צפייה בגרסה מלאה : סיפור על גוז'ון גלגל ולמה צריך צמיגים טובים.
ביום שלישי השבוע לקחתי את הצ'רוקי החדש ל"טבילת השטח" הראשונה שלו, אם אתם קוראים לנסיעה רגועה בעמק השלום ועלייה לקפה של ערב בנ.ג. מהעלייה האחורית שטח. אני ושליין אספנו את הילדים מהגן בארבע והבטחנו לאמהות להחזיר אותם עד חושך, שבעים ועייפים.
בשש עלינו לנ.ג, עצרנו מתחת לעץ הקבוע, וראינו שיש פאנצ'ר בגלגל אחורי שמאלי. כנראה קרה ממש בסוף העליה. התעלמנו באלגנטיות, פרשנו מחצלת והרמנו קפה וארוחת ערב. אחרי שעה הגיע הזמן להתארגן ולהחליף פאנצ'ר - קלי קלות, לא? 4 גוז'ונים ראשונים מ5 הצלחנו לפתוח. לא בקלות, אבל הצלחנו. כמובן שמוט מאריך כמו רוב רובם של הכלים שלי נשארו במחסן, אחרי שמכרתי את ההיילקס הכנתי תיק-כלים סמלי לצ'רוקי. את הגוז'ון החמישי, כלום, נאדה. עיגלנו את הסבתא שלו, וזה עם בוקסה שש-צלעות טובה על ידית כוח, לא עם מפתח פח. בקיצור, הבננו שאת הגלגל כבר לא נוריד בכוחות עצמנו. הודענו לאמהות שיש שינוי בתוכנית, ולקחנו את הילדים לקושש קצת זרדים למדורה, כדי להעביר את הזמן עד שהחילוץ יגיע. אחרי שעה קלה הגיע החילוץ, בדמות שמוליק "סוזי המשתוללת" ביונדאי גטס, שמסיע את מוני עם ערכת תיקון טיובלס וקומפרסור. הערכה לא אכזבה, תיקננו את הצמיג וחזרנו בשלום.
הבעייה - צריך בכל זאת איכשהו לפתוח את הנבלה... הלכתי לפאנצ'ר מעכר קרוב, הוא ניסה עם בוקסות בגדלים שונים עם פטיש האויר ונאדה, רק עיגל את האום עוד יותר.
מה הפתרונות? אפשר להמנע מריתוך? האם יש למוסכים כלים מקצועיים להתמודד עם כזו צרה (איציק?) לחתוך עם דיסק אגב לא ילך כי הג'אנט המקורי הוא ג'אנט "מגנזיום" עבה מאד שהאום שקוע בתוכו לגמרי.
---------
מסקנות:
א. אל תתנו לעולם לפאנצ'ר מעכרים לסגור לכם את הגלגלים. תמיד תעשו את זה אתם, עם המפתח שלכם, ביד. אני נוהג ככה מזמן.
ב. קונים רכב? גשו דבר ראשון לפאנצ'ר מעכאר הקרוב, שיפתח את כל הגוז'ונים ואתם תסגרו אותם ביד. אחרת תאכלו אותה בשטח, או יותר גרוע, הפאנצר הראשון יקרה לאשה בדיוק כשאתם תקועים בפגישה בעיר אחרת.
ג. לרכב שטח, רק צמיגי שטח! כל צמיגי החצי-חצי הם זבל-עופות. במבחני דרכים של רכב חדש, פאנצ'רים הם עניין קבוע, הם מתרחשים על כלום, על חצץ, פשוט בלי סיבה. הצמיגים על הצ'רוקי הם במידה המקורית, 225/70R15, הם די חדשים - הבעלים הקודם החליף לפני מספר חודשים (אצל פאנצ'ר מעכר שצריך להרוג אותו כאמור), והם פשוט זבל שאי אפשר לטייל איתו.
לעומת זאת ב5 שנים של MTR על הג'יפ שלי, ושנתיים של MTR על ההילקס, היתה לי תקלת צמיגים אחת בלבד, קרע בדופן של גמיש בשטח שגמר אותו. אף לא פאנצ'ר אחד, אף לא זליגת אויר. מראש ברור לי שגם על הצ'רוקי אני שם סט חדש של גודייר, אבל עד שיגיע קיט ההגבהה שיאפשר לי להחליף צמיגים, ראבאק, אי אפשר לעשות טיולי קק"ל... פדיחה...
לא ביד, מפתח מומנט. אני הייתי מאוד מופתע לגלות כמה חזק אנחנו סוגרים אפילו ביד לעומת הכמות הנדרשת. לפתוח גוז'ון אצלי היום אפילו החברה מצליחה בלי מאריך (קצת קשה, אבל היא מצליחה).
