צפייה בגרסה מלאה : החלפת סרן אחורי צ'רוקי לדנה 44
בשעה טובה הזמנתי קיט מתלים, על הדרך הזמנתי גם תושבות קפיצי עלים, על מנת להחליף בהקדם את סרן הדנה 35 לדנה 44 מסופה. אני יודע שיש כאן חברה שכבר עשו את זה, אז בנוסף למה שאני רושם, תנו הערות חשובות ותיקונים:
1. רוחב - אני מבין שהרוחב זהה?
2. יחסי העברה - סופה 3.54, צ'רוקי אוטומטי 4.0L בדרך כלל גם 3.54 למיטב הבנתי? לא שזו בעייה, אני אבדוק בכל מקרה.
3. ABS - שלי מודל 94, אין, בעייה פתורה.
4. בלמים - שי עבודה כלשהי שצריך לבצע? מה ההבדלים אם יש בצנרת, בהנדברקס?
5. כמה עולה סרן 44 אחורי מסופה, האם ידוע בוודאות שיש לאחד המגרשים במלאי כרגע?
6. התהליך של ריתוך תושבות הבולמים בזוית הנכונה - אשמח לשמוע על השיטה הנכונה במקום להמציא.
מה עוד צריך לדעת על הפרויקט הזה?
בשעה טובה הזמנתי קיט מתלים, על הדרך הזמנתי גם תושבות קפיצי עלים, על מנת להחליף בהקדם את סרן הדנה 35 לדנה 44 מסופה. אני יודע שיש כאן חברה שכבר עשו את זה, אז בנוסף למה שאני רושם, תנו הערות חשובות ותיקונים:
1. רוחב - אני מבין שהרוחב זהה?
ממה שידוע לי, כן.
2. יחסי העברה - סופה 3.54, צ'רוקי אוטומטי 4.0L בדרך כלל גם 3.54 למיטב הבנתי? לא שזו בעייה, אני אבדוק בכל מקרה.
כמובן שתבדוק,ותמצא שזה אותו דבר, אבל תבדוק.
3. ABS - שלי מודל 94, אין, בעייה פתורה.
4. בלמים - שי עבודה כלשהי שצריך לבצע? מה ההבדלים אם יש בצנרת, בהנדברקס?
5. כמה עולה סרן 44 אחורי מסופה, האם ידוע בוודאות שיש לאחד המגרשים במלאי כרגע?
למה סרן אחורי מסופה? עד כמה שאני זוכר, יש לצ'רוקיס מסויימים דנה 44 עם ביצת אלומיניום, ששמעתי עליו דברים טובים. יש לביצה סנפירי חיזוק יותר רחבים והוא יותר קל מהסרן הרגיל.
לגבי זמינות של סרן כזה או של סרן סופה - אין בעיה עם סרן סופה, וגם אם לא תמצא היכן שתרצה למצוא, יש אצל ח'מיס כמה וכמה וכמה כאלה.
אם תתקשה, דבר איתי - אמשוך כמה חוטים למענך.
6. התהליך של ריתוך תושבות הבולמים בזוית הנכונה - אשמח לשמוע על השיטה הנכונה במקום להמציא.[QUOTE=נמרוד]
התחלת עם השטויות?? זה א' ב' של ג' ד'. ענין של מדידה פשוטה על הליפט כשהסרן הישן עוד במקומו.
אתה מתכוון לגלח את הקיימות ולהעביר לחדש?
[QUOTE=נמרוד]מה עוד צריך לדעת על הפרויקט הזה?
כמה דברים:-
1. כדאי לבטל אותו לגמרי......:twisted: שים במקום דנה 60 של סופה, וזה לכל החיים. גם המחיר יהיה זהה או אפילו זול יותר!
