PDA

צפייה בגרסה מלאה : הגבהה ומוט מייצב



אורן71
22-07-06, 12:17
שלום לכולם
היגבהתי את הגראנד בשעה טובה.
מדובר ב2-2.5" ע"י החלפה של הקפיצים(KING)+ בולמים של קוני (הרכב נוח יותר מהמצב המקורי מגהץ שבילים מעולה).

הבעיה היא שיש סימני נגיעה של המוט המייצב (בצד הנוסע) בקפיץ!!
האם יש צורך בהארכת מוט מייצב או אי אילו תוספות נוספות? שכן המתקין והיבואן של קוני טוענים שחוץ מהבולמים והקפיצים אין צורך בשום דבר נוסף??

הייתי מעוניין בהמלצתכם על ערכת ניתוק מהיר קדמית (והארכה אם יש צורך) ועל מתקין מומלץ עם מלאי (אם יש).

grand
22-07-06, 17:17
היי.
אתה צריך לתקן את מיקום הסרן, לאחר הגבהה הסרן שלך זז קצת הצידה.
יש לנתק את מוט הפנהרד מהתושבת שלו הסרן , למדוד ולקדוח חור חדש בתושבת ( בד"כ כ 1 ס"מ ימינה מהחור המקורי).

Saar
22-07-06, 17:41
לגבי ניתוק למוט מייצב,
אם זה כמו ב XJ, אז JKS או RE דור ב (הדגם החדש).
שניהם טובים, ה JKS נראה איכותי יותר, אבל,
ב XJ יש בעיה למקם את הפין ששומר על הזרוע כאשר היא מנותקת ולכן משתמשים באזיקון.
ב RE אין מגבלת תנועה כלפי מעלה (הרמת הזרוע במנותקת) ולכן אין צורך באזיקון.

לגבי מתקין,
ההתקנה פשוטה ואין בעיה לבצעה לבד עם כלים ביתיים - מפתחות 19, 17, פטיש, לוקטייט ומגרזת.
עבודה של 20 דקות לכל צד. (כולל שליפת הבורג התחתון).

סער.

נ"ב,
שלח הודעה לאורן 74, יכול להיות שיש לו סט למכירה.

אורן71
22-07-06, 22:53
סליחה על הבורות אבל מה זה מוט הפרנהרד והאם ההזזה פשוטה או שמה דורשת מתקין? (אשמח להמלצות במידה וכן).
כמו כן האם ניתן להשיג את הניתוקים מאחד המפיצים בארץ או רק מיבוא?

אורן71
22-07-06, 23:49
סליחה על הבורות אבל מה זה מוט הפרנהרד והאם ההזזה פשוטה או שמה דורשת מתקין? (אשמח להמלצות במידה וכן).
כמו כן האם ניתן להשיג את הניתוקים מאחד המפיצים בארץ או רק מיבוא?
בהמשך לנ"ל רציתי לציין שבנסיעה מהירה באיילון הרכב נכנס לויברציות עקב כניסה למהמורה בטווח מהירות הגבוהה מ 100 קמ"ש.
האם זה קשור שינוי מיקום הפנהרד יתקן זאת? או שמא חייבים כוון פרונט או משכח היגוי??

grand
22-07-06, 23:59
מוט הפנהרד הוא מוט מייצב שאחראי למיקום הסרן ברכב שלך. הוא יוצא מצד הנהג מחובר לפלאח מעל הגלגל שמחובר לתפוח ולמוט שיורד לסרן בצד הנוסע ומתחבר שם במיסב לתושבת, את אותו מיסב מומלץ להזיז ימינה ע"י קידוח חור חדש בתושבת.

אחת התופעות שקשורות בהגבהה ובפנהרד הן אותן רעידות וויבראציות קשות שאתה מרגיש, ממליץ לך לגשת למכון פרונט טוב, שם לבדוק את כוון הסרן ולמקם שם את הפנהרד מחדש.
כמו כן תחליף את בולם ההגה שלך, לבולם של אולדמן או ראנצ'ו, הבולם המקורי הוא סיבה נוספת לאותם ויבראציות.

shay1
30-07-06, 20:38
אני תופס טרמפ על השירשור

גם לי יש מין ויברציה מוזרה כאילו שמשהו משוחרר בפרונט
זה קורה כאשר יש כביש משובש או בור בכביש
יש לציין שלא מצאתי שום דבר משוחרר מיתחת לאוטו

מישהו מכיר את התופעה ?

