PDA

צפייה בגרסה מלאה : צ'ירוקי או פגארו ?



R-IK
17-05-06, 15:04
זהו, את הטראנו מכרתי ואני מחפש גיפ שאוכל להתקדם איתו מבחינת יכולות שטח ונוחות (קיים אילוץ של 5 דלתות).

האפשרויות העומדות על הפרק: פאגרו 2.8 דיזל וצירוקי 4.0 בנזין. שניהם של מכרים עם ק"מ נמוך, יד ראשונה \ שניה ובמצב מכאני טוב.

העדפה שלי היא הצירוקי.

השאלה הנשאלת - האם אני מפספס משהו?

tayrie
17-05-06, 15:19
לדעתי , אם אתה רוצה רכב להניע ולצאת לטייל , קנה פג'רו.
אם אתה רוצה רכב שוק שיפורים (אמריקאי!) אינסופי... לך על הצ'רוקי , מן הסתם תוכל להגיע איתו יותר רחוק מבחינת עבירות (לדעתי אפילו תחסוך בשביל איזה קיט הגבהה בקנייה...)

עוד יתרונות לצ'רוקי - יכולת הסבה לגז , והכי חשוב זה JEEP אמיתי עם 2 סרנים חיים.

זאביק
17-05-06, 15:26
מלבד עניין הנעילות (לפאג'רו הזה יש נעילה אחורית מקורית ?), הפאג'רו והטראנו מאוד דומים בכיכולת העבירות והשיפורים שלהם (בכל אופן, לשניהם ניתן להתקין נעילה אחורית וקדמית).

ניתן להגביה אותם ממש במעט, דבר שמונע הכנסת צמיגים גדולים (וגם מוריד את הצורך / אפשרות לשנות יחסי העברה).

מצד שני, הצירוקי הוא פלטפורמת שיפורים נהדרת.
יש קיטים מפה עד מחר (בארה"ב - תמיד אפשר לייבא), לכל דבר - מתלים והגבהות, יחסי העברה, נעילות.
אפשר לשים צמיגים גדולים (אולי ידרוש החלפת או חיזוק הסרן האחורי).
בקיצור - השמיים הם הגבול.

R-IK
17-05-06, 15:39
מדובר ב 2000 ו 2001, שניהם סטנדרטיים לחלוטין.
מה שמטריד אותי הוא נושא האמינות.
הפאגרו יחסית לאחרים מוגדר כרכב אמין. מה קורה עם הצ'ירוקי, האם כל בעיה ניתנת לתיקון (כולל מערכת החשמל) ?

יוני5
17-05-06, 15:45
שני הרכבים 4X4 בעלי 5 דלתות - וכאן כמעט נגמר השוויון.

זאביק אתה טועה לדעתי בעניין הצמיגים - שניהם מסתובבים בשוק עם 31 כך שאין הבדל.

מאיזה שנים הרכבים?
הפאג'רו דיזל והצ'ירוקי בנזין. מהסבה לגז תשכח לדעתי בתקופה הקרובה - עדיין לא יעיל ולא משתלם, אני גם לא בטוח שיהיה בעתיד הקרוב אם בכלל.

בסך הכל שני רכבים מצויינים לדעתי.
שאלת השאלות, כמה ק"מ אתה הולך לעשות בשנה - עניין הדיזל בנזין יכריע.

בהצלחה,
יוני5

זאביק
17-05-06, 16:06
זאביק אתה טועה לדעתי בעניין הצמיגים - שניהם מסתובבים בשוק עם 31 כך שאין הבדל.


ואני מחפש גיפ שאוכל להתקדם איתו מבחינת יכולות שטח ונוחות

בפאג'רו, גם אם תרצה, יהיה בלתי אפשרי עד מסובך (=הרבה מאוד מאוד כסף) להכניס צמיגים גדולים.

בצ'רוקי, אם תרצה אפשר 33", 35" ויותר.
כמובן שצריך לעשות עוד שינויים, חיזוקים והתאמות, אבל הכל ע"י קיטים מותאמים, שלמים, ללא צורך לאלתר ולהמציא.

