PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלת גרירה



שחף110
22-05-06, 06:49
במקרה יצא לי לראות היום בלילה ברציף העלאת והורדת נוסעים בטיסות יוצאות בנתבג 2000 גרר.

נראה שהוא עובד שם בצורה קבועה ומפנה את החבר'ה שהחליטו שהמקום הוא חניה.

הגרר הוא לא גרר בהרמה אלא מרים את הגלגלים הקדמיים.


עברה לי מחשבה בראש -

מה קורה עם רכבי 4x4 קבוע ? אם שמתם ב P והרמתם בלם יד והוא מנסה לגרור אתכם, מי ישלם את הנזק ?



שחף.

נמרוד
22-05-06, 09:13
הפוך גוטה, הפוך, תהיה אופטימי, תסתכל על חצי הכוס המלאה - הוא לא יגרור אותך, אלא ימשיך הלאה למטרה קלה יותר!

במשך שנים חניתי בטכניון את הג'יפ כמו חיה איפה שרציתי, ולא גררו אותי. עד שיום אחד כן גררו אותי. הלכתי לשחרר את הנבלה ובשיחה עם הגורר, מסתבר שהוא כבר שם על הג'יפ עין מאז ומתמיד, אבל עם הגרר הקבוע שלו אף פעם לא היה יכול להרים אותו... עד שיום אחד הגרר שלו היה בתיקון ובא איזה חבר עם גרר חלופי שכן היה יכול להעמיס את הגרוטאה הירוקה, והוא אץ ורץ לנצל את ההזדמנות החד-פעמית ולהרים את הנבלה. שילמתי 70 שקלים, ונפרדנו כידידים. מחיר קטן לשלם עבור חנייה קבועה מוצלת מתחת לעץ ליד בניין לידי דיוויס (בהצלבות), במשך כל התואר.

חנן-ג'יפולוג
22-05-06, 09:21
אם הוא מרים גלגלים קדמיים, אז לכל רכב שהוא לא הנעה קדמית תהיה בעייה, בלי קשר ל4X4 מסוג כזה או אחר. אם בלם היד מופעל והרכב בהילוך.

איציק - 4X6ZH
22-05-06, 09:37
השאלה בהחלט במקום .
********
רוב כלי הרכב החדשים אלה שמוגדרים כ 4X4 קבוע \ חלקי \ אוטומטי ... השד יודע איך יצרן הרכב מגדיר את המוצר שלו .
שילוב 4X4 מבוצע בצורה חשמלית . או בהפעלה הדראולית מכנית .( חלקם מבוקרי מחשב :mad: )
יש כלי רכב שהמערכת תמיד עובדת . מערכת הדראולית פשוטה שיודעת להרגיש את הפרשי לחץ השמן
שיוצרות משאבות שמן הנמצאות בתוך הסרנים .
יש מערכות המפעילות משאבות שמן הדראוליות על ידי מנוע חשמלי .
יש מערכות המצמידות את מצמד השילוב על ידי לחץ הדראולי הנמצא במערכת בתוך אוגר לחץ ( גם בזמן חניה )
בקיצור כל יצרן כיד הדמיון הטובה עליו .;-)
ידוע כבר הרבה יותר ממקרה בודד של נזק כבד לכלי הרכב כתוצאה מגרירה .
********
המגבלה הזאת לנו לאנשי השטח הרבה יותר מסוכנת במיקרה שאנחנו גוררים חבר בשטח .
בכל מצב אסור לגרור את הרכב .מבלי לדעת מה אתה עושה .
כל יצרן נותן דף הסבר מפורט איך לחלץ \ לגרור \ לדחוף את הרכב .
כדאי מאד לזכור מגבלה זאת ולמי שיש רכב כזה כדאי לברר לעומק כיצד ניתן לגרור לאיזה מרחק
באיזה מהירות ומאיזה סרן ניתן להרים את הרכב ( במקרה של גרירה 2X4 )
********
וזה רק מסתבך יותר ויותר
אנחנו קרובים מאד למצב שחילוץ הזזת רכב 4X4 ללא מנוע עובד הוא מצב בלתי אפשרי .
ולא לשכוח שיש היום הרבה כלי רכב 4X4 ובמיוחד רכב פרטי הנראה בדיוק כמו הרכב הרגיל שהוא
2X4
מספיק להסתכל על הטויוטה הילקס בגירסת 2X4 כדי להבין כמה זה מבלבל
או על הסובארו או על ה וולוו או על היגואר או על .... כולם .
כאשר ההבדל החיצוני הוא לפעמים מדבקה .
ולפעמים גם בעל הרכב אינו יודע שהרכב הוא 4X4 :-P
********
איציק

נמרוד
22-05-06, 09:50
הנה רעיון - בואו ננסח מדבקת אזהרה, רצינית, מעוצבת בצורה מפחידה, שאומרת "גורר יקר - רכב זה הוא בעל מערכת הנעה 4X4 הידרו-פונגית, גרירה לא נכונה עלולה לגרום לנזק כבד ומיידי לרכב - ולתביעה כנגדך אישית בנוסף לעירייה, על סכום גדול משמעותית מסכום הקנס. אם אתה בכל זאת מתעקש לגרור אותי, אנא התקשר לקו החם לייעוץ לגרירה נכונה של רכב שטח, 24 שעות ביממה (כאן יהיה טלפון של מישהו שאנחנו ממש חפצים ביקרו :grin: )".

