התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מידות של צמיגים - 235R85-16 לגראנד. מה ההשפעות ? [הכותרת נערכה]



shay1h
04-08-06, 13:09
אני צריך להחליף צמיגים בגראנד 97 .
יש לי כרגע 235R70-16 כביש 100% .
האם אני יכול להרכיב 235R85-16 כביש\שטח - 50%\50% ?.
אם כן מה זה יעשה לרכב מבחינת היגוי, מהירות, צריכת הדלק , רישוי.

תודה .
שי.

(הכותרת נערכה ע"י המערכת. אתה שואל על מידת צמיגים ספציפית. אז למה לא לציין אותה בכותרת ? אנא, תשתדלו להשקיע 4 שניות בכותרת הכי מייצגת וברורה שאפשר. זה לא קשה.)

אורן71
05-08-06, 10:13
לגבי המידה הספציפית הזאת כך בחשבון שקוטר הצמיג הוא כמו 32".מה שאומר הגבהה של לפחות
3.5", ללא הגבהה זו אין סכוי לדעתי.
צריך כבר לשקול שנוי ביחסי ההעברה.
לגבי רשוי שכח מזה המקסימום שהצלחתי להעביר במכון רשוי מסודר זה 245.70.16, היום זה לא מה שהיה פעם שעד 31" מאשרים באופן אוטומטי.
בברכה

נמרוד
07-08-06, 09:27
אני צריך להחליף צמיגים בגראנד 97 .
יש לי כרגע 235R70-16 כביש 100% .
האם אני יכול להרכיב 235R85-16 כביש\שטח - 50%\50% ?.
אם כן מה זה יעשה לרכב מבחינת היגוי, מהירות, צריכת הדלק , רישוי.


זה צמיג הרבה יותר גדול בקוטר - 7 ס"מ יותר (כמעט שלוש אינץ', הבדל של 10%). ישפיע על תאוצה באותם 10%. השפעה על צריכת הדלק יכולה להיות אבל לא גדולה מאד.

כן יחייב כאמור הגבהה משמעותית של הרכב, ויחד עם הגובה של הצמיגים בהחלט ישפיע על כל נושאי היציבות הכיוונית וההיגוי, אבל ההגבהה הזאת, היא הנושא היקר והמהותי בשיפור כזה.

צמיגים כאלו יחד עם ההגבהה שנדרשת עבורם ירימו את האוטו שלך מהאדמה בלפחות 10 ס"מ, סביר להניח שיותר, והעבירות של הרכב תעלה כמה כיתות, וזה לטעמי לפחות שווה את כל השאר...

(עדכון לגבי הצ'רוקי שלי - בולמים יש לי כבר, ג'אנטים ברזל פשוטים 8 אינץ' עם אופסט אפס יש כבר, הקיט + התוספות כבר בדרך מארה"ב, הייתי מחייך :) אם לא היה די עצוב בכללי :neutral: )

asafk
07-08-06, 12:22
יש גם צד שלילי- הגבהה- כל הגבהה מעבר לאינצ'- שניים- מחייבת הרחבת הרכב על מנת לא לאבד יציבות. הדרך הפשוטה, היא הדרך שאנחנו בד"כ לא חושבים עליה כי היא מטרת ההגבהה- היא על ידי הרחבת הצמיגים. במקרה של ה235/85R16, הרכב יהיה עם 4" של הגבהה מהמתלים ועוד לפחות אינצ' וחצי הגבהה מהצמיגים- בלי שום שינוי ברוחב. זה עדיין לא ברמה של מסוכן, אבל כן ברמה שתדרוש ממך ללמוד מחדש את ההתנהגות של הג'יפ בשיפועי צד.
אני סבור שהמידות הנפוצות ל16" - 235 ו265, שניהם בקוטר 32" - זה מה שצריך רכב טיולים, זה יותר מה31 שהם בעצם 30.5, בדיוק במידה שצריך כדי לעבור ולא להישאר בבורות שחפרו אלו שעברו שם לפניך.
בשורה התחתונה- אני בעד, למרות ההסתייגות בעניין היציבות. \לגבי הרישוי- יכול מאוד להיות שהבוחן שיחתום לך על הטופס יראה 235, ויראה 16, אז זה לא יעניין אותו שהחתך השתנה (הבוחנים רגילים להתייחס בחומרה לרוחב וקוטר חישוק, לא לפרופיל).

