התחברות

צפייה בגרסה מלאה : כיוון בלם יד



Gilad
30-08-06, 12:10
בלם היד אצלי עוצר את האוטו רק אם הוא משוך כמעט עד הכיסא, אחרת בכל שיפוע מתון האוטו פשוט מתגלגל.
ברור שאני מחנה גם בהילוך, אבל אני רוצה למתוח את בלם היד כך שיעצור כשהוא נמוך יותר.


איך עושים את זה?

נוסף לזה, נדלקות לי הנורות של הבלמים בלוח המכוונים גם כשבלם היד למטה. משחק עם הידית בד"כ מכבה את האורות לחלוטין או לפחות לזמן קצר. על פניו נראה כמו מגע רופף של החיישן בלם יד (אם יש דבר כזה). איך אפשר לתקן?


תודה


גלעד

gradar
30-08-06, 13:01
לגבי בלם היד, יש להוריד דריישפט אחורי מהתוף, כיוון הרפידות מאחור נדמה לי מפתח 19. מכוונים עד שאי אפשר לסובב את התוף ומחזירים רבע סיבוב. יש לבדוק רפידות (לפרק את התוף קודם) ובסיום התהליך לוודא שהתוף מסתובב חופשי.
לגבי המנורות: שחיקת הרפידות (בלמי דיסק) גורמת לירידת הנוזל בכוסית והדלקת התראה שאין נוזל. בקיצור לבדוק דחוף רפידות ב- 4 גלגלים ועובי דיסקים.
ה-רדר

Gilad
30-08-06, 14:16
ה-רדר שים לב למה שאמרתי שמשחק עם הידית של בלם היד גורמת לכיבוי המנורה, לכן לדעתי הבעיה היא במגע רופף בידית.

בכל מקרה אבדוק את הרפידות ועובי הדיסקים בהקדם.


תודה

גלעד

איציק - 4X6ZH
30-08-06, 14:21
זאת בדיוק הדרך המקובלת אצל רוב המכונאים שלא מבינים איך המערכת עובדת
לכן בדרך כלל התוצאה המתקבלת היא ידית בלם היד " כאילו עוצרת " אבל הרכב אינו בולם .
*****
לצורך כיוון בלם יד נכון ואיכותי ( בכל מכונית ואני מדגיש בכל מכונית )
יש לנתק את הכבל המקשר בין הידית לבין תוף הבלימה . ( ניתן לשחרר את בורג הכיוון אבל עד הסוף )
רק אחרי שחרור בורג כיוון אורך הכבל ( שזה לא בורג כיוון בלם היד ) ניתן לגשת לבורג כיוון הבלם
( לכוון את נעלי הבלם )
ורק אז לחזור ולכוון את אורך הכבל המחובר לידית . ( לקבלת ידית בלם יד בגובה הרצוי ) .
******
למי שמכוון את הבלם לפי אורך הכבל או שאינו משחרר את נעלי הבלם עד סוף המהלך שלהם מקבל בלם יד
חלש שכל כיוון נוסף רק גורם לידית להיות קשה וקצרה במהלך העבודה ובפועל הבלם לא מחזיק את הרכב .
******
איציק

gali
31-08-06, 11:29
איציק שלום,

אין כיוון נועלי בלם של בלם החניה בלנדרובר. לכן הוצע כאן להוריד התוף ולבחון את מצב הרפידות הקיימות.

יש שני כיוונים:

מאחורי התוף בעזרת בוקסה 18מ"מ, הנ"ל משנה את מיקום הרפידות בתוך התוף. אם היתה שחיקה ברפידות ניתן לקרב אותן לתוף הבלימה.

בכבל אשר מחובר לידית בלם החניה. זהו הכוונון אשר בעצם שולט על מצב הידית ונראה לי שכאן תוכל לעזרו לך מתיחה קלה.
המתיחה מתבצעת מתחת לרכב במקום שבו הכבל נכנס לתוך הרכב בצמידות לתא המצברים (אך מתחת לרכב). אני חושב מפתח 3/4" על האום (לא סגור על זה).

בכל אופן מומלץ להוריד גל הינע ולסגור את ארבעת האומים של ה 3/8" בחזרה על התוף ללא גל ההינע.
בתום הכיוון ולאחר נסיעה קלה יש לבדוק הכל מחדש.
לי השתחרר ונתפס כל פעם הכיוון לא מעט הכיוון בגלל כבל בלם חניה חדש ולא מקורי שקניתי. מיותר לציין שהחלפתי לכבל חדש ומקורי.

סבלנות חביבי, סבלנות זה שם המשחק כאן. מעבר לכך שום דבר כאן לא מסובך.

שים לב רק לנזילות שמן מהיוק האחורי, אולי המחז"ש נפח את נשמתו.

