התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מנוע נכבה ומתחמם כשמהזגן דולק. למה?



תומריקו
26-06-06, 14:34
יש לי שתי בעיות (או שמא זאת בעיה אחת?...). כשאני נוסע בתוך העיר עם מזגן פועל, קורה לפעמים שכשאני נעצר ברמזור הטורים יורדים מאוד, לפעמים עד כדי שהמנוע נכבה. בנוסף, בנסיעות בינערוניות, כשמזגן פועל, הטמפרטורה של המנוע עולה מאוד, ממש מתקרבת לקו האדום. כמה שניות אחרי שאני מכבה את המזגן (ופותח חלון!) הטמפרטורה יורדת למצב נורמלי.

למה זה? מה אני יכול לעשות בנידון?
הסבירו לי פעם שצריך להעלות את הטורים של המזגן או משהו כזה. אני בכיוון?

חנן-ג'יפולוג
26-06-06, 14:48
רכב מוזן מאייד? הזרקה? צריכה להיות לך יחידה שמרימה את הסל"ד באופן אוטומטי כאשר המדחס פועל.

באגי222
26-06-06, 14:57
יש לי שתי בעיות (או שמא זאת בעיה אחת?...). כשאני נוסע בתוך העיר עם מזגן פועל, קורה לפעמים שכשאני נעצר ברמזור הטורים יורדים מאוד, לפעמים עד כדי שהמנוע נכבה. בנוסף, בנסיעות בינערוניות, כשמזגן פועל, הטמפרטורה של המנוע עולה מאוד, ממש מתקרבת לקו האדום. כמה שניות אחרי שאני מכבה את המזגן (ופותח חלון!) הטמפרטורה יורדת למצב נורמלי.

למה זה? מה אני יכול לעשות בנידון?
הסבירו לי פעם שצריך להעלות את הטורים של המזגן או משהו כזה. אני בכיוון?


לרכב שלך יש מחלת הרדיטור הקטן
אתה צריך לנקות אותו ע"י פירוקו והעברת סילק בכל
מעבר
לגבי הטורים:
ישנו מגבר טורים למזגןןן

***התבלבלת בפורום, באגי. בפעם הבאה שאתה זורק כאן ניחושים חסרי ביסוס (אתה בטוח שההתחממות לא קשורה לסל"ד נמוך מדי, או פאן-קלאץ' גבולי? ) או סתם חוזר על דברי קודמך, ההודעה שלך תימחק - הערת המערכת***

תומריקו
26-06-06, 19:41
רכב מוזן מאייד? הזרקה? צריכה להיות לך יחידה שמרימה את הסל"ד באופן אוטומטי כאשר המדחס פועל.

סמוראי סגור 89, מאייד.מה זאת היחידה הזאת? איך היא נקראת? אפשר לשחק איתה? יכול להיות שהיא פשוט לא בסדר?

danip
26-06-06, 19:56
סמוראי סגור 89, מאייד.מה זאת היחידה הזאת? איך היא נקראת? קרבורטור אפשר לשחק איתה? יכול להיות שהיא פשוט לא בסדר?האמת לא יודע, אבל מהיכרות עם עידן והרכב רוב הסיכויים שהוא תקין

דני

danip
26-06-06, 20:03
אופס סליחה נראה לי שלא הבנתי את ההודעה הקודמת :oops:

חנן-ג'יפולוג
26-06-06, 22:58
אני לא מכיר את הסמוראי, אבל בד"כ מדובר בדיאפרגמה, ארוזה בתוך מארז כדורי פחוס שמקבלת וואקום מברז חשמלי שמקבל פיקוד כשהמדחס מופעל. הדיאפרגמה הזו מושכת קצת את פרפר המצערת ומעלה את הסל"ד. אפשר לכוון כמה סל"ד היא תעלה בעת פעולתה.

GodsFather
28-06-06, 10:29
כמה דברים,

א. אכן מה שאמרו על המגביר טורים נכון, אם כי אני מכיר כמה שאין להם את המגביר הזה והטורים נשארים בגובה שלהם גם כשמפעילים את המזגן... אצלך ככל הנראה היחידה לא פועלת תקין.
ב.לגבי ההתחממות (שתתגבר אם תרים טורים מבלי לטפל בה...), נראה שהרדיאטור של המזגן(שזה לא הרדיאטור שניקית לפני שבועיים) לא במצב תקין/במצב סתום ולכן אין סירקולציה של מים שאמורים להוריד את הטמפ'.

