התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בעיה במד הדלק



בני58
09-09-06, 22:31
שוב שלום
אסביר בתחילה מדוע ריבויי ההודעות שלי בזמן האחרון.
אז קניתי את רכב CJ8 שנת 86 ב8000 ש"ח
נשמע עגלה לפי המחיר אבל לא!!!!!!!!!!!
תקלות קטנות וממש אגזוז שבור שפורק היום תוקן והורכב מחדש ובמהלך ההתקנה נשבר בורג בסעפת
שנקדח סודר והמערכת עובדת ללא דליפות
מיסב בגלגל ימין שהאום לא היתה מחוזקת ולחן היה חופש קטן מאוד וגם טופל.
2 הפגושים פורקו מאחורה כנראה גררו טנק מהבוץ והוא נשבר ובהשראת האתר והכתבות השבוע אתחיל לבנות את שניי הפגושים כולל התקנת כננת 9500 ליברות.
מאותתים לא פועיל יטופל בקרוב.
ולנושא הדלק.
עקבתי אחריי שירשור לפניי מספר ימים בנושא של מחוג שניתקע ברבע.
אכן פתחתי את הפנל וראיתי שהכבל אינו מחובר וה0 גם שמחתי וחשבתי שזהוא אבל לא!.
חיברתי אותם וכלום לא קרה המחוג לא זז.
הוצאתי את המצוף והוא תקין פס הנחושת נוגע כל הזמן בזמן הפעולה במסרק.
החיבור של הארקה היה קרוע והולחם .(בין המוטות )
ניסית לבדוק אם יש ניצוץ בין המתח והגוף ואין .
לאן ממשיכים מכאן ?????????
בני

UNIX
09-09-06, 22:53
יש חוט בצד שמאל אחורי של הרכב(הנהג)
ממש ליד בית הגלגל בצבע וורוד (אם אני זוכר נכון)
תנסה לתת לו נגיעה של מינוס כשהסוויץ עובד כמובן
תעשה את זה דרך מנורת ביקורת , אתה לוקח את המנורת ביקורת ושם צד אחד שלה על מינוס ובצד שני נוגע בחוט האם המחוג עלה?

בני58
12-09-06, 15:28
אז ככה התפנתי להמשך הטיפול במד הדלק ואכן פעלתי לפי ההסבר.
החוט שיוצא מהמצוף ועד השעון בצבע ורוד.
אין בו מתח!
להלן תאור החוטים כאשר אני מול השעון בחלקו האחורי.
ישנם 3 חיבורים של חוטים באיזור שעון הדלק בצד ימין חוט אדום שיש בו מתח כאשר הסוויץ פתוח.
בצד שמאל החוט הורוד שהולך עד המצוף ואין בו מתח.
בינהם נמוך יותר יש עוד חיבור שמקבל בגשר מהחוט האדום.
עוד אינפורמציה אולי תעזור :שעון החום אינו פועל ולכן התקינו בניפרד.
לחץ שמן לא פועל ולכן יש גם בניפרד.
אשמח לקבל הדרכה להמשך הטיפול
בני

ניר ל
12-09-06, 15:34
חוט אחד למתח אחרי נגד לוח שעונים (שעון החום והדלק מקבלים 5V דרך נגד מיוחד ויש חיבור מתכת בין הפלוסים של שני השעונים) תבדוק אם מגיע מתח, החוט הוורוד זה אדמה דרך הנגד המשתנה שעל המצוף.

בני58
12-09-06, 15:57
אבל החוט הורוד מתחבר עם כובע גומי למרכב המצוף

בני58
12-09-06, 15:59
ולגביי המתח אז מגיע מתח בתד הימני אבל הצד השמאלי שהולך עד המצוף מת.

ניר ל
12-09-06, 16:29
נסה לחבר אותו ישירות לגוף הרכב, אם לא קורה כלום - השעון שרוף. הלכו עוד 250 ש"ח...

UNIX
12-09-06, 22:23
או שהוא מנותק בדרך לשעון

בני58
12-09-06, 22:37
את מה לחבר לגוף הרכב?
החוט הורוד להבנתי הולך מהשעון ועד למצוף אז במידה ואין נתק בדרך יתכן שהלך השעון ובמידה וכן ניתן להחליף רק את שעון הדלק? .

UNIX
12-09-06, 22:41
החוט הוורוד הולך מהשעון אל המצוף עצמו ומהמצוף יוצא עוד חוט שמקבל מינוס מהמרכב
מה שקורה בעצם זה שהמצוף נהיה כמו פוטנציומטר ומשנה התנגדות של מינוס ולכן אם תיקח את
החוט הוורד יתיתן לו מינוס ישירות מהמרכב כשהסוויץ עובד השעון דלק שלך אמור לטפס למקסימום .

AvigdorAharon
12-09-06, 22:55
לכן אם תיקח את החוט הוורד יתיתן לו מינוס ישירות מהמרכב כשהסוויץ עובד השעון דלק שלך אמור לטפס למקסימום .
ואני אמשיך:
מינימום התנגדות בחוט, מקסימום דלק במיכל. אם אתה מחבר את החוט הוורוד למינוס (כל נקודה לא צבועה ברכב), תקבל 0 התנגדות ולכן מקסימום קריאה בשעון.
זו הדרך שבודקים את השעון והחוט עד אליו. כמובן שניתן, ואפילו כדאי, לבדוק קודם קרוב לשעון, ואם זה תקין, להמשיך ולבדוק ליד המיכל.

בהצלחה כבר אמור לך?

אביגדור

בני58
15-09-06, 21:24
משהוא לא טוב קרה לי!!!
במהלך הבדיקות דבר לא קרה ואז פרקתי את לוח השעונים ושלפתי את שעון הדלק.
במקביל שוב בדקתי את המצוף והמסרק נראה לי גמור והחלפתי מצוף.
פתחתי את השעון ומצאתי חוט מאוד עדין שהיה מנותק הולחם ונסגר השעון.
שוב בדקתי ודבר לא זז.
עלתה בראשי המחשבה שיש נתק בחוט הורוד ולקחתי חוט ישיר מהמצוף לשעון (כל לוח השעונים אצלי ביד)נגיעה של השעון בלוח השעונים (כנראה כ-0 )והופ השעון זז ומראה כמות דלק.
בלי כוונה כנראה שנגעתי עם כל לוח השעונים בגוף משהוא שלא ברור לי והכל מת
לא מצאתי פיוז שרוף או משהוא דומה .
בדיקה עם מנורת ביקורת מראה מתח מגיע לקבל אבל לא יוצא ?????
א- מה יכולה להיות הסיבה לנתק המוזר שהריי בהתקנה יקבל השעון 0 או שמה הוא מבודד??
ב- במידה ואכן הלך קבל קטן כזה מהיכן ניתן להשיג

בני

-->