אסף.

דרור ברלי
08-08-06, 10:52
יש גם צד שלילי- הגבהה- כל הגבהה מעבר לאינצ'- שניים- מחייבת הרחבת הרכב על מנת לא לאבד יציבות. הדרך הפשוטה, היא הדרך שאנחנו בד"כ לא חושבים עליה כי היא מטרת ההגבהה- היא על ידי הרחבת הצמיגים. במקרה של ה235/85R16, הרכב יהיה עם 4" של הגבהה מהמתלים ועוד לפחות אינצ' וחצי הגבהה מהצמיגים- בלי שום שינוי ברוחב. זה עדיין לא ברמה של מסוכן, אבל כן ברמה שתדרוש ממך ללמוד מחדש את ההתנהגות של הג'יפ בשיפועי צד.
אני סבור שהמידות הנפוצות ל16" - 235 ו265, שניהם בקוטר 32" - זה מה שצריך רכב טיולים, זה יותר מה31 שהם בעצם 30.5, בדיוק במידה שצריך כדי לעבור ולא להישאר בבורות שחפרו אלו שעברו שם לפניך.
בשורה התחתונה- אני בעד, למרות ההסתייגות בעניין היציבות. \לגבי הרישוי- יכול מאוד להיות שהבוחן שיחתום לך על הטופס יראה 235, ויראה 16, אז זה לא יעניין אותו שהחתך השתנה (הבוחנים רגילים להתייחס בחומרה לרוחב וקוטר חישוק, לא לפרופיל).

אסף.


נו, לא בדיוק 32" אלא יותר לכיוון 31.5 או 31.7", אבל זה לא העניין.
למה לסמוך על טוב ליבו או טפשותו של בוחן? הם לא זה ולא זה - ממש לא טיפשים ובוודאי לא טובי לב או נחמדים, על אחת כמה וכמה אלה שמאיישים את ניידות הבדיקה של משרד התחבורע בצידי הדרכים. מטרתם ותכלית תפקידם של בוחנים אלה הן לחלק כמה שיותר הורדות מהכביש, ולכן הם כן מסתכלים גם על חתך הצמיג, מהסיבה הפשוטה שזה כן כתוב ברשיון. כדי שהבוחן יעזוב אותך במנוחה לפחות בסעיף הזה, מה שהג'נטים שלך לובשים צריך להיות תואם למה שכתוב בניירת של הרכב. מי שנוטה לדקדק בסיפור הזה הן חברות הביטוח, שיחפשו כל סיבה מהתחת למה לא לשלם לך פיצוי אחרי תאונה למשל. בקיצור - אם אתה מבצע את השינוי הזה אל תשכח לדאוג לרישומו ברשיון הרכב.

אני, שנוטה להסתכל על דברים גם מתוך החור שבגרוש, הייתי בכלל שוקל מעבר לג'נט 15 עם אופסט קטן וצמיגי 31/10.5, מהסיבה הבנאלית שצמיגים במידה הנ"ל זמינים בכל פנצ'ריה, יש מבחר יצרנים ודגמים ובכל מקרה הם זולים בהרבה מצמיגים במידות מילימטריות. אני משער (רק משער) שגם הליך רישומם ברשיון הרכב כחוק יהיה קל יותר.

אייל67
08-08-06, 13:33
איך בדיוק מתנהל הליך שינוי הרישוי לגבי הצמיגים?
הניתן לדעת מה יאושר בטרם ביצוע השינוי בפועל? מי הגוף המוסמך לבצע את שינוי הרישום ברשיון הרכב וכיצד בדיוק פונים אליו (טופס יעודי ?)

asafk
08-08-06, 16:37
הולכים למכון רישוי, פונים לבוחן שנראה הכי אהבל (זהירות! המראה שלהם מטעה, לפעמים האהבל זה מישהו אחר), ומבקשים לשנות. הוא מסתכל, אם משהו נראה לו מוזר הוא בודק בספר שמשרד התחבורה מרשה לו לשנות לפיו, ואם לדעתו המידה בסדר- הוא משנה לך את הנתונים ברשיון, אתה משלם 80 שקל, והביתה.

