PDA

צפייה בגרסה מלאה : טיפים לפני התקנת קולר לגיר ZJ



ניר ל
06-08-06, 12:57
אני מעוניין להתקין קולר חיצוני לגיר, נכנסתי למכון גירים, מדברים איתי על סביב 1500 ש"ח כולל החלפת פילטר ושמן, נשמע הוגן. הראו לי שם שלושה סוגים של קולרים בגדלים שונים, לא ממש הבינו על מה אני מדבר כשביקשתי שמן גיר של MOPAR, כלומר אני אצטרך לקנות אותו בעצמי, אני מעדיף גם לקנות את הפילטר, אם אני כבר קונה הכל אז אני מעדיף כבר לעשות לבד את העבודה ולוודא שהיא מתבצעת עפ"י הספר... אם אני כבר עושה לבד, אז איזה קולר לקנות ומאיפה ?

grand
06-08-06, 15:26
היי ניר.
קצת יקר לעבודה הזו.
רדיאטור גיר - אל תקח גדול מדי שלא יחסום את האויר לרדיאטור, היידן מומלץ, גם אחרים טובים מחיר סביב 400-500ש"ח.
קיט פילטר לגיר סביב ה 120 ש"ח (ינוביץ).
גלון וחצי שמן גיר ATF+3 כ 250 ש"ח.

shay1
08-08-06, 21:25
כשמדברים על רדיאטור לשמן גיר , מדברים על הרדיאטור הקטן שנימצא בקידמת הרכב ?
למה אני שואל ? כי יש לי אחד כזה , אבל לפי השאלה של ניר לו אין , האם חלק מהגראנדים
הגיעו עם וחלק בלי ?


עוד שאלה ?
אם התפקיד של הקולר של הגיר לקרר את השמן ע"י האוויר , אז למה הוא מחובר ע"י צינור
לרדיאטור של האוטו ?

ניר ל
08-08-06, 21:34
בתוך דוד הרדיאטור יש אלמנט שדרכו עובר שמן הגיר ומתקרר ע"י המים המשמשים לקירור המנוע.
רכב שהוזמן עם וו גרירה מקורי קיבל בנוסף גם מצנן נוסף לשמן הגיר עקב העומס הנוסף שהרכב אמור לעמוד בו.

shay1
09-08-06, 07:41
האם ברכב שאין בו קולר והוא מעוניין להתקין יש הכנה גם ברדיאטור
או ששם לא מישתמשים במים על מנת לקרר

מוני אורבך
09-08-06, 08:04
ניר אל תשכח להתקין טרמוסטט אשר יאפשר לשמן להגיע מהר לטמפרטורת עבודה. אחרת בבקרים קרים הגיר עלול לדפוק או אפילו להדפק.

tzagi
09-08-06, 08:37
Quote:רכב שהוזמן עם וו גרירה מקורי קיבל בנוסף גם מצנן נוסף לשמן הגיר עקב העומס הנוסף שהרכב אמור לעמוד בו.

Jeeps that are ordered with the heavy duty service package get a trans cooler as well, (to my recollection
)

Quote:אם התפקיד של הקולר של הגיר לקרר את השמן ע"י האוויר , אז למה הוא מחובר ע"י צינור
לרדיאטור של האוטו ?

the heat exchanger in the radiator is not only for cooling, its also for heating the atf to operating temprature, mostly for cold weather operation
The atf is too thick at tempratures less then 80c

Mony, you dont need a thermostat, thats what the radiator is for....
and dont even think of bypassing it!!
Like Mony said......הגיר עלול לדפוק

grand
09-08-06, 11:05
אין הגיון.
בימים קרים בתחילת נסיעה השמן העובר ברדיאטור גיר הנפרד מהרגיל יתחמם מהר יותר מאשר שמן העובר ברדיאטור עם מים קרים שאינם מתחממים עד לפתיחת הטרמוסטאט, שלעיתים זה לוקח זמן ארוך.

בארץ שלנו רוב השנה חם, שמן גיר ברדיאטור המים רק יתחמם יותר ויזיק לגיר, כמו כן יגרום לחימום מיותר של רדיאטור המים שגם ככה לא מציאה גדולה בקירור המנוע.

אצלי יש ערכת גרירה, היה רדיאטור קטן שהוסר והוחלף לרדיאטור היידן גדול יותר ומופרד לחלוטין מרדיאטור המים. בינתיים 5 שנים עובד היטב ללא בעיות.

ניר ל
09-08-06, 12:15
גם לי יש ספק רב אם טמפ' שמן הגיר עולה בתחילת נסיעה כתוצאה מחום המים ברדיאטור.

tzagi
10-08-06, 00:17
חברה, תאמינו למה שאתם רוצים להאמין

Do your own research then,
find a Society of automotive engineers technical paper named:
Automatic transmision, theory of operation (or something like that)
I studied it over 20 years ago so I think its from the late 60's

If you believe that a "in radiator cooler" is unessaccery please explain how is it that every Automatic car or truck made since 1965 to this day, have one of them, with or without an external cooler

Aperently the car manufacturers and the transmision builders/engineers disagree with that theory.

