התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה לגבי נקודות עקריות בהחלפת מיסבי גלגל



שמוליקו
23-09-06, 18:01
שלומות.

דיסקברי בנזין 94.
מיסב גלגל אחורי שמאלי החזיר שמתו לבורא.
מיסב גלגל קדמי שמאלי מצטרף אליו בצעדי ענק.
אני מתכוון להחליף לבד, יש ליפט וכלים.

ועכשיו לשאלה.
מהם השלבים?
יש נקודות שאני חייב לדעת עליהם לפני?
יש דברים נסתרים שאני לא אראה בעין ומי שלא מכיר לא יצליח לפתוח?
כל עצה ותובנה יתקבלו בברכה.
חג שמח ושנה טובה לכולם.

gp1
24-09-06, 11:37
http://www.landrover.ee/est/files/manuals/cars/defender/Defender1996.pdf

תיכנס ללינק ותיקרא תחילה תראה במה זה מדובר, ותלמד את התהליך, יהיה קשה להסביר לך לפני שתעשה זאת .
ואז השאלות יהיו יותר ספציפיות ויהיה מקום לטיפים .


עדיף לך לעשות לפחות את הקידמי עם מישהו מנוסה כי שם אתה מנתק את צינורית הברקס

תלך לג'קי מאוטו מיני תאמר לו איזה רכב יש לך ומה אתה זומם ותבקש את {הקומפלט} אטמי נייר לפלאנץ' דיסקית נעילה , מיסבים. מחזירי שמן תקנה בוקסה 52 מ"מ , פלייר להוצאת דיסקית נעילה של הציריות , בוקסה 12מ"מ עם 18 שיניים לברגי הקליפרים , גריז ליתיום דרגה 2 , נוזל בלמים (בספרים כתוב DOT3ׂ ] כאן אומרים להשתמש ב- DOT4
מקווה שעזרתי .

שמוליקו
24-09-06, 19:21
תודה רבה :)
אעדכן אחרי.

שמוליקו
05-11-06, 11:47
האחורי הוחלף ללא בעיות - כבר הרכב יותר שקט :)
לקדמי אני עוד אגיע.
תודה למגיבים.

idanw
24-02-08, 16:20
http://www.landrover.ee/est/files/manuals/cars/defender/Defender1996.pdf

תיכנס ללינק ותיקרא תחילה תראה במה זה מדובר, ותלמד את התהליך, יהיה קשה להסביר לך לפני שתעשה זאת .
ואז השאלות יהיו יותר ספציפיות ויהיה מקום לטיפים .


עדיף לך לעשות לפחות את הקידמי עם מישהו מנוסה כי שם אתה מנתק את צינורית הברקס

תלך לג'קי מאוטו מיני תאמר לו איזה רכב יש לך ומה אתה זומם ותבקש את {הקומפלט} אטמי נייר לפלאנץ' דיסקית נעילה , מיסבים. מחזירי שמן תקנה בוקסה 52 מ"מ , פלייר להוצאת דיסקית נעילה של הציריות , בוקסה 12מ"מ עם 18 שיניים לברגי הקליפרים , גריז ליתיום דרגה 2 , נוזל בלמים (בספרים כתוב DOT3ׂ ] כאן אומרים להשתמש ב- DOT4
מקווה שעזרתי .

בחיים לא ראיתי בוקסה 18 שיניים.. בוקסה 12 ממ 12 שיניים לא נכנסת, 13 ממ כן נכנסת..
על האריזה של גריז ליתיום דרגה 2 כתוב FOR NORMAL TEMPRATURE, ואני יודע שלמיסבים צריך גריז עמיד לחום גבוהה... איזה גריז מתאים?

תודה, עידן

asih
24-02-08, 23:49
בוקסה 17 מ"מ לברגים של הפלנג' סוגרים חלש, 60 ניוטון מטר מומנט (מומלץ להחליף לחדשים)
בוקסה 13 מ"מ 12 פינות לקליפר, סוגרים אחר כך חזק !!! 110 ניוטון מטר מומנט
מפתח 11 לפרק את הצינור ברקס הקשיח לקליפר,
תארגן פקק לצינור שלא ינזל כל הנוזל בלמים (צינור דלק גומי מקופל עם סטריף יעשה את העבודה טוב, שיתאים לפיה.