מפתח מומנט, בסדר, לא כולנו מחמירים כמוך. מבחינת מומנט, הברגים האלו יכולים להחזיק הרבה. מה שחשוב לי הוא מאד פשוט - מה שאני סוגר ביד, אני יכול לפתוח ביד.
רוצה לעזור לי לפתוח את הנבלה עם הרתכת החדשה שלך?
מסקנות:
א. אל תתנו לעולם לפאנצ'ר מעכרים לסגור לכם את הגלגלים. תמיד תעשו את זה אתם, עם המפתח שלכם, ביד. אני נוהג ככה מזמן.
רק לידיעה, מבחינת הפאנצ'רמאכר, זה בניגוד לחוק.
חובתו לסגור את הברגים.
נתקלתי בכמה פאנצ'רמאכרים שלא הסכימו לא לסגור את הברגים.
הפתרון היה לתת להם לסגור, לפתוח ולסגור לבד. בכמה מקרים נאלצתי להשתמש בפטיש אוויר שלהם לפתיחה 8)
סוזי המשתוללת
25-06-06, 00:34
זאביק
אותו פנ'צר מעכר שלא הסכים שתסגור ביד גם סיפר לך שהוא צריך לסגור עם מפתח מומנט?
ושאתה צריך לחזור או לבצע חיזוק נוסף הוא יידע אותך ?
נמרוד
אם הצ'רוקי היה עומד במקום הוא היה חוטף פנצ'ר ?
לא !!!
מזה נובע שהנהג אשם :twisted:
מה שכן הנהג הזה יודע לבשל קפה :wink:
סוזי המשתוללת
25-06-06, 00:35
נמרוד
אגב צמיגים ?
אני אומר לך בלב שלם שיש הרבה mt טובים שעולים 2/3 ממחיר mtr ועושים עבודה לא פחות טובה
שמור את ההפרש למיקרה שייקרע צמיג
מה הפתרונות? אפשר להמנע מריתוך? האם יש למוסכים כלים מקצועיים להתמודד עם כזו צרה (איציק?) לחתוך עם דיסק אגב לא ילך כי הג'אנט המקורי הוא ג'אנט "מגנזיום" עבה מאד שהאום שקוע בתוכו לגמרי.
גם מוסכים מחלצים בריתוך.
יש יריעות אסבסט, כאלו שמגינות מפני גיצי ריתוך. בדרך כלל בא בכפפות או מגן לכל הזרוע, אבל אני פתחתי אותן ליריעה גדולה. יריעה כזו תגן לך על הגלגל והג'אנט בזמן ריתוך.
לרתך - אום של מוט הברגה גדול, כזה שהאום הישן יבלע בתוכו, כך אין סיכוי שתפגע בגוז'ון, ואם ממש תרצה, אז גם ריתוך CO2 יהיה בטוח יותר.
יש מקום להכניס שם אום כזה? גם אם לא, אפשר אולי לרתך אותו מעל, בחצי חפיפה.
דבר איתי אם תצטרך עזרה ותוכל להגיע למרכז.
נמרוד
רגע לפני שאתה שולף את הרתכת או הברנר...
כדי לפתוח את האום העקשן ללא כלים
1 הסר את שאר האומים
2 סע קדימה ואחורה מטרים ספורים מספר פעמים תוך כדי פירפור הגלגלים על משטח עם אחיזה ירודה.
החופש הקטן שיש בין הגוז'ונים בלי האומים לבין הג'נט יגרום לגלגל לנוע בצורה אקסצנטרית וישחרר את האום התקוע.
אצלי זה עבד מצויין בלב המדבר באפריקה.
בברכה,טושי
איציק - 4X6ZH
25-06-06, 08:20
הבעיה לא בדיוק הפנצמכרים \ או המוסכים .
הבעיה מתחילה במבנה הבורג ואיך הוא מאבטח את עצמו . ברגי הגלגל הם לא סתם אומים .
בדרך כלל יש הבדל בין זויות הפסיעה בהברגה ( לכן בורג חדש לא מתברג ביד על אום חדש )
ובנוסף בדרך כלל יש קונוס בתושבת האום על הגנט .
התוצאה היא בורג ואום שקשה לפתוח .
בנוסף גנט מגנזיום יש תכונה שאלומיניום מדביק את עצמו לסביבה ( ברזל נחושת )
מים ליכלוך \ מים חומצתיים ( בדרום יש הרבה )
בסה"כ ברגי גלגל זה רימון בלי נצרה .
