צפייה בגרסה מלאה : אמיר לארדו תודה! ושחר גם! על תכנות מחדש של מחשב מנוע סופה.
את ליגת הקרוס קאונטרי שהסתיימה עברה הסופה הירוקה עם מנוע STROKER חזק במיוחד שאכן הוכיח עצמו פעמים רבות. למרות זאת , ידעתי כי ממנוע כזה בודאי ניתן לקבל יותר ע"י התאמת המחשב לנתוני המנוע החדש.הבעיה היא שלכולם ידוע כי את מחשב הסופה לא ניתן לתכנת ובמקסימום ניתן להוסיף לו צ'יפ של JET ולא יותר. זו לא תפירת חליפה אצל חייט אלא קנייה של מוצר אוניברסלי שלא התאימה לי באופן אישי. לכן, החלטתי להפקיד את נושא מחשב ניהול המנוע בידיו הנאמנות של אמיר ענבל הידוע בכינויו גם כ-לארדו. המטרה הייתה לשמור על טווח פעולה בטוח של המנוע בכל קשת הסל"ד מבחינת יחס אויר דלק מול הלחץ בסעפת וכמובן תזמון ההצתה בהתאם. הדגש שלי היה לתת יותר בסל"ד הנמוך בין 1000-3000 . רבותיי... לא רק שהעבודה של אמיר מקצועית ונקייה אלא שכל פעולה ושינוי מאמת דוח 4 גזים בטווחים שונים של סל"ד. התוצאה אני חייב לציין מרשימה, המנוע הרבה יותר חזק, היציאה של הסופה מהמקום הפכה להיות מפחידה ונשמע כי המנוע בסרק עובד הרבה יותר יפה מבעבר. זה לא סוף הסיפור, אמיר ועוזרו המחונן שחר לא עזבוני לרגע עד ששוכנעו גם הם כי אכן התוצאה מרשימה. ביום שבת שעבר נפגשנו כולם ביבנה לשם נסיון כהכנה למקצה דיונות שאולי יגיע .
אני יכול לומר בבטחון מלא שלא היו לנו אתגרים, הסופה פשוט זינקה מהמקום כמעט וטסה בדיונות כאילו אין מחר.אם תשאלו אותי אז זה עדיין לא סוף פסוק, אמיר נדלק והבטיח כי עדיין לא אמר את המילה האחרונה. לצערי רציתי לספק לכם 3 סרטים קצרים אך אין לי מושג איך עושים זאת.
ירון.
מנוע STROKER חזק במיוחד שאכן הוכיח עצמו פעמים רבות.
רק שהעבודה של אמיר מקצועית ונקייה אלא שכל פעולה ושינוי מאמת דוח 4 גזים בטווחים שונים של סל"ד. התוצאה אני חייב לציין מרשימה, המנוע הרבה יותר חזק, היציאה של הסופה מהמקום הפכה להיות מפחידה ונשמע כי המנוע בסרק עובד הרבה יותר יפה מבעבר.
ירון.
מה הנתונים מהבדיקה?
בכמה עלה ההספק והמומנט? ובאיזה תחום של הסלד?
אני מניח שבשלב זה עוד לא ידוע-אבל אם אפשר בהמשך להעלות נתונים על השינוי בצריכת הדלק..
עמרי
[QUOTE=benyaich]מה הנתונים מהבדיקה?
בכמה עלה ההספק והמומנט? ובאיזה תחום של הסלד?
אני מניח שברגע שיתאפשר לאמיר הוא יפרט יותר!
ירון.
את הנתונים המדויקים אין לי כרגע.
מה שחשוב הוא שהמנוע עובד בתחום הנכון לאורך כל קשת הסל"ד.
קודם המנוע היה עובד בתערובת עשירה מידי כמעט כל הזמן, מה שהוריד מהביצועים שלו.
עכשיו התערובת משתנה בהתאם לדרישה.
בסל"ד סרק היא מעט ענייה, למבדא 1.05-1.1 בערך, ובסל"ד גבוה היא עוברת לעשירה עד יחס של 1:12.85. כמו כן טופלה מערכת ההצתה בהתאם.
התכנות הזה לא יוסיף הרבה לרכב לא משופר. ברכבים משופרים אפשר להרגיש שינוי גדול.