R-IK
17-05-06, 16:08
הרכב הזה ישרת אותי כדי להגיע לעבודה ולטיולים (בממוצע אחת לחודש).
הק"מ נע סביבות 12k ק"מ לשנה. האמת היא שנושא הדלק פחות מטריד אותי...
אני פשוט לא רוצה להכנס לבור ללא תחתית - במובן הטיפולי כמובן.

יוני5
18-05-06, 00:30
זאביק,

הרכב הולך להיות עם 31. פאג'רו או צ'ירוקי, 31!
נעילות? לפאג'רו בילט אין, ולצ'ירוקי תוספת. אם הוא ילך על אוטומטית - לא סיפור. נשלטת? מתחיל להיות יקר.
ד"א, איזה סרן אחורי יש לצ'ירוקי? 35 או 44?

יוני5

R-IK
18-05-06, 07:54
זאביק,

הרכב הולך להיות עם 31. פאג'רו או צ'ירוקי, 31!
נעילות? לפאג'רו בילט אין, ולצ'ירוקי תוספת. אם הוא ילך על אוטומטית - לא סיפור. נשלטת? מתחיל להיות יקר.
ד"א, איזה סרן אחורי יש לצ'ירוקי? 35 או 44?

יוני5

יוני (או להלן: המפקד) - אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה...תכין רשימה של מה אני הולך לעשות אם אקנה את הרכב, כדי שלא יהיו אי הבנות ביננו :wink: הרי הדבר האחרון שאני רוצה הוא לאכזב אותך :)

ארז
18-05-06, 07:58
יוני צודק, כולם פה מספרים שהצרוקי יכול להיות עם 33" עד 44" ,אז מה? תחלס בארץ אף אחד(מלבד אחד עם 33" אבל הוא מכוער(הבעלים לא הרכב) עם 31" , אני באופן אישי מעדיף את הצרוקי ,הוא אומנם פחות נוח וצפוף הרבה יותר ,אבל הוא רכב שטח אמיתי.

גיא
18-05-06, 08:59
ארז,

חלק גדול מאוד מהאנשים שקונים דיסקו/צ'רוקי/היילקס הם גם האנשים שקונים את המשפט הבא בעיניים עצומות.

"ה מחשב כף יד/פלאפון חדיש/מחשב ביתי/אביזר זלמנסון כלשהו הזה יכול לעשות הכל ! אבל ה--כל !
חוץ מלמצוץ לך ולהכין קפה בבוקר .. ה--כ--ל !"

אתה יודע, לא בכל בוקר אנחנו עולים את זיק בשביל להגיע לגן עם הילדים. וחלק גדול מאוד ממה שאנחנו קונים, היכולות שלו הרבה יותר גדולות מהצרכים שלנו. זה עניין של כיף. הידיעה שאתה יכול טכנית גם אם לא תעשה את זה בחיים, היא זאת שעושה את ההבדל.

לדעתי.

R-IK
19-05-06, 17:12
היום הייתי אמור ללכת עם בעל הצ'רוקי לבדיקה והוא הבריז לי עם כל מיני תירוצים.
נראה לי שהוא לא מעוניין למכור :confused:

פשוט הרס לי את היום...כבר התחלתי לבחון עלויות של קיטים, לקרוא מאמרים וכו.

regev
06-06-06, 19:38
הנסיון שלי הוא עפ פג'רו בנזין 2001-2 ועם צ'רוקי 4.0 ליטר אוטו' 97. בשניהם הרבה מאוד כביש ודי הרבה שטח.

המלצתי החד משמעית בקטגורית האמינות והיכולת להתמודד לבד- צ'רוקי.

בקטגורית נוחות נסיעה- צ'רוקי.

בקטגורית מרחב פנימי- תחושת חלל וגובה בתוך הרכב (להעביר דליים של פופקורן מלפנים לאחור ולהיפך תוך כדי נסיעה)- פג'רו.

