צפייה בגרסה מלאה : החלפת שמן גיר (בלי לפתוח את המחלוקת שוב!)
אז אני לא באמת מתכוון לפתוח את הנושא הזה, שהדעות בו עזות כמו עיקרי אמונה דתית. קראתי.
ההכרעה: כל עוד הגיר לא נותן שום סימן של בעיה, לא להחליף שמן גיר. טרופר דיזל אוט'.
(הסיבה שכן רציתי היא שבסוף אוגוסט בנסיעת כביש ארוכה בעליה נורת חום שמן גיר נדלקה. עצרתי ונתתי לו להתקרר, זה לא חזר מאז, אבל הודאגתי שמעל 135 מעלות הוא איבד מהתכונות שלו.)
השמן נראה רענן ולא מריח או נראה שרוף. לא נצפו שום בעיות בגיר מלבד מה שתארתי.
אני מתכוון להתקין קולר, וזה יוסיף בערך ליטר למערכת, קצת פחות.
הפיתוי עז בהזדמנות לרוקן קצת מהישן, לא הכל. לא פלאש או שום דבר אגרסיבי.
או שלהסתפק במה שיתווסף שירענן קצת את הישן וזהו?
תחליף שמן. בהחלפה רגילה נשאר איזה 20 אחוז (כל מה שבממיר מומנט ובצנרת) וזה עוזר אם אתה מאלו שחושבים ששמן ישן זה כמו תחתונים מהתיכון עוזר למזל ונגד שדים.
אין אף מערכת הידראולית או מכנית שנהנית באיזושהי צורה משמן ישן ומזוהם - גם אם הוא נראה צלול. בטח אם הוא עבר התחממות.
ולכבי קולר - אני לא נגד אבל תתקין את ההכי קטן ועם הכי פחות התנגדות שאפשר. אתה גם לא רוצה לקרר את השמן יותר מדי וגם לא רוצה להעמיס על משאבת השמן.
אסף.
ehudzeelim
15-11-25, 00:50
אני מצדד בהחלפה מלאה, *בשמן המתאים* (יש לפעמים נטייה לעגל פינות דווקא בתקן של השמן, ומכאן מתחילות הבעיות אחרי ההחלפה).
וגם את הפילטר חשוב מאד להחליף.
אני מצדד בהחלפה מלאה, *בשמן המתאים* (יש לפעמים נטייה לעגל פינות דווקא בתקן של השמן, ומכאן מתחילות הבעיות אחרי ההחלפה).
וגם את הפילטר חשוב מאד להחליף.גם לזה יש פרוטוקול
החלפה חלקית פעמיים ואז מלאה עם פילטר.
אני אחרי התקנת קולר גיר ולפני החלפת שמן (טרופר דיזל עם 255 אלף ק''מ, שמן גיר מקורי ככל שאני יודע)
מקווה שלא להרוס משהו טוב...
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
בריקון אגן שמן גיר יורד בערך 3 ליטר. בכל הגיר יש בין 8 ל 9 ליטר.
אם השמן לא שחור שרוף ומסריח אין חשש להחליף. החשש מתחיל כשהשמן שחור ומסריח, במקרה כזה "סע עד שימות" לדעתי.
כמו שאמרו, להקפיד על סוג השמן, לא להיתחכם ולמלא משהו אחר גם אם אומרים שזה חדש וכו' וכו'.
גם לזה יש פרוטוקול
החלפה חלקית פעמיים ואז מלאה עם פילטר.
אני אחרי התקנת קולר גיר ולפני החלפת שמן (טרופר דיזל עם 255 אלף ק''מ, שמן גיר מקורי ככל שאני יודע)
מקווה שלא להרוס משהו טוב...
Sent from my SM-S928B using Tapatalkאז התקנת קולר ומילאת אותו בשמן ישן שלא יצא ממנו במקום למלא שמן חדש...
אסף.
אז התקנת קולר ומילאת אותו בשמן ישן שלא יצא ממנו במקום למלא שמן חדש...
אסף.לדעתי הוספה של ליטר לשמן הקיים, היא לא בעלת אותה משמעות של החלפת 30-40 אחוז מהשמן הישן בשמן חדש.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
אני מנסה למנוע מאחרים לעשות אותו דבר. חבל לי לראות שעושים עבודה טובה ואז - בדרך כלל מאילוצי זמן או תנאים מעגלים פינה קטנה וזה היה יכול להיות עוד יותר טוב.
