צפייה בגרסה מלאה : טנדר וויליס כבסיס לרכב טיולים ועבירות
שלום
מאז שראיתי לראשונה טנדר וויליס חשבתי עליו כבסיס לרכב טיולים זול עם אפשרות לעבירות גבוהה.
לאחרונה התחלתי לחשוב על הפרויקט (עדיין בשלבי התלבטות...) ברצינות ומכיוון שחווית הנהיגה בו ייחודית שוברת שיניים וכול מה שאפשר בגוף האדם, חלק מהפרויקט יוקדש לשינוי המתלים ובנוסף יש לי מספר שאלות אחרות:
יש למישהו קישור לנתונים טכניים על הרכב: משקל, חלוקת משקל בסיס גלגלים וכו'
איזה סרנים יש לטנדר במקור? ואיזה גודל של צמיגים הם יכולים לסבול?
האם ניתן להחליף בקלות יחסית לסרני dana44 או אחרים אולי אפילו 60 :shock: ?
מה עם המנוע והגיר? גיר 3 הילוכים אני יודע ומנוע 6 צילינדר אבל אמינות?
בטח יהיו עוד המון שאלות בהמשך ...
בברכה דני
נ.ב. אשמח גם לשמוע דעות כלליות על הרעיון. האם הוא לכול הפחות נשמע הגיוני?
יכול? כן.
אפשר? גם כן.
כדאי? לא יודע.
רצוי? לדעתי לא. תשאיר את הקלאסיקות כקלאסיקות. טיולים וכיו"ב - בוודאי. מכונת עבירות? נראה לי שעדיף לעשות את זה עם CJ, סופה, דיפנדר.. ובנוסף, עשוי בהחלט לצאת יותר זול מלבנות ע"ב וויליס.
יוני5
בסיס לרכב טיולים זול עם אפשרות לעבירות גבוהה.
רעיון (מצויין? במגבלות האמור בהמשך), בסיס גלגלים ארוך משל הסגור. אם כבר רכב עבירות אז הסגור, או הטנדר קומפקט, שהוא "סגור - פתוח" - המצאה ישראלית - יוצר רק בארץ, ובסיס הגלגלים קצר יותר מהטנדר עם ארגז "טקסס".
זול הוא לא יהיה!!
אם אתה מחפש זול, לך על סיקס.
חלקי ויליס יותר קשים להשגה מחלקי סיקס, וגם יקרים יותר (גם בארה"ב).
בסיס לעבירות גבוהה? אני מניח שהשלדה שלו פחות עמידת פיתולים מסיקס וסופה, רכב עבירות מעוות שלדה ובודי בזחילת סלעים. כנראה שהוא יתפרק מהר יותר מסיקס, מה גם שכנראה תהיה לך הרבה עבודת פחחות כדי להגיע איתו למצב טוב.
ובנוסף יש לי מספר שאלות אחרות:
יש למישהו קישור לנתונים טכניים על הרכב: משקל, חלוקת משקל בסיס גלגלים וכו'
יש לי ספר נתונים שלם, כשתגיע להר, תוכל לקבל עותק.
איזה סרנים יש לטנדר במקור?
דנה 27 או 25 ככל שזכור לי כרגע, מבלי לבדוק נתונים.
ואיזה גודל של צמיגים הם יכולים לסבול?
31 יהיה בסדר, יש כאלו שנוסעים.
האם ניתן להחליף בקלות יחסית לסרני dana44 או אחרים אולי אפילו 60 :shock: ?
הכל אפשרי, צריך לשנות מיקום תושבות קפיצים. לגבי הקדמי - צד הביצה במקור כמו סיקס.
מה עם המנוע והגיר? גיר 3 הילוכים אני יודע ומנוע 6 צילינדר אבל אמינות?
אתה מדבר כנראה על מנוע 226 (ראש שטוח), הרבה כח לא תראה ממנו (כ-70 כ"ס בזמן הייצור), אמינות? - סע רגוע והוא יהיה אמין מאד. הגיר איטי. אפשר להחליף אותם, כרוך בהרבה עבודה, מבלי לדבר על אלמנט החוקיות ברישום המנוע.
בקיצור - זה פרוייקט של ים זמן, ים עבודה, ועשוי להיות גם המון כסף - מותנה ביכולותיך ובקשריך.
ואני מדבר מנסיון. יש לי שני ויליסים, האחד לקראת סוף שיפוץ, השני עוד לא התחיל, סייעתי בייעוץ ושיפוץ של עוד כמה וכמה ופירקתי עוד 2 בשביל חלפים לעצמי.
שלום
תודה על התגובות המהירות.
שמיל אני רוצה לציין שאני עוקב אחרי עבודת השיחזור שלך כאן בפורום, ואני לומד המון ונהנה מאוד.
אפרט קצת בקשר לרעיון שלי: לקחת ויליס במצב נסיעה (כן אני אפילו מכיר כזה... ;) ) להחליף את המינימום שלב ראשון סרנים ולסוע לטייל. רכבת הכוח תשאר ככה"נ ללא שינוי, כפי ששמיל כתב: הגיר איטי ואני אוסיף לשטח זה מצוין. הרעיון אינו לקחת ויליס ולשחזר אלא לטייל ולייצר מכונה אמינה ועבירה וחוצמזה יש לי חיבה גדולה לטנדר הזה.
גמישות השלדה מטרידה אותי מפני שרכב לא גמיש זה באמת בעייתי. שמיל תוכל לפרט את בסיס הגלגלים של הדגמים השונים?
