PDA

צפייה בגרסה מלאה : האם כדאי לקנות סמוראי 84? [הכותרת נערכה]



טל ג
25-09-06, 21:11
אין לי מושג רציני בגיפים , אבל נפלה בידי ההיזדמנות לקנות סמוראי שנת 84 יד ראשונה קראתי איפה שהוא שלא כדאי לגעת בשנתון זנ עקב מחסור בחלפים אנא עזרתכם, תודה.

הערת מערכת: הכותרת נערכה. מטרתה היא לספק מידע על תוכן ההודעה כדי שיהיה קל לאנשים לדעת אם מעניין אותם להכנס, במיוחד כשהשרשור מופיע כתוצאת חיפוש. אנא הקפד על כך, תודה.

Neilman
25-09-06, 21:30
באיזה מחיר??

אלון_ק
25-09-06, 21:48
גם בחינם, לא. הסרנים נסדקים כמו קיסמים ישנים, הפח תמיד במצב זוועתי (גם אם לא רואים את זה), המנוע אנמי ויעשה בעיות בעתיד הקרוב, הגיר מת (מקסימום גוסס) וכבר קשה להשיג לו חלפים, הטרנספר שורק כמו ערס לפרחה ברחוב ואין לו חלפים, החשמל בל"ר כבר יותר טוב, המתלים היו נוראיים אפילו יחסית לסמוראי עוד ביום שהם יצאו מהמפעל...

לא הייתי נוגע בחיים.

moshe 426
25-09-06, 23:43
גם בחינם, לא. הסרנים נסדקים כמו קיסמים ישנים, הפח תמיד במצב זוועתי (גם אם לא רואים את זה), המנוע אנמי ויעשה בעיות בעתיד הקרוב, הגיר מת (מקסימום גוסס) וכבר קשה להשיג לו חלפים, הטרנספר שורק כמו ערס לפרחה ברחוב ואין לו חלפים, החשמל בל"ר כבר יותר טוב, המתלים היו נוראיים אפילו יחסית לסמוראי עוד ביום שהם יצאו מהמפעל...

לא הייתי נוגע בחיים.

מאידך..

כלי קטן קל וזול שיעשה כמעט כל מה שתבקש ממנו.
בעניין עם החלקים, אני בכל אופן לא ניתקלתי בשום בעיה.
סרנים נסדקים? רק אחורי. מרתכים וזהו.
פח לא תמיד במצב זוועתי, וכי למה שיהיה? אם טיפלו בו כמו שצריך?
מנוע אנמי זה כן.
הוא לא זוחל בסרק.

אבל הוא חתיכת בן זונה קטן ומדליק.
זה למה כן לקנות.

לא בכל מחיר, אבל אם האופציה היא פיאט פונטו רחמנא לצלן, או איזה סובארו, טפו טפו טפו.
הייתי בוחר בסמוראי הכחוש. שוב.

אלון_ק
25-09-06, 23:58
תעשה חשבון של כמה הרכב עלה לך, משה, אבל לא חשבון רק של הדברים הגדולים - תעשה חשבון של הכל. אל תשכח לספר לבחור כמה זמן הרכב שלך עמד (עומד?) ומה עוד נותר לעשות. רצוי גם לציין כמה זמן הרכב אצלך עם רשימת התיקונים הזו.

אם תחשב כל בורג, אתה מהר מאוד תגיע למסקנה שלקנות סמוראי 87 ארוך היה יותר זול.

אתה לא נתקלת בבעיה עם החלקים? נדמה לך שלא. תחשוב על חלק שחיפשת כמה זמן ואז תשווה לכמות הזמן שהיה לוקח לך למצוא את זה לסמוראי 87...

אני שם עכשיו 100 ש"ח שהסרן שלך יסדק שוב, באותו מקום (ליד הריתוך) או בצד השני, תוך פחות משנתיים. לכל הפחות, הסרן הקדמי יסדק לך.

