צפייה בגרסה מלאה : נפילת טורים
הסיפור מתחיל כאשר מאוורר המזגן החליט לשבות דווקא בשבוע היותר חם של השנה. כיוון שמיזוג הוא עם בקרת אקלים הכיוון היה ריליי הblower או הרסיסטור שאחראי לויסות עוצמת הblower.
לאחר חיפושים רבים שכללו ניתוק המצבר, פירוק וחיטוט באיזור היחידה הפנימית של המזגן נמצא הריליי, הוחלף ולא פתר את התקלה, רסיסטור יותר בעייתי לתיקון, גם הוא אותר לאחר מאמצים מרובים, אך בשלב זה נותר במקום, והמזגן עובד כרגע רק במצב מאוורר HI בלבד, רועש ומקפיא אך לבינתיים מספיק.
ההקדמה הארוכה מובילה לבעיה הקשה יותר שנוצרה.
לאחר החזרת הכל למקום וחיבור המצבר, המנוע כבה או מוריד טורים כמעט לאפס בכל לחיצת דוושה קלה ועזיבה, במיוחד עם מזגן עובד, הטורים נופלים עד כיבוי.
נראה על פניו כמו דליפת וואקום מהיכן שהוא. חיפוש בדיסק המידע של הרכב הראה שמחוברים צינורות וואקום גם ליחידת החימום \ מזגן. חשדתי שאולי בחיטוט של אתמול בטעות ניתקתי את צינורית הוואקום.
קשה מאוד עד בלתי אפשרי להגיע אליה, פירקתי השבת את כל הדש בורד, נתקלתי בעוד מחסום פלסטיק אפור שמסתיר את היחידה הזו, אך חיפשתי צינורית וואקום כל שהיא באיזור שטיפלתי בו אתמול ולא ראיתי מאומה. למעשה מאוד לא הגיוני שהיד שלי הגיעה עד לאותה צינורית שמחוברת ליחידה המדוברת.
בקיצור, לא יודע לאן לגשת.
איך אפשר לבדוק אם יש דליפת וואקום?
יתכן שניתוק המצבר (הקוטב נתקע והופעל קצת כח) גרם לנזק כלשהו במצבר, ועלול לגרום לתופעה כזו?
יתכן שהארקה כלשהיא התנתקה ומשגעת את המחשב או את החיישנים?
סתם יד המקרה?
רעיונות, או סתם השתתפות בצער :-? יתקבלו בשמחה.
רמי.
איציק - 4X6ZH
27-08-06, 09:40
כנראה שפקודת הפעלת המזגן אינה מגיעה לווסת סיבובי הסרק של המנוע .
כאשר אתה מפעיל מזגן ( מדחס נכנס לפעולה ורק המדחס ) יש עומס על המנוע
כדי לשמור על סיבובי סרק יציבים נשלחת פקודה לווסת הסרק להרים טורים .
כאן זה כבר משתנה מדגם לדגם איך מנגנון הסל"ד עובד .
אני לא הייתי מחטט ולא דוחף גמפרים במקומות לא ידועים
אתה בקלות יכול לשלוח פקודת (+) בחוט לא נכון מה שיגרום לתקלות מחשב .
****
באותם כלי רכב שיש ווסת הפועל על ואקום רואים אותו מורכב על מנופי המצערת בתא המנוע .
בכלי רכב שיש מנוע צעדים מחשב ההפעלה של מנוע הצעדים מקבל קישור להפעלת המזגן
****
איציק
כמו שאיציק אמר- חפש בסכימה החשמלית את החיבור בין המזגן למחשב- כיוון שמדובר בבקרת אקלים, אני מנחש שכשהמזגן סוגר מעגל הוא נותן סיגנל למחשב שמרים טורים בהתאם. יכול להיות שכששיחקת עם המזגן, ניתקת את החוט שנותן למחשב חיווי על הפעלת המזגן- שוב, כיוון שמדובר בבקרת אקלים ולא במזגן טיפש- תבדוק טוב איך המעגל נראה בשביל לא לגרום נזקים. מרים טורים מופעל ואקום במנוע ממוחשב עם בקרת אקלים ממוחשבת? לא נראה לי, למרות שאי אפשר לדעת אף פעם עם יצרנים אמריקאים.
אם אתה יודע איזה צינורית וואקום הולכת למזגן- תחסום אותה מצד המנוע וככה תדע אם יש ממנה דליפת ואקום.
יש עוד אפשרות- שהמזגן צורך המון זרם- בעיה חשמלית במעגל המזגן, או מדחס תפוס, או משהו כזה- ולכן חונק את המנוע.
לפי דעתי אין לך נגד מהירויות פשוט, אלא מדובר בבקרה אלקטרונית, ממחשב בקרת האקלים- (אלא אם כן האמריקאים מפגרים שנות דור מהאירופאים- כי במכוניות אירופאיות כבר מתחילת שנות ה90, מדובר בבקר כזה, ולא בנגד מהירויות שהכפתור מסובב).
