התחברות

צפייה בגרסה מלאה : כיוון צריכת דלק במנוע מוזרק-יש דבר כזה?



שעיה כליף
05-08-06, 11:22
הכאב בכיס בכל תדלוק מעלה שאלה שבטח נשאלה כבר
האם רק חיישן חמצן משחק תפקיד במנוע מוזרק ?
האם אין תחום "משחק" לכיוון צריכת הדלק במנוע מוזרק?

לפי נתוני הרכב שלי בהשוואה לרכבים אחרים - צריכת הדלק היסטרית
אם אני לוקח בחשבון את המשקל, נפח המנוע ועוד פרמטרים
אני לא רואה ממה נובע ההבדל, האם מערכת ההזרקה היא מערכת "סגורה" בנושא?

אשמח אם מישהו ישפוך קצת אור.

UNIX
05-08-06, 12:41
יש תמיד משחק גם במנועים מוזרקים אבל כמו בחיים הוא תמיד יבוא על חשבון משהו אחר
אפשר לשנות התנגדות לחיישן חום , לשנות מתח לחיישן חמצן ועוד דברים שקשורים למערכת עצמה
כמו צ'יפ חדש ויש עוד מגוון אבל תמיד תהיה השפעה רעה כמו הורדת הכוח , נזק למנוע וכו'... .
באיזה רכב מדובר ? אולי בכלל יש תקלה ובגללה יש צריכת דלק גבוהה?

שעיה כליף
05-08-06, 14:26
מדובר בספורטאז'
מדובר גם ברמה העקרונית
אם כי הייתי שמח לו יכולתי להוריד את הצריכה

UNIX
05-08-06, 17:39
מה הצריכה שלו?
אם היא מוגזמת לדעתך אז שווה לקפוץ ולסרוק תקלות במוסך שמתעסק עם kia
לא שווה להתחיל להתעסק עם המערכות האלו , אני מכיר אנשים שעשו להם צ'יפ ומשום מה אחרי כמה חודשיים הרכב סירב להניע ורק החלפת המחשב פתרה את הבעיה ואני מדבר על רכבים שהמחשבים שם עולים יקר מאוד , משהו כמו דלק לשנה שלמה .

נמרוד
07-08-06, 09:36
שיה, מה הצריכה (הן נתוני ייצרן והן הנתונים בפועל שאתה מודד) ומה משקל הרכב (נתון יצרן מספיק)?

שעיה כליף
07-08-06, 22:12
משקל הרכב 1.4t עצמי
צריכת דלק שמדדתי בנסיעה בינעירונית רגועה 1/8
נסיעה משולבת נתנה 1/6
לא הצלחתי למצוא נתוני יצרן כרגע.

הייתי בקאיה יפו (שזכו בצדק למוניטין שלהם)
בבדיקה ראינ שחיישן החמצן "עייף" אך לא חד משמעי
ובגלל עלותו הוחלט לא לגעת כרגע..

נתוני הצריכה ביחס לרכבים אחרים עם נתונים פחות או יותר דומים
מפלה את הספורטאז', איפה מתמקד ההבדל ?

נמרוד
07-08-06, 22:33
הבעייה היא למצוא נתונים של כלי רכב ישנים, לא קל באינטרנט. אבל מצאתי שהאוטו שוקל 1475 ק"ג משקל עצמי (curb weight), וצ'רוקי XJ שוקל פחות - 1387 ק"ג. הנתונים של 6 כללי, 8 בשיוט בינעירוני, נשמעים לי בדיוק כמו בצ'רוקי או בסופה, שגם שוקלת בערך טון וחצי... לנתונים של איזה רכבים השוות שהגעת למסקנה שרשמת בהתחלה? הניחוש שלי הוא שאם תיקח נתוני curb weight ונתון צריכת דלק EPA רשמיים של כל מיני רכבי שטח בעלי מנוע בנזין, תראה שהיחס בין המשקל לצריכת דלק הוא די אחיד, ואין בעצם שום בעייה ברכב שלך.

אני חושב שהבעייה פסיכולוגית - הקאיה נתפס כרכב קטן, ואתה מצפה לצריכת דלק כשל סמוראי, בעוד שבפועל זה רכב ששוקל כמו סופה, שבה צריכת דלק כמו שאתה מתאר נתפסת כברורה מאליה.

eliv1
07-08-06, 22:41
נמרוד,

אני מבין את עיניין המשקל בהקשר לצריכת דלק,
אבל יש הבדל מהותי בין סופה לספוראז', מבנה אווירודינמי לא?
הרי מקדם גרר של רכב, משפיע מאוד על צריכת הדלק לפי מיטב הבנתי המוגבלת בפיסיקה.
אי אפשר להשוות מבנה של רכב סגור כמו ספורטאז' לבין סופה.

