התחברות

צפייה בגרסה מלאה : סגירת מכסה דיפרנציאל - איך אתם אוטמים?



Saar
27-06-06, 11:49
הי,

ב XJ (ובעוד כמה רכבים) אין פקק ריקון לדיפרנציאל האחורי.
לפני חודש בערך החלפתי שמן וכיוון שאין להשיג אטם מתאים אטמתי עם RTV.
כיוון שכבר חשבתי על הפעם הבאה שאחליף, קצת "התקמצנתי" ב RTV וכמובן שהתפתחה נזילה...

עד כאן הסיפור, עכשיו לשאלה,
איך אתם אוטמים את מכסה הדיפרנציאל? האם ניתן להכין אטם לבד? אם כן, כיצד?
האם גם בשימוש באטם יש לשים RTV?
(אציין רק שזו לא הפעם הראשונה שאני מחליף שמן ואוטם עם RTV, רק שאני לא אוהב את השיטה...)

תודה,
סער.

yogibear
27-06-06, 12:37
גם אצלי אין פקק ריקון, ואני מסיר מכסים לחלוטין. אחרי כמה החלפות אני שם אטם + RTV. אינני חובב RTV, אך למרות זאת כך מנעתי נזילות.
לא מכין אטם לבד, מעדיף לקננות ביאנוביץ , במחיר של 20-30 ש"ח לאטם.

מוני אורבך
27-06-06, 12:48
ברוכים הבאים למועדון (-:

משום מה התקמצנו שם על פקקי הריקון. אבל זה לא אומר שאנחנו צרכים לחיות עם זה.
פשוט יוצרים פקק ריקון - קודחים חור בתחתית המכסה מרתכים אם וזהו.
חנן עשה כתבה על זה לפני כמה שנים - תעשה חיפוש תמצא.

אשר לאטם - גם סיליקון (אם עושים זאת נכון) וגם אטם חדש טובים. סיליקון זה קצת יותר עבודה מלוכלכת (במיוחד כשצריך להוריד אותו). אם אתה יוצר פקק ריקון לדעתי אין הבדל בכול מקרה זה עבודה של פעם אחת.

כדאי מאוד ליצור פקק ריקון ולו רק כדי לאפשר בדיקה שמים לא נכנסו לדיפ בשלוליות העמוקות.

מוני

asafk
27-06-06, 13:08
RTV מתאים (לא של אמבטיות, אלא לרכב) אם שמים כמו שצריך, ואם מנקים כמו שצריך לפני - יאטום מצויין.

אסף.

נמרוד
27-06-06, 13:10
RTV והרבה, בלי להתקמצן. כשמתקמצנים - יש נזילות.

על אטם נייר לבד אני לא לגמרי סומך עם המכסים האלו, צריך לוודא ששפת האטימה ישרה לגמרי ונקייה, יותר פשוט בשבילי פשוט לשפוך הרבה RTV.

אטם + RTV נראה לי חסר הגיון, אם שמים RTV עם כל הלכלוך והבלאגן אז בשביל מה לזרוק עוד 30 שקלים על אטם.

מוני אורבך
27-06-06, 13:14
הי,

ב XJ (ובעוד כמה רכבים) אין פקק ריקון לדיפרנציאל האחורי.
לפני חודש בערך החלפתי שמן וכיוון שאין להשיג אטם מתאים אטמתי עם RTV.
כיוון שכבר חשבתי על הפעם הבאה שאחליף, קצת "התקמצנתי" ב RTV וכמובן שהתפתחה נזילה...

עד כאן הסיפור, עכשיו לשאלה,
איך אתם אוטמים את מכסה הדיפרנציאל? האם ניתן להכין אטם לבד? אם כן, כיצד?
האם גם בשימוש באטם יש לשים RTV?
(אציין רק שזו לא הפעם הראשונה שאני מחליף שמן ואוטם עם RTV, רק שאני לא אוהב את השיטה...)

תודה,
סער.


וסער - אם אתה שם אטם אין צורך בסיליקון. אטם כשמו כן הוא אוטם ((-:
המדקדקים אומרים שהוא אפילו מפריע - אישית לא בדקתי, אף פעם לא שמתי אטם עם סיליקון.
ניתן ליצור אטם - בכל חנות חלפים טובה ניתן לקנות גליון אוטם ולחתוך ממנו את הצורה הרצויה. אין צורך במקרה הזה כי יש אטם מוכן (אלא אם כן אתה אוהב לעשות דוגמאות ולחתוך אותם, נותן עיסוק לילדים...).