****
הסגירה החזקה רק גורמת לקשיים נוספים .
****
הפתרון שעובד טוב מאד .הוא לגרז את האומים בגריז גרפיט ( גריז שחור ) גם גריז רגיל יהיה טוב .
ולהחזיק ברכב מפתח גלגלים איכותי ( אני מחזיק צלב גדול של רכב כבד ) לא צלב של הום סנטר
ולא צלב של משאית כבדה . יש שלושה גדלים למפתחות צלב את המידה האמצעית .
ולמה מפתח צלב ולא בוקסה . ?
מפתח צלב מחייב אותך להפעיל כח במרכז האום . כל המפתחות האחרים ( חוץ ממפתח אויר )
מפעילים כח באלכסון ......
*****
איך פותחים בורג \ אום תפוס עגול ?
זה בעיה גדול :wink:
אני לא מכיר טריק שעובד בכל מצב . כל גנט לפי המבנה שלו ועד כמה ניתן ניתן לגרום נזק לסביבה
עדיפות ראשונה זה לשבור אותו במקום על ידי הלבשה בדפיקות בוקסה קטנה יותר .
שלב שני קידוח במרכז ודפיקת הבורג לתוך תוף הבלם ( לא בכל רכב זה אפשרי ואיך אתה מוציא אותו )
ריתוך לא תמיד יש מספיק שטח לריתוך
איזמל \ לאט לאט זה תמיד עובד גם בשטח
*****
וחוץ מזה אפשר לפרק את הצמיג על הרכב :mad: :mad:
בטרקטורים זה קל מאד
בגנט טבעת כמו בהילקס המקורי זה קל מאד .
בצמיג טיובלס לרכב בעל מהלך מיתלה זה אפשרי
אכשיו שכל אחד יחשוב בהתאם ליכולת שלו מה הוא עושה .
אני ממליץ במיוחד למי שלא איש טכני להחזיק כלי עבודה מוזרים ברכב . יש סיכוי שיגיעה מי שיודע מה לעשות בכלים אלה . :)
אני מחזיק כלים לפרוק צמיגים ( זה בסה"כ כף של פנצר מאכר \ קשה מאד להשיג אותה וזה טוב גם לשימושים נוספים )
מדבקות לפנצרים
2 פנימיות ( לא אחת שתיים )
כלים לתיקון טיובלס ( דוקרן פצירה )
מדחס יש לכולם ( אני מקווה )
*****
איציק
מצתרף להמלצה על איזמל קטן וסבלנות. מנסיון של אותו מצב, זה מה שעזר לי.
GodsFather
25-06-06, 09:11
נמרוד
רגע לפני שאתה שולף את הרתכת או הברנר...
כדי לפתוח את האום העקשן ללא כלים
1 הסר את שאר האומים
2 סע קדימה ואחורה מטרים ספורים מספר פעמים תוך כדי פירפור הגלגלים על משטח עם אחיזה ירודה.
החופש הקטן שיש בין הגוז'ונים בלי האומים לבין הג'נט יגרום לגלגל לנוע בצורה אקסצנטרית וישחרר את האום התקוע.
אצלי זה עבד מצויין בלב המדבר באפריקה.
בברכה,טושי
אתה רציני ?? שיטה כזו אולי תועיל במצב חירום (לב המדבר האפריקאי), אבל גם מסוכנת מאד!
הגוז'ון יכול להגזר ואז הגלגל יעוף והרכב יפול ומכאן ההוצאה גדולה הרבה יותר ומעבר לכך סיכון של ממש...
אם כבר כשיפור לעצה שלך , וגם מאד מאד לא מומלץ , זה לשחרר את האומים טיפה ולא גמרי ואז תהיה תנועה מחד ומאידך אין סכנה שהגלגל יעוף.
עדיף לעבוד עם הרתכת לדעתי....
קנה אלקטרודה 312 בחנות לחמרי ריתוך, תלביש גוז'ון על זה שתקוע ותמלא את החור בריתוך.
אם האומים מצופים בפח כמו אצלי, צריך לקרוע אותו קודם, אם האום מתחת חלול אפשר לרתך לו בורג פלדה בקצה. החום יעשה את שלו והשחרור יהיה קל.
השמשוני יחיעם
25-06-06, 09:22
פטיש ואיזמל,,,,והרבה סבלנות !!!
סוזי המשתוללת
25-06-06, 16:33
קשה עד בלתי אפשרי פטיש/אזמל
האום שקוע מאד ואין גישה עם איזמל
מאידך אין בעייה לרתך גוז'ון
יש שיטה אחת בדוקה לשחרר ברגים תקועים וגם גוזונים (בתנאי שהקונוס רחב מהאום עצמו) כמובן יש לבצע לפני שהורסים את ראש הבורג.