עבודות פחחות ישארו לסוף...
תודה דני
אני מכיר טנדר אחד שחוץ מהשלדה והבודי... כולו סיקס. הכל כולל הכל הועבר מסיקס, בלי יותר מדי כאבי ראש- והוא יופי של רכב. מקוריות? ממש לא. עובד? ממש כן.
אסף.
עופר נחשוני
10-05-06, 21:40
שלום
מאז שראיתי לראשונה טנדר וויליס חשבתי עליו כבסיס לרכב טיולים זול עם אפשרות לעבירות גבוהה.
לאחרונה התחלתי לחשוב על הפרויקט (עדיין בשלבי התלבטות...) ברצינות ומכיוון שחווית הנהיגה בו ייחודית שוברת שיניים וכול מה שאפשר בגוף האדם, חלק מהפרויקט יוקדש לשינוי המתלים ובנוסף יש לי מספר שאלות אחרות:
יש למישהו קישור לנתונים טכניים על הרכב: משקל, חלוקת משקל בסיס גלגלים וכו'
איזה סרנים יש לטנדר במקור? ואיזה גודל של צמיגים הם יכולים לסבול?
האם ניתן להחליף בקלות יחסית לסרני dana44 או אחרים אולי אפילו 60 :shock: ?
מה עם המנוע והגיר? גיר 3 הילוכים אני יודע ומנוע 6 צילינדר אבל אמינות?
בטח יהיו עוד המון שאלות בהמשך ...
בברכה דני
נ.ב. אשמח גם לשמוע דעות כלליות על הרעיון. האם הוא לכול הפחות נשמע הגיוני?
חבר יקר
כדי להכין ויליס לטיולים עליך להשקיע מחיר של לנדרוזר מינימום
רעיון יותר טוב וניראה לי יותר אמין הוא לקחת נ.נ. כן אותו קומנדקר צבאי
יש לי חבר שהיה לו כזה זה כלי גדול והוא "רוצח שכיר" בשטח כמו כן נראה לי שהחלפים יותר זמינים
והכלי אמין פשוט לתחזוקה .
מה שהכלי הזה מטפס אחרים יכולים לחלום
נידמה לי שהבחור קנה את הכלי אצל בירגר בנס ציונה מגרש פירוקים כרכב שיצא משירות צבאי
לאחר טיול יומיים בדרום על כזה רכב חיבים לגשת לספא + מסאז
בהצלחה
אני לא מבין למה וויליס. אם התאהבת בהם סבבה, אבל אם אתה מחפש פלטפורמה זולה (אספנות) לרכב טיולים מושלם עם יכולות עבירות גבוהות - פולסייז.
גמישות השלדה מטרידה אותי מפני שרכב לא גמיש זה באמת בעייתי.
תודה דני
דוקא וויליס ענתיקה ומיושן עם מנוע זבל וגיר מעפן, ובטח מלא חלודות, בלי שום יתרון לעבירות או סתם לשטח?:roll: ? ומה, לבנות אותו מחדש???
יש טעם להתעסק עם זה רק כרכב אספנות מיוחד שאותו אתה ממש אוהב מסיבה כלשהי,
אבל לא כפלטפורמה לכלום. פשוט שטות.
אבל מעבר לנ"ל, ההערה הזאת שלך למעלה מלמדת שאתה לא ממש בענינים, וסליחה על הגסות.
"גמישות השילדה" מטרידה אותך?
היום יש בכלל כלי רכב רציניים עם שילדה גמישה???
פעם, כשלא היו נעילות דיפ', היו כלי רכב ללא מהלך גדול נקלעים להצלבות ונתקעים מהר.
אלה שהיה להם מהלך יותר גדול, היו נתקעים בהצלבות קצת לאחר מכן.
אז מה היה הפתרון? שילדה גמישה; כאשר הרכב הגיע לשיא המהלך שלו, התעוותה
השילדה עוד קצת בכוון הדרוש וכך נדחתה או נמנעה ההצלבה והתקיעה.
מאז שהומצאו הנעילות, אין כבר שום צורך בשילדה גמישה, והאמת היא שגם מהלך מאד גדול ברכבים רגילים(לא תחרותיים), כבר לא נחוץ.
לבוא היום, שנים אחרי שהנעילות קיימות, וכשלמעשה כבר לא בונים רכבים עם שילדות גמישות, ולהיות "מוטרד" מהעדר גמישות, זה קצת תמוה.
מה שנשאר אולי מהרכבים הגמישים הוא הסיקס, שגם אם זה לא ימצא חן כאן בעיני רבים, הוא כבר חתיכת גרוטאה מחורבנת ומיושנת, מכוערת ומרובעת, שלמרבה הפליאה רבים כאן החובבים שלה.....
נו מילא, על טעם וריח אין מה להתווכח.
מכל מקום, שילדה גמישה היא לא נוסחת פלא, ואם נחזור קצת להיות רציניים, יש לשילדה גמישה לא מעט חסרונות.
קיצורו של ענין, חפש לך סופה בריאה ותשקיע בה את האנרגיה שלך(אם תקח וויליס, באמת תקבל מושג כמה אנרגיה תצטרך:grin: ) או כמו שאמרו קודם איזה פולסייז או טויוטה היילקס.
בסופה תמצא פלטפורמה באמת טובה - מנוע טוב מאד ומוזרק; גיר רגיל טוב; סרנים טובים(ה - 30 מקדימה קצת פחות);טרנספר מסונכרן ומודרני; בסיס גלגלים נכון; וואחד שילדה קשיחה:wink: ; ועוד כהנה וכהנה יתרונות.