Nuff said!

grand
10-08-06, 09:05
תראה ג'ו.
אולי יותר זול לצנן את שמן הגיר ע"י שימוש ברדיאטור שכבר קיים. אולי יש בעיה למקם רדיאטור גיר גדול יותר בנוסף לרדיאטור הרגיל + מצנן המזגן?. לא יודע מה הסיבות שלהם, אך בהמון רכבים שאני ראיתי אין קשר בין הרדיאטור הרגיל לגיר.

תחשוב רגע בהיגיון.
בבוקר קר נניח 0 מעלות בחוץ. המים אם היו רגילים היו קופאים ברדיאטור.
אתה מניע ומתחיל לנסוע, אויר קר מצנן עוד יותר את הרדיאטור ואפילו מוריד שם את טמפ' המים למתחת ל 0 מע'. עולה על כביש מהיר ושם אין מצב שהטרמוסטאט יפתח ויזרים מים חמים לרדיאטור מיד, זה לוקח לפעמים כ 15 דקות של נסיעה ולעיתים יותר, קר לשמן הגיר שם, הוא אינו יכול להתחמם במיידית לאחר הנעה.

ניר ל
10-08-06, 09:11
מאמין או לא, אני לא מתווכח, אם המנוע מגיע לטמפ' עבודה יותר מהר מהגיר - שיהיה! בכל מקרה אני לא מתכוון לעקוף את הרדיאטור. אני אייצר צינור מתאם בין הניפל העליון של הרדיאטור לבין הקולר.

ניר ל
28-08-06, 13:54
קניתי היום רדיאטור היידן דגם 405 (הווי דיוטי) הוא גם דק מספיק בכדי שאפשר יהיה להוסיף עליו פאן חשמלי, מגיע עם ערכת התאמה. עלה לי 265 ש"ח כולל מע"מ באיזור יצחק שדה.

איציק - 4X6ZH
28-08-06, 16:19
את הרדיאטור של הגיר שנמצא בתוך רדיאטור המים של המנוע יש לנתק !!
בתנאי מזג האויר של מדינת ישראל זה מקור לצרות צרות .
יש להוסיף רדיאטור חיצוני נפרד לגיר בלבד .
אין צורך בטרמוסטט ( הוא נמצא בתוך הגיר כחלק מגוף השסתומים ) ברוב הממסרות .
לרכב שנוסע בעיר רדיאטור קטן מספיק
לרכב שנוסע בשטח רדיאטור בינוני מספיק
לרכב שגורר יש להתקין רדיאטור גדול .
את הרדיאטורים יש למקם בחזית הרכב כך שלא יחסמו זרימת אויר לרדיאטור המנוע .
ברכב שעובד בגרירה יש למקם את רדיאטור הגיר כך שהאויר החם שנפלט לא יזרום לכיוון רדיאטור המנוע ויחמם את המים . ( חום שמן הגיר בקלות יכול להיות כ 150 מעלות ויותר ) .
הוספת מאורר היא יתרון אבל לא חובה .
****
איציק

UNIX
28-08-06, 19:48
מה שאני לא מבין איציק הרי ידוע שהדבר הזה של שילוב בין הרדיאטורים זה חרא של שילוב
אז מה הסיבה של הייצור? אני אכלתי גם את החרא הזה ברכב במשפחה ורצו על רדיאטור כמעט 9 אלף
אז עשיתי רדיאטור חיצוני וקטן ולדעתי גם יותר טוב .
אז למה?? בשביל לעשות עלינו כסף?

asafk
28-08-06, 20:10
בשביל לעשות עלינו כסף?

זו הסיבה היחידה להיות בעסק הזה....

אסף.

Saar
28-08-06, 21:38
ניר,

תוכל אולי לתעד את ההתקנה ע"מ לסייע למי שחושב לבצע את העבודה הזו?
(בעיקר פירוט של תהליך העבודה/בעיות שנתקלת בהן...)

תודה,
סער.

ניר ל
29-08-06, 22:54
http://img178.imageshack.us/img178/7153/p9280461lm2.jpg (http://imageshack.us/)

ההתקנה היא פשוטה ביותר, הקולר הנ"ל מגיע עם כל מה שצריך.
הצינון הכי טוב מושג ע"י חיבור בטור לרדיאטור - אצלי לפחות יש צינור גמיש שמתחבר עם באנד לצינור מתכת שחוזר לגיר (הצינור העליון שיוצא מהרדיאטור), צריך לנתק את החיבור ולחבר את הצינור הגמיש לקולר . באמצעות הצינור החדש המסופק, מחברים את הקולר לצינור המתכת החוזר. את הקולר מצמידים לרשת המזגן כאשר ישנם ספייסרים מגומי שמפרידים בינהם ודרכם מעבירים את המחברים דרך רשתות הקולר, המזגן והרדיאטור. הגריל מתפרק מהרכב בקלות, כל הסיפור הוא חצי שעת עבודה, שום דבר לא יכול להתפקשש כי לא צריך אפילו לפתוח שום בורג למעט ברגי הפח של הגריל, הצינורות כולם נגישים, צריך רק לשים לב לא לכופף את צינורות הגומי יתר על המידה. ברגע שאני אחליט אם לחבר בטור או בנפרד, אני אבצע ואתעד.