בקטגורית יכולת טכנית לבצע מקסימום ולהינזק מינימום מטיול שטח ברמה משפחתית+ עם רכב ללא שיפורים ועדיין להיות מסוגל לגרור\לחלץ\לדלג רכוב לכל נקודה שרוצים (כמעט) בלי שכל מכה בגחון תהפוך לתאונת פח- צ'רוקי

בקטגורית תיבת הילוכים אוטו' יותר מועילה לנהג בנסיעה רגילה וגם בשימוש בבחירת הילוך לפי המצב בשטח (בלימות למשל)- תיקו

בקטגורית ישיבת מבוגרים בגודל מתקבל על הדעת במושבים האחוריים- פג'רו (בנקודות, לא בנוק-אאוט)

בקטגורית איפה מרגישים ג'יפ (כמו שגיא כתב לפני)- צ'רוקי JEEP

Saar
07-06-06, 22:56
אתה בטוח שנוחות הנסיעה טובה יותר בצ'ירוקי???
קשה לי להאמין שהפאג'רו (אתה מדבר על קינג?) נחות מהצ'ירוקי בכל פרמטר שהוא הקשור בנסיעת כביש.
אני מרשה לעצמי לנחש שגם בנסיעת שבילים מהירה הפ'גרו מוצלח יותר...
אבל לי לא היה פג'רו...

סער.

אלון_ק
07-06-06, 23:17
אבל לי לא היה פג'רו
לפי השמועה גם אני נוטה להסכים איתך, סער, אבל זו הדרך הכי טובה לתת עצות אחיתופל. לא יודע? אל תגיב.

asafk
08-06-06, 00:10
יש דבר אחד חשוב, שאני מבין יותר ויותר את חשיבותו לאחרונה- רכבים מהסוג של הצ'רוקי הם פשוט יותר כיף. כיף. עגלדיזל היא לא כיף, אפילו שהיא אמינה, נוחה, מרווחת ומה לא. זה פשוט לא אותו כיף. ועוד פעם- צ'רוקי זה אוטו כיפי. כשיהיה לך כזה, כל פעם שתיכנס אליו, תתניע, ותתחיל לנסוע- תחייך. פאג'רו דיזל? לא. האוטו הבא שלי (בעוד ככה וככה שנים, כשיהיה לי כסף לרכב יקר יותר מטוסטוס) יהיה אוטו כיפי. נמאס לי להתפשר על הפקטור הזה בשביל כל הדברים הרציונליים האחרים. והצ'רוקי, גם בכל המדדים הרציונליים- די מוצלח (חוץ מהמרחב הפנימי). אז מה ההתלבטות?

אסף.

אייל
08-06-06, 09:18
אם צ'ירוקי הוא מנוע בנזין 4 ל' אז למה לא לקחת בחשבון את הפאג'רו 3.5 ל' בנזין (הארוך כמובן)?

נמרוד
08-06-06, 09:40
פאג'רו בנזין ארוך מהישנים הוא אחלה אוטו אבל יותר נדיר מצ'רוקי.


לגבי עניין הנוחות שעלה כאן - זה סוביקטיבי לגמרי, אם רגב אומר שיותר נוח לו בצ'רוקי, זה נכון מבחינתו. אני זמן קצר על צ'רוקי, הנוחות אכן ברמה גבוהה, המתלה הקדמי (עדיין מקורי) מצויין והעלים מאחורה פחות... פאג'רו ישן שיש לי עליו הרבה שעות שטח בהיסטוריה הרחוקה, הוא באותה רמת נוחות פחות או יותר, אפשר להתווכח לכאן או לכאן. פאג'רו קינג לעומת זאת (ושואל השאלה דיבר על מודל 2000 אז זה כבר קינג) רך יותר ונוח יותר לדעתי. אבל יש משהו מפנק מאד בסביבת הנהג בצ'רוקי/גראנד צ'רוקי, לא יודע להסביר מה בדיוק. ואני חושב שהמנוע החי הוא חלק חשוב מהתחושה הנעימה של האוטו.