זול זה בטוח לא יהיה אבל אם טנדר ויליס זה החלום שלך אז לך על זה.
זה גם החלום שלי, ויש ויליס אחד אפור ששמיל בטוח יודע על מי אני מדבר שפשוט הדליק אותי על הרעיון עוד יותר אבל כמובן הכל זה עניין של כסף בסופו של דבר, מי יודע אולי יום אחד נגשים את החלום. :wink:
מה שנשאר אולי מהרכבים הגמישים הוא הסיקס, שגם אם זה לא ימצא חן כאן בעיני רבים, הוא כבר חתיכת גרוטאה מחורבנת ומיושנת, מכוערת ומרובעת, שלמרבה הפליאה רבים כאן החובבים שלה.....
נו מילא, על טעם וריח אין מה להתווכח.
.
ברוך, תבדוק שאף אחד לא שרף לך את העסק במהלך הלילה ותעדכן.
מודאג
עומר
השמשוני יחיעם
11-05-06, 08:09
""..מה שנשאר אולי מהרכבים הגמישים הוא הסיקס, שגם אם זה לא ימצא חן כאן בעיני רבים, הוא כבר חתיכת גרוטאה מחורבנת ומיושנת, מכוערת ומרובעת, שלמרבה הפליאה רבים כאן החובבים שלה.....""
ברוך,,,
אנחנו גם יודעים היכן אתה גר !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ברוך,,,
אנחנו גם יודעים היכן אתה גר !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
טופל... ברוך הולך בהמשך היום לפרסם התנצלות רשמית. מרצונו החופשי כמובן.
http://www.opl.ucsb.edu/grace/africa/pics/deadfrog.jpg
בוקר טוב
ברוך אני מחסידי מהלכי מתלה ונעילות. אולי החלק הראשון מיושן ולא עדכני :???: אז מה, תתבע אותי! אופס שכחתי שאתה יכול ;-)
ולעניינו, אם אני קונה טנדר נוסע עם פחחות סבירה אז למה שהפרויקט יהיה יקר?
שלב ראשון יהיה להחליף סרנים ולטפל בקפיצים כדי להחזיק צמיגי 35 או 37 (בהנחה שאני יכול לחיות אם שאר רכבת הכוח זה נראה לי סביר כלכלית).
שלב שני הוספת נעילות (בעצם רצוי לעשות את 1 ו 2 ביחד)
אולי שינויים במנוע+גיר אבל לא נראה לי שישאר לי $$$ בשלב זה.
המטרה היא לעבור למכלולים שיותר זמינים ממכלולי ויליס אבל אפשר להתאים אותם (בקלות יחסית?), בכ"ז זה jeep. אולי הרעיון לא מקורי אבל יכול לצאת לא יקר לדעתי סה"כ כ-20K, או שלא?
בברכה דני
נמרוד אתה גדול קרעת אותי מצחוק :mrgreen:
לא הייתי כמה שעות וכבר הוכרזה ככאן מלחמה.
ברוך - תביעת הדיבה בדרך...;-)
ראשית, בדקתי עצמי שוב, כנראה שלא הובנתי נכון - השלדה מאד גמישה. זו היתה הכוונה ב"פחות עמידת פיתולים". כתוצאה מכך, במידה והיא עובדת קשה, מתפתחים בה סדקים וקרעים.
מונחת אצל חבר שלדה דומה עם קרעים. המצב דומה , אגב, גם בגיפ 42.
אגב מאמצי שלדה, מאמצים אלו מועברים גם לבודי. הפח, כידוע ישן יותר/חלוד יותר/רקוב יותר, ולכן כנראה שגם הבודי יתחיל להקרע מהר יותר מבודי של סיקסופה.
בסיס הגלגלים של הסגורים דומה לזה של הסיקס עד כדי +- 1 ס"מ. לא מצאתי אצלי את נתון בסיס הגלגלים של הטנדר, אבל הוא ארוך יותר.
במקור -
מנועים: 4 ראש שטוח / 6 שטוח (סופר הוריקן - 226) / 4 עילי (הוריקן - F4-134) / או 6 עילי (טורנדו - 230).
גיר - T90 ל-4X4 או T96 ל-2X4.
טרנספר - T18 או T20.
פרונט אקס - דנה 25 (אז עוד נקראה ספייסר).
בק אקס - טיימקן, או דנה 23.
רכבת הכח הקיימת לא תחזיק צמיגי 35 או 37 להערכתי, אין לה מספיק כח, שלא לדבר על הכנסתם לרשיון. אני עוד שובר את הראש איך להכניס 31 לרשיון, ושלא לדבר על כך שכל שוטר יעצור אותך עם 35, ובטח 37, לראות מה זו החיה המוזרה הזו.
ראיתי ויליסים ששתלו להם רכבת קומפלט של סיקס, ראיתי ויליסים ששתלו להם רכבת הרבה יותר מתקדמת, ואל תשאל אותי לגבי חוקיות ההחלפה.
רק תזכור שלא פשוט להגיע עם רכב כזה לעמדה 1 - לא לשינוי צמיגים או החלפת מנוע (כי אין יצרן), ואפילו לא להתקנת כננת או שינוי מספר נוסעים.
אני לא מדבר על כך שעקב טעות חלק גדול של אלו שהגיעו במקור 4X4 רשומים כ-4X2, מה שיוצר עוד בעיות רישוי....
