התחברות

צפייה בגרסה מלאה : איך מתחזקים רכב לטיולים בלבד



עודדוש
29-05-06, 09:01
שלום
למרות שהרבה נוטשים את הסיקס שלהם בזמן האחרון, עדיין יש, למזלם, פראיירים שחושבים לרכוש אחד.
השאלה העיקרית היא איך ומה העלות בתחזוקה ואחזקה של רכב לטיולים בלבד.
הכוונה לטיול של פעם בחודש (מקסימום).
אחזקה מכנית, ביטוחים והאם זה מטופש להחזיק רכב לטיולים בלבד?
תודה רבה
עודד

מוני אורבך
29-05-06, 10:06
מטופש להחזיק רכב בכלל (-:
ורכב שטח בפרט.
רכב זה מחלבת כספים של המדינה יצרני הרכב מוכרי הרכב והחלפים ועוד ועוד.
השאלה שאתה צריך לשאול את עצמך, האם אתה מספיר טיפש להחזיק רכב שטח.
אשר לעלויות.
רכב לא מיושן (עד 15 שנה)
טסט - 1100 ביטוח 2300.
רכב מיושן (15 עד 20 שנה)
תוסיף עוד בדיקת בלמים (100 שח בערך)
רכב ישן (20 עד 30 שנה)
טסט כול חצי שנה + בדיקת בלמים. כ 300 שח יותר מרכב לא מיושן.
רכב אספנות - תוריד בחצי טסט + ביטוח. כל השאר זהה לרכב ישן.

חלק מעברים את הרכבים טסט דרך מוסך (חוסך בבלבולי מוח) כ 300 שח להעברה.

תחזוקה שוטפת - כאן המחירים לא קבועים כלל ותלוים במה מצב הרכב איך אתה מתחזק ומה אתה שובר. אני מעריך את הענין בכ 2000 שח לשנה.
זה כולל החלפות שמן+פילטר, מסנן אוויר, דלק, צמגים כול 3 שנים תיקונים שונים ועוד.
כמובן שזה מחיר ממוצע זה יכול להיות הרבה יותר והרבה פחות גם. וזה בהנחה שאתה עושה הכול לבד.

ירידת ערך - לא ממש משמעותי ב CJ או סופה ישנה. מאוד משמעותי ברכבים יותר חדשים ויקרים.

דלק - מאוד תלוי מה לקחת ב CJ זה אחד ל 6 בסופה - מעט יותר טוב.

סיכום - אם אתה מחזיק רכב עד גיל 15 כ 3400 להעמיד על הכביש - כולל תחזוקה כ 5400.
15 - 20 5500
20 - 30 5700
30 ומעלה 4000

כמו שהבנת לבד, אלא אם כן אתה ממש דביל - לא כדי להחזיק רכב שטח.

אם תחזיק את הרכב כרכב יחיד - הדלק ישחט אותך.

AvigdorAharon
29-05-06, 10:23
שלום
למרות שהרבה נוטשים את הסיקס שלהם בזמן האחרון, עדיין יש, למזלם, פראיירים שחושבים לרכוש אחד.
השאלה העיקרית היא איך ומה העלות בתחזוקה ואחזקה של רכב לטיולים בלבד.
הכוונה לטיול של פעם בחודש (מקסימום).
אחזקה מכנית, ביטוחים והאם זה מטופש להחזיק רכב לטיולים בלבד?
תודה רבה
עודד

CJ, אצלי כ 4 שנים, 13K ש"ח (אם תרצה פירוט, אוכל לשלוח לך קובץ אקסל).
על הסכום הזה תוסיף: אגרות רישוי - 1020 ש"ח כפול שלוש
ביטוח חובה - 1500 ש"ח כפול ארבע
צד ג' - 500 ש"ח כפול ארבע
דלק - צריכה ממוצעת של 6 ק"מ לליטר (כולל טיולים)

ד"א, אל תתיחס בכובד ראש למילותיו של מוני!

אביגדור
(מוכן למכור את הכתום, תלוי בסכום)

מוני אורבך
29-05-06, 12:09
אביגדור על איזה חלק לא להתיחס ברצינות ? (-:
אם על החלק של "דביל מי שמחזיק רכב שטח" אז למה לא להתיחס ברצינות.
קורעים אותנו בדלק מיסים חלפים ועוד ואנחנו פשוט לא קולטים את המסר.
דביל כבר אמרתי !!!
זאת פשוט סריטה עמוקה שאי אפשר לרפא אותה.
אז יש כאילו שמכורים לשופינג, ויש כאלו לסקי, ויש כאלו לבנית אוספים.
כול הדברים האלו לא מחויבי המציאות - למה עושים אותם, כי מדובר באנשים דבלים !