אסף.
איציק ואסף תודה.
הוואקום שיש במערכת המיזוג הוא למעבר בין חום לקור במזגן.
שאר האלמנטים אלקטרונים מבוקרי מחשב.
הכיוון שהצעתם הוא נכון למעט עובדה אחת קיימת. התופעה קיימת גם ללא עבודת מזגן אך בתדירות נמוכה יותר.
אותם סל"דים בודדים שהמזגן גונב הם משמעותיים במקרה שלי בין כיבוי ( עם מזגן) לירידה חדה בטורים אך ללא כיבוי ומיד עליה חזרה (ללא עבודה עם מזגן).
כמו כן כאשר הרכב חם הסל"ד בסרק נמוך יותר, ומכאן לכיבוי הדרך קצרה יותר ממצב שהרכב קר והסל"ד גבוה יותר.
עוד נקודה מעניינת שהמחשב אינו זורק קוד תקלה, כך שעל פניו אין תקלה באחד החישנים.
איציק - 4X6ZH
27-08-06, 13:17
עוד נקודה לידע כללי ולמחשבה .
במערכות מיזוג אויר חשוב מאד על מלוי גז לפי משקל בהתאם להוראות היצרן .
לצערי בארץ לא כולם מקפידים על מלוי גז נכון
התוצאה היא שיש במערכת עודף גז ( והרבה !!)
הכל " טוב ויפה " כל עוד הטמפרטורה החיצוניית סבירה
ואז מגיע חודש אוגוסט החם לחץ העבודה של המערכת רחוק מתחום העבודה הנכון
כמובן שהמנוע לא עובד יציב בסרק
כמובן שצריכת הזרם של כל המערכת לא נכונה
כמובן שמאורר החיצוני לא מצליח להביא את המערכת לטמפרטורת החלפת חום טובה .
אפשר הוסיף לפזל גם מנוע צעדים שעובד חלקי
אולי איזה " חכם" שהוסיף עוד קצת גז שיהיה :twisted:
ואז נשרף פיוז ..... מכאן ועד הפתרון הנכון יגמר הקיץ !
*****
מה שאני מנסה לרמוז לך . זה לא חשוב איך בדיוק התחיל כל הסיפור אבל במידה ומערכת מיזוג האויר
שלך לא בוצע מלוי גז הכולל ואקום \ שמן \ ומלוי לפי משקל כבר כמה שנים
אז אכשיו זה הזמן .
ותאמין לי שיש קשר ישיר לתקלות חשמל מוזרות :wink:
*****
איציק
רמי, יש דרך להוציא קודי תקלות מהמזגן, לפחות אצלי ברכב. אם יש לך את ספר היצרן זה צריך להופיע שם.
איציק.
לצערי אתה צודק, גם אני הוספתי "קצת" גז מבלי לרוקן ולמלא בוואקום.
יטופל!
לעניינו.
כמו שהופיעה התקלה ביום שישי, כך היא נעלמה לחלוטין היום.
עם מזגן, בלי מזגן... הטורים אינם נופלים.
אני חוזר מנסיעה של שעתיים ללא בעיות, וואלה לא יודע מה קורה כאן, יתכן שהמחשב בניתוק המצבר התאפס, ועכשיו לאחר נסיעה "למד" את המערכות מחדש, או שכמו כל דבר בחיים זה היה איתות לתקלה שיש.
ניר.
לגבי קודי תקלת מזגן, ידוע וברור, אגב כדי לקרוא קודים לוחצים על 2 הלחצנים יחד ומסובבים תוך כדי את בורר הטמפ', כאשר מקבלים חיווי של כל הלדים דולקים, לוחצים על לחצן המזגן וקוראים את קוד התקלה.
במיקרה שלי הלך המודול (רסיסטור) של בקרת האקלים (120$ ב US)
מנסה להשיג בארץ.
איציק - 4X6ZH
27-08-06, 16:28
אתה יודע מה היה עומס החום ביום שישי ?
אתה יודע מה עומס החום היום ?
וכשמדברים במערכות מיזוג אויר גורם הלחות הוא קריטי .
*****
והיה והתקלה חוזרת . תנסה לקחת צינור מים ולהשפריץ מים על הרדיאטור החיצוני ( זה ששיך למזגן )
*****
איציק
עידכון.
לרכב כנראה יש מערכת ריפוי עצמי, מאז הכל תקין ויציב.
מודול המהירויות של המזגן גם הוזמן.
בחברה רצו 1020 ש"ח + מע"מ.
בפירוקיות אין.
באינטרנט מארה"ב מקורי חדש ..... 103.4$ כולל מישלוחה לארץ.
מדהים הפרשי המחירים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.