החלפת סרנים אפשרית, אך מחייבת את שינוי מקום תושבות הקפיצים.
הרכב שלי לא נבנה כמכונת עבירות.
אני פשוט מאוהב בצורה החיצונית שלו, ולכן בניתי אותו כמכונת טיולים (רגועים) עם נוחיות מירבית.
היכן שיש לי חשש לקשיי עבירות, אעדיף לנסוע עם הפאג'רו, שכן על אף ה"איום" על ברוך, אני מעדיף נעילות על פני עוות שלדה, זה אכן בריא יותר לרכב.
הויליס האפור, מוריס, הוא של בחור שאני מאחל לכל אחד בופורום ידי זהב כמו שלו, וראש הנדסי פנומנלי כמו שלו. הוא חבר טוב שלי, וכמה מהדברים שביצעתי אצלי הם בעקבות רעיונות שלו.
כרכב טיולים - אני מאד ממליץ עליו, רק דע למה אתה נכנס.
אתה מוזמן אלי, דני, לראות על מה מדובר, ואם תרצה לקחת גם עותק דיגיטלי של הספרים.
בוקר טוב
ולעניינו, אם אני קונה טנדר נוסע עם פחחות סבירה אז למה שהפרויקט יהיה יקר?
שלב ראשון יהיה להחליף סרנים ולטפל בקפיצים כדי להחזיק צמיגי 35 או 37 (בהנחה שאני יכול לחיות אם שאר רכבת הכוח זה נראה לי סביר כלכלית).
שלב שני הוספת נעילות (בעצם רצוי לעשות את 1 ו 2 ביחד)
אולי שינויים במנוע+גיר אבל לא נראה לי שישאר לי $$$ בשלב זה.
יכול לצאת לא יקר לדעתי סה"כ כ-20K, או שלא?
בברכה דני
אז זהו, שלא.
גם אם אתה מסוגל לבצע את כל העבודה לבד, ויש לך כלים ומקום, זה יעלה יותר, הרבה יותר.
אתה מדבר על סרנים, נעילות, קפיצים, תושבות, ג'נטים, צמיגים, שכולם יקרים למדי, והם לבד יעלו לך יותר ממה שחשבת. ומה עם דרייבשפטים? צלבים? מיסבים? מחז"שים?בולמים? בושינגים?
ומה עם חריטות? וברגים? ובוקסות/קצות מוט? וצנרת בלמים שתתאים למהלכים שתרצה? ופחחות? וצבע, שתהיה גם יפה ולא רק אופה?
ויפה שאתה מזכיר "שינויים" במנוע ובגיר, כאילו אפשר לעשות משהו עם הדרעאק הזה(למשל להעלות את ההספק מ - 70כ"ס ל - 90 כ"ס... חה חה חה חה). אין מצב לשום שיפור כזה, אלא לכל היותר החלפה למנוע/גיר נורמאליים, שזה עוד אלפים יפים, טובים וחביבים, שתמיד חסרים.
ומה עם עוד 10 דברים לפחות ששכחתי, כמו למשל צמת חשמל נורמלית ולא בת 100? ובטח תרצה איזה מזגן פורמולה שהנסיכה שלך לא תסריח לך בקבינה, ואז ייגמרו כל התכניות לעתיד משותף?:mrgreen: ? וקצת בידודים, שטיחים, איזה מערכת שתנעים את זמנכם בטיולים אשר ישלבו עבירות, נופים, קפה ומנגל? ואיזו כננת צנועה שתגרום לכך שאשתך לעתיד לא תבוז לך יותר מהר ממה שאתה מעלה על דעתך?
שאמשיך?? אין בעיה, רק תגיד - התענוג יהיה כולו שלי:) :razz:
לידיעתך, מרכיב העבודה בפרוייקט כזה הוא המרכיב העקרי, ובעלי מקצוע ישחטו לך את התוח'ס
אם תזדקק להם.
הקציצר, מדובר בפי כמה וכמה ממה שהעלית על קצה דעתך, אתה לא יודע למה אתה עלול להיכנס.
אבלללללללללל, וזה לזכותך - טוב שאתה שואל מראש, על בסיס האימרה הידועה -
- סוף מעשה במחשבה תחילה.
ועוד משהו - אם תתעקש על זה, בחיי שאני אתבע אותך8)
מה שנשאר אולי מהרכבים הגמישים הוא הסיקס, שגם אם זה לא ימצא חן כאן בעיני רבים, הוא כבר חתיכת גרוטאה מחורבנת ומיושנת, מכוערת ומרובעת, שלמרבה הפליאה רבים כאן החובבים שלה.....
ברוך, אתה צודק! אל תפחד מהנשרים התנים הצבועים ושאר חיות הבר השולפים טפרים וחושפים שיניים.
http://jeepolog.com/forums/images/smilies/icon_twisted.gif
סוף סוף משהו העז להגיד "המלך הוא עירום"!
אם אתה צריך גיבוי תקרא לי, אני הולך להסתתר מתחת לאיזה סלע עד יעבור זעם http://jeepolog.com/forums/images/smilies/icon_wink.gif .
אם אתה צריך גיבוי תקרא לי, אני הולך להסתתר מתחת לאיזה סלע עד יעבור זעם .
סלע, דיפנדר, אותו דבר שניהם לא זזים, רק אם אתה מתחת לדיפנדר על תשכח מגבת לנקות את השמן מהפנים :mrgreen:
ברוך, תבדוק שאף אחד לא שרף לך את העסק במהלך הלילה ותעדכן.