אדם חכם אין לו תחבבים, אין לו ילדים, אין לו דירה (הוא משכיר) וכול מה שהוא מרוויח הוא משקיע באג"ח סולדיות. גם רכב אין לו כי לעבודה יותר זול לנסוע באוטובוס.

מה שאתה צריך להחליט הוא האם אתה דביל או אדם חכם.


אגב מתוך ה 13K יש חלק גדול שהוא למעשה שיפורים (כלוב, גג , סגירות וכ...) כך שלדעתי אביגדור השקיע על תיקונים כ 8K.

AvigdorAharon
29-05-06, 13:25
אביגדור על איזה חלק לא להתיחס ברצינות ? (-:
אם על החלק של "דביל מי שמחזיק רכב שטח" אז למה לא להתיחס ברצינות.
קורעים אותנו בדלק מיסים חלפים ועוד ואנחנו פשוט לא קולטים את המסר.
דביל כבר אמרתי !!!
זאת פשוט סריטה עמוקה שאי אפשר לרפא אותה.
אז יש כאילו שמכורים לשופינג, ויש כאלו לסקי, ויש כאלו לבנית אוספים.
כול הדברים האלו לא מחויבי המציאות - למה עושים אותם, כי מדובר באנשים דבלים !


את דעתי בנושא אתה מכיר טוב מאוד, אם אתה נהנה תפסיק לבכות!!!


אדם חכם אין לו תחבבים, אין לו ילדים, אין לו דירה (הוא משכיר) וכול מה שהוא מרוויח הוא משקיע באג"ח סולדיות. גם רכב אין לו כי לעבודה יותר זול לנסוע באוטובוס.
מה שאתה צריך להחליט הוא האם אתה דביל או אדם חכם.

ממש לא מסכים עם ההגדרות. יש כאלו שיודעים לחיות ויש כאלו שלא.
אני משתדל להנות מכל רגע בחיים, לא ממש משנה לי כמה זה עולה.


אגב מתוך ה 13K יש חלק גדול שהוא למעשה שיפורים (כלוב, גג , סגירות וכ...) כך שלדעתי אביגדור השקיע על תיקונים כ 8K..

הטבלה שלי אצלך? אם יבקשו פירוט, יקבלו.

אביגדור

נמרוד
29-05-06, 13:48
מהרגע שהרכב במצב טוב, מיושר, אז הטיפולים באמת לא יקרים, אבל יש הוצאות מעבר לפילטר+שמן - צמיגים צריך להחליף כל 3-4 שנים, גם אם הרכב לא נסע הרבה... מצבר צריך כל שנתיים-שלוש, ודווקא עמידות ממושכות לא עושות טוב למצבר. וכן הלאה. כלומר, זה שהוא לא נוסע חוסך לך בסעיף הדלק, לא בסעיף התחזוקה. אתה עובר על האוטו אחרי טיולים בצורה כללית, ופעם בחצי שנה עושה טיפול מסודר, לא לפי קילומטראז'. הרישוי והביטוח הם מה שמוני כתב, ועם זה אין מה לעשות.

אגב, ישנה אופציה להחזיק רכב טיולים בשותפות עם עוד מישהו. זה דבר לא מקובל, אבל זה יכול לעבוד עם השותף הנכון. במקרה שלי זה גיסי ודווקא יוצא לנו סבבא, ההוצאות מתחלקות, הג'יפ נוסע הרבה (יחסית למה שהיה בתקופה האחרונה אצלי) וזה עושה לו רק טוב.

מוני אורבך
29-05-06, 14:12
אביגדור מי בוכה ?!!!
נסעתי לטיול לנגב - הוצאתי 800 שח על דלק ואני אומר היה שווה כול רגע ואני בהחלט מתכוון לעשות זאת שוב !!! רק ברגע שקצת יתקרר ((-:
אבל זה לא הופך אותי לחכם רק סרוט על גיפים.
צריך להסתכל לאמת בפנים, אנחנו דבילים עם סריטה עמוקה. רק דביל יסע ברכב פתוח עם האבק והקפיצות ויגיד שאלו החיים האמתיים.
למי שזה מתאים יופי - למי שלא שידע למה הוא נכנס.

נמרוד מסכים עם כל מילה. לי זה יצא בממוצע (ורק כהערכה) 2K בשנה.

נמרוד
29-05-06, 14:21
מוני, אל תעלב...

