צפייה בגרסה מלאה : תוסף JB לתיבת העברה/ איתור תקלה בגיר- החלפת הילוכים בLO
שמעתי על התוסף הנ"ל לגיר ורציתי לברר :
1.מה המטרה ולאלו תוצאות השימוש יכול להביא
2. תכיפות ואופן השימוש (האם יש צורך לרוקן את שמן הגיר לאחר מכן או נותנים לגיר ולשמן לעבוד עם התוסף)
3.היכן ניתן לרכוש את התוסף הזה?
תודה
אורן.
באיזור ת"א הוא נמכר במוסך אפ"ק (אולי בעוד מקומות, אני מכיר רק אותם...)
מה הוא עושה בדיוק אני לא ממש יודע, אבל לדעתי, כדאי להחליף שמן לפני שמוסיפים אותו.
אני הוספתי אחרי החלפת שמן ופילטר שמן גיר בעקבות בעיה שהיתה לי (התבררה שלא קשורה לחלוטין לשמן ומן הסתם גם התוסף לא פתר אותה...)
סער.
תוסף JB הכתום מומלץ להוספה לאחר החלפת שמן גיר אם ישנה בעיה של החלפת הילוכים לא תקינה או לא בזמן.
התוסף מנקה את הטורק וממיס מישקעים שמצטברים על השסתומים בגיר, הסימפטום השכיח לאותם מישקעים בשסתומים הוא החלפה מאוחרת או רק לאחר עזיבה של דוושת הגז בין ההילוכים 1 ל2 או 2 ל3.
GodsFather
17-08-06, 22:20
הנה לך
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=14092&highlight=%FA%E5%F1%F3
תודה לעונים
בזמן האחרון התגלתה התופעה הבאה:
בנסיעה עירונית או בשטח כאשר הטרנספר במצב HIGH ההילוכים עוברים חלק ושקט כמו חמאה.
אילו כאשר אני משלב לLOW ההילוכים מושכים עד למעלה מ3500 סל"ד ועוברים להילוך הבא רק לאחר שיחרור הרגל מהגז.
לדעתכם האם השימוש בתוסף עשוי להועיל ? למה התופעה מתרחשת אך ורק בLOW?
אורן.
אחלה תקלה :lol:
לא קשור לתוסף גיר כלשהו.
נתקלתי בבעיה כמו שלך בעבר בגראנד של חבר מודל 98, ב LOW הגיר לא היה מחליף הילוך בכלל ונתקע בהילוך ראשון עד כ 5000 סל"ד.
ניחוש פרוע שלי שהבעיה קשורה לחיישן בגיר governor pressure sensor.
אחד הסימפטומים שקשורים לבעיה הזו - החיישן מזייף במיוחד כאשר יש עומס על מע' החשמל ברכב ( מזגן, אורות, סטראו חזק וכו').
גם אני נתקלתי בתופעה הזאת ברכב שבדקתי,
כיוון שמדובר בבעיה שמופיעה רק ב LO , ההגיון אומר שצריך לחפש את מה שונה בין HI לLO בכל מה שקשור לגיר. הגיר והטרנספר אלו שתי יחידות נפרדות לחלוטין, הטרנספר לא משפיע על עבודת הגיר.
גוברנור מורכב בקצה הגיר וחש את מהירות ציר היציאה של הגיר, ככה שלא הגיוני שמדובר בתקלה ברכיב הזה. מה שעולה כרגע על דעתי הוא השוני בקשר שבין סל"ד המנוע למצב המצערת בשני המצבים.
באופן עקרוני החלפות הילוכים מושפעות מעומס המנוע (לא רק) שנקבע לעיתים ע"י מצב המצערת ולעיתים ע"י וואקום מנוע. אם מדובר במקרה הראשון אז יכול להיות שמדובר בכיוון פשוט של כבל שסתום מצערת/ קיק דאון. ככה לפחות פתרתי בעיה בזמנו בדיסקברי בעצתו של איציק.
תן לי לבדוק את הנושא אצלי ברכב, יותר מאוחר אתן לך תשובה יותר מפורטת.
תודה GRAND וניר.
רציתי לידע שלאחר חיבור למחשב התברר שיש בעיה בחיישן מהירות אבל במוסך אמרו לי שקשה להם לראות קשר לעניין.
כמו כן באמת אם אני לא משחרר את הרגל מהמצערת הגיר ימשוך עד 5000 סל"ד אבל אם בסביבות 3000 סל"ד אני משחרר טיפה מהמצערת הגיר עולה עד הילוך שלישי (באותו האופן) אך להילוך רביעי לא ניתן להגיע!
בכל מיקרה קניתי את התוסף המומלץ ואני מתכוון להוסיף אותו מיד (כאמור להזיק זה לא יכול) אעדכן בהמשך.
חכה, על תעשה עדיין כלום,
לחיישן מהירות יש השפעה על תפקוד התיבה, הוא מספק נתונים למחשב הגיר, תן לי קצת זמן.