מודאג
עומר
הלואי...........
אוהב אותך.
האמת? אין לי מושג למה.
סלע, דיפנדר, אותו דבר שניהם לא זזים, רק אם אתה מתחת לדיפנדר על תשכח מגבת לנקות את השמן מהפנים :mrgreen:
סרקופג יקר,
לא יודע מה איתך, אבל אני, אני לא הייתי שותק על מה שהאבן הזה אמר:-P
אההם... שמתם לב שאתם בפורום, לא בצ'אט, נכון?
אסף.
אההם... שמתם לב שאתם בפורום, לא בצ'אט, נכון?
אסף.
עוכר שמחה שכמוך
טופל... ברוך הולך בהמשך היום לפרסם התנצלות רשמית. מרצונו החופשי כמובן.
http://www.opl.ucsb.edu/grace/africa/pics/deadfrog.jpg
נמרוד, אתה חייב לגלות-
מצאת את התמונה הנוראה הזאת של שחיטת צפרדע:-(
או שצילמת במיוחד?8)
שלב ראשון יהיה להחליף סרנים ולטפל בקפיצים כדי להחזיק צמיגי 35 או 37
סגרת את הגולל על הרכב. יש רק רכב אחד חוץ מפולסייז שמסוגל להראות נורמלי עם 35 - דיפנדר 110. (נורמלי = קצת לא סטנדרטי, מספיק קרוב למציאות כדי שגורמים עויינים לא ידלקו).
עם 37, רק פולסייז יראה נורמלי. ממילא הם צריכים את זה כדי להגיע לזויות בטן ומרווחי גחון סבירים, אז אם פולסייז 37 ומעלה (אני לא צוחק). יש כאן איזה בעל סמוראי שכבר חשב על זה ומצא את סוג הרכב שהוא היה רוצה, לך נותר (לדעתי) רק להחליט איזה מהפולסייזים קוסם לך.
אה, כן, אל תשכח לגרד 40-50K והמון סבלנות.
ברוך - כתבתי dead frog בגוגל אימג'... רק לבחור. אני מת על האינטרנט :mrgreen:
זהו, סיימנו, חזרה לעניינים - בעצם שמיל כתב אני חושב את כל הדברים החשובים. אם אתה לוקח כזה דבר לשיפוץ שמתבסס על המכלולים המקוריים, אז לא יצא לך רכב טיולים ברמה. אם אתה משדרג, אז אתה בעצם בונה חופשית רכב עבירות, שיהיה עליו בודי של וויליס כי זה הטעם שלך.
לגבי הערכת המחיר של 20K - כאן ברוך כמובן צודק אבסולוטית. ב20K אתה מעמיד סיקס טוב בתור רכב טיולים. מה זה סיקס טוב ב20K - הששת של שמשוני אם הוא עוד לא נמכר או שהמוכר עדיין לא התחרט.
סגרת את הגולל על הרכב. יש רק רכב אחד חוץ מפולסייז שמסוגל להראות נורמלי עם 35 - דיפנדר 110. (נורמלי = קצת לא סטנדרטי, מספיק קרוב למציאות כדי שגורמים עויינים לא ידלקו).
עם 37, רק פולסייז יראה נורמלי. ממילא הם צריכים את זה כדי להגיע לזויות בטן ומרווחי גחון סבירים, אז אם פולסייז 37 ומעלה (אני לא צוחק). יש כאן איזה בעל סמוראי שכבר חשב על זה ומצא את סוג הרכב שהוא היה רוצה, לך נותר (לדעתי) רק להחליט איזה מהפולסייזים קוסם לך.
אה, כן, אל תשכח לגרד 40-50K והמון סבלנות.
וגם כמובן יונימוג אבל לא בטוח שאפשר להחשיב אותו כרכב כי הוא בעצם משאית עבירות
לדעתי רכב העבירות-טיולים האולטמטבי הוא יונימוג - 416 ומעלה כמובן.
צמגים 41 ומעלה אם אני לא טועה.
נעילות דיפ במקור.
הילוכים סופר קצרים.
סרנים עם גובה ביצה מאוד מאוד גדול
מהלכי מתלה גדולים
וכול זה מהמקור וחוקי למהדרין.
מקום בשפע - למעשה תוכל להעמיס את כול הבית ועוד יהיה מקום ל 10 אנשים (-:
והדובדבן - רכב אספנות או רשיון טרקטור - מה שאומר עלויות רשוי וביטוח אפסיות.
מה עוד אפשר לבקש ???
אז למה לי אין כזה ?
כי מהירות נסיעה מירבית על הכביש 70 קמש, ואז חיבים לנסוע עם אוזניות...
ומאחר ואני גר בצפון, כול נסיעה לדרום תמשך כ 7 שעות, לכול כוון. ואחריה התאוששות של כמה שעות.
וכמו כן בעיות חלקים, מה שאומר שאתה חיב להחזיק בבית כול מה שרק אתה יכול. זה לא נדיר למצוא בעל יונימוג עם אחד תקין ושני לחלקים.
החלטתי שסופה עם צמגי 33 ועוד מספר תופנים מספיקה לי מבחינת כלי עבירות+טיולים...
אבל למי שגר באזור הדרום ויש לו מקום לאחסון יונימוג + חלקים זה בהחלט הפיסגה של רכב עבירות+טיולים.
didnt have to search
had it all along
Just for cases like this
ואהההוו
איזה דיון מוזר.