לשים חזרה שיבות נעילה חדשות, למרוח גריז טוב
צריל לכוון את הלחץ על המיסבים, בספר כתוב בדיוק, זה עניין של רגש, אבל לא נוראה, לומדים, מקסימופ פותחים שוב,
בכל גלגל יש שני מיסבים

אם אתה מחליף על הדרך צלחות ברקס (מומלץ), אז צריך גם בוקסה 14 ממ 12 פינות, אם יש לך בעייה בפרוק הצלחת, תרים טלפון
0526692062

שמוליקו
25-02-08, 07:17
וואו,
זיכרונות מן העבר :)
כמובן שהעלתם לי זכרונות מהעבר.
אז ככה, אני השתמשתי בגריז שמיועד למיסבי גלגל, לא יודע שם, מספר או כל פריט מזהה אחר.
היה במוסך שבו ביצעתי את העבודה ולכן השתמשתי בו.
לדעתי לא שונה מגריז לפרייבט.
בנוגע למיסב הקדמי ,לא אני ביצעתי את ההחלפה היות והיו לי שם תקלות נוספות, העדפתי שמוסך מקצועי יחליף.
החלפתי שם גם ברקסים, צינורות ברקס, צלחות......
קיצר, כמעט אוברול :)
בהצלחה

idanw
25-02-08, 18:48
המצב לא טוב בכלל..
פירקתי את הנאבה.. המצב של המיסב החיצוני היה בסדר.. אבל המיסב הפנימי היה מפורר לגמרי והטבעת הפנימית שלו נשארה תקועה על השרוול של הצירייה (לא זוכר את השם המקצועי...) ניסיתי לחלוץ אותה עם חולץ מיסבים אבל זה רק שבר את השפה של הטבעת... ניסיתי לחמם אותה אבל זה לא עזר...
חשבתי על לחתוך עם דיסק.. אבל הגישה שם מחורבנת.
לפני שאני עושה את זה, יש למישהו רעיון אחר? הרכב מושבת... :-(

תודה, עידן

idanw
26-02-08, 20:30
לא הצלחתי לחתוך את הטבעת עם דיסק.. החלפתי את כל השרוול...

asih
07-03-08, 01:26
לשרוול קוראים "יד סרן" בעיברית, לא ממש יקר

איל מ
01-04-08, 18:03
אני מתכנן להחליף בקרוב גם כן איזה מיסב או שניים (אמנם בדיפנדר 90 אבל אני מאמין שהמכלולים זהים או דומים) אשמח אם תוכלו לכתוב כמה עלו לכם החלקים ע"מ שאוכל לדעת אם למכור רק כליה אחת או שתיים בשביל הכסף.

בכל מקרה מדובר גם במייסב קדמי וגם באחורי ונראה לי שאם אעמוד במחיר ארצה להחליף כל מה שרק אפשר באותו אזור.

;) ;)

idanw
01-04-08, 18:34
המייסב המקורי (timeken) עולה 100 ש"ח לגלגל (2 מייסבים לכל גלגל)
קיים מייסב ב 50 ש"ח, אין לי ניסיון איתו.

asih
01-04-08, 22:52
תחליף גם את המחזירי שמן !!!

של ה HUB (נאבה) ושווה גם את אלו של ה יד סרן, הקטנים, של הציריה, עם כבר מפרקים.

ישי.פ
02-04-08, 01:52
אני מתכנן להחליף בקרוב איזה מיסב או שניים
ע"מ שאוכל לדעת אם למכור רק כליה אחת או שתיים בשביל הכסף.

כפי שאני מכיר אותך, הכליות שלך לא שוות כלום :grin:
אני אשמח אם תזמין אותי להחלפה, אולי אני אתן לך כמה עצות חינם.

landrover
03-04-08, 21:22
לא לחסוך כסף על מייסבים !!!

לקנות יקר - ולא להצטער אחר כך ...

טימקן הם בסדר גמור.

אמיר.

איל מ
03-04-08, 22:22
טוב אם אלו המחירים (לפחות של המייסבים) נראה לי שאלך על החלפה של הכל (לפחות בסרן הקדמי) תודה ונעדכן אם יהיו תמונות!8)8) 8)

-->