פח לא תמיד במצב זוועתי, וכי למה שיהיה? אם טיפלו בו כמו שצריך?
כי אנשים שקונים סמוראי 84 בחמשת השנים האחרונות הם לא בדיוק אנשים אמידים, אז הם לא טיפלו בו כמו שצריך. אם אצלך כן, מזל טוב - אתה היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל. לך תסתכל על סמוראים 84 ותראה אילו גרוטאות פח הם, אז תחשוב שוב.

הייתי בוחר בסמוראי הכחוש. שוב.
תתחיל לנהל טבלת אקסל מדוייקת של עלות הרכב. בעוד שנתיים תגלה שיכלת לקנות סמוראי 89 בכסף ששילמת ולשלם אותו דבר על אחזקה שוטפת בסה"כ הכולל. למישהו שלא יכול להוריד סרן לבד ולרתך אותו לבד זה יצא הרבה יותר מזה, בפרט אם הוא גם לא מטפל ברכב לבד... הרכבים האלו לא ישתלמו יותר. אין מה לעשות, הם לא מזדקנים בכבוד.
אם אתה חושב אחרת, תשאל את עצמך האם היית לוקח עכשיו את הסמוראי כמו שהוא לטיול של חצי שנה בחו"ל (אילו יכולת, כמובן). אם התשובה היא "לא" והסיבה היא "כי ברור לי שהוא יתקע אותי בכל סיבוב שני באמצע שומקום" אזי, חביבי, הוכחת את טענתי. אם אלו לא התשובות והסיבות בדוק את שפיותך...

DrorBANANA
26-09-06, 00:40
היי לאלון ולטל ...
אלון נראה לי שהלכת רחוק ובמיוחד עם התאורים ,נכון שאתה מקצועי בתחום
ושיש יתרונות וחסרונות בשנות ה- 80' בדיוק כמו שיש יתרונות וחסרונות במודלים
הגבוהים לדעתי ובמיוחד שזו דעתך האישית וזו זכותך.
לי אישית יש sj410 שנת 84' ואני מבסוט ממנו פשוט כלי מעולה נכון שיש לו 4 הילוכים
קצרים אבל הוא מתאים לסגנון הנהיגה הרגועה שלי בשיוט של 80 קמ"ש.
ונכון הכלי די חדש אצלי אבל אין לי שום תלונה עליו מה גם שהוא חיית שטח אמיתי טוב אני כנראה לא איש של שטח קשה אלה קל עד בינוני ומצד שני מאוד נוסטלגי לנהוג בו פשוט חוויה.


גם בחינם, לא. הסרנים נסדקים כמו קיסמים ישנים, הפח תמיד במצב זוועתי (גם אם לא רואים את זה), המנוע אנמי ויעשה בעיות בעתיד הקרוב, הגיר מת (מקסימום גוסס) וכבר קשה להשיג לו חלפים, הטרנספר שורק כמו ערס לפרחה ברחוב ואין לו חלפים, החשמל בל"ר כבר יותר טוב, המתלים היו נוראיים אפילו יחסית לסמוראי עוד ביום שהם יצאו מהמפעל...

לא הייתי נוגע בחיים.

http://us.a2.yahoofs.com/users/43c21a3fz13a9d953/696cscd/__sr_/6a42scd.jpg?phwLFGFB1gW1d39S

מורי
26-09-06, 08:19
כאחד שהיו לו סמוראים מכל הסוגים,לא הייתי ממליץ לקנות 84' ,מהסיבה שהפער בין שנה זו לשנתון עם מנוע 1300 מהשנים המוקדמות קטן יחסית ושווה להתאמץ עוד קצת...

moshe 426
26-09-06, 19:37
אתם יודעים מה?
כולכם צודקים.

אני מתקן עצמי:

אני לא נתקלתי בבעית חלפים עד כה. (גם הגה, שהיה הפריט שהכי חיפשתי, היה לי תוך שבוע, פשוט חשבתי שלשלם 700 שקל על התיבה זה לא הגיוני והעדפתי לחכות. בסוף קניתי בסביבות ה 300. ).