האם המאוורר פועל כשהרכב מתחמם? גם כאן אופציה , שאולי מהפעלת המזגן , מתבטלת פעולת המאורר (שלא אמורה לקרות, אבל יש כאלה שיש להם מאוורר מבוסס חשמל ואז כשל בחיבור חשמל מסוים/יוניט חום ולא זה שעל הטרמוסטט, יכול להביא להתחממות)

האם יש השפעה על מערכת החשמל כאשר אתה מפעיל מזגן? האם יש צניחת מתח?

אני מניח ממך שהתופעה היא רק כאשר מפעילים מזגן , נכון ? אחרת הייתי מפנה אותך לבדוק טרמוסטט תקול...

חנן-ג'יפולוג
28-06-06, 10:47
ב.לגבי ההתחממות (שתתגבר אם תרים טורים מבלי לטפל בה...), נראה שהרדיאטור של המזגן(שזה לא הרדיאטור שניקית לפני שבועיים) לא במצב תקין/במצב סתום ולכן אין סירקולציה של מים שאמורים להוריד את הטמפ'.



מה? :shock:

רדיאטור של מזגן סתום? ממה? זו מערכת סגורה ויש שם רק גז ושמן, ממה הוא ייסתם? ואם דיברת על סתימה חיצונית מבוץ, אבק או עלים, אז על איזו סירקולציה של מים דיברת? מים במזגן?

GodsFather
28-06-06, 10:52
חנן, אתה צודק, קצת התבלבלתי פה במינוחים וניסוחים, אני אתקן וכמובן שלא אחזור על זה :roll:

הרדיאטור יכול להפגע , הוא בפרונט הרכב והצלעות יתלכלכו מבוץ/טינופת אחרת ואז הצלעות לא מקררות כראוי ונוסיף על זה שאמורה להיות וונטה נוספת על הרדיאטור ואם היא לא פועלת אז הטמפ' לא תרד.

לגבי הסירקולציה של המים , תתעלם. אני טעיתי. מודה ומתנצל.

צביקה קרבורטור
28-06-06, 23:05
שלום רב!
לדעתי ברכב קיימים שני בעיות פשוטות, מגבר טורים מזגן , לא תקין או לא קיים, ומאורר חשמלי שלא
נכנס לפעולה, בזמן הפעלת מזגן, ויתכן גם רדיאטור קירור מים סתום, ו/או טרמוסטט תפוס!@
פתרת אחד משלושת הסיבות העיקריות שיפרת משמעותית, את קירור הרכב!
בברכה
צביקה

תומריקו
01-07-06, 15:48
שלום רב!
לדעתי ברכב קיימים שני בעיות פשוטות, מגבר טורים מזגן , לא תקין או לא קיים, ומאורר חשמלי שלא
נכנס לפעולה, בזמן הפעלת מזגן, ויתכן גם רדיאטור קירור מים סתום, ו/או טרמוסטט תפוס!@
פתרת אחד משלושת הסיבות העיקריות שיפרת משמעותית, את קירור הרכב!
בברכה
צביקה

בדקתי את המאוורר של המזגן, ברגע שאני מפעיל את המזגן הוא מתחיל להסתובב. אין בעיה איתו.
את הרדיאטור ניקיתי לפני שבועיים. הוא נקי לגמרי ולא סתום. יכול להיות שיש הבדלים כאלה גדולים בנוזלי הקירור, ופשוט קניתי אחד לא משהו?
איפה נמצא המגבר טורים של המזגן?

ishc
23-06-09, 07:57
בדקתי את המאוורר של המזגן, ברגע שאני מפעיל את המזגן הוא מתחיל להסתובב. אין בעיה איתו.
את הרדיאטור ניקיתי לפני שבועיים. הוא נקי לגמרי ולא סתום. יכול להיות שיש הבדלים כאלה גדולים בנוזלי הקירור, ופשוט קניתי אחד לא משהו?
איפה נמצא המגבר טורים של המזגן?

שלום אני חווה את אותה בעיה של כיבוי מנוע בזמן שהמזגן דולק מדובר בסמו 98 (מוזרק מן הסתם) עם מגן בהתקנה מקומית (אין לי בעיית התחממות).
איפה נמצא מגבר הטורים למזגן ומה צריך לעשות כדי להעלות טורים?

איציק - 4X6ZH
23-06-09, 08:34
ולא לשכוח את כמות הגז שבמערכת .
עודף גז גורם לתופעות מוזרות .