2. כדאי להעביר את האנרגיה דוקא לסרן הקדמי - דנה 44 מקדימה, וזה באמת סיפור שצריך לדעת איך עושים אותו, בעקר בנושא תושבות הקפיצים והקרבה של אחת מהן לביצה, וכן של הג'אנטים, מספר הברגים והרוחב הכללי. הכל פתיר, אבל צריך לדעת. הרבה יותר חשוב לדעתי מ - 44 במקום 35 מאחור.
3. אם אתה מחליף, ואתה גם נהג שלפעמים אוהב לתת בגז, אל תתפשר - דנה 60 ודנה 44 קומפלט, ויש לך חיית שטח שתוכל פעם גם לשים לה גלגל בריא בשקט, במיוחד אם הבאת קיט הגבהה נורמלי ולא של "2.
עד כמה שאני זוכר, יש לצ'רוקיס מסויימים דנה 44 עם ביצת אלומיניום, ששמעתי עליו דברים טובים. יש לביצה סנפירי חיזוק יותר רחבים והוא יותר קל מהסרן הרגיל.
שים במקום דנה 60 של סופה, וזה לכל החיים. גם המחיר יהיה זהה או אפילו זול יותר!
2. כדאי להעביר את האנרגיה דוקא לסרן הקדמי - דנה 44 מקדימה, וזה באמת סיפור שצריך לדעת איך עושים אותו, בעקר בנושא תושבות הקפיצים והקרבה של אחת מהן לביצה, וכן של הג'אנטים, מספר הברגים והרוחב הכללי. הכל פתיר, אבל צריך לדעת. הרבה יותר חשוב לדעתי מ - 44 במקום 35 מאחור.
3. אם אתה מחליף, ואתה גם נהג שלפעמים אוהב לתת בגז, אל תתפשר - דנה 60 ודנה 44 קומפלט, ויש לך חיית שטח שתוכל פעם גם לשים לה גלגל בריא בשקט, במיוחד אם הבאת קיט הגבהה נורמלי ולא של "2.
ברוך אתה ציני או רציני???!!!
ברוך אתה ציני או רציני???!!!
נימרוד במידה ותרצה עזרה במציאת דנה 44 אשמח לעזור , לדעתי דנה 60 אחורה זה מוגזם !!!
מיה
60 זה 100 קילו מיותרים. הג'יפ הזה נבנה להיות רכב טיולים משפחתי ורכב יומיומי, הוא יסע על צמיגי 31 ובחלומות הכי וורודים שלו על 33. ודנה 44 אלומיניום שישמרו לעצמם בעלי הגרנדים, לא תודה. תושבות לקפיצים קניתי על הדרך עם ההזמנה של המתלים, 25$.
60 זה 100 קילו מיותרים. הג'יפ הזה נבנה להיות רכב טיולים משפחתי ורכב יומיומי, הוא יסע על צמיגי 31 ובחלומות הכי וורודים שלו על 33. ודנה 44 אלומיניום שישמרו לעצמם בעלי הגרנדים, לא תודה. תושבות לקפיצים קניתי על הדרך עם ההזמנה של המתלים, 25$.
אין ספק אני מסכים איתך במאה אחוז ! 44 יספיק לאופי הרכב (אולי 44 קדימה יהיה מעניין )
אני אבדוק במקורות שלי לגבי 44 בצב טוב ובמחיר הגיוני
מיה
או.קי. או.קי. שכחתי שאתה קודם כל איש משפחה. בסדר, אז אל תשים דנה 60. זה כולה כאילו נסעת עם עוד נוסע ברכב או עם כננת 8274 מקדימה. ביג דיל.
אבללללל, אם אתה גם לא תשים 44 מקדימה, אז אתה סתם פארש, טיולי משפחות או לא טיולי משפחות.
הרי אז יהיה לך משהו שתוכל לומר עליו - רוביקון? הא, אצלי בצ'רוקי יש אותם סרנים ואני נוסע יותר טוב בהרבה פחות כסף......:twisted:
אבל עזוב, כבר השלמתי עם זה שאתה סבון וכנראה שאין ברירה אלא להתחיל לדבר עם יעל.