אני באופן אישי לא הייתי מוסיף תוספים בלי להתייעץ עם יצרן הרכב. אחרי הדיון הארוך בנושא סוגי שמנים ואחרי שראיתי השוואת נתונים בין שמני גיר מסוגים שונים, יחד עם העובדה שהיצרן מזהיר מפורשות לא להשתמש בשמן לא מתאים, הייתי נזהר.
או קיי,
תוריד את התקן פילטר האוויר מעל בית המצערת, ישנם שני כבלים מחוברים למנוף המצערת, נתק את זה שיורד לגיר. אתה צריך לוודא שכאשר המצערת סגורה לחלוטין, נמצא המנוף של שסתום המצערת בגיר במצב הכי קדמי שלו. המנוף הזה נמצא מעל מנוף מחליף ההילוכים בצד הגיר בחלק התחתון. במצב הזה צריך הלינק של הכבל בצד המצערת להיות בדיוק מול המחבר שלו. אסור שיהיה חופש בכבל. ניתן לכוון את הכבל בקלות אם המצב אצלך אינו כזה.
היי ניר
ראיתי עכשיו את הודעתך, אני יורד לרכב לבצע את מה שאמרת ואדווח בקרוב.
מתוך שירשור ב JEEPSUNLIMITED
ה"בעיה".
the wierd part is I am only having issues in low range, transmission works perfectly in high. I thought the electronic controlled trans had a different shift programming when shifted to low range. It worked fine for a couple years and just all of a sudden is giving me trouble.
הפיתרון.
I tested the transmission speed sensor and it was an open circuit, replaced it with a new one from napa for about $16. Works perfectly now. Thanks for any input.
חזרתי עכשיו מהרכב.
קודם כל יש חופש (שנראה לי תקין) בקבל המצערת שהולך לגיר. החופש הוא בן 5-10 מ"מ בקצה של סיום הקבל בצד המיצערת.
לאחר מכן ירדתי מתחת לרכב לכוון הגיר בצד הנהג הדבר היחיד שהצלחתי לזהות זה מין מנוף שמחובר לקפיץ (מתיחה) מחזיר שמושך את המנוף לכוון קדימה ובאמת המנוף במצב הכי קידמי שלו.
ניר: אני לא בטוח שזה המנוף המדובר, לתגובתך אודה.
GRAND: המון תודה על הקישור מהפורום בחו"ל ניראה לי שאם זאת התופעה שלי אז זה יכול להיות כיוון לפתרון, אבל הבחור בפורום לא מציין מה הבעיה אלא רק שיש לו בעיב בLOW ובHIGH הכל תקין.
כאמור גם אצלי המחשב הראה בעיה בחיישן המהירות.
היכן ממוקם חיישן זה והאם ניתן להחליפו בקלות?
יש לכם מושג אם ינוביץ' מחזיק זאת או רק אצל מכשירי תנועה/או בחו"ל?
ושוב המון תודה לכם!
כן , זה בדיוק המנוף.
אם יש לך חופש כלשהו אתה צריך למתוח את הכבל בצד המצערת, המצערת והמנוף בגיר חייבים לנוע ביחד ללא פער בינהם. המתיחה נעשית בצורה פשוטה ע"י שחרור מוביל הפלסטיק של הכבל. הבדיקה והכוון האלה הם בסיסיים בדיוק כמו בדיקת מפלס השמן. רק אח"כ ממשיכים הלאה.
ציינת שבדיקה ב DRB הראתה חיישן מהירות תקול, לא ברור לי אם מדובר בחיישן מהירות הגיר או בחיישן הספידומטר. מחשב הגיר מקבל נתונים משניהם ומצליב את המידע, תקלה בקריאת מהירות עלולה כמובן לפגוע בתפקוד הגיר. אם הייתה תקלה בספידומטר היית רואה את זה מן הסתם בלוח השעונים (לא היית מקבל קריאת מהירות), אז מדובר כנראה בחיישן מהירות הגיר (ממוקם ע"ג יחידת ה OD) וזה יהיה הדבר הבא שתחליף.
טוב לדעת,
בגירים האלה השליטה בלחץ הקו של הגוברנור היא אלקטרונית, ישנן 4 מפות העברת הילו' הצרובות במודול. אחת כאשר טמפ' הגיר היא בין 0 ל 10 מעלות בערך, השניה כאשר הטמפ' מגיעה ל 10 מעלות צלסיוס ומעלה, השלישית כאשר המצערת פתוחה לחלוטין, הרביעית כאשר הטרנספר ב LO.
לא הצלחתי למצוא בספר הייצרן קשר בין חיישן המצבים בטרנספר לבין מחשב הגיר, אז כנראה שהאנדיקציה מגיעה מהחיישנים האחרים . התקלה אצלך או שהיא קשורה לפער בין פתיחת המצערת לפתיחת שסתום המצערת בגיר, או שהמפה הרביעית לא נכנסת לפעולה עקב תקלת חיישן, יש לך קריאת DRB אזה אתה גם יודע איזה חיישן.
