התחברות

צפייה בגרסה מלאה : התקנת קרב' של סובארו לסיקס



refa_l
13-06-06, 22:20
מצאתי שרשור מאוד ישן שעלה בו הנושא הזה אך הוא גלש לדיון בנושא של צריכת דלק וההודעות שכן היו רלוונטיות לא סיפקו מספיק אינפורמציה.
אני רוצה לבצע את ההסבה הזו גם לשם חיסכון בדלק אבל בעיקר כדי שלא יציף לי בשיפועים וג'עגועים.(נו טוב, גם בגלל שיש לי בבית קרבורטור סובארו שחשוד שלא עבר עליו הרבה)
אז אם למישהו יש ניסיון עם זה אני רוצה לשמוע מה ההשלכות לחיוב ולשלילה ובנוסף איך אפשר ליישם את זה.
ובבקשה זה לא להטות את הדיון לכמה האוטו שלכם צורך בעליות.

asafk
13-06-06, 23:05
מנוע, כל מנוע, יונק כמות אוויר מסויימת בכל סיבוב שלו. הכמות הזו תלוי הבנפח המנוע ובסל"ד. לפי זה מחשבים כמה CFM הוא צריך. אם מעבירים קרב' מרכב אחד לשני, והוא לקוח ממנוע קטן יותר- איך המנוע יוכל לינוק את כמות האוויר שהוא צריך? הוא לא יוכל. נכון- אתה תחסוך המון דלק, בזמן הקצר שהמנוע יחיה, ויעבוד מאוד חלש... (אלא אם כן יש סובארו עם מנוע של 4 ליטר, ואז לא הבנתי אותך)

אסף.

refa_l
13-06-06, 23:40
מה זה אומר חלש מאוד? ההבדל יהיה משמעותי בצורה שמסרסת לגמרי את המנוע או שהוא יהיה טיפה עצלן?
למה אמרת בזמן הקצר שהמנוע יחיה? זה עלול לגרום נזקים למנוע?
מה זה CFM?
נ.ב
הבנת אותי מצויין מדובר על 1600.

ערן המסוקס
14-06-06, 00:29
אתה רוצה לשים קרבורטור של מנוע 1600 על מנוע 4200 סמ"ק? אתה מבין שזה לא נכון לעשות זאת?
אולי אולי, וגם לא בטוח בכלל, צריכת הדלק תשתפר במשהו, אבל המנוע לא יוכל לינוק את כמות התערובת הנדרשת לו ויגיב פחות טוב. בנוסף לכך ייתכן ותערובת הדלק תהיה ענייה מידי כל הזמן, וזה יגרום לנזקים מצטברים למנוע וקיצור משמעותי בחייו.

אם אתה רוצה לפתור את בעיית ההצפה בשיפועים בצורה פשוטה יחסית, קיים קרבורטור של מוטוקרפט, שמתאים למנוע הנ"ל, ותוכל למצוא פה שרשורים לגביו.

חוץ מעבודה בשיפועים, אני לא חושב שיש לקרבורטור המקורי חסרון כלשהו. צריכת הדלק איתו היא אופטימית למנוע, והוא אינו מסרס מנוע סטנדרטי. גם אין לו בעיות כלשהן, ברגע שהוא מטופל נכון.

asafk
14-06-06, 00:38
מנוע, כל מנוע 4 פעימות, יונק בשני סיבובים תערובת בכמות השווה לנפח המנוע. מנוע 4200 סמ"ק, יונק בכל סיבוב שלו 2100 סמ"ק תערובת. מנוע סובארו 1600 יונק בכל סיבוב שלו 800 סמ"ק תערובת. אם שני המנועים עובדים באותו הסל"ד, מנוע הג'יפ צריך בכל שנייה שהוא עובד בערך פי שניים וחצי כמות התערובת ממה שמנוע הסובארו צריך. התאמת קרבורטור למנוע מאפשרת למנוע ספיקת אוויר בסל"ד מקסימלי, שתאפשר את הכמות הזו. אם לשני המנועים אותו הסל"ד המקסימלי, הרי שהקרבורטור של הסובארו הוא בערך פי שתיים וחצי קטן מדי בשביל המנוע של הג'יפ. המשמעות היא, כמו שערן כתב- המנוע יעבוד בתערובת לא נכונה כל הזמן, וייגרם לו נזק.
CFM, אגב משמעותו רגל בשלישית בשניה- כמות האוויר שנכנסת בשנייה אחת דרך הקרבורטור.