אבל אתה פחות טיפש ממה שנדמה לך. מצטער, הייתי חייב להגיד לך את זה :mrgreen:

עודד - אני מנחש שאתה בשלב כזה בחיים שהגעת לעבודה טובה, עם רכב ליסינג, ואתה יכול להתרווח ולהנות - אין לך מה לחשוש, סיקס הוא "סכנה" כלכלית אולי לחיילים או לסטודנטים, אבל מהרגע שההכנסה שלך מסודרת, באמת שזה לא בעייה. עולה הרבה פחות מילד :)

מוני אורבך
29-05-06, 14:29
עודד - אני מנחש שאתה בשלב כזה בחיים שהגעת לעבודה טובה, עם רכב ליסינג, ואתה יכול להתרווח ולהנות - אין לך מה לחשוש, סיקס הוא "סכנה" כלכלית אולי לחיילים או לסטודנטים, אבל מהרגע שההכנסה שלך מסודרת, באמת שזה לא בעייה. עולה הרבה פחות מילד :)

בתור אחד שמשלם 2.5K עבור ילד אחד לחודש !!! ועוד היד נטויה, אני חיב להסכים.

amir2cv
29-05-06, 15:45
אני מסכים עם כל מילה של נמרוד,
ובנוסף - חושב שצריך לזכור גם להביט קדימה, לא רק על ההווה...

בהיבטים של עלות חלפים/דלק - אין הבדל של ממש בין CJ לדיסקו /צרוקי/אחר... גם הנסיעה על רכב דיזל הפכה היום להרבה פחות כלכלית משבעבר... ובעתיד מחיר הסולר (המוזל) עתיד להתיישר למחיר הבנזין...
(חזרתי מטורקיה לפני כמה חודשים, שם גיליתי להפתעתי שהסולר יקר (משמעותית!) מהבנזין...

בעלות הקניה - אין בכלל תחרות ל CJ... למרות שדיסקו בנזין מתחיל להתקרב...

ולבסוף...
אסור לשכוח את הספירה לאחור עד מעמד ה"אספנות" הנכסף....

ואז... העלויות...העלויות....

AvigdorAharon
29-05-06, 16:59
אתם משבחים את ה CJ, אבל אולי שוכחים שבמתכונתו הבסיסית, הוא נוסע בכביש כמו נ"נ!
למי שמתאים לנסוע 80 קמ"ש עם תאוצה שלילית, סבבא, לי זה מפריע (מישהו אמר פעם "סבתא זקנה"...).
חוץ מהחסרון הזה (שגם לו יש פתרונות), CJ הוא רכב הטיולים האולטימטיבי!

...My Two Cents

ד"א, רכב טיולים (על פי הכותרת) לא חייב להיות CJ, קיימות עוד אפשרויות.

אביגדור

מוני אורבך
29-05-06, 17:21
ל - CJ יש עוד כמה חסרונות מלבד המנוע.
כמו לדוגמא מערכת מתלים בעיתית לכביש, שסי גמיש וחלש, סרן קידמי חלש ועצם זה שהוא לפחות בן 15.
הגיל משחק כאן תפקיד, ואלא אם משהו ממש שמר על הרכב, אותות הזיקנה ניכרים בו.
סופה יותר טובה ממנו בבסיס אבל גם לה יש בעיות - טרנספר חלש יחסית... ומערכת מתלי עלים )-:
כמו כן כדי להכניס גלגלי 35 אתה צריך להשקיע לא מעט.

אשר לרכב אספנות - אסור לשכוח שמדובר ברכב בן 30. מכונת עבירות הוא לא יהיה. הוא פשוט יתפרק. אין מה לעשות הגיל עושה את שלו. כמו כן מדובר על מנועים מיושנים

מכונת טיולים אולטמטבית בשבלי מכילה את התכונות הבאות:
1. מנוע בנזין מוזרק עם לפחות 180 כוח סוס (של סופה הוא לא רע).
2. גיר חזק.
3. טרנספר חזק עם יחס העברה 1:4 (אטלס יהיה לא רע אבל גם דנה 300 הוא בסדר)
4. underdrive ביחס 1:2.7
5. סרן אחורי דנה 60 קידמי 44 עם עדיפות ל 60.
6. גלגלי 37.
7. מתלי סליל עם רוחק סרנים 120.
8. קבינה כפולה פתוחה עם תא מטען נפרד (במתכונת טנדר). את הקבינה ניתן להפוך לתא שינה.

רכב ירקנים מתקרב לזה אבל עדין לא. אז עד שלא יהיה לכם כזה דבר אל תדברו איתי על מכונת טיולים אולטמטיבית.

six 4 life
29-05-06, 18:16
ל - CJ יש עוד כמה חסרונות מלבד המנוע.
כמו לדוגמא מערכת מתלים בעיתית לכביש, שסי גמיש וחלש,
סרן קידמי חלש ועצם זה שהוא לפחות בן 15.

