PDA

צפייה בגרסה מלאה : יוניט לחץ שמן.מנוע 4 צל.



RONI
23-07-06, 11:31
האם יחידת מדידת לחץ השמן הנמצאת ע"ג הבלוק בצד שמאל {הפנים לכוון הנסיעה}.הינה ברת החלפה ואם כן כיצד? ואיזו?
האם ניתן לשפץ? ואולי היא ניסתמה?
המנוע הוא GO DEVILL L134 ,
כל זה עלה לאוויר לאחר החלפת שמנים ומסנן {אותו מסנן כמו קודמו}
מינוביץ.
מד לחץ שמן מיכני.
בהנעה מראה לחץ כ30 לאחר נסיעה של כ30 דקות מראה 0-5??
בסרק מראה 0.נותן בגז עושה טובה ומגיע ל25.
השמן אותו השמן 20-50 באיכות מעולה, לא פחות!
אינו אוכל הרבה שמן.כ200 גרם ל1000 קמ,לא מעשן לא שותה ולא מסתובב עם ..
בקיצור ידידי עצות יתקבלו בברכה.

צביקה קרבורטור
23-07-06, 22:55
למרות שכתבת אותו מסנן כמו קודמו, הרגשתי שבעייתך קשורה למסנן השמן, יתכן ולא קיים בו אל חוזר, או שהוא לא תקין, בדוק האם בהתנעת מנוע קר, ללא לחיצה על דוושת התאוצה, האם נשמעים רעשים מהמנוע, המזכירים מנוע שעובד ללא שמן, והאם נורת לחץ הצמן תקינה, וכבית מיד, תוך שניה מרגע ההתנעה?!
לדעתי שעון לחץ השמן שלך, היה ונשאר תקין!!
בברכה
צביקה

shmil
23-07-06, 23:28
האם יחידת מדידת לחץ השמן הנמצאת ע"ג הבלוק בצד שמאל {הפנים לכוון הנסיעה}.הינה ברת החלפה ואם כן כיצד? ואיזו?
בשעון מכני זו לא יחידת מדידה, אלא פשוט מעביר.
מד לחץ שמן מיכני.

בהנעה מראה לחץ כ30 לאחר נסיעה של כ30 דקות מראה 0-5??
בסרק מראה 0.נותן בגז עושה טובה ומגיע ל25. זה רק אחרי חצי שעה? לפני זה הלחצים שבשורה הקודמת?


לא נראה לי שקשור למסנן, על אף מה שצביקה אמר, ונדמה לי שבשנות ייצורו של המנוע שלך בכלל לא היו מסננים עם אל חוזר

אם הבנתי נכון, המשאבה שלך מפסיקה לתפקד רק כשהיא מתחממת.
הייתי מנסה להחליף שוב שמן ופילטר קודם לכן, ואפילו עם פלאשינג, כי התיאור שלך מסתדר לי יותר עם טינופת שעולה למעלה מאשר עם משאבה שמפסיקה לתפקד כשמתחממת.
עוד לא שמעתי על משאבות שמן שמפסיקות לתפקד בהתחממות. על משאבות דלק כן, אבל שמן לא.
ואם החלפה לא תעזור, תגיד שלום יפה למשאבה, וחפש לך חדשה. יפה שעה קודם, כי מנוע ללא שימון....:twisted: , וראשים כאלו קשה מאד להשיג!!!!

צביקה קרבורטור
23-07-06, 23:48
בהמשך לתגובתו של שימי, אני הייתי הולך אחורה ומברר האם לפני החלפת השמן והמסנן שמן, לחץ השמן במנוע חם, היה שואף ל0 כמו עכשו, בתור אחד שלא מאמין בצרוף מקרים, אלא בהצטרפות מקרים, אני הייתי חוקר לעומק, איזה מסנן הורכב ברכב, האם יש בו פגם ביצור, והאם צמיגות השמן לא מתאימה, יש למלאות שמן מינרלי בלבד , בצמיגות 20/50 בלבד, ולא חצי סינטטי בצמיגות 10/40, יש לבדוק האם נורת לחץ השמן נכבית מיד עם ההתנעה, ולא דולקת אן מהבהבת בסרק, במנוע חם, במידה וצמיגות השמן מתאימה, ומסנן השמן תקין, יש להחליף ומיד משאבת שמן!
בברכה
צביקה

