התחברות

צפייה בגרסה מלאה : תרמוסטט "קר" יותר.



גיל123
10-09-06, 10:50
מישהו ניסה כזה כבר על 5200 ?
מה התוצאות?

איציק - 4X6ZH
10-09-06, 11:08
אני עשיתי הרבה נסיונות על 7200 9600 2500 התוצאות לא ברורות
במיוחד בגלל 5220 לא מתנהג טוב כאשר אני נמצא בשיפוע צד מעל 4500 דקות
*****
תגיד באמת אתה חושב שיש הרבה שיודעים מה זה 5200 וטרמוסטט קר ? :roll:
*****
איציק

hitoy
10-09-06, 12:10
גיל
במסגרת האיפוס של הרכב אחרי הקניה התקנתי טרמוסטט "קר" של סופה על ה5200,
אני לא זוכר את הטמפרטורת פתיחה אבל נדמה לי שהיה מדובר על "82.
כדאי שתכתוב באמת על כמה מעלות מדובר.

לגבי התוצאות.
לא שהיתה לי בעיה לפני, אבל נכון להיום הרכב לא מתחמם.


איציק
למי שמבין את כותרת הפורום "XJ/ZJ/WJ" גם ה5200/4700/4000 מובן בלי הרבה הסברים.


יואב

גיל123
10-09-06, 12:21
יואב,אני שמח שחסכת ממני תגובה,והארת את עיניו של איציק ועזרת לו להבין על מה אנחנו מדברים.להוסיף סימני זיהו לרכב,יש לו גם אנטנה חשמלית שהתעקמה.

ניר ל
10-09-06, 12:25
השאלה שצריכה להישאל, היא באילו נסיבות הרכב מתחמם מעבר למה שתקין והאם בנסיבות אלו פתיחה מוקדמת יותר של הטרמוסטט תעזור, לדעתי אם הרכב מתחמם רק בנסיעה איטית ביום חמסין כאשר המזגן עובד, לא יעזור גם אם תבטל לגמרי את הטרמוסטט.

גיל123
10-09-06, 12:33
לא מדובר על תקלה,השאלה היא האם יש דרך להוריד קצת את טמפרטורת העבודה, המבחר הסטנדרטי הוא 195 -160 פרנהייט(תרמוסטט).
אצלי הג'יפ עובד קבוע על הקו שמשמאל לקו האמצע בשעון החום(למעט תנאים חריגים),האם משחק עם תרמוסטט יכול להוריד את המחוג שמאלה?

אני אתן תשובה לשאלה הבאה שבטח ישאלו:"למה אתה רוצה להוריד אותו עוד?"
-כי בא לי.

נמרוד
10-09-06, 12:40
לאו דווקא יוריד. בתנאי מאמץ במילא התרמוסטט, כל תרמוסטט, פתוח במקסימום ולא משפיע על הקירור. תרמוסטט "קר" יותר יגרום לזה שיקח למנוע יותר זמן להגיע לטמפרטורת עבודה, זה הכל. בלי תרמוסטט בכלל, יקח למנוע עוד יותר זמן להגיע לטמפ. עבודה, ויתכנו מצבים (נסיעה מהירה ביום קר) שהמנוע בכלל לא יגיע לטמפ. עבודה.

אם אתה רוצה להזיז את המחוג, פתח את לוח השעונים בזהירות ותסובב את הסקאלה ימינה או שמאלה על המחוג, כמה שצריך כדי שהמחוג יראה לך את מה שאתה רוצה 8)

גיל123
10-09-06, 12:44
תשובה בהחלט מספקת :lol:

איציק - 4X6ZH
10-09-06, 13:18
יואב וכולם אני מקווה שברור לכם שאני נוהג לשאול שאלות "תם " שרוב הקוראים מתבישים לשאול .
לי באמת אין בעיה שמי שהוא יחשוב איזה אהבל לא יודע מה זה מנוע 5200 .( דרך אגב זה 5200 זה מילמטרי או אינצי )
פשוט אפשר בקלות ללמד עוד חובבי רכבי שטח את סודות המקצוע .
ובמיוחד שהשאלה שנשאלה אינה קשורה בכלללל למנוע בנפח X Y .
זאת שאלה כללית חשובה ביותר שיש לה השפעה ישירה על ביצועי המנוע .
אבל כמו שאמרתי כנראה שאתם מעדיפים להתחפר בתוך 5200 בלבד .
מבלי להכנס לאיזה מערכת קירור יש למנוע . ( מערכת בעלת מעגל קירור בודד )
או מערכת כפולה המאפשרת לנוזל הקירור להסתובב פעם סביב המנוע בלבד ובפתיחת הטרמוסטט
משתלב הרדיאטור למעגל הקירור . ( תוך סגירת מעגל המנוע )
****
ובכלל בחום שלנו מי צריך את הטרמוסטט
****
איציק

גיל123
10-09-06, 13:35
אני לא בטוח שזו מערכת כפולה בגלל שהכרמוכית הסטטית היא דו-כיוונית.

grand
10-09-06, 15:35
בתנאי מזג האויר החם בארץ שלנו זה לא רע ואפילו נחוץ.
בד"כ המחוג יהיה ברבע-שליש סקאלה. בעומס יטפס לחצי.
המזגן מקרר יותר טוב.
ואל תדברו איתי על טמפ' עבודה שהיצרן קבע. 100 מע' זה הרבה, הרבה מדי לטיפוס עליות קשות, ולחמסינים, שם ה 18 מע' הללו יהיו ההבדל בין נסיעה בטוחה לסיכון, לאיבוד מים ולנזק.
הגראנד 5200 לא שומר על טמפ' עבודה קבועה בעומס, ככה הוא תוכנן לצערי עם המון כשלים בתכנון פיזור האויר, המאווררים, והרדיאטור. אתה יכול ביום - יום לא לעבור את ה100 מע' בשום מצב, וביום חם באמצע טיפוס על דיונה להגיע ל 120-130 מע' וכל זה במערכת קירור תקינה לחלוטין.
לכן אותם 18 מע' מקנים לך מקדם ביטחון, אפילו שבחורף השתיין לוגם בגלל זה עוד קצת דלק.

-->