ניר ל
03-09-06, 23:38
הקולר הותקן.

עקפתי את הרדיאטור. הפרדת המערכות מהווה פחות פוטנציאל לכשלים ולא קיימת סכנה של חדירת נוזל צינון אל הגיר, את הצינורות המקוריים אטמתי והשארתי מורכבים על הרדיאטור למקרה חרום או למקרה שארצה לשנות את התצורה. אם יהיו תופעות לוואי בעתיד אני אעדכן.
כופפתי שני צינורות ברזל בקוטר 10 מ"מ לזווית 90 מעלות עם "פטריה" בכל קצה כדי לא ליצור כיפוף חד בצנרת הגומי, בצד אחד מחברים את הקולר עם צינורות גמישים ובצד השני את צינורות המתכת של הגיר באותה שיטה. את הספייסרים רצוי למקם ולהדביק על רדיאטור המזגן תחילה, להעביר דרך החור שבמרכז את האזיקון הייעודי ולוודא שיש מעבר חפשי, אח"כ לסמן על הקולר את מיקום החורים ולהשחיל אותו מלמטה. קלי קלות.
http://img457.imageshack.us/img457/9643/p5080232lo3.jpg (http://imageshack.us/)

http://img457.imageshack.us/img457/6885/p5070229ha1.jpg (http://imageshack.us/)

http://img482.imageshack.us/img482/5664/p5080235zs2.jpg (http://imageshack.us/)

http://img482.imageshack.us/img482/7514/p5070222ma0.jpg (http://imageshack.us/)

http://img63.imageshack.us/img63/1853/p5080237ft8.jpg (http://imageshack.us/)

shay1
12-09-06, 00:25
אצלי ברכב יש קולר אורגנל שבא עם הרכב
יש לי נזילה מהחיבור המהיר של הצינור הגמיש שמיתחבר לרדיאטור מלמטה
השאלה שלי היא האם אפשר לחבר צינור לרדיאטור עם בנד רגיל בימקום הצינור המקורי שבא עם
חיבור מהיר די מעצבן וניראה לי לא אמין במיוחד

ניר ל
12-09-06, 08:33
אצלי החיבור התחתון לרדיאטור הוא עם באנד במקור. גם אם אין לך חיבור כזה לא בעיה לקנות בחנות הידראוליקה מחבר תבריג/שן מתאים.

grand
19-09-06, 22:36
עוד סיבה טובה מדוע להפריד בין רדיאטור הגיר לרדיאטור המים.

http://www.jeeptrip.com/page.aspx?div=Forums&group=6&item=733028

אורן71
20-09-06, 04:36
האם אין חיסרון כלשהוא בכך שכאשר מפרידים את שמן הגיר לרדיאטור נוסף ללא מאורר השמן יתחמם יותר? שכן רדיאטור נוזל הקירור של המנוע (ושמן הגיר) מקורר ע"י המאורר.

אורן71
22-09-06, 16:17
קניתי היום רדיאטור היידן דגם 405 (הווי דיוטי) הוא גם דק מספיק בכדי שאפשר יהיה להוסיף עליו פאן חשמלי, מגיע עם ערכת התאמה. עלה לי 265 ש"ח כולל מע"מ באיזור יצחק שדה.

היי ניר תוכל להמליץ על חנות ספציפית שמוכרת את הדגם הנ"ל
תודה
אורן.

ניר ל
22-09-06, 16:58
לא זוכר את שם החנות, נמצאת באחד הרחובות שחותכים את שוונצינו, תושיה או בן-אביגדור, אתה יכול למצוא את זה בכל עסק שמוכר חלקים לתיבות אוטו'.
רדיאטור כזה יבוא על חשבון המאוורר החשמלי שהתקנת, אתה יכול לקנות אחד קטן יותר שיכנס ליד המאוורר ולחבר אותו בטור לרדיאטור.

אורן71
22-09-06, 23:22
למה המלצתך היא לחיבור בטור?
לפי מה שהבנתי עדיף לחבר במקביל על מנת למנוע חדירת מים לגיר ולהוריד את טמפ' נוזל קירור המנוע.
האם המלצתך לחיבור בטור היא בגלל חוסר מקום אצלי לרדיאטור גדול (בגלל המאורר הנוסף למזגן) והקטן יותר לא יקרר מספיק טוב את שמן הגיר לבדו?
תודה ושנה טובה.

ניר ל
23-09-06, 16:58
הבנת נכון.

-->