היי ניר
ע"מ להיות בטוח: בבית המיצערת יש 3 קבלים אחד הקבלים שהולך למנוע (דרך קופסה גלילית ליד מיכל העודפים) השני מגיע מאחור (קיר האש) והשלישי הולך לכוון הגיר.
החופש שאני גיליתי קיים במנוף האחרון, אבל אני לא מוצא שום דרך למתוח אותו :-( . בקצהו יש מין נעל קבל סופית ובצידו השני הוא עובר דרך בית מוליך שחור מפלסטיק בדרכו לכוון הגיר.
האם משיכה של הקבל עצמו בזמן שמצערת סגורה לכוון תא הנוסעים ואז לנעול על קצה הקבל מין אזיקון לצורך עצירה זו אופציה או שמה יש מנגנון תבריגי כמו באופנועים שלא הצלחתי למצוא?
האם מה שתיארתי לגבי המנוף (על הגיר עצמו) שנמשך ע"י הקפיץ מצבו תקין וככה זה אמור להיות?
לגבי חיישן המהירות אם הבנתי נכון ב 42RE (האם זה הגיר במודל 98?) הוא ממוקם ב OVER-DRIVE אבל אין לי מושג היכן נמצא מנגנון זה בגיר (או אולי בפנל השעונים היכן שיש את לחצן ה OD :???:
הראשון שייך לבקרת שיוט, השני (בצד קיר האש) יורד לגיר, השלישי מתעקל ונכנס לקיר האש בצד הנהג.
אתה צריך לבדוק שהכבל השני מכוון ע"י שחרור מהמצערת ובדיקה שהוא בדיוק מול התפס שלו, אם הוא מתוח מדי הוא יגרום להחלפה מאוחרת של הילוכים, אם הוא רפוי ההילוכים יוחלפו מוקדם מדי.
נסה לברר אצל יאנוביץ' אם יש אצלו חיישן מהירות גיר (תדגיש שזה לא ספידומטר), נסה גם בעזרכו-פריט.
הייתי מנסה גם אצל משפצי גירים. לפי הציטוט שהביא רמי, זה עולה גרושים בארה"ב. אין סיבה שתשלם על זה הרבה מעל 200 ש"ח.
טוב ששאלתי אני הייתי בטוח שהקבל שהולך לגיר זהו הקבל השלישי, אני אבדוק שוב את הקבל הנכון אם יש שם חופשים.
דרך אגב משהו יכול להסביר לי היכן ממוקם חיישן מהירות הגיר הבנתי שזה ב OD אבל היכן בדיוק?
ב"זנב" של הגיר- על היציאה שלו לכיוון הטרנספר.
אסף.
אצלי יש תופעה דומה ב HI ההילוך השלישי לא נכנס ללא הורדת רגל מהגז .
מדי פעם הOD נכנס לפעולה והנורית על הכפתור OD נדלקת .
בצעתי כוון כבל קיק דאון , אין תקלות במחשב , תוסף JB .
אין שיפור .
ממתין לתוצאות אצל אורן 71
היי יובל
גם אצלי יש בעיה עם ה OD: כאשר אני לוחץ אותו הוא לא מתבטל בלחיצה נוספת אלא רק לאחר שאני מכבה את הרכב ומדליק שוב הכל חוזר לקדמותו.
כמו כן קרה לי פעם אחת שתוך כדי נסיעה בין עירונית הופעל ה OD ולא השתחרר אלא לאחר כיבוי והפעלה.
לידיעתכם לאחר הסברו האחרון של "ניר ל" חזרתי לבדוק את הקבל הנכון שהולך לגיר ולא נמצאו חופשים בקבל זה כלל וכלל, נישאר עכשיו לעבור הלאה לכוון של החלפת חיישן מהירות בגיר.
מתכנן לבצע בקרוב, דווחים בהמשך!
לגבי הניתוק רק לאחר RESTART לרכב :wink:
הייתה לי בעיה דומה בצ'ירוקי (גיר שונה אבל אולי זה יעור לכם), אצלי ה OD לא היה משתלב אלא לאחר כיבוי והתנעה מחדש של הרכב כשהוא חם.
הבעיה אצלי היתה חיבור רופף של מחשב הגיר לקונקטור שלו.
ניתקתי את הקונקטור, נשפתי עליו קלות (לניקוי אבק ואמונות טפלות :roll: ) וחיברתי.
ה - CHECK ENGINE כבה, ה OD השתלב, טפו, טפו כמעט שנתיים...
סער.
היכן ממוקם הקונקטור הנ"ל?
אני מכבה את הOD תוך כדי נסעה ע"י שילוב ל4X4 קבוע (טרנספר 242 )לכן אין צורך לכבות את הרכב .
היכן ממוקם הקונקטור הנ"ל?
אני לא מכיר את הגראנד ברמה הזו.
אצלי (XJ) הוא ממוקם קצת מעל "דוושת הגז"
סער.
שלום לכולם
סוף סוף רכשתי את חיישן המהירות בגיר.