לך תשווה תפוחים לתפוזים.
דני מה באמת אתה רוצה מהרכב?
אם עבירות - תקנה סופה
אם זול תקנה סיקס
ואם משהו מיוחד שהוא קצת יותר זול ופחות עביר (יחסית לשאר - יותר תקלות וחלקים יקרים) תקנה וויליס טנדר (שזה אחלה ג'יפ ).
אם אתה רוצה גם אספנות וגם עבירות - פולסייז !!! - זה לדעתי הכי טוב - אבל לא מגיע עם מרכב פתוח.
עוד שאלה טובה : מה מעיין חושבת על זה - זה לא תענוג יותר גדול מהסמוראי .
לדעתי האישית מה שאתה באמת רוצה זה סופה כמו של מוני - יחסית זול ועושה את העבודה מבחינתך.
חוץ מזה כולנו יודעים שבסוף תשאר עם הסמוראי.
טוב קצת היגיון חדר לקודקוד שלי תודה לכולם על התגובות המפורטות והמצחיקות, נראה לי שארד מרעיון הויליס (ברוך ענין התביעה כנראה עבד...) למרות שיש אחד שהוצע לי למכירה במצב נסיעה ומחיר שפוי+. אגב אם מישהו מעונין בו אפשר לפנות אלי בה"פ ואני אקשר אותכם לבעלים.
הרעיון היה והינו רכב שיהיה זול כשהוא לא נוסע ויתן עבירות וכיף בשטח. אז אולי באמת פול סייז אספנות יתאים אבל גם זה יקר לי מדי כרגע בערך כפול ממה שחשבתי שאמור לצאת, לכן נראה לי שאעבור לסיקס או סופה כרכב טיולים. אונימוג לא ריאלי בשבילי וגם 110 לא לתקציב כרגע. אז אני מקווה למצוא מכונה לא מכונמת בתקציב של 20K :-).
ומה למדתי הכי הרבה מהדיון הזה? שלא צריך הרבה כדי להדליק אותכם ולפתוח מלחמת עולם :twisted:
שבת שלווה ורגועה לכוווולללללללם בעלי סיקסים, סופות, סמוראים, אונימוגים, קורקינטים ול"ר גם
ד.א. ברוך אני מקווה שהעסק שלך שרד... :smile: ונמרוד אני מקווה שאתה לא מאגד בעלי סיקסים לעשות איזה פולסא דנורא על ברוך ;-)
דני
בקצב הזה, שכל הגמדים רוצים לגדול לסופות/דיפנדרים- אפשר כבר לפנות לתע"ר ולבקש הצעת מחיר לרכישה קבוצתית8-)
סתם שאלה, דני, מה זה מבחינתך מחיר שפוי?
יש מישהו מהפורום שלפני כשלושה חודשים שאל אותי על ויליס, אולי הוא ירצה.
היי שמיל
עניתי לך בה"פ
דני
לדעתי רכב העבירות-טיולים האולטמטבי הוא יונימוג - 416 ומעלה כמובן.
צמגים 41 ומעלה אם אני לא טועה.
נעילות דיפ במקור.
הילוכים סופר קצרים.
סרנים עם גובה ביצה מאוד מאוד גדול
מהלכי מתלה גדולים
וכול זה מהמקור וחוקי למהדרין.
מקום בשפע - למעשה תוכל להעמיס את כול הבית ועוד יהיה מקום ל 10 אנשים (-:
והדובדבן - רכב אספנות או רשיון טרקטור - מה שאומר עלויות רשוי וביטוח אפסיות.
מה עוד אפשר לבקש ???
אז למה לי אין כזה ?
כי מהירות נסיעה מירבית על הכביש 70 קמש, ואז חיבים לנסוע עם אוזניות...
ומאחר ואני גר בצפון, כול נסיעה לדרום תמשך כ 7 שעות, לכול כוון. ואחריה התאוששות של כמה שעות.
וכמו כן בעיות חלקים, מה שאומר שאתה חיב להחזיק בבית כול מה שרק אתה יכול. זה לא נדיר למצוא בעל יונימוג עם אחד תקין ושני לחלקים.
החלטתי שסופה עם צמגי 33 ועוד מספר תופנים מספיקה לי מבחינת כלי עבירות+טיולים...
אבל למי שגר באזור הדרום ויש לו מקום לאחסון יונימוג + חלקים זה בהחלט הפיסגה של רכב עבירות+טיולים.
כמה שאתה צודק!
אני חולם על הכלי כל החיים. יום יבוא..
מצורפות כמה תמונות של יונימוגים שצילמתי בצפון; 406 קטן כתום והלבנים של צה"ל בחרמון.
מתי יוצאים למכרזים??
מצטער על חוסר קשר, בעצם, דיון על רכב טיולים ועבירות, וכאמור היונימוג הוא האולטימטיבי!
נמרוד,
נראה לי שהתמונה הזאת מתאימה לכוונתך, אלא היא יותר סימפטית מבחינה זאת שכאן אין דם, לא?:mrgreen: ?
מוני אורבך
15-05-06, 12:06
אמנון - עשיתי לך משהו רע ?!
מה אתה מדליק אותי על יונימוג !!! שוב...
רק שתבין מיד אחרי שכתבתי לדני את מה שכתבתי, נערתי את פנקס הכתובות פתחתי את אתר היונימוג באינטרנט לראות האם השוק השתנה ויש איזה יונימוג שפוי למכירה.