אסף.

six 4 life
14-06-06, 02:16
חוץ מעבודה בשיפועים, אני לא חושב שיש לקרבורטור המקורי חסרון כלשהו.

נכון.
פרט לעובדה שמנוע ה258, כדי לנצל 85% מתפוקת המנוע, צריך בסביבות ה370-380 CFM (נוסחת חישוב CFM פשוטה), והBBD מספק בסביבות ה 170-200 CFM.

הוא מספיק מבחינת צרכי נסיעה כמעט בכל דרך עם ה258,
אבל זה רק כי המנוע הזה בהמת מומנט ביחס למנועים אחרים, וגם כאשר הוא עובד על 50-60% מהתפוקה המקסימלית שלו, אתה תרגיש אותו יופי.
עכשיו תחשוב מה תרגיש כשתנצל 85% מהתפוקה האמיתית שלו...

בשורה התחתונה, הוא כן מסרס את המנוע גם כאשר מכוון על התפוקה המקסימלית שלו.

ולעומת כל זאת, אני באותה דיעה שבסה"כ הקרב' הזה עושה את העבודה כאשר הוא מכוון טוב. קוטלים אותו המון ולא תמיד עם הצדקה. אבל לא נכנס לזה.


זהו, סתם מידע שחשבתי שיעניין.

בברכה.

חנן-ג'יפולוג
14-06-06, 02:20
החישובים אולי נכונים, למרות שלדעתי, עקב הבדלים בנצילות נפחית ובסל"ד שיא ההספק, יותר נכון להשוות את הספקי המנועים ולא את נפחם, שכן ההספק הוא פונקציה ישירה של כמות האוויר שזורמת במאייד.

ובכל זאת, כבר שמעתי על הנושא הזה ממספר מקורות, ובעיקר מחבר שהוא בעל מוסך, שהרכיב על הסיקס שלו מאייד של סובארו והוא מדווח על תוצאות מעולות.

איך זה יכול להיות? אולי בגלל שהמאייד של הסיקס הוא קטן מאוד והוא זה שמגביל את הספק המנוע, ואולי לעומתו מאייד הסובארו הוא דווקא גדול ביחס לנפח המנוע, ואז המוזרות הזו מסתדרת. אולי.

חנן-ג'יפולוג
14-06-06, 02:27
אגב, חסכון בדלק כנראה שלא תרוויח מהעניין (ואם כן, אז תחשוד בתערובת ענייה ששורפת לך את המנוע) . כדי להניע סיקס בדרך מסוימת במהירות מסוימת, צריך כמות מסוימת של דלק שתישרף.

מי מערבב את הדלק, איך קוראים לו, והיכן הוא עושה את זה, לא משנים בצורה מהותית את הכמות הזו.

חימושניק
14-06-06, 08:30
CFM, אגב משמעותו רגל בשלישית בשניה- כמות האוויר שנכנסת בשנייה אחת דרך הקרבורטור.

תקנו אותי אם אני טועה, אבל CFM זה לא Cubic Feet per Minute? כלומר רגל בשלישית בדקה?

נמרוד
14-06-06, 08:59
אתה צודק, זה לדקה, לא לשנייה.

חימושניק
14-06-06, 09:18
תודה.

coas
14-06-06, 10:47
אין מניעה להרכיב קרבורטור כזה ב258, השאלה מה אתה רוצה מהמנוע.
לרוב החלפת הקרטר נעשית כדיי לשפר את נסיעת הכביש, סל"ד גבוה (ועבודה בשיפועים). לשם כך צריך קרבורטור עם ספיקה גבוה יותר כמו הMC2100 או הוובר.
החלפה לקרבורטור כמו זה של סובארו תתן את ההיפך, תפקוד טוב יותר בסל"ד נמוך על חשבון הגבוה.