אשמח להסבר איך הגעת למסקנה הנ"ל, וכיצד גיל הסרן, משפיע.

הגיל משחק כאן תפקיד, ואלא אם משהו ממש שמר על הרכב, אותות הזיקנה ניכרים בו.
סופה יותר טובה ממנו בבסיס אבל גם לה יש בעיות - טרנספר חלש יחסית... ומערכת מתלי עלים )-:
כמו כן כדי להכניס גלגלי 35 אתה צריך להשקיע לא מעט.

אשר לרכב אספנות - אסור לשכוח שמדובר ברכב בן 30. מכונת עבירות הוא לא יהיה. הוא פשוט יתפרק. אין מה לעשות הגיל עושה את שלו. כמו כן מדובר על מנועים מיושנים.

אמור נא לי,
באמת ובתמים אתה סבור שברכב בן 30, המכלולים ישארו אותם מכלולים שאיתם יצא מהמפעל?

מכונת טיולים אולטמטבית בשבלי מכילה את התכונות הבאות:
1. מנוע בנזין מוזרק עם לפחות 180 כוח סוס (של סופה הוא לא רע).
2. גיר חזק.
3. טרנספר חזק עם יחס העברה 1:4 (אטלס יהיה לא רע אבל גם דנה 300 הוא בסדר)
4. underdrive ביחס 1:2.7
5. סרן אחורי דנה 60 קידמי 44 עם עדיפות ל 60.
6. גלגלי 37.
7. מתלי סליל עם רוחק סרנים 120.
8. קבינה כפולה פתוחה עם תא מטען נפרד (במתכונת טנדר). את הקבינה ניתן להפוך לתא שינה.

רכב ירקנים מתקרב לזה אבל עדין לא. אז עד שלא יהיה לכם כזה דבר אל תדברו איתי על מכונת טיולים אולטמטיבית.

אז על פי המפרט שלך, שום רכב לא נכנס להגדרת "מכונת טיולים אולטימטיבית" אם הוא לא צורך ליטר לכל שלושה ק"מ בערך (צמיגים 37 על מנוע סופה מוזרק, יחסי העברה וכו', טנדר ירקנים...)

נו טוב. כנראה שמצאו דרך חדשה לייצר דלק ולא מספרים לנו על זה.... :twisted:

חנן-ג'יפולוג
29-05-06, 18:36
ארז, מוני שכח לשים פסיק אחרי ה"חלש" . אני מעריך שהוא התכוון שהרכב כולו בן 15 , לא הסרן ספציפית.

מוני, נדפקה לך הקופסה סופית. תזדכה. :razz: אני מכבד כל אחד עם סגנון ה"טיולים" שלו, אבל בין מה שכתבת שהוא "מכונת הטיולים האולטימטיבית " בשבילך ובין מה שהשואל שפתח את השרשור הזה התכוון במקור, אין דבר וחצי דבר.

חוץ מזה:


מנוע בנזין מוזרק עם לפחות 180 כוח סוס

עם יד על הלב: מתי בפעם האחרונה הרכב שלך היה ב5500 סל"ד עם מצערת פתוחה?

amir2cv
29-05-06, 20:28
"ל - CJ יש עוד כמה חסרונות מלבד המנוע."
(איזה חסרון יש למנוע ה CJ?)

"כמו לדוגמא מערכת מתלים בעיתית לכביש" (מי קונה CJ לכביש???), שסי גמיש וחלש (מה???), סרן קידמי חלש (הנה למדתי משהוא חדש היום...) ועצם זה שהוא לפחות בן 15.(אז מה?)

הגיל משחק כאן תפקיד, ואלא אם משהו ממש שמר על הרכב, אותות הזיקנה ניכרים בו.
סופה יותר טובה ממנו בבסיס (תן דוגמא. למשל - עמידות מע' החשמל??? או אולי גמישות המנוע??) אבל גם לה יש בעיות - טרנספר חלש יחסית... ומערכת מתלי עלים )-: (וב CJ יש ספיראליים???)
כמו כן כדי להכניס גלגלי 35 אתה צריך להשקיע לא מעט. (מי רוצה להכניס כאלו ברכב לטיולים?)

"אשר לרכב אספנות - אסור לשכוח שמדובר ברכב בן 30. מכונת עבירות הוא לא יהיה. הוא פשוט יתפרק. אין מה לעשות הגיל עושה את שלו. כמו כן מדובר על מנועים מיושנים" (אם כל הכבוד - ואני מתנצל מראש - זה גיבוב של שטויות שאני לא יודע מאיפה להתחיל ולהתייחס אליהם)

yaronp
29-05-06, 21:04
אשר לרכב אספנות - אסור לשכוח שמדובר ברכב בן 30. מכונת עבירות הוא לא יהיה. הוא פשוט יתפרק. אין מה לעשות הגיל עושה את שלו. כמו כן מדובר על מנועים מיושנים



חבל שלא לימדו אותך שלדבר בהכללות זה לא אינטליגנטי.....