איציק

jzuk
23-06-09, 10:18
תוך כמה זמן מהרגע שאתה מכבה את המזגן המחוג של מד החום יורד? מספר שניות או דקות?

ori r
23-06-09, 18:59
שלום אני חווה את אותה בעיה של כיבוי מנוע בזמן שהמזגן דולק מדובר בסמו 98 (מוזרק מן הסתם) עם מגן בהתקנה מקומית (אין לי בעיית התחממות).
איפה נמצא מגבר הטורים למזגן ומה צריך לעשות כדי להעלות טורים?



סובל מאותה בעיה (ירידת טורים אבל מנוע לא מתחמם)
בדרך כלל זה עובר אחרי כמה דקות שהמזגן פועל או אחרי שפעם אחת המנוע כבה ואז הכל בסדר...

ishc
23-06-09, 19:36
סובל מאותה בעיה (ירידת טורים אבל מנוע לא מתחמם)
בדרך כלל זה עובר אחרי כמה דקות שהמזגן פועל או אחרי שפעם אחת המנוע כבה ואז הכל בסדר...

אצלי זה לסרוגין לפעמים זה מסתדר ולפעמים לא. מנוע לא מתחמם.
איפה המגבר של המזגן?

eliy
23-06-09, 21:38
בסמו מוזרק בעית הטורים יתכן ונובעת מצינורות גומי המחוברות ליחידת וסת הטורים.
בלאי בריחת אויר או הרכבה לא תקינה לאחר פירוק. נדיר שהוסת מתקלקל. לחיצה קלה על אחד הצינורות
בזמן שהמזגן עובד תעלה או תוריד את הטורים.
התחממות בדרך כלל רדיטור לא תקין או שלא ניקו אותו היטב

omri_t
23-06-09, 23:29
יש לי סמו 97, הזרקה. (שונה מקרבורטור בדגמים המבוגרים יותר- לא להתבלבל)
גם לי בעבר היו בעיות בנושא הטורים \ מגבר טורים מזגן.

באופן עקרוני, אם תעקוב אחר כבל הגז תראה שבקצה שממול ישנה יחידה קטנה שמופעלת ע"י ואקום
יש עליה מין פין קטן שקופץ החוצה בהעדר וואאקום ודוחפת את החלק אליו מחובר גם הכבל גז- כך עולים הטורים.
אותו פין אמור לקפוץ החוצה כאשר אתה מפעיל את המזגן והמדחס נכנס לפעולה.

אתר אותו, ונסה, האם הפין קופץ? אם כן, ניתן לכוון את הבורג שמולו על מנת להרים את הטורים
בזמן הפעלת מזגן.

אם לא-
בדוק תקינות צינורית ואקום מאותה היחעדה ישנו צינור דק שהולך ליוניט (אחד משלושה שמותקנים בצמוד)
אם מנתקים את הצינור- היחידה מופעלת ואמור להרים טורים.
תקינות היוניט עצמו- לבדוק אם מקבל פולס חשמלי בהפעלת המדחס.
אם לא מקבל- ניתן לסדר ע"י התקנת רילאי.

מקווה שעזרתי.
תרגיש חופשי לשאול, גם בפרטי.

ishc
24-06-09, 08:00
אוקיי
לא בטוח שהבנתי אני אנסה לבדוק אם אני מצליח לאתר

ishc
26-06-09, 16:40
יש לי סמו 97, הזרקה. (שונה מקרבורטור בדגמים המבוגרים יותר- לא להתבלבל)
גם לי בעבר היו בעיות בנושא הטורים \ מגבר טורים מזגן.

באופן עקרוני, אם תעקוב אחר כבל הגז תראה שבקצה שממול ישנה יחידה קטנה שמופעלת ע"י ואקום
יש עליה מין פין קטן שקופץ החוצה בהעדר וואאקום ודוחפת את החלק אליו מחובר גם הכבל גז- כך עולים הטורים.
אותו פין אמור לקפוץ החוצה כאשר אתה מפעיל את המזגן והמדחס נכנס לפעולה.

אתר אותו, ונסה, האם הפין קופץ? אם כן, ניתן לכוון את הבורג שמולו על מנת להרים את הטורים
בזמן הפעלת מזגן.

