PDA

צפייה בגרסה מלאה : חדש בתחום מעוניין לקנות CJ 5 . האם 2200 סמ"ק לא עייף מידי?



mush
23-09-06, 22:44
אני מעוד אוהב את הסטייל של ה CJ5 אך חושש ממנוע הוריקן שהינו חלש מידי.
האם 2200 סמ"ק נותנים תמורה?
אני מתגורר בחיפה (עליות ארוכות שלא במצב LOW).
והאם אפשר לשדך גיר 4 הילוכים?
האם העובדה שהינו 2200 סמ"ק צריכת הדלקת הינה שפויה יותר?

רפי א.
23-09-06, 22:52
היה לי סי ג'י 5 מודל 61.
השילוב של המנוע והגיר של 3 הילוכים הוא טוב ואין טעם להחליף, מה גם שלדעתי אין מקום
לגיר אחר.
המנוע רועש ואיטי אבל הרכב מספק את הסחורה.
הרכב אוהב דלק לא פחות מאחיו היותר חדישים.
לדעתי תוכל לעלות את רוב העליות של חיפה בהילוך שלישי לאחר האצה מתאימה, כמובן שהכל תלוי במצב המערכות ובראשן המנוע.
היתרון של הרכב הוא היותו רכב אספנות ולכן האגרות זולות מאד, החיסרון הוא 2 טסטים בשנה
ואיסור ליסוע בדרך בין עירונית בימי חול לפני השעה 09.00 בבוקר (למיטב זכרוני).

shmil
23-09-06, 23:16
היתרון של הרכב הוא היותו רכב אספנות ולכן האגרות זולות מאד, החיסרון הוא 2 טסטים בשנה
ואיסור ליסוע בדרך בין עירונית בימי חול לפני השעה 09.00 בבוקר (למיטב זכרוני).

אסור לנסוע בכלל, לא רק בדרך בין עירונית, אלא בכל דרך, בין 07:00 ל-09:00, בימי חול.

six 4 life
24-09-06, 00:55
אני מעוד אוהב את הסטייל של ה CJ5 אך חושש ממנוע הוריקן שהינו חלש מידי.
האם 2200 סמ"ק נותנים תמורה?
אני מתגורר בחיפה (עליות ארוכות שלא במצב LOW).
והאם אפשר לשדך גיר 4 הילוכים?
האם העובדה שהינו 2200 סמ"ק צריכת הדלקת הינה שפויה יותר?

אם כבר CJ5
תשקיע יותר מאמצים בחיפושים ומצא לך אחד כזה עם 6 צילינדר
סיכוי סביר שכשתמצא הוא לא יהיה אספנות, אבל היתרונות שלו על ה4 צילינדר הם קשת החלקים הרחבה שהוא חולק עם סיקסים (סרנים, גיר, מנוע, טרנספר), וביצועים עדיפים בהרבה על מנוע ה4 צילינדר.
עם ה4 צילינדר החיים יהיו יותר קשים מבחינת חלפים (חלקי מנוע, גיר, סרנים-תלוי במודל),
ופחות מתגמלים מבחינת ביצועים,
למרות בשבאותה נשימה אני אומר- מנוע 4 צילינדר ראש שטוח/ הוריקן, יודעים לתת בראש וחזק כאשר משודכים לג'יפ קל (CJ3-CJ5) ומכוונים כראוי.

לגבי צריכת הדלק- כמו שאמר קודמי, זהה לאחיו הגדולים, לעיתים אף גרוע מכך.

בהצלחה.

shmil
24-09-06, 22:30
שכחתי לענות לשאלה המקורית...


אני מעוד אוהב את הסטייל של ה CJ5 אך חושש ממנוע הוריקן שהינו חלש מידי. חלש? תלוי מה אתה מחפש, לנסיעות כביש ושטח רגוע הוא בסדר גמור, אלא אם הרכל אצלך כבדה.
האם 2200 סמ"ק נותנים תמורה?
אני מתגורר בחיפה (עליות ארוכות שלא במצב LOW).
והאם אפשר לשדך גיר 4 הילוכים? לגיר T-176? לא בצורה טריביאלית, כי קוטר ההילוך הישיר ואורכו שונים.
האם העובדה שהינו 2200 סמ"ק צריכת הדלקת הינה שפויה יותר? לא ממש

לא אמורה להיות בעייה בחלפים למנוע הוריקן, אבל לעיתים החיפוש יכול לקחת מעט יותר זמן.
ינוביץ מחזיק גם את מרבית החלקים למנועי הוריקן.

דרור ברלי
26-09-06, 17:58
אני מעוד אוהב את הסטייל של ה CJ5 אך חושש ממנוע הוריקן שהינו חלש מידי. נכון. הוא חלש.
האם 2200 סמ"ק נותנים תמורה? תמורה למה? זה מנוע מיושן גם בסטנדרטים של תחילת שנות השישים. היו לו 72 כ"ס כשהיה חדש...
אני מתגורר בחיפה (עליות ארוכות שלא במצב LOW). אני מניח שלא תהיה לך בעיה.
והאם אפשר לשדך גיר 4 הילוכים?
האם העובדה שהינו 2200 סמ"ק צריכת הדלקת הינה שפויה יותר? ממש לא. להפך. המנוע הזה שתיין ממש כמו מנוע 258, אם לא יותר.

בגדול - מדובר ברכב ישן, עם כל מה שמשתמע.
בשטח טכני הוא מצויין כי גמישות המנוע ויחסי ההעברה הקצרצרים מאפשרים לו לזחול בנחת היכן שהוא רוצה. בעיית הביצועים מורגשת בכל שטח שדורש תנופה, ובעיקר בכביש - יחסי ההעברה שלו מגבילים אותו למהירויות שיוט נמוכות יחסית בסל"ד שאינו ממש בריא למנוע.

גם אני בדעה ש- CJ5 הוא הג'יפ הכי סקסי, אבל רק עם מנוע 6 טורי (בארה"ב הם יוצרו גם עם מנועי V8 של AMC) אצלנו הדגם הזה די נדיר, והאקזמפלרים הבודדים הם מדגמי 75-78, כאשר 78 (מתוצרת מתמ"ר חיפה) הם המוצלחים ביותר, עם שילדה סגורה, סרנים עם יחס העברה 4.10 מקורי, לכולם כבר יש הגה כח, ואפשרות לשתול איזה גיר שתרצה מתוך מבחר הגירים שמתאימים למנועי 258.
פרט לאורך גל ההינע האחורי (קצרצר), הג'יפ הזה זהה מכנית לכל סיקס שאנחנו מכירים = אין בעיית חלפים. וגם הם בעוד שנה וקצת כבר מוגדרים כאספנות.
זה הג'יפ שאני הייתי מחפש.

-->