אסף.

asafk
08-08-06, 16:39
אה, כן... אפשר כמובן לפנות ל"עמיל רישוי" שייצג אותך מול הרשויות תמורת עמלה פעוטה.

אסף.

אייל67
08-08-06, 17:49
הולכים למכון רישוי, פונים לבוחן שנראה הכי אהבל (זהירות! המראה שלהם מטעה, לפעמים האהבל זה מישהו אחר), ומבקשים לשנות. הוא מסתכל, אם משהו נראה לו מוזר הוא בודק בספר שמשרד התחבורה מרשה לו לשנות לפיו, ואם לדעתו המידה בסדר- הוא משנה לך את הנתונים ברשיון, אתה משלם 80 שקל, והביתה.

אסף.

למיטב זכרוני, במכון רישוי אין אפשרות לעדכן ולהדפיס מחדש את רשיון הרכב, אז כיצד?
מתקן בכתב יד+חותמת?

asafk
08-08-06, 21:03
הוא נותן לך פתק של שינוי פרטים, עם חתימה וחותמת, ובטסט הבא זה כבר מעודכן ברשיון.

אסף.

אייל67
08-08-06, 21:34
אסף, סליחה על הניג'וס, אבל אם אני מבין אותך נכון, האישור תלוי בבוחן ובמזל, כלומר אם לא הולך אצל בוחן אחד, יתכן שילך אצל אחר (במכון שונה כמובן...), אבל, איך אני יכול לדעת אם יאשרו השינוי לפני שאני נכנס להשקעה ורוכש סט צמיגים שאח"כ לא יאושר בשום מקום? הבוחן צריך לראות את הרכב נעול בצמיגיו החדשים בטרם יאשר, הלא כן?
הרבה תודה על הסבלנות

Saar
08-08-06, 21:51
אם המידה מופיעה בספר היבואן היא תאושר ללא בעיה.
כל מידה אחרת תהיה בעייתית במידה זו או אחרת.
אתה יכול לנסות למצוא מישהו שצמיגיו וחישוקיו מתאימים לגראנד (סופה/צ'ירוקי/גראנד אחר) ולהחליף עימו את הצמיגים ע"מ לאשר ברישיון. אם הצלחת, קנה לעצמך סט, לא הצלחת... :oops:

סער.

limited
27-04-07, 00:05
היי

אני כבר לא מבין .... אם כרגע יש לי בגרנד 235/70/15 כביש כמה זה באינצי'ם 28" או 29" ?

אם אני רוצה להחליף ל31" שטח מלא בכמה אני צריך להגביה ?

אם אני רוצה קנות עכשיו 235/75/15 ללא הגבהה אני יכול ? זה לא יפגע לי בהיגוי ?

אני שואל את כל הנ"ל כי אני ממש בהטלבטות מה לעשות האם להגביה את הגי'פ ב 3" או ב 3.5"

מה לגבי יחסי העברה ? אם 235/70/15 זה 28" אני אגביה את הגי'פ ל 31" האם צריך גם להחליף קורונה פיניון ?

מה לגבי רוחב הצמיג ב 31" איך גורמים לכך שבסיבובים לא יגע בדפנות האוטו ?

תודה

ניסן

אורן71
27-04-07, 22:30
היי

אני כבר לא מבין .... אם כרגע יש לי בגרנד 235/70/15 כביש כמה זה באינצי'ם 28" או 29" ?

אם אני רוצה להחליף ל31" שטח מלא בכמה אני צריך להגביה ?

אם אני רוצה קנות עכשיו 235/75/15 ללא הגבהה אני יכול ? זה לא יפגע לי בהיגוי ?

אני שואל את כל הנ"ל כי אני ממש בהטלבטות מה לעשות האם להגביה את הגי'פ ב 3" או ב 3.5"

מה לגבי יחסי העברה ? אם 235/70/15 זה 28" אני אגביה את הגי'פ ל 31" האם צריך גם להחליף קורונה פיניון ?

מה לגבי רוחב הצמיג ב 31" איך גורמים לכך שבסיבובים לא יגע בדפנות האוטו ?

תודה

ניסן

היי
235/70 זה 28" 235/75 זה 29" כאשר מדובר על ג'נט 15".

לגבי 31" הכי מומלץ לגנט 15" זה כמובן 31/10.5/15" ולצורך זה מספיק להגביהה ב3".
ע"מ למנוע נגיעות בדפנות הרכב יש להחליף לג'נט עם אופס או להרכיב ספייסרים של 1-1.25" בכל גלגל.
בברכה.