נסענו בעלייה תלולה יחסית בראשון HI, בלי גז וחיכינו שהמנוע יכבה. המנוע ירד מתחת ל-600 סל"ד ולא נכבה....
בחולות הוא נוסע מדהים, חותך את הדיונות בכל כיוון שהוא רוצה. ממש לקנא.
נסענו בעלייה תלולה יחסית בראשון HI, בלי גז וחיכינו שהמנוע יכבה. המנוע ירד מתחת ל-600 סל"ד ולא נכבה....
אמיר שכחת פרט חשוב : אמנם זה היה ראשון HI אבל עדיין 2X4 !!
:-D :-D :-D
נסענו בעלייה תלולה יחסית בראשון HI, בלי גז וחיכינו שהמנוע יכבה. המנוע ירד מתחת ל-600 סל"ד ולא נכבה....
אמיר שכחת פרט חשוב : אמנם זה היה ראשון HI אבל עדיין 2X4 !!
:-D :-D :-D
שניכם שחכתם משהו חשוב,
כל סופה שהיא לא כבית בהילוך ראשון (כאשר המצערת סגורה), כל עוד מנוע הצעדים יכול לספק את האויר הדרוש למנוע. משמעות הדבר שניתן לעזוב את דוושת התאוצה ולהניח למנוע הצעדים ל"החזיק" את המנוע בחיים.
קיד.
שניכם שחכתם משהו חשוב,
כל סופה שהיא לא כבית בהילוך ראשון (כאשר המצערת סגורה), כל עוד מנוע הצעדים יכול לספק את האויר הדרוש למנוע. משמעות הדבר שניתן לעזוב את דוושת התאוצה ולהניח למנוע הצעדים ל"החזיק" את המנוע בחיים.
קיד.
קיד, תוכל לפרט יותר על ההערה שהוספת? איך המנוע צעדים שומר על המנוע 'בחיים' בלי שהילוך ראשון בטורים נמוכים מדי יחנוק אותו? או אולי הבנתי לא נכון?
גיתי
אני אסביר בשמו של קיד:
כל עוד העומס המופעל על המנוע של הסופה אינו עולה על יכולת פיצוי סל"ד הסרק של מנוע הצעדים, מנוע הסופה לא יכבה.
מסיבה זו ניתן לשלב בסופה הילוך ראשון, לשחרר קלאץ' בעדינות ולזחול (ב-HI או ב-LOW) בלי לגעת הגז בכלל.
הקפצת הקלאץ' תגרום לכיבוי המנוע מכיוון שבמצב זה נוצר עומס פתאומי על המנוע והמחשב ומנוע הצעדים אינם יכולים להגיב במהירות הדרושה למניעת כיבו המנוע.
חימושניק,
הנקודה הזו ברורה, אבל החידוש בסיפור הוא שהם עלו עליה תלולה - אני מניח שגם אם אשחרר את הקלאצ' אצלי בסופה בעדינות עדיין האוטו ייכבה בעליה החל מזווית מסויימת; לא?
לא. גם בעליה מאוד תלולה, סופה לא מדוממת, אלא אם יש מכשול שדורש תגובה מהירה. על 33 הסיפור קצת שונה, כי כבר אין מספיק מומנט בסרק כדי להתקדם.
אסף.
למה לקשקש סתם?
כל מנוע 4.0 ליטר שינסה לעלות שם ללא גז יכבה. לא יהיה לו מספיק מומנט לעלות שם ללא גז.
גם הרבה מנועים גדולים יותר נכבו שם.
אבל זה בכלל לא הנושא, הנושא הוא שיש לרכב מספיק מומנט להמשיך לטפס ללא גז.
http://www.jeepolog.com/download/jeep_dune.3gp
בהופעת בכורה.... אוף. ג'יפ שמתנהג כמו טרקטורון.
אסף.
six 4 life
25-08-06, 19:14
באיזה פורמט הסירטון?
האינטרנט לא מוצא תוכנה שתנגן אותו.
אסף תודה על הסרטון.
זה תנגן בקוויק טיים ובX VID
בחייך אמיר אוליי תעזור גם לבחור שמעוניין לסדר את הגיר מבלי להוריד אותו. שהריי אתה עושה ניסים וניפלאות. :-P :-P
אבי, (אלעד4ס4)- בבקשה להימנע מתגובות שלא קשורות לדיון.
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.