החלפתי אותו שילבתי לLOW וכלום נדה!! הכל אותו דבר הרכב נשאר בהילוך ראשון ולא מעלה הילוכים.
יכול להיות שיש נתק/קצר בכבל החשמל שיוצא מהחיישן? (וזאת הבעיה), איך מומלץ לבדוק שהכבל בסדר, האם בדיקת קצר בין שני המגעים של הקונקטור מספיקה או שיש בדיקה נוספת שניתן לבצע עם מכשיר מדידה (אום-מטר)?
בברכה
אורן.
אתה מוזמן לקפוץ אלי איזה ערב לת"א ולהתחבר לסקאנר.
אתה מוזמן לקפוץ אלי איזה ערב לת"א ולהתחבר לסקאנר.
אהלן ניר בכייף,
לא מצאתי את פרטי ההתקשרות שלך אשמח אם תשלח לי בפרטי.
אורן.
אורן, יש לי עוד רעיון - נתק את הקונקטור של מפסק המצבים בטרנספר, המחשב לא ידע שאתה ב LO והגיר יתנהג כרגיל (או לפחות אמור).
כמובן שזה לא פתרון אופטימלי, אבל אם אתה לא מוצא את הקצר, זה עדיף על המצב הקיים.
אורן, יש לי עוד רעיון - נתק את הקונקטור של מפסק המצבים בטרנספר, המחשב לא ידע שאתה ב LO והגיר יתנהג כרגיל (או לפחות אמור).
כמובן שזה לא פתרון אופטימלי, אבל אם אתה לא מוצא את הקצר, זה עדיף על המצב הקיים.
אהלן ניר קודם כל רציתי להודות לך שוב על הבדיקה והזמן.
לגבי תשובתך, נשמע מעניין מאוד.
תוכל להסביר לי בגדול היכן ממוקם קונקטור זה (על הטרנספר או באיזור הידית?).
כמוכן האם לדעתך המחשב לא מתערב בהעברת ההילוכים וללא החיבור הנ"ל לא יעברו הילוכים בכלל או שמה תיזמון ההילוכים יהיה כמו ב HIGH???
בכל מיקרה אני מתכוון לנסות ולדווח.
נ.ב: למי שמתעניין לאחר החלפת החיישן לא נפתרה הבעיה (כאמור) ניגשתי לניר ולאחר חיבור הסקאנר התברר שעדיין יש תקלת חיישן מהירות מה שהוליך למסקנה שיכול להיות שהבעיה היא בחיווט בין החיישן למחשב.
ברכה
אורן.
http://www.jeepolog.com/with.php?pic=249_to_242_swap/249-5.JPG
לא יודע, צריך לנסות,
הלוגיקה היא שאם הגיר מתנהג נורמאלי ב HI והעברה ל LO גורמת לו להשתגע, אז אם הוא לא ידע שהעברת ל LO הוא ימשיך להתנהג כרגיל. תוסיף לזה את העובדה שהעברה ל LO גורמת לשינוי מוד הפעולה של הגיר ובמוד הרגיל הוא עובד הייטב.
http://www.jeepolog.com/with.php?pic=249_to_242_swap/249-5.JPG
לא יודע, צריך לנסות,
הלוגיקה היא שאם הגיר מתנהג נורמאלי ב HI והעברה ל LO גורמת לו להשתגע, אז אם הוא לא ידע שהעברת ל LO הוא ימשיך להתנהג כרגיל. תוסיף לזה את העובדה שהעברה ל LO גורמת לשינוי מוד הפעולה של הגיר ובמוד הרגיל הוא עובד הייטב.
תודה רבה
אעדכן ברגע שיהיו תוצאות.
http://www.jeepolog.com/with.php?pic=249_to_242_swap/249-5.JPG
לא יודע, צריך לנסות,
הלוגיקה היא שאם הגיר מתנהג נורמאלי ב HI והעברה ל LO גורמת לו להשתגע, אז אם הוא לא ידע שהעברת ל LO הוא ימשיך להתנהג כרגיל. תוסיף לזה את העובדה שהעברה ל LO גורמת לשינוי מוד הפעולה של הגיר ובמוד הרגיל הוא עובד הייטב.
היי ניר
ניתקתי את הקונקטור האמור, שילבתי לLOW המנורה של הLOW לא נידלקה בפנל אבל עדיין הגיר התנהג אותו דבר ונשאר בהילוך ראשון.
יכול להיות שמפסק המצבים אחראי רק על החיווי בפנל והוא לא משנה את המוד במחשב הרכב??
כמו כן בדקתי קצר בקונקטור של הכבל שמגיע לחיישן המהירות ואין קצר, נישאר לבדוק את הרציפות של שני החוטים שמגיעים לקונקטור.
או שאולי בכל זאת התקלה היא בחיישן מהירות כללי (שנמצא על הטרנספר) למרות שהספידומר עובד טוב??