התברר שהשתן עלה לאנשים לראש !!!
כמו הסופות המשופרות, כול בעל יונימוג חושב שיש לו אוצר ביד ומבקש מחירים אסטרונומים.
ועל מה על רכב - טרקטור שלא עובר את ה 60 קמש ויש לו צורה של לבנה.
שצריך 1500 שח כדי לרדת איתו לטיול בנגב !!!
אז יש לי עוד כמה דברים טובים לעשות ב 50K מלבד לקנות רכב בן 40 שהיה שלל מלחמה מהסורים וחלקי החילוף שלו מחירם נמדד ביורו והרבה מאלו (מה גם שלרוב פשוט אין חלקי חילוף).
איך אומרים, חלום רטוב, שכדאי מאוד שישאר בגדר חלום.
אגב אם משהו שומע על יונימוג במחיר שפוי, אפשר (רצוי) לפני שיפוץ, עם רשיונות !!! ובמחיר שפוי אשמח לשמוע.
חברים יקרים, החולמים על יונימוג - האם מישהו מכם נהג פעם/נסע ברכב הזה??
אם כן, ואתם עדיין חולמים, כל הכבוד לכם, מזוכיסטים.
דעו לכם שאין כמעט קשר בין החלום למציאות, והרכב הזה הוא בעקרו סוג של טרקטור אשר נועד בעקר לשדות ולביצוע מטלות חקלאיות, ציבוריות, עירוניות וכיו"ב תפקידים.
אין לו טיפת כוח מנוע; הוא איטי להחריד; יחסי העברה נוראיים(כיאה לטרקטור); הוא גבוה מידי למרות הפורטלים שלו שהיו מאפשרים הנמכה; הוא רעשני ולא נוח להחריד; הוא לא יסע לכם מטר וחצי בדיונות
ואין לו שום טיפה של כוח מתפרץ; כולו ברזל ואם אתה לא גמד אתה חוטף בראש בקפיצות; הוא ישן נושן
ושחוק בהתאם; וכו' וכו' וכו'.
יש לו את זה כאשר מדובר בזחילה בסלעים ללא צורך בטיפוס תלול, וכאמור אין לו שום יכולת לתת תנופה של ממש, מה שמאד דרוש לפעמים בסלעים ובעליות.
יש לו הילה נהדרת והוא בגדר "הרכב האולטימטיבי", בעקר בעיני מי שלא נהג בו ולא נסע בו כנוסע, ולמעשה אין לו מושג עד כמה הוא קשה, נוקשה ולא נעים.
רכב כזה יכול להיות מצויין בשדה מלא בוץ טובעני ובאי אילו סיטואציות סלעיות, ותו לא.
אין מה לדבר בכלל על נסיעות ארוכות או בינוניות איתו, משום שהוא גם לא נועד לכך - זה רכב עבודה מוסדי, וככזה יש להתייחס אליו.
אתם בטח לא זקוקים ל- 10 הילוכי רוורס ול- 20 הילוכים קדמיים או ל - PTO שיכול להניע כל מתקן ומכונה שתעלו על דעתכם, וגם לא זקוקים ליכולת זחילה שנועדה מלכתחילה לשדות ולביצוע עבודות איטיות הדורשות הרבה כוח ואיטיות הנובעים כולם מיחסי העברה לא אנושיים.
הדגמים הללו, 406, 416 ודומיהם, רחוקים מאד מלהוות רכב חלומי בהקשרים שלנו, אז תחסכו לכם עגמת נפש וחסרון כיס רציני, ותשכחו מהם.
ואם עוסקים כבר בעלויות - רכב ישן בכלל הוא לא דבר זול בשיפורים והחזקה, כולל תיקונים, אבל רכב כזה ישתה לכם את הדם. כל חלק נדיר ולא ניתן להשגה, ודרושות הרבה קומבינות והתאמות. כל תיקון וכל פעולה שם מצריכות ידע ומיכשור של משאיות או כניסה למוסך של משאיות(זאת בסופו של דבר, משאית), ואין כמעט מי שמכיר ומתמצא ברכבים הללו בקרב המוסכניקים. ואם יש מישהו, הוא גובה בהתאם, ובצדק.
אם אתם לא מכירים את המערכות ואין לכם חלפים בשפע, ואם אתם לא מסוגלים לבצע את התיקונים(ויהיו הרבה כאלה) העבודות התחזוקתיות לבד, בכלל תתיאשו מהר מאד, והחלום יתנפץ אל מול המציאות האכזרית, סטייל "החלום ושברו".
האמור לעיל איננו נכון כמובן לגבי יונימוגים חדשים, אבל את אלה לא תשיגו, לא ב 50K ש"ח וגם לא ב -
50K סטרלינגים עם דמות המלכה עליהם.
זה מזכיר לי, ואל תצחקו עלי בבקשה, את החלום שהיה לי על ההאמר, שבעיני רבים הוא פסגת הקרביות, יכולת השטח, הפוזה וכל מה שקשור בשטח וג'יפאות מסוקסת וגברית. בשנת 1997 הביאה יבואנית פיאט כמה כאלה, מתוך מחשבה שהרכב ילך כאן בארץ, למרות שהוא דורש רשיון ג'. הלכתי לראות אחד שחור ששימש רכב הדגמה, ישן למדי, חבוט שאינני יודע מה עבר עליו, אבל בכל אופן היו מוכנים לשחררו במחיר טוב, להפתעתי הרבה.
