PDA

צפייה בגרסה מלאה : ריכוך די מקס



Assaf G
03-06-06, 19:42
חיפשתי באתר ולא מצאתי התייחסות לדי מקס, אבל נראה לי שזה הפורום הכי קרוב,
בכל מקרה הדי מקס משמש לטיולים ולא לעבודה והחלק האחורי שלו אוהב לקפץ.
הוא בעל בולמים משופרים של אולדמן (מישהו מכיר?)
יש לכם הצעות איך לרכך את הנסיעה - קראתי שניתן להוציא עלה או לערגל מחדש
בנוסף למישהו יש מושג איזה סרן יש לו ואיזה נעילה אפשר לההרכיב עליו ?

Bulldog
03-06-06, 23:15
"טוב, לא ממש המקום הנכון. אני מקווה שתטפלו בזה"

ולעניין

ניתן בדי מקס להוריד עלה אחד מהקפיץ אבל וזה אבל גדול, הרכב לא יוכל יותר לשמש להעמסה. כלומר, לא יותר מ200 ק"ג של ציוד.

לערגל מחדש, לא בדיוק, הרעיון הוא להוציא את חבילת העלים ודווקא להוריד להם טיפה את הגובה.

אני יודע שבמתלם עושים את זה (אחרי הכל עבדתי שם) אבל אני משער שכל קפיצאי (קפיצמאכער) יוכל לעשות את העבודה.

עומר

Assaf G
04-06-06, 00:28
איזה עלה להוריד?

אלון_ק
04-06-06, 01:08
את התחתון, יש הסבר מעולה של נמרוד איפשהו על נושא ריכוזי המאמצים בקפיצים שמסביר למה.

לעומת זאת, אילו היית מעוניין לקבל תוצאה מושלמת (ולשלם עליה, זה לא יהיה זול) אתה יכול לגשת ליצרן הקפיצים הקרוב אליך - זה רק המתלם, במקרה הזה - ולהזמין משהו לפי דרישתך. את האיזון בין נוחות ליכולת העמסה אתה תהיה חייב לעשות, אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

פתרון אחר יהיה להעמיס את הרכב באופן קבוע. אני נגד, אבל זה יעבוד (צריכת דלק, סחיבה וכדומה יפגעו).

Assaf G
04-06-06, 10:49
טוב נעשה ניסיון
זה פרוייקט יחסית פשוט או שמצריך כלים מיוחדים ?
אין לי את הספר רכב - ממה שחיפשתי לא מוציאים לו ספר כזה - זאת עלולה להיות בעיה ? - מומנטים או משהו אחר ?

מה סדר העבודה - פשוט להעמיד אותו על חמורים (רק את החלק האחורי ? איפה למקם אותם?)
ולפרק ?

הקפיץ ניתן לכוונון - אני עלול להסתבך עם זה ?
עוד כל מיני הצעות שיעזרו לי ?
תודה

Assaf G
05-06-06, 14:59
טוב פירקתי את המתלה ומשהו לא ברור לי
איזה עלה אני אמור להוריד
יש ארבעה מחוברים ביחד ל"עיניים" ואחד נוסף שהוא מקביל ומחובר רק בפלטה האמצעית, אליו גם מחוברת תושבת שמחזיקה צינור (אולי הבלם?)
השאלה היא האם להוריד את העלה התחתון בקבוצה שמחובר לעיניים או את ההכי תחתון שמקביל לקרקע ושלא נראה כאילו הוא בכלל משנה את מקדם הקפיץ
זה די דחוף, תודה

OFF-RoaD
05-06-06, 15:41
אני חושב העלה התחתון [או עלה העומס אם אינני טועה] מיועד לעצור את שאר העלים מלקבל קשת שלילית כך שהם לא יעברו את הזווית השטוח.

אני לא בטוח בזה אבל קראתי פה פעם שהוא ממש חזק וקשיח אז אולי זה בשביל זה :S

אה ואם ההיגיון שלי צודק וזה באמת ככה, אז אתה צריך לפרק את העלה התחתון המחובר לעיניים.

נמרוד
13-06-06, 10:54
אל תוריד את עלה העומס (העלה העבה, הנפרד בתחתית החבילה) אלא את העלה שמעליו, הקצר ביותר בחבילה עצמה. אם תוריד את עלה העומס זה לא ישפיע על קבוע הקפיץ כי רוב הזמן הוא לא במגע עם החבילה ולא עושה כלום. הוא נכנס למשחק רק כשהחבילה נסגרת עד הסוף, למשל בנחיתה, ואז מקשיח את כל הקפיץ ומונע ממנו באמת להסגר עד הסוף ולקבל קשת שלילית.

יובל48
13-06-06, 20:24
אני מגיב כאן לא מתוך ידע מקצועי אלא מתוך נסיון אישי.
בתחילת שנות ה 90,כשהיגיעו לארץ הטנדרים של מיצובישי L 200 קיבלתי מהחברה
שבה עבדתי אחד כזה ולאחר מס. ימי נסיעה הבנתי שכך אני לא ממשיך,ויברטור על
גלגלים, זו הייתה התחושה.
בפגישה מקרית עם בעל טנדר זהה,שסבל מאותה בעייה,הוברר לי שיש פתרון.
במוסך לקפיצים בבני ברק פורקו הקפיצים האחוריים,העלה התחתון הקצר והעבה
הופרד משאר העלים וקופף לקשת הפוכה מהמקורית,כלומר,לאחר ההרכבה
לא היה מגע מלא בין העלים הארוכים לעלה התחתון.
הנסיעה ברכב לאחר מכן הייתה נוחה לאין שיעור והבעייה מבחינתי נפתרה.
היה לי ברור גם שאני לא יכול להעמיס על הטנדר למכס. אבל זה לא היווה בעייה
עבורי.
אין לי מושג אם זה יכול להיות הפתרון ברכב שלך,בכל אופן,אם לא,אז זה סתם
סיפור מהמאה שעברה.
יובל

-->