אם החיישן בטרנספר היה תקול, לא היית מקבל קריאה בלוח שעונים, גם העובדה שהגיר לא מחליף הילוכים למרות הכל בלי שום קשר למפה מראה כי הוא לא מזהה את מהירות ציר היציאה מהגיר אלא מסתמך על קריאת הספידומטר. הלוגיקה שלי הייתה שגוייה כי אם הגיר חושב שאתה בHI הוא יחליף הילוכים במהירות יותר גבוהה מאשר ב LOוזה ההיפך ממה שאנחנו רוצים..., אני מקווה שברגע שהוא יקבל קריאת חיישן העניין יסתדר אחרת זה נראה שהוא פשוט לא עובר למוד LO .
אורן.
נתקלתי בבעיה כמו שלך בעבר בגראנד של חבר מודל 98, ב LOW הגיר לא היה מחליף הילוך בכלל ונתקע בהילוך ראשון עד כ 5000 סל"ד.
ניחוש פרוע שלי שהבעיה קשורה לחיישן בגיר governor pressure sensor.
ממשיך בניחוש הפרוע שלי...
governor pressure sensor
נסה גם לכוון את כבל הקיקדאון שלך.
רמי.
רמי, פרה פרה,
בינתיים יש חיווי על תקלה במעגל חיישן מהירות שלא נפתרה למרות החלפת החיישן, זה יכול להיות נתק בחוט, בעיה פנימית בגיר או תקלת מחשב. במקרה הזה המטבע נמצא בדיוק מתחת לפנס...
ממשיך בניחוש הפרוע שלי...
governor pressure sensor
נסה גם לכוון את כבל הקיקדאון שלך.
רמי.
היי רמי
כמו שניר אמר: כרגע הכל מוליך לכוון החיישן או החווט שלו, בהזדמנות הראשונה אני מתכוון לבדוק אם יש נתק בחוטים ולדווח.
אבל רציתי לברר האם יכול להיות שה governor pressure sensor יהיה תקול והכל במוד HI יהיה תקין?
מה שקורה זה שבמודלים 1996-98 יתכן מצב שבטורים גבוהים ( מה שקורה ב LOW) האלטרנטור "זורק רעשים" שיכולים להשפיע על תפקוד ה governor pressure sensor המקורי ואז הגיר מסרב להוריד הילוך.
הבדיקה היא פשוטה.
להעמיס את האלטרנטור בצרכני חשמל. - אורות, מזגן, מצית, כל דבר שאפשר... וללחוץ ממצב עמידה לחיצה בריאה עד סוף הדוושה בנסיעה ב HIGH כמובן..
אם הרכב מגיע ל 5300 סל"ד (עד לניתוק אוטומטי של הדלק) והרכב אינו מעביר הילוך אז צריך להחליף את הסלונואיד הזה וגם הבעיה ב LOW תיפתר.
שלום חברים
בשעה טובה לאחר מס חודשים לבסוף תוקנה הבעיה.
ברצוני לציין ולהמליץ בכל פה על יניב (ופז) ממוסך הייטק ברעננה אשר עבד בצורה מסודרת ותוך שעה של עבודה סידר את הבעיה.
יניב מתמחה בדיאגנוסטיקה של בעיות כאלו ואכן הוא לא איכזב.
למי שיש בעיה כלשהיא ויהיה מעוניין בפרטים על המוסך מוזמן לצור קשר בפרטי.
למען הסר ספק אין לי שום קשר מסחרי או אחר עם יניב, פשוט רציתי להמליץ לטובת מי שזקוק על מוסך מקצועי ואדיב.
בברכה
אורן.
תיקון שם המוסך "הייטק מוטורס".
GodsFather
15-12-06, 19:49
אחלה שנפתרה הבעיה וסחטיין על המומחיות אבל מה היה הפתרון ומה הדיאגנוזה המדוייקת שנמצאה?
אחלה שנפתרה הבעיה וסחטיין על המומחיות אבל מה היה הפתרון ומה הדיאגנוזה המדוייקת שנמצאה?
היי
למען האמת אין לי מושג מה הפתרון, יניב ביקש לשמור זאת לעצמו מהסיבות הברורות וכיבדתי את רצונו.
בברכה.
היי
למען האמת אין לי מושג מה הפתרון, יניב ביקש לשמור זאת לעצמו מהסיבות הברורות וכיבדתי את רצונו.
בברכה.
אני מוכרח לציין שהסיבות אינן כה ברורות.
כל הכבוד על האבחנה והתיקון. אתה יודע מה הייתה הבעיה וכיצד נפתרה?
אם שאלת וקיבלת תשובה ואינך מעוניין לפרסם זאת בפורום זו זכותך (ולא חשובה כרגע הסיבה לרצון זה),
אבל אם שאלת את יניב מה הייתה הבעיה וקיבלת תשובה כמו שענית לנו,
לדעתי יש בתשובה כזו טעם לפגם.
סער.
היי
למען האמת אין לי מושג מה הפתרון, יניב ביקש לשמור זאת לעצמו מהסיבות הברורות וכיבדתי את רצונו.
בברכה.
סליחה?????!!!!!
למה דא????