מה המדד שלי ל"נוחות" של האוטו?

זה כשיש לי רכב שטח בחנייה מול הפריבט (פג'ו 306), ואני יוצא החוצה בבוקר וצריך לבחור במה לקחת את הילדה לגן, או לסוע לקניות במפרץ בערב. כשהיה לי היילקס, הבחירה היתה הפריבט. עכשיו, בא לי לסוע בצ'רוקי, למרות שזה עולה כמה שקלים יותר אפילו לנסיעה קצרה. איכות הride לא מתקרבת לשל הפג'ו - אף רכב שטח לא מתקרב לride של פג'ו 306 מחורבנת, גם לא דיסקברי 3 עם כריות אויר - אבל הסך הכל - מושבים, תנוחת נהיגה, תחושה של ההגה, תגובת דוושה, איכות המזגן, אפילו הרדיו והריח של האוטו - הצ'רוקי הוא הרכב שאני הכי נהנה להיות בו שהיה לי עד היום.

grand
08-06-06, 11:43
וואלה.
נמרוד ואסף קלעתם בול להרגשה שמלווה אותי כבר שנים.
לא יודע איך להסביר את זה, אבל זו עובדה.
בתקופה שיש לי את הגראנד צ'רוקי הרכב השני במשפחה היה פיז'ו 406, אח"כ מזדה לנטיס והיום סונטה. למעט הלנטיס שתי האחרות הן מכוניות מפנקות ונעימות לנסיעה.
למרבה הפלא, כל נסיעה שיש לי, גם קצרה וגם ארוכה היד לוקחת אוטומטית את המפתחות של הג'יפ. המשפחה...הילדות לא מתפשרות, רוצות רק את הג'יפ. ראבאק.. רכבי ליסינג עם דלק על חשבון העבודה של אישתי נשארו בחניה ונסענו בג'יפ :lol: .

יש משהו ממכר ברכבים האלה, תא הנוסעים המפנק ותגובת הדוושה הכל כך כייפית, שום רכב לא יכול להשתוות לזה.

regev
09-06-06, 19:03
אחלק את תגובתי לשניים.

1. נו, אתם רואים? אמרתי לכם צ'רוקי!

2.פג'רו:

א.דגם ישן בנזין- אוטו כיף, כל עוד לא הגעת למגבלות.רץ נהדר על שבילים, עולה מעלות מורכבים אם נוהגים לאט וברצינות, מנוע עירני ומגיב זריז גם על הכביש ב-110 כשצריך בבעיטה בגז להקפיץ את הרכב קדימה והצידה מהר.

-מגבלות:
מתלים שנסגרים מהר, רכות שבשטח בכל כניסה במהירות לא מתאימה למכשול סוגרת מתלה קדמי או שניהם ומייד קדמת הגחון רצה אל אמא אדמה.
מתלים אחוריים גם נסגרים באופן מעט מפתיע (שביל ב40-30 קמ"ש עם שקעים לא סדירים, גם אם הם לא ממש בורות).

צריך להיות שמיל כדי לתחזק אותו לבד.

ב.קינג בנזין- אכזבת כוח לא זמין מהדהדת. לא ג'יפ בכלל בגרסת OEM (אוטו שיצא מקורי מהמפעל) כי רוחק סרנים גדול ומרווח גחון קטן ומתלים, שוב נסגרים מהר מדי. מכונה מעולה לדהירת שבילי כורכר חסרי בורות, עושה את זה הכי טוב בעולם. אין לו כח. אין מה לקנות את גרסת הבנזין, אף אחת מהן. הדיזל שלו מגיב יותר טוב וגם על הנייר נתוני מנוע הדיזל יותר טובים (כתבתי כך בכוונה, קודם על המציאות ואח"כ מה על הנייר...).

אף מגושם ומקשה על בחירת קו התקדמות מדויקת לגלגלים במקומות בהם דרוש ניתוב מדויק לגלגלים.