התרשמתי עד מאד מהקרביות, למרות שגם רכב זה הוא בהמה כבדה, לא נוחה, קשוחה ומגושמת, ותאמינו או לא, הלכתי ועשיתי תוך 3 שבועות רשיון ג'!!
באתי שמח וטוב לב לנסיעת מבחן, והופה יצאנו לדרך לתל ברוך, לבור הידוע. נהגתי בו וקבלתי דכאון של ממש, מכל הסיבות שמי שנהג על האמר יכול לומר לכם אותן. בקיצור, זה רכב עבודה צבאי/מוסדי שאף הוא נועד למטרה מסויימת ויש לו עבירות סבירה, אבל זהו זה. כל קשר בינו לבין מהירות, זריזות, כוח מתפרץ, נסיעה נעימה או מעט נוחה, וכיו"ב תכונות, הוא מקרי בלבד, שלא לדבר על משקלו העצום.
אז אולי זה לא בדיוק אותו הדבר, אבל בעקרון זה אכן החלום ושברו, בשני המקרים.
היום, לא תמצאו אותי אפילו מהרהר לרגע על הרכב הזה, כפי שבודאי יקרה לכם אם תקחו איזה 416 לנסיעה של חצי יום בשטח מאובק, בחולות ובטרשים.
דרך אגב, אני נהגתי גם על יונימוג כזה משופצר ומדהים בהשקעה שהשקיעו בו(מישהו מקיסריה), וגם על אחד שהיה במצב לא סימפטי, וזה לא תענוג גדול שלא לדבר על מה שהוא יודע לעשות.
יום טוב;-)
ברוך , דיפנדר ... :mrgreen: כתוב את דעתך על הדיפנדר ...
ברוך , דיפנדר ... :mrgreen: כתוב את דעתך על הדיפנדר ...
צטערת, לא כותבת על מה שלא יודעת....
תאמין או לא, לא נהגתי בחיים על דיפנדר.
דיסקאברי וגם ריינג', אבל דיפנדר - לא.
מוני אורבך
15-05-06, 14:16
ברוך ...
אתה כתבת בהרבה מילים את מה שאני נסיתי להעביר בתמצית.
ינימוג חלום רטוב, וכדאי שישאר כזה.
אם אני רוצה יונימוג זה רק בגלל היחודיות ההסטוריה והגלגלים הגדולים (-:
בוודאי לא בגלל העבירות או המחיר הזול.
הרבה יותר פרקטי נוח וטוב סופה עם כמה שיפורים או אם רוצים להשתולל בתחום העבירות פולסיז עם גלגלי 37. האמת אם היה אפשר להרכיב על סופה גלגלי 37 (מבחינה חוקית) אזי גם איתה אפשר להשתולל (ראה את ידידנו האמרקאים).
אבל תחלס - סופה עם גלגלי 33 ושני נעילות יכולה לעבור בקלות את כול המעלות המפורסמים ויותר. ניתן לעבור איתה מרחקים ארוכים על הכביש במהירות גבוהה ונוחות. היא נוחה וזולה לתחזוקה עם שפע חלקים. ומחיר הקניה זול. ואם אתה ממש מתעקש היא גם יכולה להיות רכב יום יומי.
גלגלי 37 צריך אם רוצים גם להתחרות. סך הכול קשה מאוד להשוות את הרוביקון למעלה זיק\מחמל.
אבל זה לא מונע ממני לחלום על יונימוג (בעיקר על שיפוץ של אחד כזה) בדיוק כמו שאחר חולם על גיפ CJ3. אין שום סיבה פרקטית לנסוע בדבר כזה. מאוד לא נוח ומאוד לא עביר. ובכל זאת יש אנשים שזה כל חלומם.
AvigdorAharon
17-05-06, 07:01
והאיש בכלל שאל על וויליס...
אני קצת גולש מהנושא של הטנדר ויליס
ראיתי למכירה cj 5 עם גיר 4 הילוכים מנוע 6 צילנדר וסרנים של סיקס שנת 75. שווה לשקול אותו ברצינות או שלהשאר בחיפוש אחר סיקסופה?
ברוך תרחם... ;-)
דני
AvigdorAharon
18-05-06, 17:02
אני קצת גולש מהנושא של הטנדר ויליס
ראיתי למכירה cj 5 עם גיר 4 הילוכים מנוע 6 צילנדר וסרנים של סיקס שנת 75. שווה לשקול אותו ברצינות או שלהשאר בחיפוש אחר סיקסופה?
ברוך תרחם... ;-)
דני
אישית, הייתי הולך לכיוון סופה. נכון, CJ5 חביב מאוד, אבל חסר מקום. דבר נוסף, הטכנולוגיה עושה את שלה, כדאי להתקדם ולא לחזור לאחור...
אביגדור
(חושב מידי פעם על סופה...)
אני קצת גולש מהנושא של הטנדר ויליס
ראיתי למכירה cj 5 עם גיר 4 הילוכים מנוע 6 צילנדר וסרנים של סיקס שנת 75. שווה לשקול אותו ברצינות או שלהשאר בחיפוש אחר סיקסופה?
ברוך תרחם... ;-)
דני
CJ5 עם מנוע 6 זה ג'יפ מדהים. אין מקום לכלום, אבל לטיול של כמה ימים לשניים (עם קצת צניעות בכמות הציוד- בלי ציוד קמפינג בכמות מטורפת ושלושה מקררים) הוא מספיק בול. אבל כן... משמעותית פחות פרקטי מCJ ארוך.
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.