PDA

צפייה בגרסה מלאה : רעש בשילוב נועלי תבור



yehiel
21-05-06, 13:40
שלום:
מה לדעתכם יכולה להיות הסיבה שברגע שאני מסובב את נועלי התבור למצב נעול יש רעש של מיסב חורק{זה קורה שהטרנספר לא משולב } וברגע שאני משלב את הטרנספר הרעש נעלם. :?

אהוד
22-05-06, 16:33
התשובה בגוף השאלה

חנן-ג'יפולוג
22-05-06, 17:14
התשובה בגוף השאלה




חיפשתי שם את התשובה. לא מצאתי :-| תוכל לפרט?

אהוד
22-05-06, 19:32
ישנו מיסב סיכות שיושב על הצירייה ויוצר חופש של הצירייה .
בעבר היה אצלי חופש של הצירייה והוחלף מיסב הסיכות ונמנע החופש והרעש.

yehiel
24-05-06, 10:01
תודה על ההסבר
אבל עדיין לא ממש הבנתי
אם אפשר לפרט יותר.
והאים זה מסובך לטפל בתקלה לבד :confused:

איציק - 4X6ZH
24-05-06, 10:03
כדאי להחליף את מיכלול הנועל ולא לבצע תיקון מקומי .
יתכן ובכלל הנעילה שלך לא עובדת ( למעשה אתה חושב שאתה ב 4X4 )
אבל במקום שציריה תסובב את הגלגל היא מסובבת את מנגנון הנעילה ומכאן הרעש .
****
איציק

אהוד
24-05-06, 13:18
כדאי להחליף את מיכלול הנועל ולא לבצע תיקון מקומי .



yehiel תסביר שוב מהיכן נובע הרעש
איציק ההודעה שלך לא מובנת לי אם תוכל....

איציק - 4X6ZH
24-05-06, 19:02
כאשר תיבת העברה ( טרנספר ) משולב יש העברת כח לכיוון הגלגלים ( גל ההניעה והציריות מסתובבות ).
כדי להעביר את הכח לגלגלים יש לנעול גם את נועלי הטבור ( לוקרים ) .
כאשר כולם נעולים כולם מסתובבים כיחידה אחת ועל פניו הכל בסדר .
כאשר כולם משוחררים רק הגלגל מסתובב סביב מיסבי הגלגל . ועל פניו הכל בסדר .
הצירה לא מסתובבת מצד הגלגל ( הלוקר משוחרר )
וגל ההניעה אינו מסתובב מצד הטרנספר ( תיבת העברה ) כך שכל מערכת העברת הכח לא עובדת
ולא מסתובבת .
מתי יש לך רעש כאשר אחד הצדדים משולב .
אז כל שרשרת העברת הכח מסתובבת אבל לא מעבירה כח לגלגלים .
מעצם מסתובבת סביב מיסב הנמצא בתוך ציר הגלגל ( חלק ממנגנון הלוקר )
בתאוריה זה יכול להשאר כך . כי למעשה או שהכל משולב או שהכל משוחרר .
הסיבה שהמלצתי לטפל בבעיה היא שרעש זה סימן לחופש / בלאי במערכת הנעילה של הגלגל .
חופש זה יכול בעומס להכשל ואז למעשה כל מערכת 4X4 שלך מפסיקה לתפקד .
*****
איציק

אהוד
25-05-06, 08:51
איך הכל עובד אני מבין ! שאלתי למה להחליף מכלולים ולא להתעסק???

איציק - 4X6ZH
25-05-06, 09:54
תפרק תראה בדיוק מה דורש החלפה
תבצע תיקון מקומי
ותתעסק עם המערכת ;)
****
איציק

yehiel
25-05-06, 10:45
תודה שוב
אבל אני מבולבל (מה כדי לפרק לבדוק או להחליף והאם זה מסובך)
אני חדש בעסק הזה :-(

אהוד
25-05-06, 11:09
תקרא את זהwww.jeepolog.com/205.html (http://)

איציק - 4X6ZH
25-05-06, 11:24
תסלח לי אבל אתה ..... :twisted:

****
איציק

אהוד
25-05-06, 11:52
חחחחח...

