתי מבחוץ היו הפטיש אוויר שמהדק עוד ועוד ועוד וצעקתי על הבנאדם שיפסיק כי הוא קורע לי את הברגים.
אסף.
חנן-ג'יפולוג
18-11-25, 19:37
בדיון אחר בעניין המאריכים המגבילים עלתה טענה שבשימוש עם אימפקט חשמלי הם לא מודדים נכון ונמרוד העלה סברה והסבר שהתדר השונה של החשמליים מביא לתוצאה לא נכונה של הידוק.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.