לא ברור כלל ולא מקובל.
היי
אני מבין מה שאתם אומרים.
מה הייתה הבעיה אתם יודעים כי כולכם עזרתם לי מאוד, יניב לקח את הרכב נסע איתו כאשר הסקנר מחובר למשך שעה וחזר עם הרכב.
ביקש ממני לעלות איתו לרכב והראה לי שהבעיה נפתרה.
כמובן שאלתי אותו איך הוא פתר את הבעיה ויניב ענה בנימוס כמו שאמרתי.
אני יודע שפורום זה נועד ע"מ שנפרה האחד את השני ונלמד מנסיונם של אחרים וגם אני נעזרתי בפורום לא פעם ומקווה שגם עזרתי מניסיוני לאחרים.
אבל חברים, מצד שני במיקרה הנ"ל מעורב בעל מקצוע שאומנותו פרנסתו ולכן אני כן מבין את תשובתו שכן לא כמונו הוא מתפרנס מפתרון הבעיות הללו.
הרגשתי חובה לפרסם כאן בפורום ע"מ שמי שניתקל בבעיה ללא פתרון יוכל להתיעץ עם יניב.
בברכה
אורן.
GodsFather
17-12-06, 23:17
תשמע, עם כל הכבוד לאומנות ופרנסה , "נסע וחזר כשהסקנר מחובר" נשמע מאד חשוד ואני לא מכיר את אותו אומן מומחה.
אני שמח שנפתרה לך הבעיה , אני מקווה שלא תצוץ אחרת כפיצוי על כך...
דרך אגב ומבלי לציין סכום - האם גבה ממך כסף?
ושאלה לבעלי הנסיון החוקתי מבינינו - אין חוק שמחייב את ה"מוסכניק" לפרט מה בדיוק נעשה ? כשם שיש הנחיה שכל חלק שהוחלף במוסך,חייב בעל המוסך למסור את החלק הפגום ללקוח...
אורן,
אני מכיר עוד כמה "מוסכניקים" שאומנותם פרנסתם,
תמיד הם הסבירו מה הייתה הבעיה ומה היה הפיתרון.
בעל מוסך שהיה עונה לי תשובה כמו שאתה קיבלת, לא היה רואה אותי בפעם השניה.
האמת, חבל לי,
עד עכשיו שמעתי על יניב רק דברים טובים (יש לי חבר שטיפל שם). :roll:
סער.
איציק - 4X6ZH
18-12-06, 09:25
זה בסדר אתם בדרך הנכונה .....:twisted:
מי שהוא שמע את תשובתו של המכונאי במוסך ? ( אני בספק וגם ששמע לא ברור עד כמה הוא מבין טכנית )
מי שהוא יודע בדיוק מה נעשה ברכב לאורך כל נסיונות התיקון ? ( לדעתי לא )
נשאלה שאלה טכנית מורכבת .
מתפתח שרשור של כמה דפים הצעות רעיונות פתרונות כל אחד מנסיונו האישי . ( באמת הפורום עובד )
ואז פתאום הכל בסדר
והמכונאי הוא זה שלא בסדר ?
והכל על גבי הפורום .... אתם ממש בסדר .
*****
הפורום גדל יש יותר ויותר כותבים הרבה מאד קוראים
ואני שואל את עצמי איזה כותבים רצוי שיהיה בפורום טכני ?
בדרך הזאת יהיו כאן תגובות של חובבים ולפעמים חובבים בעלי נסיון ( איזה נסיון יהיה לאותם כותבים :roll: )
****
איציק
איציק,
אורן ציין שיניב תיקן את הרכב.
הוא ציין במפורש מה הייתה תשובתו של יניב.
לא העלתי ספק לגבי מקצועיותו של יניב ולא לגבי יושרו.
הבעיה שלי היא עם התשובה אותה הוא סיפק ללקוח, אני נוטה להאמין לאורן לגבי התשובה כיוון שכפי שבודאי שמת לב, אורן לא ניסה להכפיש את יניב - להיפך.
אם יניב היה מספק תשובה, ולו הכללית ביותר, לגבי מוקד הבעיה ודרך הפתרון הביקורת הייתה נחסכת.
אני לא חושב שהוא היה מפסיד לקוחות אם היה מתאר באופן כללי את הבעיה והפיתרון.
יתרה מכך,
רוב הלקוחות (לפחות מאתר זה :wink: ) היו מבקשים לדעת מה בדיוק הייתה הבעיה.
סער.
איציק - 4X6ZH
18-12-06, 10:35
גם אני רוצה לדעת מה היתה הבעיה :wink:
אז לא אמר .
הבחור לא הבין .
הוא לא רוצה לתת הסבר מדויק כדי לא לבייש את בעל הרכב \ המכונאי הקודם שעבד על הרכב \ תאמין לי יש עוד אלף סיבות למה לא .
למה לצאת מדיון טכני רציני לכיוון השמצות ( וגם ברמזים )
במיוחד במקום שכולם מכירים את כולם
אני חושב שכדאי לשקול מילים !