איציק - 4X6ZH
27-06-06, 13:14
אתם לא מתבישים לכם !
במקום לקחת חתיכת בריסטול איזה אריזת קרטון של
מה שהוא .... ולעשות סתם ( פקונק ) בחמש דקות .
RTV :-( :-(
כל פעם שאני עומד ברמזור ואני רואה את הביתה עם ה RTV האדום אני מבין מי זה בעל הרכב .ומי זה המכונאי שלו !!
*****
איציק

מוני אורבך
27-06-06, 13:21
איציק - מה רע ב RTV יעודי ?!!!
ניר ברסטול הוא לא ממש טוב לצורך הענין. אבל אני רק מעריך אף פעם לא נישיתי.
גליון אוטם לעומת זאת הוא אותו חומר כמו האטם המקורי.
ונמרוד - אם האטם מספיק עבה (ולא עשוי מבריסטול) הוא יאטום גם אם המשטח קצת סרוט - מנסיון.

asafk
27-06-06, 13:27
איציק- בלי עצבים. אין שום סיבה לא להשתמש בRTV שמיועד לזה. הדרעק הזול שרק גורם לנזילות ונזקים- לא עליו מדברים (לא אני, לפחות). אתה בטח יודע שיש לא מעט יצרני רכב שכבר לא מייצרים אטמים לחלקים מסויימים, ובמקום זה ממליצים על RTV.
נמרוד- יותר מדי לא טוב- זה נכנס פנימה, לתוך הדיפרנציאל, ועלול לגרום לנזקים (תחשוב מה קורה לטיפת RTV בקוטר של 10 מ"מ כשהיא מגיעה לקדח דרכו אמור לעבור שמן למיסב הפיניון).

אסף.

חנן-ג'יפולוג
27-06-06, 13:33
זה נכנס פנימה, לתוך הדיפרנציאל, ועלול לגרום לנזקים

אני לא בעד לשים יותר מדי, אבל אם אתה שם שכבת סיליקון, סוגר טיפה את הברגים עם היד, מחכה 24 שעות שהחומר יתייבש, ואז סוגר את הברגים, אז כלום לא נוזל לשום מקום.


ואחרי הכול, אני מעדיף לקנות אטם ולא לאלתר עם סיליקון.

Saar
27-06-06, 13:46
וואו,
לא התכוונתי לפתוח במלחמת תרבות :mrgreen:

בכל אופן,
תודה, אני אנסה למצוא חומר לייצור אטם ובמקביל דאגתי למכסה דיפרנציאל "ספר" ע"מ להוסיף לו פקק ריקון.

תודה רבה,
סער.

ערן המסוקס
27-06-06, 13:51
סיליקון ייעודי לרכב.. :roll:
סיליקון פשוט לא מבצע אטימה טובה וגורם לנזקים :roll: :roll:

אשמח לראות מאיפה הבאתם את הרעיונות הללו.. אצלי משום מה זה מחזיק יופי בכל מכלול שהוא שהשתמשתי בו במשך 8 השנים האחרונות.
בכל הכנות, תסבירו לי בצורה שלא משתמעת על 2 פנים, למה סיליקון פשוט הוא לא טוב.

כן כן, אני תמיד צריך לתת את הדיעות המעצבנות והנוגדות את דעת הכלל.

ערן המסוקס
27-06-06, 13:54
בקשר לפקק הריקון. תנסה לעשות את הפתח שלו רחב ככל האפשר (שמן גיר הוא סמיך) ובעיקר שטוח. שלא יבלוט בצורה משמעותית בתחתית המכסה, כי הוא עלול לחטוף ולהנזק.
אם תוכל לעשות פקק דמוי פקק המילוי (אולי ע"י שימוש בפקק מילוי והברזה על הפח של המכסה) זה יהיה הכי טוב לדעתי.

asafk
27-06-06, 13:57
ערן, יש סיליקון שמיועד להסביק חרסינה ויש RTV שמיועד להצמד למתכת. סיליקון רגיל הוא לרוב חומצי. חומצי + מתכת = קורוזיה. סיליקון רגיל מתפרק בחום. RTV לרכב עומד בחום גבוה. סיליקון רגיל מתפרק ממגע עם שמנים ודלק. RTV לרכב לא.

אסף.

ערן המסוקס
27-06-06, 14:14
אני כמובן מדבר עם סיליקון ולא מסטיק אקרילי.
ממה שראיתי, הסיליקון הפשוט מחזיק יפה מאוד בכל התנאים בתא המנוע. חום המנוע לא מזיז לסיליקון הכי פשוט שיש. חום האגזוז לעומת זאת גבוה גם לסיליקון לרכב.
לגבי ההמסה של הסיליקון בבנזין, זה נכון. לגבי סיליקון ייעודי למנוע, אני לא יודע עד כמה הוא עמיד בבנזין בעצמו.
מה שאני יודע הוא, שגם סיליקון רגיל החזיק יפה מאוד לאטימה של פלאנג' המים, של משאבת הדלק המכנית על בלוק המנוע, וגם לכל שאר מכלולי ההינע. מעולם לא התפתחה לי נזילה.