זנב עתיר פלסטיקים שמפריעים לצאת ממכשולים, אבל לפחות אפשר לומר שניתן יחסית בקלות להסיר אותם (הם גם די בקלות מסירים את עצמם, אם אתם מבינים למה אני מתכוון...)

*** אבל-- ראיתי קינגים מוגבהים שציירו אפשרות להתגבר על בעיות אלה.
וגם קינג קצר מדוגם שנראה מבטיח מאוד.

ומצד שני לא נהגתי על אלה, אלא רק על קינג בנזין ארוך סטנדרטי מהמפעל, שנוספו לו בחלק מהפעמים גם 300 ק"ג ציוד.


עד כאן, נדמה לי שכתבתי הרבה מדי...

R-IK
13-06-06, 21:31
היום בשעה טובה בדקתי את הרכב ומחר העברת בעלות.
של הצ'ירוקי :lol: כמובן.
הייתי מאוד קרוב לנקודת שבירה ולרדת מהרכב הזה. בעל הרכב עשה לי את המוות (בלשון המעטה) אבל לענינו של דבר - הסבלנות משתלמת !

מחר אני מקווה להעלות תמונות ראשוניות של הכלה.

R-IK
17-06-06, 18:52
תמונות (http://www.jeeptrip.com/page.aspx?div=Albums&group=3&item=7592)

tzah
17-06-06, 19:34
תתחדש

סוף סוף אחות תאומה במשפחה (הירוקה)

Saar
18-06-06, 08:40
תתחדש ותהנה.

סער.

המהנדס
27-06-06, 22:48
תתחדש.

מה ההבדלים בין הצ'ירוקי לפג'רו מבחינת כסף:
מחיר,צריכת דלק(בנזין שניהם),ביטוחים והוצאות שוטפות.

Saar
28-06-06, 08:43
תהיה קצת יותר ספציפי, על איזה שנים מדובר?

אצלי, מודל 2001, ביטוח 4200 ש"ח + איתורן (כל נהג מעל 30)
טסט - 2000 וקצת
דלק - 1 ל 5 בממוצע בעיר, מחוץ לעיר 1 ל 7.5
אחזקה עצמית פשוטה יחסית.

סער.

המהנדס
28-06-06, 23:27
תקציב רכישה של 50K - 60K לא מכיר מחירונים...

נמרוד
28-06-06, 23:33
בדיוק בין 50 ל60 קניתי את שלי, לימיטד 94' שמור מאד. השנתונים האלו נדירים ביותר, אין להם מחירון בכלל ד.א. הייתי צריך ללכת לבקר את לוי יצחק בכבודו ובעצמו בשביל הערכה אחרת אי אפשר לבטח.

asafk
29-06-06, 01:48
ראיתי באחד הלוחות באינטרנט צ'רוקי 89 עם המון תוספות..

אסף.

fuksi
29-06-06, 15:49
הצ'רוקי לטעמי קטן וצפוף ואני "רק" זוג+תינוק
אחרי שמתרגלים למרחבי הדיסקו...
הגראנד כבר מרווח דיו

Saar
29-06-06, 16:37
הצ'רוקי לטעמי קטן וצפוף ואני "רק" זוג+תינוק
אחרי שמתרגלים למרחבי הדיסקו...
הגראנד כבר מרווח דיו

הכל יחסי :wink:
אבל בגדול, נכון, הצ'ירוקי קטן יחסית ודי צפוף,
אבל יש לו את הקסם שלו...

סער.

המהנדס
29-06-06, 18:53
עלויות...




אני רוצה רכב משנת 94 ומעלה.

Saar
29-06-06, 19:59
עלויות של מה?

קיבלת עלויות של XJ 2001,
אל תצפה להבדלים בצריכת הדלק לעומת 94-5
מן הסתם הטסט והביטוח יהיו מעט נמוכים יותר.

סער.

המהנדס
30-06-06, 00:32
קיבלתי את הנתונים שאני צריך .תודה.