מתי אוכל להכיר אותה, לשוחח איתה על הדברים החשובים, וגם להשתתף בצערה על כך שנגזר
עליה לכלות את ימיה עם קרמשניט כמוך?:-P ?:-D ?:-)
ברוך אתה ציני או רציני???!!!
ציני לא - יש כזה סרן בגרנדים(גם אם אתה, מומחה גדול שכמוך, לא ידעת זאת...:wink: ).
רציני - ממש לא. זה סרן שיש לו יתרון אחד בלבד, והוא משקלו המופחת.
מכל בחינה אחרת הוא נחות מדנה 44 עם האוזינג יציקה.
אל תדאג, לא הייתי נותן לידידנו ללכת על סרן כזה, שהוא גם מוגבל בנעילות שיש עבורו והוא גם סרן
עם סי-קליפ, דבר שמוכר יותר בסרני ג'.אמ. ולא בסרנים האהובים עלינו כל כך של קונצרן דנה.
לדעתי דנה 60 אחורה זה מוגזם !!!
מיה
מה אתה אומר???
כמעט לכל הסופות הידניות בארץ יש דנה 60 מאחור, וזה בכלל לא "מוגזם!!!"
מה שמוגזם, הוא דוקא הדנה 30 הקדמי הפאתטי שיש בסופות ובצ'רוקי.
מי שיש לו דנה 60 מאחור, לא שובר ויהי מה(ואל תקפצו לי עכשיו כל החוכמולגים, שחבר פלוני שלהם דוקא שבר האוזינג או עיקם צינור, או שומו שמיים, שבר ציריה. דנה 60 כעקרון ברכבים הללו, לא נשבר. נקודה).
לא רק שלא מוגזם, זה מתבקש ונכון וראוי, בעקר למי שיש לו אספירציות לשטח, והוא כבר הזמין קיט הגבהה, מתענין בנעילות, וירצה בודאי מידי פעם להתחרקש עם הרכב.
זה, ודנה 44 מקדימה, הם האפ-גריידס הכי מקובלים ומתאימים בכל מה שקשור לסרנים בג'יפים האמריקאים עם מנוע 4.0 ומעלה.
ברוך, זה לא נושא הדיון, אבל הדנה 60 של הסופות מוגזם עבור 99% מהסופות שהן סופות טיולים עם צמיגי 31 או 33. דנה 44 לא נשבר בדיוק כמו 60. ה30 אמנם חלש אבל עם 31 אני סומך עליו לגמרי לצרכים שלי, וההחלפה שלו, בניגוד להחלפה של הסרן האחורי, איננה בולט-און בצ'רוקי. על סרן הדנה 35 עם הC-clip אי אפשר לסמוך מאחורה. דנה 44 אלומיניום? כתבתי כבר, לא תודה, שבעלי הגראנדים שתקועים איתו יהנו.
נמרוד.
ישנו סרן אחד שעדיף מהדנה44, - פורד 8.8.
אותו החוזק, בולט און לצ'רוקי ושידרוג מערכת הבלמים לדיסקים מאחור.
אבל.... לך תמצא פורד אקספלורר מפירוק.
למזלך דנה 44 זמין וזול ובצ'רוקי ההחלפה אמורה להיות מאוד פשוטה.
אגב.
סתם מסקרנות, איזה קיט יש בדרך?
נימרוד אני מקווה שברור לך שזה לא 4.5
לפי דעתי הקיט יתן לך 5 פלוס.
זה השם של הקיט, מה שיתן יתן.
נימרוד אני מקווה שברור לך שזה לא 4.5
לפי דעתי הקיט יתן לך 5 פלוס.