אורן71
27-04-07, 22:33
תוספת:

עד 31" אין צורך לשנות יחסי העברה בסרן (לפחות אם מדובר ב 5.2)

לדעתי 29" יכול להיות שיהיה ניתן בלי הגבהה עבור 30" יש להגביה ב 2".

נמרוד
28-04-07, 13:49
היי

אני כבר לא מבין .... אם כרגע יש לי בגרנד 235/70/15 כביש כמה זה באינצי'ם 28" או 29" ?

זה 28 אינץ' בדיוק.


אם אני רוצה להחליף ל31" שטח מלא בכמה אני צריך להגביה ? כדי לנצל גם מהלך מתלה מוגדל של הקיטים עם צמיגי 31, מומלץ להגביה ב3.5 אינץ'.


אם אני רוצה קנות עכשיו 235/75/15 ללא הגבהה אני יכול ? זה לא יפגע לי בהיגוי ?
זה הבדל זעום ממה שיש לך עכשיו - הפרש של פחות מאינץ'. קצת יותר גבוה - לא יפגע לך בכלום. למעשה זו החלפה מומלצת כי במידה 235/75R15 יש לך מבחר גדול יותר של צמיגי שטח.


אני שואל את כל הנ"ל כי אני ממש בהטלבטות מה לעשות האם להגביה את הגי'פ ב 3" או ב 3.5"

אם אני מבין נכון אתה בעצם מתלבט בין קיטים. חשוב שתבין שההבדלים בין קיטים לא מתמצאים במספר הזה, 3-3.5-4, ולא רק במחיר. יש קיטים מינימליים שכוללים רק קפיצים, יש קיטים שמחליפים זרועות, יש קיטים שכוללים בתוכם תוספות חשובות שבקיטים זולים יותר אתה תגלה אחר כך שאתה צריך לקנות בנפרד...


מה לגבי יחסי העברה ? אם 235/70/15 זה 28" אני אגביה את הגי'פ ל 31" האם צריך גם להחליף קורונה פיניון ?

שאלה שחוזרת על עצמה שוב ושוב. עובדתית, רוב בעלי הגראנדים/צ'רוקים/CJ/וסופות בארץ נוסעים על 31 שנים ארוכות, כשלכל הג'יפים האלו במקור היו צמיגים כמו שלך או אפילו קטנים יותר. מעט מהאנשים טורחים להחליף יחסי העברה. אז זה בהחלט רצוי ומומלץ, אבל ממש לא חובה.


מה לגבי רוחב הצמיג ב 31" איך גורמים לכך שבסיבובים לא יגע בדפנות האוטו ?

בדרך כלל אתה מחליף גם ג'אנט לכזה עם אופסט מתאים, אבל נדמה לי שגם עם ג'אנט 15X7 מקורי של גראנד אין בעייה של שפשוף בסיבובים. נשמע מה רמי ויואב אומרים.

limited
29-04-07, 16:50
אורן ונמרוד תודה רבה.

אכן עשיתם לי סדר בבלגן.

ואם כבר באותו נושא אני רוצה רק לברר כמה דברים נוספים:

OK - הגי'פ שלי הוא גרנד 93 LIMITED 4.0L - הכל מקורי.

לגבי היחסים : אם אני לא אחליף את היחסים אזי ב 4 LOW הגי'פ ירוץ יותר בירידות ?
האם בעלייות יהיה לו פחות מומנט וכח?

לגבי הספייסרים או הג'נטים עם האופסט: אם כך אזי הגלגל יבלוט החוצה. מה החוק אומר לגבי זה ?

לפחות בסופה או SIX רפשר לשים איזה כנפונים באיזה רוחב שרוצים ....אבל מה עושים בגרנד ?
עד כמה מותר לבלוט ?

מה יותר משתלם ג'נטים או ספייסרים ?
יש ספייסרים לגרנדים ?


תודה.

נמרוד
29-04-07, 21:20
לגבי היחסים : אם אני לא אחליף את היחסים אזי ב 4 LOW הגי'פ ירוץ יותר בירידות ?
האם בעלייות יהיה לו פחות מומנט וכח?

