PDA

צפייה בגרסה מלאה : הרהורים על מוט מייצב של ace בתור מוט מייצב מתנצק



מוטי ג.
13-11-25, 21:37
מישהו פה ניסה לקחת מוט מייצב של ace ולהשתמש בו כמוט מייצב מתנתק לדגם ללא ace?

יש בצד ימין מן בוכנה שעל ידי הוספת שסתום /ברז ידני ניתן להפוך אותה לצפה(נראה לי שזה ידמה מוט מנותק) או נעולה(מוט מייצב מחובר) .
אני לא הראשון שחשב על זה, האם מישהו פה ביצע את זה?
https://discoweb.org/index.php?threads/using-ace-as-a-swaybar-disconnect.37144/



היתרון שזה יכול להראות מקורי של לנד רובר לעין בוחנת.
אני לא מתכון להביא את כל המערכת, רק מייצב והבוכנה שמורכבת עליו מימין

השאלה כמה תנועה מתקבלת והאם זה מספיק ארוך כמו מוט מייצב מתנתק?

דעתכם

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

asafk
13-11-25, 21:47
יעזור אם תעלה כאן תרשים של המערכת.

אסף.

מוטי ג.
13-11-25, 22:02
בהנחה שאני מבין נכון (ממבט בלבד) איך שזה בנוי בפועל באוטו= מוט המייצב רתום בצד אחד (שמאל של האוטו) לסרן.
קצה המוט בצד ימין רתום לבוכנה מבחוץ, מוט הבוכנה מחובר למוט הקישור שיורד לסרן בצד ימין.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20251113/12c78e2a0473787fb0f3ead5e7e3c6f7.jpg



מבחינה הידראולית קלאסית זה מימוש עממי של שסתום 4 על 2. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20251113/0dcc0b4761e241f4bbdf9c6bfc28f1b1.jpg[

בסוף מדובר בבוכנה וברז כדורי,
במצב פתוח של הברז הבוכנה מעבירה נוזל מצד לצד והיא צפה,
במצב ברז כדורי סגור 2 הפתחים חסומים.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20251113/df5d46d6810c102e2e35a3a58d55a8e5.jpg

מוטי ג.
13-11-25, 22:10
בדמיוני,
נעילת הבוכנה =מימוש מוט מתנתק עם לוקר טבור, יש כאלה אבל יקרים.
http://lrautomotive.com.au/contents/en-us/p38484_Swaybar_kit.html

פה אולי ברור יותר
https://youtu.be/NodnwoxDXRM?si=BZhpX6dgj0B3RnTF



ואם קומבינה מבוססת ace נראית כמעט מקורית ופחות מושכת "אש" זה נשמע לי מגניב.
בהנחה שנקודות הריתום זהות בשלדה בין ace וטרום ace

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מוטי ג.
13-11-25, 22:21
בלינק הראשון ששלחתי יש סקיצות לתוספת אקומולטור, נוח יותר בהתקנה כי אין בועת אויר כלואה, ומשלים שמן במקרה של נזילה.


הטריק עם הנועל טבור הכי מגניב תכלס, אבל מאוד מושך את העין.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מוטי ג.
13-11-25, 22:33
החלק שאני לא סגור עליו הוא מה קורה פה, מסומן בעיגול , אני צריך לשים את היד על אחד כזה בשביל לעשות לי סדר, נגיד אם הבוכנה לא מחוברת האם הזרוע הימנית נעה בחופשיות כלפי המוט המייצב המרכזי או מחוברת אליו? ראיתי תמונות עם בוקסות חלקות, כלומר אין שיניים, אז התנועה מתבצעת ע"י הבוכנה?
אם כן זה ממש מסתדר עם הרעיון שלי,
אם לא, אפשר למחוק את הפוסט, חחחח
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20251113/3a8c90cd50d97c60d1e987256f2ac3fc.jpg

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

מוטי ג.
13-11-25, 22:51
נראה לי שאני צודק.
עכשיו צריך לחשוב אם אני רוצה את הצרה הנוזלת הזו באוטו שלי או ללכת על מוטות קישור מתפרקים מהר ונראים חשודים