יש לי רכב אספנות בן למעלה מ-45 שנה - והוא עביר....מאד עביר...תלוי בנהג....תלוי כמובן בסוג השטח - אבל הוא ייסע ויעבור טוב לא פחות מ-90% מהמקומות שבהם רכב 4*4 חדיש יעבור (וכמובן הוא יעבור גם בכמה שכאלו שהחדיש לא יצליח לעבור).

לועניין התחזוקה - אני כרגע לא נוסע הרבה - אבל יש לי אותו הרבה שנים - והתחזוקה הסתכמה אצלי בכמה אלפי שקלים בודדים לתקופה מאד ארוכה....

מוני סופה
29-05-06, 21:08
ארז, מוני שכח לשים פסיק אחרי ה"חלש" . אני מעריך שהוא התכוון שהרכב כולו בן 15 , לא הסרן ספציפית.

מוני, נדפקה לך הקופסה סופית. תזדכה. :razz: אני מכבד כל אחד עם סגנון ה"טיולים" שלו, אבל בין מה שכתבת שהוא "מכונת הטיולים האולטימטיבית " בשבילך ובין מה שהשואל שפתח את השרשור הזה התכוון במקור, אין דבר וחצי דבר.

חוץ מזה:



עם יד על הלב: מתי בפעם האחרונה הרכב שלך היה ב5500 סל"ד עם מצערת פתוחה?

אכן נדפקה לי הקופסה סופית (ואתה לא היחיד שאומר את זה ...)
לכתוב באתר שמיסדיו הם בעלי CJ דבר רע על "מכונת הטיולים האולטמטיבית" על מה חשבתי...
אבל רגע - אחד מהמיסדים כבר מכר את ה CJ שלו והשני רואה אותו פעם בשנה.
אז אולי CJ זה כבר לא "מכונת טיולים אולטימטיבית" ?!!!
אולי לא מרגשים את המנוע של הסופה רק ב 5500 סלד...
אני נסעתי כבר בעגלה שנקראת הייליקס, אני רוצה מנוע חזק ומוזרק תודה !!!

אני כבר רץ לסופה לבדוק אם היא לא בוערת :grin:

ולמי שכתב מי צריך גלגלי 35 - סע קצת על משהו יותר גדול מ 31 ותבין. לגבי דלק - אז יעלה 1000 במקום 800 - נו באמת !!!

מה שתארתי זו לדעתי "מכונת טיולים אולטימטיבית" היא תיסע לאיפה שאני רוצה תעשה מה שאני רוצה ותסחוב כמה ציוד ואנשים שאני רוצה, ובנוחיות !!!
כמובן שזה חלום רטוב. אבל עד אז אני אסתפק בסופה. כל אחד צריך חלום לא ?!

ולעודד עניתי בתשובה הראשונה.

מוני סופה
29-05-06, 21:14
חבל שלא לימדו אותך שלדבר בהכללות זה לא אינטליגנטי.....

יש לי רכב אספנות בן למעלה מ-45 שנה - והוא עביר....מאד עביר...תלוי בנהג....תלוי כמובן בסוג השטח - אבל הוא ייסע ויעבור טוב לא פחות מ-90% מהמקומות שבהם רכב 4*4 חדיש יעבור (וכמובן הוא יעבור גם בכמה שכאלו שהחדיש לא יצליח לעבור).

לועניין התחזוקה - אני כרגע לא נוסע הרבה - אבל יש לי אותו הרבה שנים - והתחזוקה הסתכמה אצלי בכמה אלפי שקלים בודדים לתקופה מאד ארוכה....


ירון עם כול הכבוד (ויש כבוד) אני מעונין ברכב שיעשה "קצת" יותר ממה שרכב 4X4 חדיש עושה. אני לא רוצה לעבור ב 90% אלא בכול מקום שנראה לי.
רכב אספנות כבודו במקומו מונח. גם אני היתי רוצה לשפץ CJ3A ברמת הבורג - אבל ממש לא "כרכב טיולים אולטמטיבי"

סך הכול CJ נותן מענה לא רע בכלל כרכב טיולים. אבל להגיד שהוא אולטמטיבי...
אני לא חושב כך.
יתכן שהבעיה שאנחנו מגדרים בצורה שונה "אלטימטיבי" :mrgreen:

חנן-ג'יפולוג
29-05-06, 21:25
אולי לא מרגשים את המנוע של הסופה רק ב 5500 סלד...