זאת בתנאי שהקרבורטור הותאם ל258, דיזות וכיו"ב.
לדוגמא, הוובר DGAV 32/36 מוצע כיום גם ל258 ובמקביל גם לסמוראי 1.6. כל גרסא הותאמה למנוע הספציפי. הסיבה שהקרבורטור מתאים לשני אלה היא שהוובר הוא פרוגרסיבי ומודולרי. 258 מפעיל רוב הזמן את שני הקנים ואילו הסמוראי לרוב את הראשי. לא בטוח שניתן להגיע לאותה רמת התאמה גם עם קרב של סובארו.

258, עם יכולת נשימה עלובה בסל"ד בינוני גבוה בגלל ראש המנוע, לא צריך יותר מ300CFM.

הקרטר, עם ספיקה של 190CFM,נמוכה משמעותית מהרצוי כדיי לנצל את הפוטנציאל של 258 אבל בתמורה לכך הביצועים טובים יותר, חדים יותר בסל"ד נמוך, לא בהכרח חסכוניים יותר בסה"כ.


ד"א, הקרטר לא קרבורטור גרוע כשהוא מכוון כמו שצריך,ההיפך. הבעיה היא לשמור אותו מכוון ונקי.

ניר ל
14-06-06, 10:47
מה הספיקה של קרבורטור מקורי עם מצערת סגורה ? ומה עם מצערת חצי פתוחה ?

אתם מתייחסים לספיקה מקסימאלית שמעניינת רק כאשר המצערת פתוחה לרווחה, אין לספיקה שום קשר לאחוז התערובת, את התערובת הנכונה אפשר להשיג באמצעים של התאמת דיזות וגובה מצוף.
מנוע סיקס יעבוד יופי עם קרבורטור של סובארו, לא ישרף ולא יתפוצץ, מכיוון שמדובר בקרבורטור דו שלבי יותר מתקדם אז אולי אף יושג שיפור מסויים בצריכת הדלק. הספיקה נמוכה יותר מאשר בקרבורטור המקורי ולכן זה יסרס את ביצועי המנוע בפתיחת מצערת מקסימאלית.

asafk
14-06-06, 11:09
הבעיה היא, ניר, שבפתיחת מצערת מקסימלית, ובמיוחד בסל"ד גבוה- תהיה בעיה. דווקא בCJ, עם 4 הילוכים בלבד ויחסי העברה מוכווני שטח- מצערת פתוחה עד הסוף וסל"ד גבוה הם התנאים בנסיעת כביש רגילה במהירות של כביש מהיר- כלומר- רוב הזמן שהג'יפ עובד. וכיוון שהקרבורטור של הסובארו לא יוכל לתת מה שהקרבורטור המקורי נותן (וגם הוא, אם אתה שואל אולי קצת קטן מדי מבחינת הספיקה)- הוא פשוט לא מתאים. יש עניין בזה שאנחנו מתקשים להבחין בבעיה של מנוע שעובד לא נכון ב90 קמ"ש בכביש מהיר. אנחנו מרגישים הרבה יותר אם יש בעיות כשהמנוע זוחל בטורים נמוכים או כשמטפסים מכשול עם מכת גז רגעית בשיפוע.

אסף.

ניר ל
14-06-06, 11:18
אסף, לא תהיה בעיה בסל"ד גבוה או במהירות XX כי בהעדר ספיקה מספיקה המנוע פשוט לא יגיע לשם.

nazircrm
14-06-06, 15:31
אני מבין שיש לך בבית את הקרב" שאתה רוצה לשים ..אז מה הבעיה להחליף אם זה לא כל כך מסובך ..ולא כרוך בהוצאות מרובות ..אולי גוזל ממך יום חופש ..אז לך על זה ותבדוק ..מה השינוי ..
הרי תמיד אתה יכול לחזור לישן ..תחליף תבדוק תדווח . :p

Demolition Man
22-06-06, 12:21
מנסיון של קרבורטור סובארו שהיה מותקן על CJ יש הבדל משמעותי!
1. תגובת מצערת עלובה בקרבורטור סובארו.
2. לא סוחב בעליות (סובארו)
3. מוגבל בסל"ד (סובארו)

בקיצור לא משתלם, עדיף שתלך על קרבורטור חילופי או הזרקה.

מנסיון שום דבר לא משנה את צריכת הדלק של 258 מלבד הרגל של הנהג :grin:
אצלי יש הזרקה ללא צי'פ ואין שיפור בצריכה.

-->