איציק - 4X6ZH
31-08-06, 12:02
אז שההסבר שלי יהיה יותר חד וברור
זאת לא הדרך הנכונה לכוון את המערכת ( כך מקמבנים את בלם היד )
הכבל המקשר בין הידית לנעלי הבלם אסור לו להיות חלק מכיוון מנגנון נעלי הבלם .
קודם יש לבדוק שהכבל אינו מושך בכלל את מנוף ההפעלה בתוך תוף הבלימה ( לכן הדרך הנכונה היא לנתק אותו ) .
ורק אז לכוון את נעלי תוף הבלם למקסימום האפשרי .
ואכשיו לחזור ולחבר את הכבל המקשר לידית ההפעלה ולכוון לגובה הרצוי של ידית בלם היד :grin:
*****
למנגנון בלם היד יש שני מקומות לכיוון .
אחד תפקידו לכוון את יעילות הבלימה ( זה שבתוך התוף )
השני תפקידו לכוון את גובה ידית בלם היד ( זאת שבתוך הרכב )
אכשיו תכוון איך שאתה מבין :-x
*****
איציק

gali
31-08-06, 12:55
הי איציק,

סתם שאלה, ביצעת את כל זה בלנדרובר? מה שאתה מציע אני לא יודע אם אפשרי לביצוע.
בכדי לנתק את כבל בלם היד עליך לפרק את כל מע' הרפידות אשר יושבות בתוך התוף.

ושוב אני שואל, ביצעת את זה בלנדרובר?
אני ד"א בעליו של דיפנדר ולא דיסקברי, כך שאם ישנו הבדל בין השניים אשמח ללמוד.

איציק - 4X6ZH
31-08-06, 13:12
זאת הסיבה שהדגשתי שיש לשחרר את הכבל כך שלא תיהיה כל השפעה של אורך הכבל שמפעיל .
בהסבר השני כתבתי לנתק .
יתכן ואני לא מצליח להסביר את הצד הטכני של הפעולות הדרושות .
עוצמת ואיכות הבלימה תלויה בכיוון של תוף הבלימה ( לכן כתבתי בכל רכב )
גובה ידית בלם היד ( או הנקודה בה היא עוצרת ) תלוי באורך הכבל המקשר .
נכון שלא בכל רכב יש אפשרות לשלוט על אורך הכבל המקשר .
נכון שיש כלי רכב שהגישה לבורג המכוון את אורך הכבל היא קשה .
זה עדיין לא משנה את נוהל העבודה הנכון .
*****
ובנסוף גם יצרני הרכב לא בדיוק מתחשבים באנשי התחזוקה .
*****
בתוך תוף הבלימה יש מספר מנופים שבורג הכיוון משנה את יחס בין הזרוע שמפעילה את הנעל הבולמת
לבין המוט שמקשר בין הנעל הבולמת לנעל השניה ( שגם היא משתתפת בבלימה אבל היא מישנית )
במבט כללי כאשר המערכת מפורקת קשה לראות את "הטריק " המכני שיש במערכות האלה .
תקלות אלה מאד מאד נפוצות בכלי רכב ישנים ( במיוחד סופות )
אבל הרעיון זהה לכל המכוניות ( גם למערכות בלם העובדות על דיסקיות )
******
איציק

רפי 33
31-08-06, 15:02
זאת הסיבה שהדגשתי שיש לשחרר את הכבל כך שלא תיהיה כל השפעה של אורך הכבל שמפעיל .
בהסבר השני כתבתי לנתק .
יתכן ואני לא מצליח להסביר את הצד הטכני של הפעולות הדרושות .
עוצמת ואיכות הבלימה תלויה בכיוון של תוף הבלימה ( לכן כתבתי בכל רכב )
היי
הרשה לי תיקון קל. הכיוון הוא של הנעל/סנדל/רפידה.

torchak
03-12-08, 23:30
פירקתי את הדריישפט האחורי ולפני נגלה אום 30 ובורג פיליפס גדול.
אני מניח שבשיל לפרק את הדראם יש צורך לשחרר את האום הזה.
מישהו מכיר דרך לעשות את זה באמצעים ביתיים?
מה התפקיד של הבורד פילפס והם יש צורך לכוון אותו.

תודה,
נועם.

landrover
03-12-08, 23:56
באום אתה לא נוגע ....!!!

את הבורג פיליפס אתה פותח - ואז מושך את התוף אליך ...אם ההנדברקס משוחרר , ולא תפוס ,
התוף יחליק אליך ... לפעמים צריך לעזור עם כמה דפיקות פטיש קלות על התוף.

אמיר.

torchak
04-12-08, 09:50
באום אתה לא נוגע ....!!!

את הבורג פיליפס אתה פותח - ואז מושך את התוף אליך ...אם ההנדברקס משוחרר , ולא תפוס ,
התוף יחליק אליך ... לפעמים צריך לעזור עם כמה דפיקות פטיש קלות על התוף.