נכון, אבל מה יש לך לדבר על 180 כוחות סוס כמינימום הנדרש למכונת טיולים, כשבפועל (ואני מודה שזו הערכה גסה, שלא נסמכת על הרבה טיולים איתך, אלא על היכרות מועטה מדי) אתה לא מוציא מהמנוע שלך אפילו 90 ?

amir2cv
29-05-06, 21:26
הדיון הזה הוא דוגמא לאחד מחסרונות הדמוקרטיה, וחופש הביטוי..

חנן-ג'יפולוג
29-05-06, 21:29
אמיר, תשתה מים קרים. אתה כנראה לא מכיר את מוני ובגלל זה אתה מתעצבן. מוני בחור חביב, מיקירי הפורום הזה, שבהחלט יודע על מה הוא מדבר, יותר מ95 אחוז מיושבי האתר הזה, לפחות.
הוא קצת הקצין לצורך הדיון.


ואם כבר מדברים על חסרונות הדמוקרטיה, אז דווקא זה, זה לא משהו שאנחנו מתלהבים לראות כאן:



אם כל הכבוד - ואני מתנצל מראש - זה גיבוב של שטויות

מוני סופה
29-05-06, 21:40
נכון, אבל מה יש לך לדבר על 180 כוחות סוס כמינימום הנדרש למכונת טיולים, כשבפועל (ואני מודה שזו הערכה גסה, שלא נסמכת על הרבה טיולים איתך, אלא על היכרות מועטה מדי) אתה לא מוציא מהמנוע שלך אפילו 90 ?

מודה - בטיפוס סלעים אני עולה בזחילה - לאט לאט ממש כמו סבתא זקנה. אני אוהב לעלות סלעים עם בקרה מוחלטת ולא בסיבסוב גלגלים.
אבל חנן, נסיעת שטח היא לא רק טיפוס על בולדרים (שם באמת לא חיבים כוח מנוע אלא בעיקר יחסי העברה כמה יותר נמוכים)
יש גם מעלות עם דרדרת, יש חול, ויש נסיעת שבלים מהירה. כשהיה לי הייליקס ברחתי מכול זה כמו מאש (במיוחד מחול :???: ) כי ידעתי שהעסק פשוט לא יעבוד.
עם מנוע חזק החלקים האלו הופכים להיות כפיים :mrgreen:

אבל גם בטיפוס סלעים אתה מגיע לפעמים לקטע שאתה חייב כוח מנוע (קטע של דרדרת, או זינוק) ואז תמיד היה חסר לי נשימה בהילייקס.

ו... אמיר, זה שמשהו לא אומר מה שאתה רוצה לשמוע לא אומר שצריך לסתום לו את הפה !!!

amir2cv
29-05-06, 21:56
חנן היקר
אין בכוונתי לפגוע באף אחד, אלא לתרום לדיון.
לעניות דעתי (מבלי להכיר את מוני - אני בטוח שהוא בחור מצויין), מוני ידע בתגובותיו
שיעיר פה לפחות חצי מהמתים(ואולי זו היתה המטרה) במקום לענות עינינית (כמוך) לעודד.

ועכשיו להמלצה שלי, שנובעת מנסיוני האישי בתחום (לא גדול, כידוע לך, אבל בכל זאת כלל ניבה,סמוראי,דיסקו,CJ,דיפנדר - ולבסוף - CJ):

לצרכים שלי כיום (שדומים מאוד לאלו שתיאר עודד) - קרי- רכב טיולים שיניע ויטייל בממוצע פעם בחודש או חודשיים - מבחינתי ה CJ הוא התשובה האידאלית.
לכביש יש לי אופנוע דו"ש כבד (R80GS)/רכב (דהשבו) ולשטח - CJ.
עבורי - זה הסידור המושלם.
האופנוע/דהשבו משמש כרכב יומיומי, ולעיתים (רחוקות מדי...) לטיולים
ואילו ה CJ שמור אך ורק ל"טבילות שטח", למשימות גרירה/חילוץ/הובלה ולהפגת השעמום שלי כשאין לי שום פיסת מכאניקה לתקן... :-)

לסיכום, מאחר וכולנו פה בגלל התחביב - אין פה צודק, ואין פה חכם.
יש פה ענין של בחירה אמוציונאלית נטו.

tzagi
30-05-06, 04:59
You guys are killing me

Why does Moni (I still love you)
have 2 forum log ins?
MONI ORBACH]
MONI SUFFA
what's up with that?