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20251113/88ffa465a3359917e956e835ce0b4205.jpg

פה רואים

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20251113/d3528f333e3fe07ff6be68bd34ca5d5e.jpg

asafk
13-11-25, 23:06
אז יש זרוע אחת של המייצב שהיא חלק מהמוט כמקובל, וזרוע שניה שיכולה להסתובב בחופשיות סביב המוט, ובוכנה שקובעת זוית בינה לבין הזרוע השניה.
אם אין את הבוכנה - המייצב משוחרר. מומנט הפיתול עליו אפס. אם אתה שם פקקים על הבוכנה המייצב עובד כמו כל מייצב רגיל.
אם אתה מחליף את הבוכנה בחלק בעל אורך קבוע וחוזק מספיק, שהוא גם נתיק - ניתוק וחיבור של אותו חלק הוא למעשה ניתוק מוט מייצב.

אסף.

מוטי ג.
13-11-25, 23:09
נכון,
חשבתי לקחת הכל קומפלט, לסלול צנרת לתא מנוע, ולמקם ברז חשמלי בתא מנוע, ולקבל מוט מיצב קדמי מתנתק/ ננעל חשמלית.
זה נראה הכי אורגינל
איך?

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

asafk
13-11-25, 23:10
ואם אתה ממשיך עם עניין הפיקוד ההידראולי אז שסתום מרכז פתוח שיחבר בין שני חלקי הבוכנה ישחרר אותה ואת המוט הלכה למעשה, אם מניחים שהוא מעביר בלי הפסדים את כל הסםיקה. אתה חייב אקומולטור כי נפח השמן בצד אחד של הבוכנה שונה מבצד השני. ואם השסתום מפריע קצת לזרימה זה ירסן את פעולת המייצב המשוחרר ולמעדה יעבוד כמרסן חמישי ברכב אבל רק בגילגול.

אסף.

מוטי ג.
13-11-25, 23:18
נכון, הנפחים שונים כי בצד אחד יש מוט בוכנה ובצד אחד לא.
לפשט את הכל ברז כדורי שהוא או פתוח =מעבר חופשי מצד לצד או סגור =נעול.
וגם אקומולטור עם 2 חיבור T לשני הצדדים בתאוריה אמור לבלוע את ההפרשים וגם למלא חוסרים.
נראה לי אפשר לקזז הפרשי נפח בין הצדדים ע"י אורך צנרת שונה, בהנחה שנקודת ה" נעול" בד"כ היא באותו מקום אז אורך /נפח מוט הבוכנה בסך הכל די עקבי.
חומר למחשבה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20251113/1c0ed60e5e772d68c1803b4ab8b5d352.jpg

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
14-11-25, 07:15
הבנתי נכון?
אתה מנסה לחפש להוסיף ללנדרובר עוד משהו שיכול לנזול ולהתקלקל, ועוד מתוצרת רובר?

שים מתנתק טיפש עם פינים למוטות קישור.

מוטי ג.
14-11-25, 07:23
הבנת את הרעיון,וכתבתי:

עכשיו צריך לחשוב אם אני רוצה את הצרה הנוזלת הזו באוטו שלי

ברור שזה נלקח בחשבון [emoji23]

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

asafk
14-11-25, 07:30
בנפח הנכון, אתה יכול לחבר את האקומולטור רק לצד האחורי של הבוכנה.

אסף.

איל מ
14-11-25, 09:52
או להשתמש בטקומולטור המקורי (מיכל שמן ההגה הכפול).

נדב ש.
14-11-25, 10:33
דווקא מערכת ace היתה די אמינה לדעתי, נדמה לי שאפילו את זה טויוטה העתיקו וקראו לה kdss.
אם זה לא קיים אצלך לדעתי מיותר להשקיע ולהתקין את כל העסק הזה, יש שאומרים שמייצבים סטנדרטיים בדיסקו 2 זה בכלל רק לפרוטוקול, פירקו את הקידמי לגמרי.
אני גם ממליץ על כאלה עם ניתוק מהיר וזהו.

asafk
14-11-25, 10:49
המערכת דל טויוטה הלכה לכיוון קצת אחר. התושבת של המייצב בצד אחד היא בוכנה, ויש אחת קדימה ואחת אחורה מחוברות זו לזו. בהצלבה השמן עובר מאחת לשניה ועוזר למתלה במקום להפריע.