נכון, שלי עלה גרושים הסמוראי יחסית למה שיש לי לתקן בו (ואני מדבר על גרושים. גרושים. שגם אם תכפיל את הסכום ב 3 אולי תגיע למחיר סמוראי 87 ארוך.)
נכון, שאם מישהו אחר היה קונה אותו הוא היה אוכל חצץ.

בשבילי, עד הטיסה לאוסטרליה, שתהיה בקרוב, (אני מקווה) זה היה עדיף. זה יוצא לי יותר זול לאחזקה מ DR350 שנת 93 שתיחזקתי במשך 4 שנים.
אני לא הולך לפרק איתו סלעים או להתנדב לעבודות פיתוח של סולל בונה.
אני הולך לטייל בסבבה. ללכת לדוג בים בסבבה. ובאיזי.
אני יודע שהוא יעשה כל מה שאני אבקש ממנו עם הרבה גז וריח של קלאץ' שרוף. אבל- הדרישות שלי ממנו הן לא גבוהות.

לכשאחזור מאוסטרליה, וארצה להחזיק רכב זול עם אופצית ה 4*4 החביבה והממכרת, אז אקח את ה 1300, ממודל כמה שיותר מתקדם, ואולי אפילו ארוך. פתוח כמובן.

הרכב שלי עמד עד עכשיו אלון, בגלל שהיה לי רכב מהעבודה, אז לא היה לי לחוץ.
עכשיו כבר אין רכב מהעבודה, והחל ממחר יהיה לסמוראי שלי טסט.

הוא לא רכב חדש.
אבל זה מה שמתאים לי. כרגע. פיאט אונו עם 4X4.

אלון_ק
26-09-06, 19:43
דרור, זכותך לחשוב אחרת. למעשה, אני מוכן להתערב שכל מי שיש לו סמוראי 84 חושב אחרת, אחרת לא היה לו סמוראי 84. זו נטיה ידועה של ג'יפאים (ישראלים?) להאדיר את הרכב שברשותם ע"ח המציאות, ע"ע בעלי ל"ר.

כמה זמן יש לך את הרכב?
כמה תקלות היו בו עד עכשיו ומהן?
אילו מכלולים כבר בדרך החוצה?

ושאלת המחץ: בעוד שנה, מה יהיו התשובות לשאלות האלו?

שמע, אני מת על סמוראים. אפילו יש לי פייבוריט והוא, רחמנא ליצלן, משנת 84 (הטנדר, חביבי, הטנדר). אבל מכאן ועד מעשיות בקנית אחד כזה יש הבדל תהומי, אותו יתכן שאתה עוד לא מכיר כי בפרק הזמן הקצר שהרכב אצלך עוד לא נתקלת בשום בעיה משמעותית (מה שאגב אומר דרשני לגבי בדיקת מצב הרכב. אני מוכן להתערב על 100 ש"ח שאם לא מצאת בעיות זה לא כי הם לא שם - זה כי אתה מפספס אותן). אני מבין שזה פוגע לשמוע את זה למרות שאין לי שום כוונה לפגוע בך או בכל בעל סמוראי 84 אחר, אבל המציאות איננה עומדת בקנ"מ אחד עם ההכרזה שסמוראי 84 פשוט וזול לאחזקה כמו דגמי 87. פתח קובץ אקסל, תתחיל לרשום כל שטות שמתפרקת וכמה עלה לתקן, בעוד שנה תבין היטב על מה אני מדבר אם תשווה לבעל סמוראי משנתון מתקדם יותר.

אלון_ק
26-09-06, 19:46
משה, אני מבין למה אנשים קונים 84. במקרה שלך, אני אפילו לא חושב שזה נורא בכלל. אבל בחייאת, הרכב עמד 90% מהזמן שהוא אצלך -אפילו ל"ר לא עושה בעיות בתנאים כאלו (אם נגמר לו השמן שינזל, כן? :mrgreen: ).