נסעתי לטיול לנגב - הוצאתי 800 שח על דלק
Negev?
is that in Afganistan?
Where the hell did you go?
800 nis=180$
=150L?
?what type of millage are you getting

בתור אחד שמשלם 2.5K עבור ילד אחד לחודש

Get used to it, I'm paying the same $500 a month
At least I have another 5 years to go
If I have to go thru another divorce you will find me living in IL
as I cant handle more support payments
מוני תכין לי חדר.......ברור?

AvigdorAharon
30-05-06, 08:02
את דעותי על ה CJ כתבתי בעבר, כעת נותר לספר על מוני:
גם אני, כאחד המנסה ל"הרגיע" אותו לפעמים, הרמתי ידיים!
מוני חולם חלומות נעימים, וטוב שכך. הוא נהנה להיכנס לפורום בשני שמות שונים (לפעמים שלושה...), ולענות לעצמו... יש לו ידע רב, וניסיון למכביר, אך מאז שעלה על דרך הישר (בחייו האישיים), החל "להתפרע" בשאר הכיוונים. בשפה שלנו זה נקרא: "עודף זמן פנוי".

למעט העובדה שהשרשור הזה גורם לי לבכות מרוב צחוק, אני רוצה לשאול את מוני שאלה:
האם לא אתה חיפשת יונימוג? יש לו מספיק כוחות סוס?

אני חושב שהתשובה תלוי במשתמש שיענה, מוני סופה או מוני אורבך, ואולי בכלל מוני דיסקו...

אביגדור

מוני אורבך
30-05-06, 08:35
You guys are killing me

Why does Moni (I still love you)
have 2 forum log ins?
MONI ORBACH]
MONI SUFFA
what's up with that?

נסעתי לטיול לנגב - הוצאתי 800 שח על דלק
Negev?
is that in Afganistan?
Where the hell did you go?
800 nis=180$
=150L?
?what type of millage are you getting

בתור אחד שמשלם 2.5K עבור ילד אחד לחודש

Get used to it, I'm paying the same $500 a month
At least I have another 5 years to go
If I have to go thru another divorce you will find me living in IL
as I cant handle more support payments
מוני תכין לי חדר.......ברור?


יוסי - אתה מוזמן בכול זמן.
יש לי כמה חדרים פנוים.
דלק - נסעתי כ 900 קילומטר בתצרוכת ממוצעת של 1 ל 6.5. דלק עולה 6.1 שח לליטר, תעשה את החשבון לבד. נגב זה לא אפגניסטן אבל מהצפון יש 300 קילומטר לכול כוון, מה לעשות )-:

אשר לשמות השונים... יש לי חשבון באתר כבר 5 שנים ואף פעם לא הצלחתי להתחבר משני מחשבים שונים באותו שם משתמש. לא יודע למה זה, אבל כבר לפני שלוש שנים הפסקתי להאבק. זה דווקה עושה טוב לזכזופרניה שלי (-:

אביגדור - אף פעם אין לי זמן פנוי ובמיוחד לא עכשיו שאני יכול לעסוק במה שאני באמת אוהב. "יישור" הענינים האישים כמו שקראת לזה (ותודה על החשיפה הפומבית) גרם לי להרהר איזה מכונת טיולים אני באמת רוצה ולא להסתפק במה שיש והכי קל להשיג.
וזו גם הסיבה שכול כך התאמצתי בשירשור הזה. לגרום לאנשי הפורום הנכבדים להרהר במה הם באמת צרכים ולא רק להסתפק "במה שיש". אם זאת עשיתי דיינו.

אשר ליונמוג - אתה ממש לא מכיר את הנושא. יש יונימוגים מאוד חזקים וגדולים (421 לדוגמא במיוחד עם הוא עם מנוע בנזין 6 ליטר) בהרבה מובנים הוא מכיל בדיוק את מה שאני רוצה והכי חשוב הוא חוקי !!!
הבעיה שכול היונימוגים הישנים הם יותר מדי לכוון הטרקטור. קרי בכביש הם יסעו רע. וגם בשטח הם לא ממש נוחים. וזו הסיבה שירדתי מזה (זה והעובדה שמחיר החלקים נשקל בזהב, שלא לדבר על מחיר האקזמפלרים שאפשר להשיג).
אם היתי יכול לקנות את היונימוגים היותר חדשים (כמו לדוגמא זה שנבחן באתר) זה בהחלט היה יכול להחשב "רכב הטיולים האולטמטיבי". אבל צר לי, אין לי 500K מיותרים. לכול תחביב יש את הגבולות הכספיים שאני יכול להקדיש לו.

השמשוני יחיעם
30-05-06, 09:12
""""",,,,,איך מתחזקים רכב לטיולים בלבד ???""""

