צפייה בגרסה מלאה : מימסרים של סימנס. היכן קונים ומה משמעות הסימון
אתמול הלך אחד המימסרים של משאבת הדלק.
במיידי אחרי שאותרה התקלה נלקח ממסר ממערכת אחרת.
עכשיו היקה פוץ רוצה ממסר כמו שהיה לו יפה וציבעוני במקום לדחוף שחור מכוער ואוניברסלי.
על הדרך מה אומרים הסימונים שהו רשומים על הממסר?
הצהוב R6K7
הירוק R6K4 (מתקלה קודמת)
מישהו יודע מי היבואן של סימנס?
תודה
איציק - 4X6ZH
22-08-06, 10:18
יצרני הרכב \ יצרני החלקים נוהגים להבדיל בין חלקי מערכות החשמל על ידי סימון בצבע או באותיות המוטבעות על גבי " הממסרים " .
אותם קופסאות קטנות בשלל הצבעים שלהם לא תמיד הם ממסרים רגילים כפי שאתה חושב .
בטוח שלממסר הזה יש לפחות דיודה אחת הנמצאת כחלק מהממסר .
הבדל נוסף הוא בזרם ( A ) שהממסר יכול להעביר .
הבדל נוסף הוא בזרם ( A ) שהממסר עצמו צורך לסליל ההפעלה שלו . מה שמאפשר למחשב הרכב
לעקוב אחרי רכיבי המערכת . ( זה מקובל רק בכלי הרכב החדישים ביותר ) .
לדעתי אתה תמצא את התשובות בסרטוט חשמל של המערכת
או על ידי חישוב מה גודל הפיוז שיושב על מעגל המשאבה . ( הממסר צריך להיות מסוגל לעמוד בזרם עבודה של המשאבה )
****
בהחלט יכול להיות מצב שאתה תמצא בדיוק את אותו ממסר בצבע אחר :lol:
על ממסר טיפש יש סרטוט ומיקום הרגליים ( יצוק על הדופן )
על ממסר חכם ( הכולל מעגל חשמלי כל שהוא ) בדרך כלל לא מסומן כלום או שיש סימון של רכיב אלקטורני :!: . כאן צריך מאד להזהר מהתקנה של רכיב לא מתאים רק בגלל שרגלי הקונקטור מתאימים .
*****
ממסר של משאבת דלק שנשרף כמה פעמים הוא סימן לתקלה פנימית במשאבת הדלק עצמה
תקלה הגורמת לצריכת זרם גבוה ( ואז נשרף הממסר ) לפעמים הפיוז לפעמים הממסר .....
*****
כללית רצוי לא לנסוע לאורך זמן עם כמות דלק קטנה במיכל ( פחות מ 4\1 ) הדלק משמש כנוזל קרור למשאבה וכאשר כמות הדלק קטנה המשאבה מתחממת יותר .....
*****
איציק
א. תודה
ב. אני אלך לשרטוט ואנסה לשלוף פרמטרים. אני מניח שתמיד אוכל להתקין ממסר לזרם גבוה יותר?
ג. התקלה הקודמת היתה לפני קצת יותר משנה......
ד. ועדיין מי מפיץ סוחר ברכיבים של סימנס אפילו בשביל הסיכוי למצוא בצבע הנכון (עוזר בזיהוי מהיר)
טוב אני עונה לעצמי (חצי תשובה בינתיים)
היבואן זה כנראה ניסקו (עוסקים בחשמל ביתי/תעשיתי) אני אנסה לדבר איתם מחר.
החבר שהפנה אותי המליץ לזהות מה המספר הסידורי לפני שמנפנפים אותי.
על הדרך הרצתי את המספרים באינטרנט וגיליתי שממסרים זה עולם ומלואו. כמו הרבה דברים שלא דענו שאנחנו לא יודעים.
באחד הפורומים האמריקאים הזהירו מחיבור של ממסר לא נכון כמו שאיציק הזהיר.
ממסר של משאבות דלק בד"כ מכיל דיודה שתפקידה למנוע זליגה כאשר הממסר "מנותק" ומסוכן להחליף בממסר רגיל (זה לא המקרה אצלי).
אגב באתר/אתרים של סימנס נחלתי כישלון אבל הגעתי לאתר של בוש BOSCH ואני שוב מסיר את הכובע בפניהם.
בקישור המצורך יש דפי נתונים של מימסרים עם טבלאות המרה בין החברות.
www.bosch.se/content/language1/downloads/Relays_Catalog_2005_2006_eng.pdf
לטובת הדורות הבאים.... :-)
שחר
ממסר של משאבות דלק בד"כ מכיל דיודה שתפקידה למנוע זליגה כאשר הממסר "מנותק" ומסוכן להחליף בממסר רגיל
תפקיד הדיודה למנוע ספיק - "קפיצת מתח" בזמן הפעלת או הפסקת פעולת הממסר - קפיצת מתח כזאת יכולה להרוס את הרכיב האלקטרוני (מחשב?) שמפעיל את הממסר.
לטובת הדורות הבאים.... :-)
שחר
כנראה שאני הדור הבא... חבר ביקש ממני עזרה באיתור
לא פשוט למצוא טבלאות המרה של ממסרים של חברות שונות
מצאתי משהו בסיסי שך TYCO
ובסוף נזכרתי שהעלתי גם משהו לגיפולוג
כמה טוב שיש אינטרנט
AvigdorAharon
17-02-09, 20:46
אם תצטרך עזרה עם ניסקו, דבר איתי.
אביגדור
הכי טוב אם היה אפשרות להשיג טבלאות המרה "ממקוריים" לאחרים ובין היצרנים השונים
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.