איציק תקשיב.
הבחור אמר ואני מצטט
אבל אני מבולבל (מה כדי לפרק לבדוק או להחליף והאם זה מסובך)

אני חדש בעסק הזה
חדש עדיין לא ממש מבין את המכלולים,אתה בטח לא רוצה שיתחיל לפרק משהו שלא ראה מכיר יודע או שיש לו רקע בקמצוץ.
אני ממליץ וחושב שזה בריא להבין מה אתה מפרק :wink:

באמת שלא ברישעות הכל באהבה :cool:

נמרוד
25-05-06, 12:16
כאשר תיבת העברה ( טרנספר ) משולב יש העברת כח לכיוון הגלגלים ( גל ההניעה והציריות מסתובבות ).
כדי להעביר את הכח לגלגלים יש לנעול גם את נועלי הטבור ( לוקרים ) .
כאשר כולם נעולים כולם מסתובבים כיחידה אחת ועל פניו הכל בסדר .
כאשר כולם משוחררים רק הגלגל מסתובב סביב מיסבי הגלגל . ועל פניו הכל בסדר .
הצירה לא מסתובבת מצד הגלגל ( הלוקר משוחרר )
וגל ההניעה אינו מסתובב מצד הטרנספר ( תיבת העברה ) כך שכל מערכת העברת הכח לא עובדת
ולא מסתובבת .
מתי יש לך רעש כאשר אחד הצדדים משולב .
אז כל שרשרת העברת הכח מסתובבת אבל לא מעבירה כח לגלגלים .
מעצם מסתובבת סביב מיסב הנמצא בתוך ציר הגלגל ( חלק ממנגנון הלוקר )
בתאוריה זה יכול להשאר כך . כי למעשה או שהכל משולב או שהכל משוחרר .
הסיבה שהמלצתי לטפל בבעיה היא שרעש זה סימן לחופש / בלאי במערכת הנעילה של הגלגל .
חופש זה יכול בעומס להכשל ואז למעשה כל מערכת 4X4 שלך מפסיקה לתפקד .
*****
איציק

איציק, המיסב שאתה מדבר עליו, לפחות בסיקס, הוא מיסב הסיכות שאהוד הזכיר, שנמצא בחלק האחורי של הספינדל. בשביל להחליף אותו צריך לפרק את כל מכלולי הגלגל, להוריד את הספינדל. הרבה עבודה, המיסב עצמו עולה אולי 30 שקל. בהרבה מאד סיקסים המיסב הזה טחון וגמור מימים ימימה, ואנשים לא טורחים להחליף אותו, כי כמו שהסברת, הפעולה שלו לא ממש מורגשת.

עד כאן הפרשנות שלי לדברי איציק... אני לא לגמרי הבנתי מה הבעייה לפי התיאורים של יחיאל, בשבילי הם לא מספקים.

בכל מקרה, בשביל לנסות לבחון את תקינות מיסב הסיכות הזה, תכנס עם היד מאחורי הגלגל, תפוס את צלב הצירייה ותנסה להרגיש מה מידת החופש בצירייה הקצרה שנכנסת לגלגל. יש חופש פנימה החוצה של כמה מ"מ טבעי. חופש מעלה מטה או הצידה לעומת זאת צריך להיות קטן.

* הערה כללית - איציק ואהוד, אתם נותנים פה רמיזות וחלקי משפטים שלדעתי לא ממש עוזרים למישהו חדש. גם אני בקושי מבין מה אתם רוצים :D

yehiel
25-05-06, 12:27
שלום חברים
אני רוצא להגיד שאני שמח להיות חלק מהמשפחה של הגיפאים
מודה לכולכם על ההבנה והרצון להדריך גיפאי חסר נסיון
אני אבדוק את החופשים כפי שצויין ואדווח בהקדם :D

חנן-ג'יפולוג
25-05-06, 12:47
איציק, המיסב שאתה מדבר עליו, לפחות בסיקס, הוא מיסב הסיכות שאהוד הזכיר




זה לא זה.



הקצה החיצוני של הציריה ממוסב בצידו הפנימי על ידי המיסב שנמצא בתוך הספיינדל, ובצד החיצוני הוא ממוסב בתוך הלוקר עצמו.
לדעתי, איציק מתכוון ל"מיסב" בתוך הלוקר. אין שם מיסב כדורי או גלילי, אלו שני חלקים שפשוט מחליקים על גריז ביניהם.

אהוד
25-05-06, 13:21
רגע !!!
אולי הלוקר מפוצץ בגריז ופתיחת הלוקר פיזית בעצם לא משחררת את הצירייה?
אולי הקפיץ בתוך הלוקר משוחרר,שבור,לא מורכב טוב?
טבעת אבטחה משוחררת?
אילו האפשרויות לגביי הלוקר.

נניח שהלוקר תקין אז...
מיסב סיכות.
צלב גמור.
ובטח תמצאו עוד כמה שלא ממש עולה לי עכשיו.

-->