להכניס עם פטיש מכות רצח על הבורג, או על הבוכסה שהיא מולבשת על האום (בתנאי שהקונוס רחב מהאום כפי שציינתי) נשמע קצת טיפשי אבל מנסיון של שנים ברגים שלא נפתחו ע"י חימום ומפתח אוויר נפתחים פתאום בקלות.
אתה רציני ?? שיטה כזו אולי תועיל במצב חירום (לב המדבר האפריקאי), אבל גם מסוכנת מאד!
הגוז'ון יכול להגזר ואז הגלגל יעוף והרכב יפול ומכאן ההוצאה גדולה הרבה יותר ומעבר לכך סיכון של ממש...
אם כבר כשיפור לעצה שלך , וגם מאד מאד לא מומלץ , זה לשחרר את האומים טיפה ולא גמרי ואז תהיה תנועה מחד ומאידך אין סכנה שהגלגל יעוף.
עדיף לעבוד עם הרתכת לדעתי....
א.שמעתי שצפון הארץ זה גם סוג של אפריקה...
ב.מקבל את הצעת הבטיחות להשאיר את שאר האומים מולבשים אך משוחררים.
ג.ולפני הכל להתחיל בדפיקות פטיש כמו שכתב יניב ב.
ד.תבדוק גם אופציה לשלוף את כל הציריה עם הדרם ולהשחיז את ראש הגוז'ון מאחורה ואז לדפוק אותו החוצה עם האום.
בברכה,טושי
תודה לכולם על העצות. עם פטיש ואזמל זה יהיה קשה מאד, האום שקוע כולו בתוך הג'אנט Countersunk מה שנקרא) אם היתה לי גישה הייתי חותך אותו כבר. לא אכפת לי גם לגרום נזק לג'אנט, אני הולך להחליף אותם בכל מקרה תוך לא הרבה זמן. אני אאדכן על הפתרון.
חנן-ג'יפולוג
26-06-06, 19:28
הפתרון נראה לי מאוד מאוד פשוט:
אם האום בולט טיפה מהחישוק, אז שים עליו אום גדול, רתך את האום המקורי לאום הגדול ופתח אותו.
אם האום שקוע לגמרי, שים צינור מתכת שיקיף את האום, על האום, כך שהצינור יבלוט כסנטימטר אחד מהאום החוצה, רתך את האום אל הצינור, רתך אום גדול אל הצינור ופתח אותו.
קח בוקסה מפלדה במידה אחת יותר קטנה ותדפוק אותה עם פטיש לבורג
boba banay
30-06-06, 02:02
פטיש ואזמל חירבו לי את הצורה של האום ללא הועיל - אצלי הספייר הוא זה שנתקע על הדלת האחורית - רק אחרי עבודת דיסק ומקדחה ארוכים מאד בבית נצחתי לשחרר את הנבלה.
בסופו של דבר תיקנתי את הפנצ'ר בשטח עם סיליקון שחור(כזה שיכול לאטום מנועים (עומד בלחץ וחום גבוהים) סגרתי את החור עם בורג על הסיליקון ונתתי לצמיג להתייבש בשמש....
התיקון החזיק מלא זמן - עד שהגעתי לפנצ'רמאעכר....
סוף הסיפור - בריתוך אום על האום הישן. תודה רבה לארז :D
שלום לכולם!
זה :
כדי לפתוח את האום העקשן ללא כלים
1 הסר את שאר האומים
2 סע קדימה ואחורה מטרים ספורים מספר פעמים תוך כדי פירפור הגלגלים על משטח עם אחיזה ירודה.
החופש הקטן שיש בין הגוז'ונים בלי האומים לבין הג'נט יגרום לגלגל לנוע בצורה אקסצנטרית וישחרר את האום התקוע.
מזכיר לי מעט פירוק זר מניע בטנקים...
מוטי
סוף הסיפור - בריתוך אום על האום הישן. תודה רבה לארז :D
סוף הסיפור יהיה כאשר תחליף את הגוז'ון הנ"ל בגוז'ון חדש, וזאת עקב העובדה שהוא סבל מנזק לכריכות.
ואם אתה יודע שאתה הולך להחליף גוז'ון, אז למה לא קדחת את הגוז'ון כבר בהתחלה?
כמה זמן לוקח לקדוח גוזו'ן 1/2" לעומק 20 מ"מ:?:
בברכה,
קיד.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.