אמיר.


רציני?
אז איך זה עובד בעצם?
אם הדריישפט מחובר לתוף, איך זה שכל הסיפור הזה מחזיק על בורג פיליפס.
אני מניח שזה לא ממש ככה ויש בפנים איזה חיבורים שאני לא מודע אליהם.

מוני אורבך
04-12-08, 10:22
נוצר כאן סלט די רציני מכול המשיבים.
אני אנסה לעשות קצת סדר בבלגן.

ראשית איציק אתה לא מדבר על סוג הרכב הנכון!
לא מדובר פה על מנגנון שהוא משולב בבלמים של הרכב (כמו בסופה למשל)
מעצור היד הוא על תוף עצמאי שיושב ביצאה האחורית של הטרנספר, ולכן אין צורך בכול הכוונונים שאתה תארת
שהם מאוד מדויקים לסופה למשל.

אשר לתוף, הוא מוחזק על ידי 4 הברגים של הדריבשאפט.
למעשה מבחינת חוזק בורג הפיליפס לא תורם כמעט בכלל, ניתן למעשה לנסוע בלעדיו.
הוא כנראה מיועד רק עבור המצב בו מורדים את הדריב שאפט ולא רוצים שגם התוף ירד.

אני לא זוכר אם ניתן לכוון את מיקום הרפידות, אבל בכל מקרה אין בכך צורך.
הכונון נעשה על ידי סיבוב האום על הצינור של הכבל ליד תא המצברים כפי שתואר קודם.
אם זה לא מספיק, כנראה שהרפידות בלויות מאוד.

אגב אם יש נזילה מהטרנספר לתוף, זה יהרוס את הרפידות ולא יתפוס את הרכב.

גילעד תבדוק את המיקרו סוויצש שנמצא מתחת לידית הבלם. הוא זה שמדליק את המנורה.
הוא קצת עדין, ואם משהו אגרסבי מדי הוריד בכוח את ידית הבלם, יש מצב שהוא נתפס.

whisky
04-12-08, 11:20
גלעד, מצורף דף הנחיות מספר הרכב של TD5, זה די דומה לדגמים האחרים.

גם ההנחיות של איציק מופיעות כאן, אני חושב שהוא קצת בלבל, אומנם מדובר בתוף נפרד אבל הרעיון הוא זהה

הכוונה להבנתי היא שאין לכוון את הבלמים על ידי כיוון הכבל,אלא, לכוון את הבלמים על ידי הנעלים.

אם אתה רוצה לכוון את הידית, כוון אותה בהתאם לרצונך, אבל את הבלם עצמו יש לכוון באמצעות הנעלים.

אם מישהו בעל יותר ידע וניסיון רוצה להעיר על הערתי זו, הוא מוזמן, אני מודה שהידע והניסיון שלי בעניין מוגבלים לפעם אחת ויחידה.

whisky

איציק - 4X6ZH
04-12-08, 11:31
אני חוזר על ההסבר פעם נוספת




ראשית איציק אתה לא מדבר על סוג הרכב הנכון!

לא מדובר פה על מנגנון שהוא משולב בבלמים של הרכב (כמו בסופה למשל)
מעצור היד הוא על תוף עצמאי שיושב ביצאה האחורית של הטרנספר, ולכן אין צורך בכול הכוונונים שאתה תארת
שהם מאוד מדויקים לסופה למשל.
.
.

אני לא מדבר על סופה ולא מדבר על LR .
אני מדבר על כיוון בלמים מכני . שיש לו מנוף המופעל ידי כבל שמושך דרך מנוף נוסף
שנמצא בתא הנהג .
לשני המנופים זה שהנהג מושך וזה שנמצא בתוך תוף הבלימה יש יחס מסוים שהיצרן חישב אותו
ועל פי הם יוצרו . ( המנופים ) .
למנוף שנמצא בתוך התוף יש דחיף מכני ( זה שעליו נמצא בורג הכיוון שמקשר בין שני הנעלים) . סיבוב בורג הכיוון
גורם לשנוי יחסי הכוחות( ולא רק לשינויי גובה ידית בלם היד . )
כמה שמהלך העבודה של המנוף שבתוך התוף יהיה גדול יותר ( זאת אומרת שבורג הכיוון יהיה פתוח למקסימום שלפני שהבלם מופעל . ממש מלטף את התוף ) .
כך יחס המנופים יהיה גדול יותר ותקבל כח בלימה חזק יותר .

כל עוד אתה מכוון רק את גובה הידית בתוך הרכב ולא תקפיד על כיוון נעלי הבלם בתוך התוף
אתה עשוי לקבל בלם שדורש הרבה כח למשיכה . והוא ( הבלם ) בקושי עוצר את הרכב .