יש לי הרבה. הרבה מאד תגובות שכתבתי ומחקתי והחלטתי לא לפרסם
לא כל מה שאתה חושב ולא כל מה שאתה יודעה צריך להיות מפורסם
אני אומר לך אישית תגובתי לא פעם נמחקות על ידי רק מהחשש שהולך להתפתח דיון .... ( בשלל צבעים ) במקום דיון טכני .
או שזה פורום טכני !
או שזה פורום ....
אתם מפסידים הרבה ידע ואני אומר לכם את זה ממקור ראשון אתם מפסידים הרבה אינפורמציה שאינה מתפרסמת בגלל שתמיד יש איזה " חכם " שנותן הצעות מגונות .
*****
אני לא חושב שיש מי שהוא שאוהב להיות כל הזמן במבחן ולקבל ביקורת ( ואני בכלל אין לי אחות )
*****
איציק
OK,
אני מקבל את דבריך לגבי יציאה לכיוון של דיון השמצות, לא הייתה כוונה כזו.
חבל שנשאר דיון טכני ללא תשובה, אך זה טבע הדברים,
מן הסתם עוד יהיו רבים כאלו :D (ולו מהסיבה שלא תמיד נמצא את הסיבה :lol: )
סער.
חברה לא צריך לתרגש, לא הייתה לי כל כוונה להסתיר מידע כזה או אחר וכמו שאמר מישהו בשירשור אני גם תמיד נוהג לתת את החלקים הישנים ללקוח אלא אם זה חלק שצריך לבוא תמורת חלק משופץ, כמו סטרטר או מסרק הגה ועוד...
כמו שאמר איציק יש הרבה סיבות לשמור את המידע פנימי על מנת בין היתר לשמור ולא לפגוע באנשים אחרים שטיפלו לפניי או שבדקו ולא מצאו פתרון.
בשורה התחתונה אתם יכולים להבין אותי, אני מחזיק בציוד יקר (סקנרים כל סקנר עולה בסביבות 20,000 ש"ח), בשביל זה למדתי הנדסאי רכב שעלה לי הרבה כסף, עשיתי קורסים נוספים והיגעתי למה שהגעתי, אם אני אגלה את כל הסודות המיקצועיים, לא תישאר לי פרנסה.
למה אתם לא מבקשים לדוגמא מבעלי קוקקולה לגלות מה הסוד שמאחורי ההרכב ?
למרות שזה רשום כפטנט ?
אז אומנם לא הגעתי לקוקקולה וגם לא ל עשירית מהם, אבל שוב יש הרבה סיבות לכך.
אני רק יכול להגיד שחיברתי סקנר, ועשיתי סיבוב סביב אותו אזור, במשך שעה כאשר הסקנר מחובר, היתה תחושה מוזרה בגלל זה זה לקח לי זמן, ובסוף סידרתי את זה, בגדול זה כיוונים עדינים וכיול של המחשב מול בית המצערת.
אם הייתי נותן את התשובה הזאת מלחתחילה זה היה מספק אתכם ?
בלי לפגוע באף אחד, באמת בידידות.
יניב.
איציק.
כל היופי בפורום הזה, ופורומים אמריקאים אחרים במיקרה שלי, הוא בריכוז של אנשים בעלי אותו רכב - או עניין משותף, שכל אחד מהם למד על בשרו ו..כיסו, או ישב שעות וקרא חומר והתאסף אצלו איזה ידע מסוים.
בפורום גולשים גם בעלי מיקצוע בתחום וגם סתם חובבים.
הידע הזה יכול להוביל אותו לפיתרון תקלות כאלו ואחרות ולא תמיד בצורה עצמאית ותכף אגיע לזה..
ברגע שאחד ממשתתפי הפורום ניתקל בבעיה ושואל שאלה את הניכבדים שמשתתפים באותו פורום הוא מקבל תשובות שונות, חלקן טובות וחלקן לא.. ואם במידה ורוב החברים כיוונו אותו לכיוון מסוים, הרי טיבעי שעם זה הוא ילך למוסך או ינסה לטפל בבעיה בכוחות עצמו.
מן הראוי בכל שירשור כזה שאותו שואל יסגור את השירשור בפיתרון התקלה, מה היה ואיך ניפתר, אחרת איך נדע לכל הרוחות בעתיד איך להתמודד עם תקלה דומה.
ברגע שאותו חבר מעדיף לא לגלות איך התקלה תוקנה יש כאן טעם לפגם.
אני חושב שיניב היה יוצא גדול אם לא היה שומר את "הסוד" לעצמו.
כך זה נראה בהתחלה, לאחר התגובה של יניב העסק טיפה יותר ברור.
לדעתי, אין מה לבעל מיקצוע להסתיר את דרך התיקון, הרי הסיכוי שלמישהו תהיה תקלה דומה הוא קטן ביותר. אבל עצם העובדה שאותו בעל מיקצוע פתר אותה, ואחרים לא.. יעניק לו מוניטין ועבודה, ובצורה יותר מכובדת מאשר אותה "עמימות".