דווקא יותר לכיוון ה-4
דנה 44 עם צמיגים 31 עדיף על דנה 60
לברוך-עם יש לך מילה אצל חמיס-אשמח עם תעזור
כנל לגבי דנה 44 קד'
אסף
מניסיון קצר שיש לי עם הגראנד .
היתי מתחיל מהריצפה כלומר איזה צמיגים אתה רוצה בסוף הדרך .
31" סופי אז 3.5" נראה יותר פרופורציונלי לרכב .
יש אפשרות להחליף את הצירים בדנה 35 למחוזקים או לצירים של 44 +מיסבים וקיס מתאים לנעילות.
כבל קישור
http://rustysoffroad.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=rustys&Product_Code=EV35&Category_Code=AXL
אני אישית מרגיש צורך להחליף גם יחסי העברה
אין מצב לזרוק 1000$ על ציריות וקייס מחוזק... יש לזה אולי הצדקה בגראנד עם מתלה סלילים אחורי שבו החלפת הסרן כולו היא לא פשוטה, צריך לבנות מחדש את כל תושבות הזרועות על סרן אחר בצורה מדויקת. מבחינה זאת המתלה הפרימיטיבי של הXJ הוא יתרון גדול, סרן דנה 44 של סופה יעלה לי 1500-2000 שקלים, והעבודה לא כוללת הרבה יותר מאשר ריתוך תושבות קפיצים.
לשאלה השנייה - מבחינתי הרכב יהיה על 31 ברגע שהקיט מורכב. אחרי שדרוג הסרן האחורי הוא יקבל נעילה אוטומטית אחורית, ואחרי התנסות עם הנעילה האחורית, אני אחליט על נעילה קדמית, ואם אני מכיר את עצמי זו תהיה לוקרייט פשוטה כמו שאני רגיל ואוהב, ואני אמשיך לסוע על הכביש ב2X4. בינתיים זה פתוח, כי אולי רמי צודק ונסיעה ב4X4 קבוע אכן מרסנת את הנעילה האחורית עד כדי כך ששווה לנצל את זה. לא יודע.
הזמנתי את הקיט 4.5 משודרג עם זרועות מתכוונות עליונות ותחתונות, בתקווה שזה יאפשר לי לשחק עם הגיאומטריה בצורה די חופשית. אם זה יהיה יותר מדי, אין לי בעייה לרדת על ידי שאקל קצר יותר מאחורה, אפילו מקורי, ועל ידי ניסויים עם קפיצים קדמיים שונים, ואם זה יהיה מעט מדי אז אני יכול להאריך שאקלים, להוסיף בלוק קטן מאחורה, ולהוסיף ספייסרים לקפיץ ה4.5 בשביל לקבל יותר - הכל עם אותם זרועות. הרכיב היחיד שלכאורה מכתיב לי "4.5 אינץ'" הוא הקפיצים הקדמיים, כל השאר - מודולרי לגמרי. זאת לפחות התוכנית... אני מבטיח לעדכן :wink:
אם מה שמעניין אותך זה רק הגובה של הרכב אז תוכל להוסיף ספייסרים מקדימה.
מהלך מתלה כמעט ולא ישאר לך.!הזרועות די מוגבלות במהלך הירידה שלהם.
יש אפשרות לעשות או ליקנות מוטות רדיוס ארוכות יותר(LONG ARM) שיוצאות מגשר הטרנספר
זה עולם אחר לגמרי.
מהלך מיתלה מדהים-מצריך בולמים ארוכים יותר ובמפסטופים גדולים יותר.
אסף
מה שמעניין אותי זה גובה בהתאם לגלגל, ועבור 31 איפשהו בין 3-4-5 אינץ' יעבוד טוב, מה יהיה אופטימלי מבחינת מהלך ונוחות ומינימום שיפשופים - נכוון את המתלים בשטח.
no slip נמרוד, לא לוקרייט הפשוט.
הלוקרייט הרגיל יתקטק וידפוק גם ב 4X4 כביש.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.