אסף.

נדב ש.
14-11-25, 14:39
לא הצלחתי להבין מה שונה שם. יצא לי לראות את המערכת מקרוב.
גם בדיסקו יש 2 בוכנות, אחת קדימה ואחת אחורה. הם לא מפריעות למתלה בכלל, ויש שאומרים אפילו שהמהלך של ace יותר גדול מאלה בלי.
גרמת לי לגעגוע... ולמחשבות...

149905

איל מ
14-11-25, 16:26
השונה הוא שבטויוטה המערכת ההידראולית פשוטה. לפי מה שרץ ברשת הוסיפו גם אלקטרוניקה ושסתומים, אבל תיאורטית יכול לעבוד גם בלי. בטויוטה זה מאפשר תנועה של כל המוט המייצב בעוד שבלנדרובר יש שליטה אקטיבית על הפיתול שלו. ברמת התיאוריה בלנדרובר זה אמור לעבוד הרבה יותר טוב, בעיקר בכביש למניעת גלגול, בפועל זאת עוד מערכת, עם עוד מחשב, משאבה, חיישנים ושאר דברים שאנחנו לא רוצים ברכב שטח.
קשה להסביר מילולית, אני אחפש סרטון.
שורה תחתונה, הנוזל ההידראולי יכול לזרום בחופשיות בצורה כזאת שהרכב יכול להצליב, אבל לא לתת למרכב להתגלגל ימינה או שמאלה. הבעיה העיקרית היא שבמערכת בטויוטה זה מצריך התעסקות נוספת כשמגביהים את האוטו.
https://youtu.be/NLF6n3nMwww?si=AHsETi9HdjknBmG1

https://www.youtube.com/watch?v=NLF6n3nMwww

נדב ש.
14-11-25, 17:41
איל. הכוונה היא שהעקרון אותו הדבר. זה העתק. רק שהמקור עולה על ההעתק ובמקרה הזה גם לא נראה שממש מתפקד.
בדיסקו זה עובד מעולה מניסיון, עקומות בכביש שכל רכב שטח מאט לקראתן הדיסקו עם ace לוקח, מי שנסע אחרי נידהם וראה שהבודי לא נוטה כלל .
בשטח ב low המערכת מנוטרלת.

איל מ
14-11-25, 18:56
העקרון שונה לגמרי. המטרה אותה מטרה. ובלנדרובר זה באמת יותר מרשים.

zivo
14-11-25, 23:10
איל. הכוונה היא שהעקרון אותו הדבר. זה העתק. רק שהמקור עולה על ההעתק ובמקרה הזה גם לא נראה שממש מתפקד.
בדיסקו זה עובד מעולה מניסיון, עקומות בכביש שכל רכב שטח מאט לקראתן הדיסקו עם ace לוקח, מי שנסע אחרי נידהם וראה שהבודי לא נוטה כלל .
בשטח ב low המערכת מנוטרלת.

יכול להיות שבשורה האחרונה ("בשטח ב low המערכת מנוטרלת") בעצם ענית למוטי?
שיש ACE, האם ב LOW הסרנים מתנהגים כאילו ניתקו את המייצב (ראה התמונה ששמת פה)?

נדב ש.
15-11-25, 09:02
כשיש את המערכת כולה ולא רק בוכנה אחת. ב ace המייצבים אחרים וכנראה המהלך גם בהתאם, זה עדיין לא ניתוק מלא ועדיין יש הגבלה.
קח בחשבון שאם מנתקים לגמרי החלק הבא שהופך להיות גובל מהלך הוא הבולם...

איל מ
15-11-25, 11:10
וגם שומעים אותו עושה את זה. בכל הצלבה.
אם הוא לא מיועד לזה, הוא לא יאריך ימים.

-->