אני מאמין שסיליקון "ייעודי" הוא איכותי ועמיד יותר. אני פשוט לא חושב שהוא נחוץ.

נמרוד
27-06-06, 14:17
ערן, ברור לך שהדיון הוא על סמנטיקה? יכול מאד להיות שמה שאתה קורא "רגיל" הוא בדיוק מה שאסף מכנה "יעודי" ואז אין בינכם שום ויכוח. במקום זה, פשוט תמליץ על החומר הספציפי שאתה משתמש בו, כנ"ל אסף ואחרים.

asafk
27-06-06, 14:18
סיליקון, לא משנה איזה, לפלאנג' מים זו טעות חמורה. מספיק טיפה אחת או שתיים בתוך מערכת הקירור שלך בשביל גרום נזק אמיתי. בשביל זה יש אטמים, או חומרים אנארוביים שנשארים נוזליים בנוזל הקירור.

אסף.

ערן המסוקס
27-06-06, 14:43
אני משתמש בסיליקון שמונח במחסן באותו הרגע. סיליקון שחור, לבן, שקוף. מה שבא ליד.

אם כבר מדברים על חומרים שנמסים. לפי מה שאתה אומר, תכונת ההנמסות של סיליקון בבנזין היא רק פלוס, מכיוון שאם משתחררת חתיכת אטם סיליקון מהקרטר/משאבת דלק או מקום אחר, היא פשוט תימס במנוע ולא תסתום מעברי שמן. הנה לך קונטרה לחומרים האנארוביים למערכת המים. :p

איציק - 4X6ZH
27-06-06, 19:06
אני בכלל בכלל לא עצבני :wink:
אני נדהם כל פעם מחדש מאיפה יש לכם את היציאות האלה על חלטורה זולה ממשפחת הקומבינציה הישראלית .
אחד משתמש ב RTV מה שבא ליד
השני משתמש בסיליקון מה שבא ליד בחנות החלקים
והשלישי משתמש בחומר אטימה צבעוני .
****
אסף החומרים שיצרני הרכב משתמשים בהם ובחלק מהמוסכים משתמשים בהם
אלה חומרים מאד מאד יקרים לא זמינים בכל חנות ובעלי חיי מדף קצרים ( אחרי פתיחת האריזה )
והפתרון הוא פקונק ביצור עצמי מכל חתיכת קרטון וזה הרבה הרבה יותר טוב .
*****
לגבי ניקוז השמן במקומות שאין פקק
בעבר בחלק מהסרנים ניתן היה לעשות חור עובר לתוך הסרן דרך הבורג התחתון של מיכסה הדפרנציאל .
מוציאים בורג תחתון ובורג עליון
נכנסים עם מקדח לתוך החור ( מקדח קטן מקוטר הבורג )
עושים חור האלכסון
ועוד חור למעלה דוחסים אויר מהחור העליון או דרך נשם הדפרנציאל
וכל השמן יוצא מהחור של הבורג התחתון
זה לא עובד בכל דפרנציאל .
*****
איציק

asafk
27-06-06, 19:10
אסף החומרים שיצרני הרכב משתמשים בהם ובחלק מהמוסכים משתמשים בהם
אלה חומרים מאד מאד יקרים לא זמינים בכל חנות ובעלי חיי מדף קצרים ( אחרי פתיחת האריזה )


...ולדעתי אין שום סיבה לא להשתמש בהם, אם עושים זאת נכון. (ובטח שלא משתמשים בהם בכל סגירה של כל חלק... אבל דיפרנציאל זה ממש לא חלק רגיש מהבחינה הזו)


אסף.

ryanai
27-06-06, 21:57
לפי הוראות היצרן...

(גילוי נאות - מועתק מספר רכב של רנגלר 2005)

DIFFERENTIAL COVER
REMOVAL
(1) With vehicle in neutral, position vehicle on hoist.
(2) Remove drain plug.
(3) Remove cover bolts.
(4) Remove cover and drain lubricant.
INSTALLATION
(1) Apply a 6.35mm (1/4 in.) bead of Mopar Silicone
Rubber Sealant or equivalent to the housing
cover (Fig. 39).
CAUTION: If housing cover is not installed within 3
to 5 minutes, the cover must be cleaned and new
RTV applied. Failure to heed caution may result in
damage.
(2) Install cover and identification tag. Tighten
cover bolts in a criss-cross pattern to 41 N·m (30 ft.
lbs.).
(3) Fill differential to specifications.
(4) Install fill plug and tighten to 34 N·m (25 ft.
lbs.).

-->