אני חושב שלוש שנים קדימה, לא אחת ולא שתיים. תסתכלו סביב, יש מעט מאוד בעלי סמוראי 84 שמחזיקים את הרכב שלהם זמן שאפילו מתקרב לזה. למה?

asafk
26-09-06, 21:26
שמע אלון, אני פחות נחרץ ממך. ב3000-4000 שקל, אוטו זול לטיולים באזור הקרוב לתקופה קצרה, סמוראי 84 סטנדרטי לחלוטין יכול להיות פתרון לא רע. אם משאירים אותו סטנדרטי, הוא קצת יותר אמין ממה שתיארת. לאף אחד לא אכפת שהפחחות בנויה מרקבונות, וכל עוד הוא נוסע, גם לא אכפת שיש סדק בסרן. נכון, לנסוע איתו לטיול במדבר של כמה ימים במצב הזה לא הייתי נוסע איתו, אבל בתור "תחליף באגי עם רשיונות" הוא יכול לספק המון פאן לכל שקל שהוא עלה, עד שהוא ימות סופית, או עד שתשטוף אותו טוב ותמכור לפראייר הבא ב2000 שקל.

אסף.

DrorBANANA
26-09-06, 23:33
היי אלון ,מה שלומך?
נכון קניתי את הרכב לאחרונה וגם בלי שום קשר לאקסל
עשיתי אוברול מלא יחד עם חבר במוסך שלו ועכשיו הרכב
פשוט מתוק קטנצ'יק וזריז וגם אני כבר אחרי הרצה 1,000
עם כיוון שסתומים וחיזוק ראש תאמין לי שאני לא מטטה מתחת
לשטיח שום בעייה בכלי ולאט לאט אני מאפס אותו שיהיה כמה שיותר
מושלם ומקורי וכמו שאסף אמר אני משאיר אותו מקורי ללא שיפורי מתלים
וכו' נכון שזה עולה כסף ולאפס את הרכב אך אני מאמין שבכל ג'יפ ובכל שנתון
ישנו איזה ישור קו לאחר הקניה והישור הזה עולה כסף.
מה גם שאני אוהב מאוד את הנוסטלגיה והישן ואפילו את המנוע הקטן אני אישית
מאוד נהנה לנהוג על ה- 410 שלי ותאמין לי שאם הרכב הזה ישאר אצלי עוד שנים
רבות אני מאמין שיהיה לי כייף איתו ובשנת 2014 תראה את ה- 410 שלי מדלג בשטח
עם לוחיות רשוי רכב אספנות ועם ההטבות של רכב אספנות ואז ניקח את טבלת האקסל
השנתית ונראה לאן נגיע.

אוהב דרור.

אלון_ק
26-09-06, 23:37
עם אהבה אני לא מתווכח - אני אפילו בעד זה, ע"ע החתימה שלי...

הנקודה היחידה שלי היא שכרכב א'+ב' יומיומי, סמוראי 84 הוא קניה רעה לדעתי. ב3K כרכב קריעה? אדיר. אבל כרכב יומיום? נורא.

asafk
26-09-06, 23:50
דרור, אני חושב שאתה שונה מרוב האנשים כאן. אתה לא חושב על האוטו בתור משהו שקונים, מסדרים ברמה שתוכל לחיות איתה מחד, ולא תבזבז יותר מדי מאידך, ומוכרים בנסיון להפסיד כמה שפחות. אצלך, כפי שכתבת, אין את המכירה בסוף, וזה משנה את כל התמונה... אתה חושב כמו אספן (ואני כותב את זה לחיוב). בשבילך, כל השקעה היא לטווח ארוך, ככה שברור שלאורך 15 שנה משתלם לשפץ או להחליף לחדש ומשופר כל חלק באוטו. ברור גם שלטווח כזה, אין הבדל גדול בין 1300 ל1000, כי גם ל1300 ייגמרו החלקים, וכי מה כבר ההבדל בגיל בין 86 ל84, כשנהיה בשנת 2014... ולהיפך- דווקא ה410 יותר מיוחד. אבל רוב האנשים מתייחסים אחרת למכוניות שלהם, אפילו כשמדובר ברכב שהוא גם תחביב (וזה ככה אצל רוב הג'יפאים). ו"כדאיות" שהיא נושא הדיון הזה, כן מסתכמת ביום המכירה. אף ג'יפ לא כדאי לקנות, במיוחד לא את הישנים שבהם, אבל עובדתית יש מקרים בהם מחזור החיים של הג'יפ אצלך משתלם יותר.כמו שכתבתי, במחיר קניה של כלום (וזה לא תמיד המצב) ובלי ציפיות גדולות- אני בדעה שסמוראי 84 (טנדר, אם אפשר) הוא אחד מכלי הרכב עם מקדם פאן לשקל הכי גבוה. בתור ג'יפ טיולים? ממש לא. חבל לבלות מתחת לג'יפ יותר זמן מאשר בטיולים...