בירידות הוא רץ כי יש לו גיר אוטומטי. זו הבעייה העיקרית של כל גיר אוטומטי בנהיגת שטח - מתרגלים. בעקרון כן, אם אתה שם צמיגים בקוטר 31 במקום 28 , זה שינוי של 10%. הכל ישתנה ב10%- הוא ירוץ בירידות 10% יותר, הוא יהיה איטי יותר ב10% בזינוק וכולי. האם 10%, בהקשר של הרכב הספציפי והנהג הספציפי זה סביר או לא? לא יודע.

עובדתית, שוב, רוב האנשים נוסעים על 31 ולא החליפו יחסי העברה. אתה חושב שאתה כל כך שונה מהרוב? אז תחליף יחסי העברה. אתה גם יכול פשוט לנסות ולהחליט יותר מאוחר אם אתה צריך או לא צריך יחסי העברה.


לגבי הספייסרים או הג'נטים עם האופסט: אם כך אזי הגלגל יבלוט החוצה. מה החוק אומר לגבי זה?

לפחות בסופה או SIX רפשר לשים איזה כנפונים באיזה רוחב שרוצים ....אבל מה עושים בגרנד ?
עד כמה מותר לבלוט ?

לפי החוק אכן הגלגלים לא אמורים לבלוט, אבל בוא נגיד ששבליטה קלה שלא בולטת לעין זה לא בעיה. נדמה לי שעל הג'אנטים המקוריים צמיגי 31 לא בולטים כלל, אצלי על ג'אנטים 8 אינץ' עם אופסט 0 בולטים קצת, לא משמעותי ולא מטריד.



מה יותר משתלם ג'נטים או ספייסרים ?
יש ספייסרים לגרנדים ?


ספייסר זה פתרון לא טוב, אפשר לשקול אותו כשאין פתרונות אחרים. במקרה שלך אין שום צורך בספייסר. קודם כל כי אפשר לשים צמיג 31 על הג'אנטים המקוריים, וב' כי ג'אנטים עם אופסט - רוחב 8, אופסט 0 - זמינים ונפוצים הן כחדשים והן משומשים, זה אותו הג'אנט בדיוק שפופולרי גם לסופות.

grand
29-04-07, 21:46
31" על הג'אנט המקורי מתאים למעט נגיעה קלה במוטות הרדיוס בסיבוב הגה מלא. לג'אנטים המקוריים יש אופסט שלילי, מספיק אופסט של 1-2 ס"מ החוצה, גם לא בולט וגם לא נוגע.
תשיג סט של סופה 7 או 8".

במנוע 4L רצוי להחליף את יחסי ההעברה בכדי לחזור למצב המקורי, החברים שלא עשו כך דיווחו על פגיעה בסחיבה והתנהגות פחות טובה של הגיר.
ישנם כאלה שחיים עם זה, הכל ענין יחסי.

asafk
29-04-07, 21:52
...ואני עדיין חושב שה32" עדיף. 235 אולי לא ייגע איפה שה31X10.5 כן ייגע, וממילא לא יבלוט החוצה.

אסף.

אורן71
30-04-07, 10:58
ספייסר זה פתרון לא טוב, אפשר לשקול אותו כשאין פתרונות אחרים. במקרה שלך אין שום צורך בספייסר. קודם כל כי אפשר לשים צמיג 31 על הג'אנטים המקוריים, וב' כי ג'אנטים עם אופסט - רוחב 8, אופסט 0 - זמינים ונפוצים הן כחדשים והן משומשים, זה אותו הג'אנט בדיוק שפופולרי גם לסופות.

היי נמרוד

בהמשך לתגובתך הייתי מעוניין לדעת למה אתה לא ממליץ על ספייסרים?
אצלי מורכבים כרגע 245.75.16 והייתי מעוניין להגדיל את הסרנים במשהו כמו 2.5" סה"כ, וחשבתי שהפתרון של ספייסר יהיה הכי פשוט וזול (מדובר על ג'נט 16"), שהרי מבחינת מומנטים שמופעלים על המסבים אין הבדל בין שני הפתרונות מה גם שאת הספייסרים ניתן לפרק לפני טסט ולהחזירם.
האם אני מפספס משהו לגבי הספייסרים?

