צפייה בגרסה מלאה : איך בודקים 4X4 עובד -אני סופר מתחיל
איך עלי לבדוק שמערכת 4X4 עובדת?
מה עלי לבדוק בקננית גיפ מסוג סמוראי או CJ מדובר בסמוראי 84 או CJ 86-89
תודה
ברוך הבא,
הגעת למקום הנכון. כדאי להתחיל מקריאת "איך קונים ג'יפ ב20 אלף שקל":
http://www.jeepolog.com/j6tech_cheap_jeep.htm
אחר כך מדריך ג'יפולוג לבדיקת ג'יפ משומש:
http://www.jeepolog.com/j6tech_cjcheck.htm
אחרי זה תעבור על שאר הכתבות הכלליות במדור הטכני של האתר:
http://www.jeepolog.com/j6tech_toc.htm
יש גם כתבות על שיפוץ מנועים, שיפוץ גיר.... וכן הלאה.
נמרוד
אם אתה באיזור תל-אביב, סע לדיונות של תל-ברוך, תביא את הרכב מול עלייה חולית, לא תלולה במיוחד, תכניס להילוך ראשון (עדיף LOW, אבל אולי גם HI יעבוד), ותן לרכב לנסוע בלי גז (על סרק).
בשלב מסויים הוא יפסיק להתקדם, וכל הגלגלים יתחילו להתחפר (לפרפר), ככה אתה יכול לראות אם כל הארבעה מסתובבים.
באותה צורה אתה יכול גם לנתק את הלוקרים, ולראות שרק האחוריים מסתובבים, והדרייבשפט הקדמי מסתובב.
שי לב רק שהרכב לא נכנס להצלבה קלה בעלייה, כי אז רק חלק מהגלגלים יתחפרו, והשאר יעמדו . . .
בנוסף
http://www.jeepolog.com/j6tech_cjcheck.htm
תודה על התשובה המהירה
אך אם רוצה לבדוק 4X4 ללא נסיעה לחולות או מקום כזה איך אפשר לבדוק בכביש או בדיקה פשוטה אחרת
תודה
לפי הגדרתך וגם על פי השאלה, אתה מתחיל, ולכן לא כדאי שתבצע בדיקה בעצמך, אלא תיקח חבר שהתנסה כבר עם רכבי שטח לבדיקה הראשונית.
שים מודעה כאן או בג'יפטריפ כשתגלה רכב שמוצא חן בעיניך ויש סיכוי טוב שמישהו קרוב יבוא לעזור לך.
בכל מקרה תצטרך אחר-כך בדיקה מעמיקה, אם על ידי חבר שיודע ממש ממש טוב מה הוא עושה או מכון לבדיקת ג'יפים.
לשאלתך (ועדיף שלא אתה תעשה את הבדיקה כי בצורה לא נכונה היא גם עלולה להזיק) :
אתה לא חייב להגיע אל השטח. שלב ל4X4 ונסה לעשות סיבוב חד, לאט ובזהירות ועם הרבה קשב. אם ה4X4 עובד, הרכב לא יאהב להסתובב. אם זה על כביש אז הוא ממש יסרב, יקרטע ויחרוק גלגלים, אם זה בשטח רך, הגלגלים יחליקו תוך כדי הסיבוב.
אתה יכול גם להרים גלגל קדמי עם ג'ק ולנסות לסובב אותו כשהרכב מדומם וה4X4 משולב. הוא לא אמור להסתובב.
ואפילו בלי להניע...
לוקרים פתוחים > שלב 4X4 > כנס מתחת לג'יפ > יד אחת מחזיקה את הגל (דרייבשפט) שיוצא מהטרנספר קדימה, יד שניה מחזיקה את הגל שיוצא אחורה > נסה לסובב את הגלים אחד נגד השני. אם ה4X4 משולב כמו שצריך- לא תוכל לסובב את הגל האחורי בכלל (זה ברור, גם אם 4X4 לא עובד, כי הוא מחובר, בסוף, לגלגלים), והקדמי יסתובב מעט מאד יחסית אליו (כי ה4X4 חיבר את שניהם יחד).
אסף.
אם אתה באיזור תל-אביב, סע לדיונות של תל-ברוך, תביא את הרכב מול עלייה חולית, לא תלולה במיוחד, תכניס להילוך ראשון (עדיף LOW, אבל אולי גם HI יעבוד), ותן לרכב לנסוע בלי גז (על סרק).
בשלב מסויים הוא יפסיק להתקדם, וכל הגלגלים יתחילו להתחפר (לפרפר), ככה אתה יכול לראות אם כל הארבעה מסתובבים.
בנוסף, כאשר הגלגלים מתחפרים, סובב את ההגה לכל הכיוונים, ותבדוק שאין חריקות, רעידות, והגלגלים עדיין מסתובבים. . . .
ואפילו בלי להניע...
לוקרים פתוחים > שלב 4X4 > כנס מתחת לג'יפ > יד אחת מחזיקה את הגל (דרייבשפט) שיוצא מהטרנספר קדימה, יד שניה מחזיקה את הגל שיוצא אחורה > נסה לסובב את הגלים אחד נגד השני. אם ה4X4 משולב כמו שצריך- לא תוכל לסובב את הגל האחורי בכלל (זה ברור, גם אם 4X4 לא עובד, כי הוא מחובר, בסוף, לגלגלים), והקדמי יסתובב מעט מאד יחסית אליו (כי ה4X4 חיבר את שניהם יחד).
אסף.
הבדיקה של אסף מצוינת לבדיקת תיבת ההעברה
המשך לבדיקה הנ"ל היא בדיקה של מעבר התנועה לגלגלים הקדמיים.
טרנספר ב 2*4 (2H)
נועלי טבורים (לוקרים) נעולים
שכב מתחת לרכב ותנסה לסובב את הדריב-שפט הקידמי - אם הצלחתה לסובב (מעבר לחופשי דיפרנציאל קידמי תקינים) יש בעיה - או בלוקרים או ציריה גזורה או בדיפרנציאל.
זו לא בדיקה כל-כך טובה. זו בדיקה ללא עומס (כוח ידיים חסר משמעות) והיא יכול לפספס המון תקלות במערכת ה4X4.
זו בדיקה ראשונית טובה, לא מעבר לזה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.