ערן המסוקס
07-08-06, 23:48
ספורטאז' הוא רכב אוטומטי. גיר אוטומטי בדרך כלל מעלה את צריכת הדלק. בנוסף לכך, יחסי ההעברה ברכב הזה לא מזהירים, בעיקר אם מגדילים את הצמיגים, ועל כל זה מצטרף מנוע חלש מידי בנמצא במאמץ מתמיד לעמוד בקצב. אין מה לעשות, זה מתכון בדוק לצריכה גבוהה.
גם הפוראנר צורך בערך אותו הדבר לשוקל בערך אותו הדבר.

נמרוד
08-08-06, 15:10
ההבדל האווירודינמי לא כל כך משמעותי. משתי סיבות:

א. שניהם בגדול קוביות, הספורטאג' קצת משוייפת יותר, ומה שחשוב באמת, שטח הפנים, דומה - שני כלי רכב באותם מידות חיצוניות פחות או יותר, תצורה דומה (קוביה גדולה עם קוביה קטנה לפניה, קיר אנכי בסוף הרכב, שמשה ניצבת למדי - כל רכבי השטח דומים).

ב. טווח המהירויות המדובר הוא בכל מקרה לא גבוה, אם תעשה ממוצע של כל הנסיעות המדוברות כולל בעיר וכולי, מדובר על 70-80-90 - מהירויות שבהן האוירודינמיקה עדיין לא דומיננטית לגמרי, ובכל סוגי החיכוחים האחרים, משקל הרכב הוא הגורם המשפיע ביותר.

שעיה כליף
08-08-06, 21:24
הכל נכון ובטח ההבדל בצריכת הדלק מפריע אבל...בכל זאת
האם זה מה יש ?!, בקרבו אתה משחק (לפי גזים) במינון
ישנם כיוונים, ישנם חרירים שניתנים לשינוי ובטח ישנם עוד דברים

ברמה העקרונית - מה ניתן לעשות עם מנוע מוזרק ?

נמרוד
09-08-06, 08:47
אחד הדברים היפים במנוע מוזרק ומנוהל מחשב הוא שהוא מכוון את עצמו. זה כל המהות של המעגל הסגור.

סוזי המשתוללת
21-08-06, 23:33
שיה
אין מה לעשות זו בעייה כרונית עם הקוריאניות
גם היונדאי גטס של אשתי אוכלת הרבה יותר מהפונטו שהיתה לנו
מה זה יותר ?
50% יותר ועם ביצועים פחות טובים

שעיה כליף
22-08-06, 15:28
כנראה שכך באמת
בכל זאת "גיליתי" משהו מענין
יחסי העברה
ברכב אחר במהירות קבועה של 100 קמ"ש אני על 2000 סל"ד
בספורטאז' באותו נתון אני על כ 2400 סל"ד ?!
יכול להיות שזה מה שדופק את המונה בתחנה !

six 4 life
22-08-06, 17:41
מן הסתם זה אחד מגורמי הצריכה.

אבל ההשוואה שלך לא נכונה.

ההשוואה היחידה שתהיה נכונה לך היא להשוות את הצריכה שלך לספורטאז' זהה לשלך.

להשוות 2 מנועים שונים לצריכת דלק- ע"פ סל"ד, זה לא נכון.

נמרוד
27-08-06, 17:15
כנראה שכך באמת
בכל זאת "גיליתי" משהו מענין
יחסי העברה
ברכב אחר במהירות קבועה של 100 קמ"ש אני על 2000 סל"ד
בספורטאז' באותו נתון אני על כ 2400 סל"ד ?!
יכול להיות שזה מה שדופק את המונה בתחנה !

מה הקשר למונה בתחנה?

וברור שבכלי רכב שונים יחסי העברה שונים...

שעיה כליף
27-08-06, 22:32
"מונה בתחנה" הכוונה למשאבת הדלק
נכון שכל הספורטאז'ים שותים דלק
בזה שלי לא שונה
משהו שכנראה נצטרך לחיות איתו :???:

-->