(הבנתי ממך שהתקנת קולר בלי להחליף שמן)
אחד המקומות שלוכד את הזיהומים מהשמן הוא המצנן. קשה לנקות אותו בלי מכונה.
אסף.
ehudzeelim
15-11-25, 11:08
גם לזה יש פרוטוקול
החלפה חלקית פעמיים ואז מלאה עם פילטר.
אני אחרי התקנת קולר גיר ולפני החלפת שמן (טרופר דיזל עם 255 אלף ק''מ, שמן גיר מקורי ככל שאני יודע)
מקווה שלא להרוס משהו טוב...
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
זה נשמע כמו פרוטוקול לרכב מטופל שידוע מתי השמן הוחלף בפעם האחרונה, מתי הייתה החלפה מלאה, וכו'.
ואכן זה פרוטוקול סביר לגמרי בתנאים הנ"ל.
תקן אותי אם אני טועה, לא מכיר את הגיר הזה אישית..
ברכב שעשה 300K על אותו שמן, הפרוטוקול הזה לא רלוונטי לעניות דעתי.
היה לי אותו דבר, טרופר דיזל שנדלקה נורת גיר בעלייה ארוכה בכביש בקיץ וגם החלטתי להתקין קולר שמן ולהחליף שמן.
ניצלתי את התקנת הקולר על מנת לבצע החלפה מלאה של כל השמן בצורה הבאה:
דבר ראשון פרוק הקרטר והחלפת כל השמן שיש שם.
לאחר מכן, התקנת קולר ואת הצינור היוצא ממנו עדיין לא חיברתי אלה שמתי בתוך בקבוק ליטר וחצי. הנעתי את הרכב עד שהבקבוק התמלאה, כיביתי והוספתי את החסר דרך המדיד.
כך עד שהשמן בבקבוק היה בצבע של השמן החדש.
הרבה שמן "בוזבז" אבל זה הכי החלפה מלאה שיש....
Sent from my CPH2583 using Tapatalk
זה מה שהמכונה עושה אבל בתוספת כמה מאות שח למוסך.
אסף.
היה לי אותו דבר, טרופר דיזל שנדלקה נורת גיר בעלייה ארוכה בכביש בקיץ וגם החלטתי להתקין קולר שמן ולהחליף שמן.
ניצלתי את התקנת הקולר על מנת לבצע החלפה מלאה של כל השמן בצורה הבאה:
דבר ראשון פרוק הקרטר והחלפת כל השמן שיש שם.
לאחר מכן, התקנת קולר ואת הצינור היוצא ממנו עדיין לא חיברתי אלה שמתי בתוך בקבוק ליטר וחצי. הנעתי את הרכב עד שהבקבוק התמלאה, כיביתי והוספתי את החסר דרך המדיד.
כך עד שהשמן בבקבוק היה בצבע של השמן החדש.
הרבה שמן "בוזבז" אבל זה הכי החלפה מלאה שיש....
Sent from my CPH2583 using Tapatalk
זה בערך מה שעושים. רק פירוק קרטר והחלפת פילטר עושים בסוף, לדעתי.
בשביל עבודה כזאת צריך בערך 12 ליטר שמן.
הגיר הוא aisin AW30-40LE.
היה לי אותו דבר, טרופר דיזל שנדלקה נורת גיר בעלייה ארוכה בכביש בקיץ וגם החלטתי להתקין קולר שמן ולהחליף שמן.
ניצלתי את התקנת הקולר על מנת לבצע החלפה מלאה של כל השמן בצורה הבאה:
דבר ראשון פרוק הקרטר והחלפת כל השמן שיש שם.
לאחר מכן, התקנת קולר ואת הצינור היוצא ממנו עדיין לא חיברתי אלה שמתי בתוך בקבוק ליטר וחצי. הנעתי את הרכב עד שהבקבוק התמלאה, כיביתי והוספתי את החסר דרך המדיד.
כך עד שהשמן בבקבוק היה בצבע של השמן החדש.
הרבה שמן "בוזבז" אבל זה הכי החלפה מלאה שיש....
Sent from my CPH2583 using Tapatalk
"עולה" קצת שמן אבל נשמע מעולה ופשוט לביצוע. תודה!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.