Saar
30-07-06, 20:52
ברוכים הבאים לעולם ה Death Wobble

כמו שאתם מבינים, תופעה "לא כיפית" בכלל.
תתחילו מלבדוק חופשים בתפוחים/זרועות רדיוס/בוקסות גומי
בולם הגה חדש ישפר/יעלים את התופעה אבל הוא "פלסתר" מכסה ומסתיר את הבעיה אבל לא פותר אותה.
כיוון פרונט יכול לעזור, אם הרכב מוגבה, תיקון מיקום הסרן (זהו בעצם שורש הבעיה) ע"י תיקון מוט הפנהרד ושינוי זוית הקסטר (אם יש צורך)

בהצלחה,
סער.

shay1
30-07-06, 21:27
סהר שכחתי לציין שהרכב שלי מקורי לחלוטין

Saar
30-07-06, 22:00
הי,

גם ברכב מקורי זה עלול להופיע מסיבות זהות (סבירות נמוכה יותר, אבל קיימת)
תבדוק כיוון פרונט, חופשים במערכת ההגה (החלפת בולם הגה תשפר את המצב)
בוקסות קרועות/יבשות במוטות הרדיוס.

איזה רכב יש לך?

סער.

shay1
30-07-06, 22:14
גראנד 95

grand
30-07-06, 23:23
הייתי בודק לפי הסדר הבא:
לדעתי רוב הסיכויים שזה קשור למוט הפנהרד שלך, תפוח גמור בצד אחד או בושינג גמור מצד שני, או סתם ברגים משוחררים ( בורג של הבושינג או הברגים של התושבת) בקש ממישהו שישחק קלות עם ההגה ובדוק אם הפנהרד "משחק" היכן שהוא.

2. בולם הגה - אם הוא עדיין המקורי, תחליף אותו, זה זול וברוב המיקרים יפתור לך את הבעיה.

3. בושינגים גמורים בזרועות הרדיוס, היית שומע "קנאקים" לפני מצב שהיה מגיע לרעידות אבל זו גם אפשרות.

גיל123
31-07-06, 13:11
לא להתחיל להתנפל אבל....

כל זב חוטם יודע לאוטו אמריקאי, אין הגה!!!!!!

זה כולל את מרבית הדגמים,מג'יפ ועד קורבט. התנהגות כביש זבל.

שום מכון פרונט לא יעלים את התופעה,המכלול שיתן שיפור קל בהרגשה הוא הבולם הגה (אצלי הוחלף לפרוקומפ-לא רע) כל שאר הדברים יעלו אלפים(בושינגס,תפוחים וכו') והג'יפ ימשיך לשייט על הכביש על ציר X ו-Y .
הגה מדוייק והתנהגות כביש-לא בבית ספרינו!!! (למרות שזה חלק מהקסם- "יו איזה כיף,כמעט התהפכתי בכביש הסרגל!!! ובאיילון....!וכביש 6 !)
גם תמיד אפשר להגיד לאישה "ראית איזה ג'יפ נעים,איך הוא מתנדנד במקום להרגיש בומים?" :evil:

Saar
31-07-06, 13:21
גיל,

Death Wobble הוא לא שיוט על ציר ה X או ה Y אלא רעידות חזקות שגורמות לך להרגיש כאילו האוטו מתפרק.
זה נובע מתזוזה של הסרן.
אם לא חווית את זה, הרווח שלך...
זהו מצב מאוד לא נעים ומאוד מסוכן.

סער.

גיל123
31-07-06, 14:00
לשמחתי,טרם חוויתי את התופעה הזו,אבל אני בטוח שזה רק עניין של זמן...

talw
01-08-06, 21:23
שלום חברים

קסטר קסטר ועוד פעם קסטר
לך למכון פרונט טוב ,אני ממליץ על סמי בתחנת דלק שילת
תגיד לו שיכוון את הקסטר קצת מעל למידה המומלצת ע"י היצרן, בתקווה שהסרן כבר לא במקסימום.
תופעה זו זהה לחלוטין כמו גלגל של עגלת סופר דפוקה תמיד יש אחד שמישתולל.
ברגע שהגבהת את הרכב המיקום היחסי של בול ג'וינט עליון לתחתון השתנתה והגלגלים
נכנסים לויברציה דבילית שרק עצירה מוחלטת תוציא אותך מזה .

shay1
05-09-06, 19:31
עידכון
הויברציות אצלי נעלמו כמעט לגמרי אחרי שמצאתי שהתפוח של הפנהרד היה משוחרר מעט
לאחר חיזוק התופעה כימעט נעלמה

-->