נמרוד
30-04-07, 11:04
תעשה חיפוש על ספייסרים. הנושא נידון רבות, וזה לא פתרון פשוט כמו שזה נשמע. עבור 3-4-5 מ"מ אכן מדובר על ספייסר פשוט בין הנאבה לג'אנט, עבור 30+ מ"מ כמו שאתה מבקש, זה כבר לא ספייסר פשוט - כי הגוז'ונים לא מספיק ארוכים - מדובר על מתאם עם שני מעגלי חלוקה וסט גוז'ונים נוסף, לא זול ואין לו שום יתרון על ג'אנטים. סתם ככה שתדע - אני רכשתי את הג'אנטים שיש לי על הצ'רוקי משומשים ב600 ש"ח לארבעה. פשוט לחפש בסבלנות, או לקנות ג'אנטים "מגנזיום" חדשים בסביבות 1300-1600 ש"ח לסט. זה הרבה יותר טוב מספייסר וכשאילו המחירים, אין שום סיבה לחשוב על ספייסר.

אורן71
30-04-07, 15:04
היי נמרוד
אם אלו המחירים לג'נט משומש אז זה בהחלט שווה, שכן סט של 4 ספייסרים עם שני מעגלי חלוקה 1/1.25" עולה בארה"ב בסביבות ה200 דולר לפני משלוח והכי זול שמצאתי ב EBAY זה 100 דולר.
נראה לי אבל שג'נט 16" יהיה יותר קשה למצוא משומש האם כך??
שאם כך הדבר נמתין שצמיגים יגמרו ונעבור לג'נט 15".

דעתכם...

limited
13-05-07, 11:47
היי חבר'ה

שוב תודה רבה על כל המידע.

אזי: בפורום שהתקיים עם נציגי כל הפלגים: אישתי, הילדה, ובלוק מימוש מניות TEVA ו YHOO
הוחלט כך:

בשלב ראשון: הגבהה ל31" - היכן מומלץ לעשות - מישהו מכיר "רסטה" או "אוברלנד" באיזור ירושלים?
גנטים עם אופסט כמו של סופה 31"
לא הבנתי מה כל כך ההבדל בין 7" ל8" ברוחב הג'נט ...האם הצמיגים של ה7" יותר זולים כי הם יותר צרים ?
מה עדיף?

היכן אני יכול והיכן כדאי להזמין ולבצע את כל העבודה הנ"ל הצורה אמינה ומקצועית בלי להתרוצץ יותר מידי ?
הסדנאות שאני שמעתי עליהם לביצוע הנ"ל אלה : "רסטה" , אוברלנד, ואודי מזרחי.
האם כדאי לקנות את קיט ההגבהה באינטרנט ואז ללכת לאחד מהם ? או שזה יעלה לי כמעט אותו דבר אם הם יזמינו את הקיט.

תודה רבה.
LIMITED

בשלב שני - יחסי העברה ונעילות קידמי + אחורי.

לגבי הטרנפר - לאור מה שקראתי כאן - אם אני עושה את כל העבודות הנ"ל אזי לא יהיה צורך בהחלפת הטרנפר שלי מ 249 ל242 .

נמרוד
13-05-07, 12:57
ג'אנטים 7" זה הרוחב של רוב הג'אנטים המקוריים. 8 אינץ' ז הרוחב הנפוץ של ג'אנטים שאתה קונה אחר כך. 8 עדיף עבור צמיגים 31, אם כי אפשר להתקין אותם בהחלט גם על ג'אנט 7 אינץ'. חישוקי 16 אינץ' קשה יותר למצוא מאשר 15, נכון.

סדנאות - אוברלנד זו הסדנא של ארז, פה מהפורום, באתר שלהם (http://www.overland.co.il/)תמצא את הטלפונים. נמצאת במושב צפריה ליד שדה התעופה. בהחלט מומלצים לביצוע עבודות כאלו, התקינו שם קיטים רבים לג'יפים לרבות הרוביקון אצלי בצ'רוקי. ההמלצה שלי היא בהחלט אישית - ארז הוא חבר.

לגבי הזמנה בעצמך או דרך סדנא - אין לי מושג, תבקש הצעת מחיר ספציפית כולל ההזמנה, ותחליט בעצמך.

טרנספר - ה249 הוא חרא של טרנספר וכדאי להחליף ל242 בכל מקרה, אין קשר לדברים האחרים שאתה מבצע.

-->