סוזי המשתוללת
30-06-06, 23:34
לא יודע מה איתכם
אבל בשבוע שעבר נסענו לטיולון עבירות פוררנר וצ'רוקי
שניהם משופרים מוגבהים ובעלי אותו צמיג
הפוררנר נעול פעמיים והצרוקי פעם אחת
מה אומר ומה אגיד
גם עם נעילה אחורית בלבד הפוררנר היה יותר עביר ועשה את הכל בנונשלנט בעוד הצרוקי היה צריך להתאמץ (כן הפוררנר עם ifs נסע יותר בקלות מאשר צרוקי עם סרן חי שהצליב כל הזמן)
אבל במקומות הממש קשים יתרון הפוררנר היה גדול יותר ולו מהעובדה הבסיסית שנהג הצרוקי כל הזמן דאג לשלום הסרנים החלשים של הצרוקי

Saar
01-07-06, 08:48
... (כן הפוררנר עם ifs נסע יותר בקלות מאשר צרוקי עם סרן חי שהצליב כל הזמן)...
הצ'ירוקי היה עם מייצב קדמי מחובר?
לגבי הסרנים, אכן, צ'ירוקי נעול עם 31" צריך לחזק את הציריות (וואלה, מזכיר איזה רכב שטח אנגלי... :-P )

סער.

סוזי המשתוללת
01-07-06, 12:50
הצ'ירוקי היה עם מייצב קדמי מחובר?
לגבי הסרנים, אכן, צ'ירוקי נעול עם 31" צריך לחזק את הציריות (וואלה, מזכיר איזה רכב שטח אנגלי... :-P )

סער.

סער
גם הפוררנר לא ניתק כלום :twisted:
התוצאה הסופית מדברת פחד / לא פחד ניתק /לא ניתק זה לא מעניין
אני אמרתי באותם התנאים ובאותם המכשולים הפוררנר היה טוב יותר
אגב זה לא אומר כלום לגבי מקומות אחרים (כמו חול למשל)
בדבר אחד אין ויכוח רכב עם נעילה תמיד יגיע רחוק יותר מכזה בלי ופג'רו בא עם אחת מקורית
זה שמשלמים על ה "רבה געלט" זה כבר סיפור אחר :twisted:

grand
01-07-06, 13:40
סוזי.
תקשיב לסער.
אחד השיפורים הבסיסיים ביותר לצ'רוקי אלו מנתקים לסרן הקידמי, ואז הרכב הופך מסתם עוד SUV לרקדן רומבה.
צ'רוקי שיוצא לטיול עבירות ונהגו אינו מנתק את הסרן הקידמי מראה משהו על הרכב המדובר או על הנהג המדובר... מה גם שהוא חי בפחד שבירה :-D שימכור מהר ויעבור לפג'רו.

נמרוד
02-07-06, 23:19
לא יודע מה איתכם
אבל בשבוע שעבר נסענו לטיולון עבירות פוררנר וצ'רוקי
שניהם משופרים מוגבהים ובעלי אותו צמיג
הפוררנר נעול פעמיים והצרוקי פעם אחת
מה אומר ומה אגיד
גם עם נעילה אחורית בלבד הפוררנר היה יותר עביר ועשה את הכל בנונשלנט בעוד הצרוקי היה צריך להתאמץ (כן הפוררנר עם ifs נסע יותר בקלות מאשר צרוקי עם סרן חי שהצליב כל הזמן)
אבל במקומות הממש קשים יתרון הפוררנר היה גדול יותר ולו מהעובדה הבסיסית שנהג הצרוקי כל הזמן דאג לשלום הסרנים החלשים של הצרוקי

שמוליק עוד פעם התחלת לבלבל את ה***

אותו אדם נהג בשניהם? לא.

הרי הסמוראי שלך עשה צחוק מהסיקס שלי לא פעם בטיולים... זה אומר שהסמוראי יותר עביר מהסיקס? ממש לא, ואתה יודע את זה:D

סוזי המשתוללת
10-07-06, 12:26
אני לא מבלבל ..................
מבחן התוצאה :-D
נכון שזה כואב ואפילו פוגע באגו אבל cest la vie :-D

-->