אני מכיר מספר בעלי מיקצוע מכובדים שניזקקים לשירותי הפורומים באינטרנט לצורך איתור תקלות, אז מה.. תארו לכם שהם היו מקבלים תשובות כמו " זה הסוד שלי..".
סוזי המשתוללת
18-12-06, 15:40
יניב שלום
עם כל הכבוד להשכלה ולכלים שרכשת אל תשכח שלפני שרכשת את הידע שלך /כלים שלך השתמשת בידע / כלים של אחרים שגם הם רכשו אותו/אותם בעמל יזע דמעות כסף וכו'-אבל הם לא טרחו להסתיר ממך את המידע
הרי ל99% מאיתנו אין סקנרים או גישה אליהם בחינם ולכן אם היית משתף אותנו בצורה מלאה היינו מאאאד מעריכים את מקצועיותך ואת העובדה שאתה בטוח בעצמך ואינך חושש לפרנסתך ובהתאם לכך היית משדר לנו את הבטחון לבוא אליך לפתור לנו תקלות במחיר הוגן ובשירות אדיב ולא היינו צריכים "להתנסות " כלל אצל אחרים וכך רק היית מרויח
בצעירותי רכשתי המון ידע במקצוע שלי אבל דאגתי לשמור אותו לעצמי - על מנת שיהיה לי כח כנגד המעביד והוא לא יוכל/ירצה לפטר אותי
היום אני מלמד את כל מי ששואל ומעוניין ללמוד ואתה יודע מה ?
זה רק חיזק את מעמדי בחברה שבה אני עובד
בסה"כ יש כאן לא יותר מ50 חברים שבאמת מסוגלים לרדת לרמת הבורג של מערכת ההזרקה וזה אם היו להם הכלים
מהחמישים האלה אתה פוחד?
כי לחמישים הללו יש 250 חברים שיכלו להיות לקוחות פוטנציאלים
כל הנ"ל הוא רק בגדר עיצה חברית
סוזי,
הוצאת לי את המילים מהפה.
סער.
די..... הרגתם את הבחור, את הלקח הוא למד ,אבל אתם צריכים להבין שבעל עסק במדינה הקטנה ואוכלת יושביה שלנו חי בפרנויה תמידית 24 שעות ביממה, ובמיקרה הזה הוא נפל למלכודת טיפשית .לפחות הוא לא מכר לאורן סיפורים שהוא עשה "שלייף סופפים" והבעיה היסתדרה כמו הרבה בעלי מוסכים.
תנו לו קצת קרדית, אחרי הכל הוא פתר את הבעיה ואני בטוח שבקרוב כולם יידעו איך!!!
אני חוזר על עצמי, אבל זה מה יש, אם תעמדו במקומי תבינו שיש דברים שהשתיקה יפה להם.
בשורה התחתונה כבר אמרתי לכם מה עשיתי, כיוונים עדינים בבית המצערת וכיול מול המחשב כולל כבלים למיניהם. איך בדיוק עשיתי ? תשאירו לי גם משהו להתפרנס ממנו.
אתם יכולים להסתכל על ההיסטוריה של ההודעות שלי ולראות שתמיד כאשר היה לי מה לתרום לשאלות של חברים בפורום או איך לעשות משהו לא חסכתי אפילו מילה אחת.
גם אני כמו איציק בדיוק, רואה לפעמים איך שירשורים נופלים לכיוון של השמצות או חוסר פירגון ומעדיף באמת לא לענות ולא להכנס, יש כאן הרבה ידע בפורומים אבל רובו נובע מכך שמישהו ניתקל בתקלה מסויימת ופתר אותה בדרך כל שהיא. זה לא אומר שאם מישהו אחר יתקל באותה תופעה שניראת בדיוק אותו דבר, אז הפיתרון יהיה אותו דבר, ממש לא, אני כבר ניתקלתי בעשרות מיקרים, של תקלות שניראו בדיוק אותו דבר אבל בסוף הסתבר שהבעיה היא מקור אחר, אומנם שייך לאותה מערכת אבל הפתרון היה שונה.
אני מצטער שזה כך אבל אני מרגיש כאילו אנחנו לא מבינים אחד את השני, אני לא מפחד מ50 איש בעל ידע כזה או אחר, ואני לא מסתיר מידע על מנת שיהיה לי כוח.
אני פשוט נזהר. תאמין לי שבמקומות אחרים זה הרבה יותר גרוע, למשל בהייטק, אם חברה אחת ניתקלה בבעיה של שרת דואר וחשוב לה להציל את המידע שיש בשרת, חברה אחרת לא רק שלא תיתן לה עזרה בחינם או תענה לה על השאלות, אלא גם תיקרע לה את הת... במחיר.
ואתה חושב שהיא תגלה לה מה היה הפיתרון ? או איך בדיוק היא עשתה זאת ?
בחיים לא.
אז תנו קרדיט על זה שפתרתי את הבעיה ותפרגנו קצת.
יניב
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.