אם לא-
בדוק תקינות צינורית ואקום מאותה היחעדה ישנו צינור דק שהולך ליוניט (אחד משלושה שמותקנים בצמוד)
אם מנתקים את הצינור- היחידה מופעלת ואמור להרים טורים.
תקינות היוניט עצמו- לבדוק אם מקבל פולס חשמלי בהפעלת המדחס.
אם לא מקבל- ניתן לסדר ע"י התקנת רילאי.

מקווה שעזרתי.
תרגיש חופשי לשאול, גם בפרטי.

ניסיתי לאתר את היחידה עם אותו פין שתיארת ואני לא כל כך מוצא את העניין (סורי לא חזק במכינקה של הרכב עדיין) יכול להיות שלך היה מזגן מקורי ואצלי זו התקנה מקומית ולכן אולי זה שונה?
בכל מקרה לא מוצא את היחידה וגם לא ממש יודע מה זה צינורית ואקום (יוצא ממערכת ההזרקה???) אז אשמח להסבר קטן

omri_t
26-06-09, 21:29
המזגן שלי אכן כנראה מקורי.
אינני יודע מה עשו במזגן לא מקורי בכדי להרים טורים.
יתכן וזה משהו סטנדרטי- אך אינני מכיר את הנ"ל.

הסבר באינטרנט כנראה לא ממש יעזור.

אז או שתצלם תמונה טובה של מה שהולך לך שם וננסה לסייע ולכוון אותך
או שתקפוץ באיזה יום אחה"צ ואנסה לסייע כמיטב יכולתי (תאם איתי בה"פ או שתשלח טלפון ונדבר)
או שתקפוץ לבעל מקצוע שיאתר את התקלה וגם יתקן - עמוס מזגנים בבני-ברק.
(מוטב ללכת לאחד שבאמת מבין בסמוראים כי מנסיוני לא כל בעל מקצוע טוב באמת יוכל לסייע).

בהצלחה! ואל תתייאש!

ishc
26-06-09, 23:10
המזגן שלי אכן כנראה מקורי.
אינני יודע מה עשו במזגן לא מקורי בכדי להרים טורים.
יתכן וזה משהו סטנדרטי- אך אינני מכיר את הנ"ל.

הסבר באינטרנט כנראה לא ממש יעזור.

אז או שתצלם תמונה טובה של מה שהולך לך שם וננסה לסייע ולכוון אותך
או שתקפוץ באיזה יום אחה"צ ואנסה לסייע כמיטב יכולתי (תאם איתי בה"פ או שתשלח טלפון ונדבר)
או שתקפוץ לבעל מקצוע שיאתר את התקלה וגם יתקן - עמוס מזגנים בבני-ברק.
(מוטב ללכת לאחד שבאמת מבין בסמוראים כי מנסיוני לא כל בעל מקצוע טוב באמת יוכל לסייע).

בהצלחה! ואל תתייאש!
תודה נהיה בקשר אם אני לא אצליח לפענח את העניין

ishc
27-06-09, 14:08
טוב באחרי חפירות רבות באוטו המסקנה היא כי אכן המגבר טורים (כן כן במנתי מה זה ואיפה הוא) לא עובד. יותר מאוחר היום אני רק אוודא שאכן מגיע חשמל למגבר אבל אם לא איפה קונים רכיב כזה (ההחלפה ממש פשוטה ככה שאין ממש טעם ללכת לאיש מזגנים) והאם זה רכיב סטנדרטי או שצריך להזמין מגבר טורים למזגן לסמוראי?

ishc
27-06-09, 22:42
טוב כפתרון זמני העליתי מעט את הטורים של המנוע . עכשיו בסרק על 1000 סל"ד וכהמזגן םועל בערך 700. יש טעם להחליף את המגבר בכלל כי עכשיו האוטו נוסע מצויין?

omri_t
27-06-09, 23:26
אישית, לא אוהב כאלו קומבינות. (גם באוטו שלי זה היה המצב כשקניתי אותו)
למזגן צריך להיות מגבר טורים תקין כך שהסל"ד ישמר קבוע פחות או יותר עם ובלי מזגן.

בנוסף, 700 סל"ד, כשהמנוע קר + אורות - לדעתי יהיה סיוט בנסיעה בטח בתוך העיר.

אך זו רק דעתי הבלתי מלומדת.

ishc
29-06-09, 08:01
בינתיים האוטו עובד נפלא גם שהמנוע קר, בכל מקרה אני מעדיף להחליף, אז שוב, למישהו יש מושג איפה אפשר למצא מגבר טורים כי בינתיים אני לא ממש מוצא?

-->