גיא
22-05-06, 12:13
תשמור לי כמה מדבקות כאלו !!

אלון_ק
22-05-06, 14:36
אני לא יודע עד כמה זה חוקי, אבל בטכניון הם מצאו פתרון נח מאוד: הם פורצים לתוך הרכב, מכניסים לניוטראל ואז גוררים. אני לא צוחק.

(אלון שכבר לא חונה בחניה נוחה ליד ליידי דיוויס מתחת לעץ מוצל בהצלבה).

איציק - 4X6ZH
22-05-06, 14:46
לא בכל רכב ניתן לשלב ל N ללא פתיחת מנעול הגה .
וזה בדיוק השילוב שיכול להיות קטלני בדיוק כמו גרירה 2X4 .
מערכת הרכב ההדראולית \ החשמלית \ הממוחשבת ?. חיובת לזהות מהירות אחידה כדי לאפשר תנועת הרכב ללא הפעלת מגנוני שילוב 4X4 .
וכמו בהסבר הקודם המרחק לנזק הוא כמה מטר \ באיזה מהירות \ באיזה כח נגרר הרכב .
****
איציק

IlanHadar
22-05-06, 15:43
איציק,

שכחת להוסיף את אלה עם המצמדים הוויסקוזיים, שגרירה על גלגלים אחוריים תבשל את המצמד.

שחף110
22-05-06, 18:08
אם הוא מרים גלגלים קדמיים, אז לכל רכב שהוא לא הנעה קדמית תהיה בעייה, בלי קשר ל4X4 מסוג כזה או אחר. אם בלם היד מופעל והרכב בהילוך.

מן הסתם, פשוט זה מה שמענין אותי :D


הפוך גוטה, הפוך, תהיה אופטימי, תסתכל על חצי הכוס המלאה - הוא לא יגרור אותך, אלא ימשיך הלאה למטרה קלה יותר!

במשך שנים חניתי בטכניון את הג'יפ כמו חיה איפה שרציתי, ולא גררו אותי. עד שיום אחד כן גררו אותי. הלכתי לשחרר את הנבלה ובשיחה עם הגורר, מסתבר שהוא כבר שם על הג'יפ עין מאז ומתמיד, אבל עם הגרר הקבוע שלו אף פעם לא היה יכול להרים אותו... עד שיום אחד הגרר שלו היה בתיקון ובא איזה חבר עם גרר חלופי שכן היה יכול להעמיס את הגרוטאה הירוקה, והוא אץ ורץ לנצל את ההזדמנות החד-פעמית ולהרים את הנבלה. שילמתי 70 שקלים, ונפרדנו כידידים. מחיר קטן לשלם עבור חנייה קבועה מוצלת מתחת לעץ ליד בניין לידי דיוויס (בהצלבות), במשך כל התואר.

זה בדיוק הענין - אני תוהה האם הוא מספיק אינטליגנט לא לגרור שלא ע"י הרמה מלאה. במידה והוא לא אינטליגנט, מי ישלם את הנזק ? (ולא - לא גררו לי את הדיפנדר, הכל בתאוריה)

sagisendler
22-05-06, 21:09
שלום לכולם
על פתרון פשוט אחד לא חשבתם
(שזה מה שקורה, מידע אישי - לא שאני גרריסט אבל עובד בשדה)
יש סקטים, מעין עגלות קטנות עם ארבע גלגלים שנכנסים מתחת לגלגל ומרימים אותו באויר ככה שהגלגל לא חייב להסתובב ...
שגיא

GodsFather
26-05-06, 10:24
ואם יורשה לי לשאול , הגררים עם ההרמה מהצד , המוכרים לכולנו , בעיקר לת"אים מבינינו - איך הם מרימים את הרכב ? מהגלגלים ? מהשאסי ? מה עם הדרייבשפטים ? האגזוז? הטרנספר?