באהבה,,,בהרבה אהבה,,, !!!!!!

AvigdorAharon
30-05-06, 16:52
אביגדור - אף פעם אין לי זמן פנוי ובמיוחד לא עכשיו שאני יכול לעסוק במה שאני באמת אוהב. "יישור" הענינים האישים כמו שקראת לזה (ותודה על החשיפה הפומבית) גרם לי להרהר איזה מכונת טיולים אני באמת רוצה ולא להסתפק במה שיש והכי קל להשיג.

מגיעה למוני התנצלות על המשפט הנ"ל - SORRY!!!

אביגדור

yaronp
30-05-06, 21:10
[רכב אספנות כבודו במקומו מונח. גם אני היתי רוצה לשפץ CJ3A ברמת הבורג - אבל ממש לא "כרכב טיולים אולטמטיבי"

סך הכול CJ נותן מענה לא רע בכלל כרכב טיולים. אבל להגיד שהוא אולטמטיבי...
אני לא חושב כך.
יתכן שהבעיה שאנחנו מגדרים בצורה שונה "אלטימטיבי" :mrgreen:[/QUOTE]

מוני - אני כלל לא דיברתי על CJ-3A - אומנם היה לי כזה במשך שנים אבל...כרגע דווקא דיברתי על CJ-5 ישן (הנוכחי שנת 1960) - יכולת העבירות שלו עולה בהרבה על ה-3A, מבחינת הצלבות, מבחינת הספק מנוע ויותר חשוב מומנט והכי חשוב - הוא אינו סובל כמעט בכלל מהתחממויות למיניהן כדוגמת המנועים "השטוחים".

לעניין הגדרת האולטימטיבי - אתה צודק כל אחד והגדרותיו - בשביל חובבן המעוניין ליסוע מידי פעם לטיולים ולא איכפת לו לצלוח כבישים במהירות סופית הנעה בים 75-80 קמ"ש - ה-CJ-5 הוא הרכב האולטימטיבי...

regev
03-06-06, 14:22
בתור אחד שעוד לא התיישר על המסלול, אני מתאמץ (בהסכמה ושותפות של אשתי) להחזיק סופה כרכב ב' לטיולים.

הרכב עלה לי בתיקונים 6K ש"ח, אולי 7K בשש שנים. הרבה עבודה עצמית, הרבה תפעול מתחשב, הרבה מזל בקניית ג'יפ טוב מלכתחילה.

תקלות שתוקנו לא חזרו.

מבחינתנו נהיה מוכנים לבחון כרכב יומיום כל רכב שיכיל אותנו ויהיה COST-EFFECTIVE. שהרי את הרגש וההנפש מספק הג'יפ.

הסידור הזה מתאים לי, ולא פחות חשוב (להיפך, יותר חשוב) לאשתי.

הלקח העיקרי שלמדתי בעניין הסופה, הוא שהשקעה בשמנים ומסננים טובים מחזירה את עצמה גם בביצועים וזמינות הרכב (אחוזי שמישות/כשירות) וגם בכיס.

ואם הרכב נוסע רק פעם בחודש אולי- אז שווה לך פעם בשבועיים להסיע אותו כעשרים דקות או חצי שעה. כאילו אימון ריצה שכזה, לסובב את כל מה שצריך לסובב, שכל מה שאמור להיטבל בשמן יטבל.

אני בכוונה כותב להסיע, ולא להניע. בג'יפ האינטרס שלך הוא שכל מה שאמור לזוז במסגרת תפקודי הג'יפ אכן זוז (יתגלגל יסתובב יתנענע) בנסיעות האימון-שמירת-כשירות האלה.

את זה אני כותב לא לטובת ותיקי הפורום, אלא דווקא לצעיריו כמוני.

חג מתן תורה וביכורים שמח

AvigdorAharon
04-06-06, 08:40
ואם הרכב נוסע רק פעם בחודש אולי- אז שווה לך פעם בשבועיים להסיע אותו כעשרים דקות או חצי שעה. כאילו אימון ריצה שכזה, לסובב את כל מה שצריך לסובב, שכל מה שאמור להיטבל בשמן יטבל.

אני בכוונה כותב להסיע, ולא להניע. בג'יפ האינטרס שלך הוא שכל מה שאמור לזוז במסגרת תפקודי הג'יפ אכן זוז (יתגלגל יסתובב יתנענע) בנסיעות האימון-שמירת-כשירות האלה.



עדיף פעם בשבוע, אפילו 10 דקות.
בעבר, התעצלתי לעשות זאת. מאז שאי מקפיד, כמות התקלות ירדה.

אביגדור

-->