shmil
24-07-06, 00:53
בהמשך לתגובתו של שימי,אדון קרבורטור, השם ברור, גם אם באנגלית, והוא ממש לא "שימי"!
אני הייתי הולך אחורה ומברר האם לפני החלפת השמן והמסנן שמן, לחץ השמן במנוע חם, היה שואף ל0 כמו עכשו, זה לא מה שהוא מתאר, הוא מתאר תקלה שהחלה אחרי החלפה, ולפי מה שראיתי עד היום, רוני מרגיש וערני לרכב שלו בתור אחד שלא מאמין בצרוף מקרים, אלא בהצטרפות מקרים, אני הייתי חוקר לעומק, איזה מסנן הורכב ברכב, האם יש בו פגם ביצור, והאם צמיגות השמן לא מתאימה, יש למלאות שמן מינרלי בלבד , בצמיגות 20/50 בלבד וזה מה שהוא כותב שהוא שם, ולא חצי סינטטי בצמיגות 10/40, יש לבדוק האם נורת לחץ השמן נכבית מיד עם ההתנעה, ולא דולקת אן מהבהבת בסרק, במנוע חם, גם אם יש נורה, היא פחות מדוייקת משעון מכני, והוא, כאמור, לפי התיאור - מגיב גם מגיב במידה וצמיגות השמן מתאימה, ומסנן השמן תקין, ואת זה, ספר נא לי, מר קרבורטור, איך יודעים? או ששולחים למעבדה, או שמחליפים, אתה מציע לו לשלוח למעבדה?
ואם כבר מחליפים, ואולי המשאבה היא לא הבעייתית, אז כמו שכתבתי- פלאשינג רק יכול לעזור במצבו יש להחליף ומיד משאבת שמן!
בברכה
צביקה
אז לא הבנתי, במה בדיוק התגובה האחרונה שלך הוסיפה לדיון, ואיך היא משתלבת עם האבחנה הקודמת והפסקנית שלך:


הרגשתי שבעייתך קשורה למסנן השמן, יתכן ולא קיים בו אל חוזר, או שהוא לא תקין

צביקה קרבורטור
24-07-06, 08:14
שמיל ורוני שלום רב!
בניגוד לדעתו של רוני, אני לא מאמין בצרוף מקרים , אלא בצטברות של דברים,באם לא היה לך בעייה של לחץ שמן לפני הטיפול, אין כל סיבה שמשאבת שמן תשבוק לפתע, לאחר החלפת שמן מנוע מינרלי 20/50 ומסנן שמן חדש, אלא אם בצרוף מקרים מדהים יש פגם במסנן.
יש לציין רוני שכתבת בשרשור קודם, שמלאת עודף שמן, ושאלת האם ניגרם או יגרם נזק עקב כך, ואני חושש שפרצת מחזיר שמן עקב עודף שמן בעוקה, ויתכן וזאת הסיבה ללחץ השמן הנמוך, ויתכן ושסתום פורק לחץ אצלך תקול.
בכל מקרה כל התקלות נגרמו לאחר הטיפול, ולכן יש לבחון היכן טעית.
בהצלחה
צביקה
***** שמיל יש לך וויליס יפה , נהנתי לראות אותו, כל הכבוד!

itay-rover
25-07-06, 08:17
לחץ השמן במנועים אלו הוא נקודה בעייתית.

אם תשימו לב,מיקום פילטר השמן הוא במקום הגבוה ביותר במנוע,וזאת על מנת לעזור לשמן המסונן לחזור למנוע בגרביטציה(פרימיטיבי מאוד,זה מה יש...)

אין ולא צריך להיות שסתום אל חוזר בפילטר השמן.

הסיבות ללחץ שמן נמוך יכולות להיות:
משאבת שמן שחוקה-אני מניח שיש לך את הספר,מתואר שם בדיוק הליך הבדיקה עם מד עלים,אני לא רוצה לזרוק סתם מספרים מהזכרון כי הספר לא לידי.
מיסבי גל ארכובה שחוקים(סבירות נמוכה,מלווה ברעש דפיקות נוראי)
מיסבי גל זיזים שחוקים.
דיזת התזת שמן על גג"שי הטיימינג שחוקה ובעלת קדח גדול מידי.

לגבי סוג השמן,לא בהכרח נכון וחכם להשתמש במנועים אלו בשמן הכי טוב שקיים היום בשוק.
בהוראות היצרן מומלץ להשתמש בשמן חד דרגתי-40.

בתור התחלה,פרק משאבת שמן ובדוק מרווחים.
ניתן להשיג משאבות משופרות למנועים אלו שעובדות על עיקרון גלגלי שיניים ולא כמו במקור.אצלי מותקנת אחת כזו,אני לא מרוצה במאה אחוז אבל יש שיפור כלשהוא.

RONI
25-07-06, 12:11
תודה איתיי.
שמן 10 40?
עד היום ידעתי שצריך 20-50,לכן הקפדתי על כך,
נראה לי שאם אחליף לשמן צמיג יותר, ה-40 ,אולי יתיצב הלחץ בסרק באזור ה5.
אחשוב מה לעשות ואחזור עם תשובות.מבטיח!

itay-rover
25-07-06, 19:57
הכוונה לשמן חד דרגתי-monograde-40

RONI
25-07-06, 20:17
האם יש לך לתת לי קישור לגבי סוגי השמנים?
חוץ מזה אפשר להשיג בחנויות רגילות?
מה תורם,
חד הדרגתיות של צמיגות השמן הר"מ?
הרי אין לו יכולת טובה בשינוי טמפ, או שאני טועה.?

-->