לגבי המדבקה - לדעתי , מצחיק ככל שזה נשמע, חיוני עם ניסוח נכון ולא כהלצה (לא כמו שהפכו את "פקח אני פורק סחורה")

asafk
26-05-06, 11:23
המזלג של הגרר שמרים מהצד מרים מכוניות מהשלדה. כשמדובר במכונית שבה הרצפה היא השלדה בד"כ אין בעיה (למרות שאני רואה באופן יומיומי איך הם מועכים את הצד של הרצפה כי לגרריסט אין זמן והוא מרים עקום). בגלל זה הם לא מרימים ג'יפים ורכבים מסחריים- כי הדרייבשפטים מפריעים.

אסף.

rafi
26-05-06, 12:31
כלומר בת"א לא גוררים ג'יפים ?(סתם לידע כללי... :roll: )

GodsFather
26-05-06, 16:17
אסף , מה שאתה אומר הוא נכון אבל שגוי.

כלומר, אכן יש בעיה בגרירה בגלל הדרייבשאפטים אבל זה מעניין את הת#@$ של הגרריסט.

לי גררו את הסמוראי בת"א...

גיא
26-05-06, 16:47
הבעיה היא לא הדריישפטים. זה אכן מעניין את התחת של הגרריסט.

הבעיה היא המשקל של הרכבים. יש מגבלת משקל למזלג של המשאית.

בגלל זה דיפנדר לא וסמוראי כן.

asafk
26-05-06, 17:22
יש גרריסטים (יותר נכון פקחים מהעיריה שמלווים אותם) שיודעים שהם צריכים להיזהר על ג'יפים ולכן לא מתעסקים איתם. אחרים, מן הסתם- לא.

אסף.

shyy
27-05-06, 11:28
בגלל זה הם לא מרימים ג'יפים ורכבים מסחריים-
אסף.

מנסיון הם מרימים את ה 90 לקחו לי פעם וגם את ה 110 שלי ראיתי כבר על גרר שלהם (אפילו ביקשתי טרמפ מהנהג הוא לא הסכים)
יש להם משאיות להרמת רכבים כבדים.

GodsFather
27-05-06, 12:48
מנסיון הם מרימים את ה 90 לקחו לי פעם וגם את ה 110 שלי ראיתי כבר על גרר שלהם (אפילו ביקשתי טרמפ מהנהג הוא לא הסכים)
יש להם משאיות להרמת רכבים כבדים.


שי, אם רק היית יודע, יש חוק שאומר שאם בעל הרכב מגיע ותופס אותם על חם ודורש להוריד את הרכב - הוא מחוייב לעשות כך! זה לא פוסל את אופציית הקנס , אבל את הגרירה אתה מונע.

eran4x4
27-05-06, 13:26
שי, אם רק היית יודע, יש חוק שאומר שאם בעל הרכב מגיע ותופס אותם על חם ודורש להוריד את הרכב - הוא מחוייב לעשות כך! זה לא פוסל את אופציית הקנס , אבל את הגרירה אתה מונע.
אפשר את נוסח החוק המדויק!
חוק עזר או חוק מדינה?

Bulldog
27-05-06, 20:45
נוסח מדוייק לא, אבל החוק אומר שכל עוד הגרר לא מוכן לנסיעה (ארבעת גלגלי הרכב על משטח המשאית, או לחילופין סיים את ההרמה של הפרונט וקשר את הרכב (במקרה של גרר חצי הרמה) הוא מחוייב להחזיר לידייך את הרכב.

בנוסף, תשקיעו במהלך מתלה וצמיגים גדולים, הגרר הרמה מלאה (מלגזה) לא מסוגל להרים מעבר לגובה מסויים, מה שאומר שהוא לא יוכל להעמיס את הרכב. (ניבדק מול חבר שניהל את מיגרש הגרירה של עיריית ראשון)

GodsFather
27-05-06, 20:56
בנוסף, תשקיעו במהלך מתלה וצמיגים גדולים, הגרר הרמה מלאה (מלגזה) לא מסוגל להרים מעבר לגובה מסויים, מה שאומר שהוא לא יוכל להעמיס את הרכב. (ניבדק מול חבר שניהל את מיגרש הגרירה של עיריית ראשון)

תשמע, היססתי הרבה לפני שחשבתי על להתקין רבולברים 30 ס"מ וגלגלי 33 אינץ' בסמוראי שלי.

עכשיו שאני יודע שבזכות זה אוכל לחנות בת"א איפה שבא לי , אני מזמין מקלמיני סט וקונה אצל גפני רביעיית 33 אינץ' סופרסוומפר...נקווה רק שיהיו לו ג'אנטים נוצצים ויפים :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

כמובן שבצחוק , לא כמו באתר השני...

Bulldog
27-05-06, 23:49
תשמע, אם לא בשביל זה, אז בשביל מה?
הרי לא בשביל זה יש 4X4? להחנות על מידרכות, לפקוק את תל אביב רבתי ולזהם את האויר? :twisted:

-->