אסף.

DrorBANANA
27-09-06, 00:32
היי אלון ואסף ,,,
תודה לכם ורק שתדעו שאני עוקב
אחרי הפורום ולומד המון מהמקצועיות
שלכם.

דרור.

http://us.a2.yahoofs.com/users/43c21a3fz13a9d953/696cscd/__sr_/76c3scd.jpg?phgLaGFB9IhyqkAR

moshe 426
29-09-06, 23:10
אף ג'יפ לא כדאי לקנות, במיוחד לא את הישנים שבהם, אבל עובדתית יש מקרים בהם מחזור החיים של הג'יפ אצלך משתלם יותר.כמו שכתבתי, במחיר קניה של כלום (וזה לא תמיד המצב) ובלי ציפיות גדולות- אני בדעה שסמוראי 84 (טנדר, אם אפשר) הוא אחד מכלי הרכב עם מקדם פאן לשקל הכי גבוה. בתור ג'יפ טיולים? ממש לא. חבל לבלות מתחת לג'יפ יותר זמן מאשר בטיולים...

אסף.


או! אף ג'יפ לא כדאי לקנות. נקודה.

ואני חולק עליך אסף, אין שום סיבה שסמוראי 84 לא ישרוד טיול 3 ימים בנגב או בצפון.
הוא יעשה את הכל יותר לאט, עם יותר גז, וביותר קופצניות.
אבל הוא יעשה!
ואם מלכתחילה אתה יוצא עם ציפיות נמוכות או בלי ציפיות כלל, אתה יכול להיות מופתע רק לטובה..


אלון, נכון שהסמוראי אצלי עומד ביישור קו כבר די המווווון זמן.. (וזה רק בגלל שאני גם בונה לי דירה פה בשטח של ההורים במושב, ועושה את זה לבד, אז זה גוזל את רב זמני הפנוי. )
אבל..
אני יודע שאולי אפסיד במכירה. ג'יפ זה עסק כושל, תמיד המאזן שלילי. תמיד יש חובות.
אבל זה לא מונע ממני לסדר אותו פיקס 100% לפחות, בכל המערכות החשובות באמת (מזגן לא אתקין..)
ואם כל המערכות תקינות, אין שום סיבה שהוא לא יהיה אחלה רכב לטיולים.
ואם אחשוב שהוא איזה האמר ואנסה לפרק ציריות בכל מיני מעלות סטייל זיק וכו'- אשלם על זה.
אם אזהר, ולא אכנס באם אמא של מסלולים רוצחי ציריות, ואגדיר לעצמי שאני לא שובר את האוטו, הסמוראי הזה יביא אותי באפס תקלות לכל מיני מסלולים ומקומות מדהימים שהסובארו לגאסי שקדמה לו יכלה רק לפנטז עליהן. ואני מקווה מאד בשבילו שגם יחזיר אותי מהמקומות האלה באפס תקלות.. :-)

חוץ מזה, ממתי טיב הג'יפ נמדד במספר הקילומטרים שהוא נוסע?
לא חסרות דוגמאות פה בג'יפולוג של חבר'ה שקנו בשביל לתקן.. לפי דבריך..

יאללה, גמר חתימה טובה, ושביום כיפור הבא יהיו לכולנו פגושים חדשים..
וסליחה אם פגעתי במישהו..

משה.

-->