איציק

whisky
04-12-08, 11:31
הסתבכתי עם הוספת הקובץ,

קבל אותו אני מקווה הפעם

torchak
04-12-08, 11:55
אשר לתוף, הוא מוחזק על ידי 4 הברגים של הדריבשאפט.
למעשה מבחינת חוזק בורג הפיליפס לא תורם כמעט בכלל, ניתן למעשה לנסוע בלעדיו.
הוא כנראה מיועד רק עבור המצב בו מורדים את הדריב שאפט ולא רוצים שגם התוף ירד.

.

היי מוני,
לצערי כבר גילתי את זה בדרך הקשה.
יצאתי אתמול בלילה לסיבוב לראות איך האוטו נוסע בלי הדריישפט והדראם כבר מצא את דרכו החוצה בעצמו.
יחד איתו כמובן גם בורג הפיליפס שאני לא יודע איך, אבל היום בבוקר חזרתי ברגל על נתיב הנסיעה ואיכשהו מצאתי אותו.
הבורג שמאחורי הדראם כבר עד הסוף פנימה אז אני מניח שהאפשרות היחידה היא להחליף רפידות.

נועם.

sagisendler
06-12-08, 18:36
שלום
נרשמו הרבה הערות לגבי תיקון בלם היד צריך לציין דבר ראשון שמדובר באביזר בטיחות ואם אתה לא יודע במאה אחוז מה אתה עושה עדיף ללכת למוסך ולא להתעסק לבד.
עכשיו לנושא הכיוון כמו שכבר נאמר הכיוון של מידת הבלימה נעשה על התוף עצמו וזה נעשה כמו בכל בלם תוף רגיל - רגולאג', כדאי לפרק את הדריישפט ולהוציא לניוטרל, לסובב את התוף וכל פעם לחזק במעט את בורג ה 19 מ"מ עד שהוא מתחיל ליצור חיכוך ואז לפתוח מעט, כמובן עדיף לבצע תיקונים בכיוון לאחר מכן לפי מידת התחממות של התוף (זה רק אם אתה מבין). לגבי זה שנורית של בלם יד נדלקת זה בגלל שאורך הכבל ארוך מדי וכאשר הרפידות בלם נדחפות לצדדים בתחילת נסיעה הם לא מושכות את הידית עד הסוף, צריך למתוח את הכבל מעט בצורה כזו שלא תגרום להזזת הסנדלים בדראם כשהידית משוחררת, זה נעשה בחיבור לידית הבלם (מבחוץ שני אומים 17 ו 21 אם אני לא טועה), חשוב לציין שקודם יש לבצע רגולאג' כי זו גם יכולה להיות הסיבה (אותו הסבר). יש לשים לב לכך שידית הבלם משוחררת כשאתה מותח את הכבל.
בכל מקרה ממש לא מומלץ לבצע את הכיוון של הבלם ע"י מתיחה של הכבל, הדבר אומנם יעבוד טוב מאוד בפעם הראשונה אבל ייצור מצב שבו מערכת המנופים בתוך הדרם עובדת בזויות שהיא לא תוכננה לעבוד וגם תותב הגומי שצמוד לברגי המתיחה נמעך ונוצרת זוית לא רצויה בחיבור בין הכבל לידית וזה עלול לגרום לקריעתו של הכבל (לא בטווח הזמן המיידי, אבל תוך פרק זמן של שנתיים שלוש).

לגבי נסיעה ללא דריישפט אחורי- דבר שהוא לא בריא בעליל, צריך לנסוע עם נעילת דיפרנציאל או עם בלם יד משוך. בשני המקרים נוצרים עומסים מיותרים על הדיפרנציאל.

שגיא

torchak
09-12-08, 12:37
קודם כל תודה לכולם.
בלם היד פורק ושופץ בהצלחה.
האמת, זה ממש לא מסובך (למי שקצת מכיר איך עובד בלם תוף באופן כללי) על אף שחלק מהתגובות כאן די מפחידות.
אכן, מורידים את הדריישפט, משחריים את הבורג פילפס (אם הוא קיים) והתוף יורד די בקלות.
לקחתי את הרפידות ואת התוף ל"מדביק", עניין של 180 ש"ח כולל מע"מ וקיבלתי רפידות משופצות וחריטה של התוף.
הרכבתי חזרה את הרפידות והחזרתי את התוף.
כיוונתי את הריגולאג' מאחורה (בורג 17, לפחות אצלי) עד שהתקבל מעט חיכוך ואז שיחררתי טיפה.
ידית הבלם עדיין היתה גבוה. מתחתי את הכבל (שני אומים, 22 ו-16 מתחת למושב הנהג) עד לגובה הרצוי.
זה כל הסיפור ובעצם זה לא שונה הרבה מכל טיפול בברקס תוף אחר.
עכשיו בלם היד עובד מצוין.

שוב, תודה לכולם,
נועם.

-->