PDA

צפייה בגרסה מלאה : מנוע מעשן קומפרסיה טובה



drorbengal
30-09-06, 21:57
יש לי CJ 6 שנת 65 המנוע מעשן כמויות שאחרי עושים תאונות....
הקומפרסית טובה 115 בשלושה צילינדרים ו105 ברביעי...
לאחרונה האוטו לא סוחב ומתקשה להרים גם קצת סל"ד...
מה יכולה להיות הסיבה לכך? ומה עלי לבדוק או לעשות לפני שמתחילים את הניתוח?
מודה מראש דרור

אמנון
30-09-06, 22:22
מה צבע העשן?
הוא מופיע מתחילת ההנעה? מייד כשאתה מניע יש עשן, עד דימום המנוע?

drorbengal
30-09-06, 22:35
העישון מופיע מההתנעה עד הכיבוי, צבע העשן הוא לבן ספק כחול

belair
30-09-06, 22:38
ז"א שהמנוע "אכול " שמן.
תראה אם המנוע רטוב אם כן תראה מאיפה זה מתחיל אם זה מהראש או מהבלוק.
תבדוק שיש לך מספיק שמן באגן השמן חשוב מאוד .
בגדול המנוע צריך לעבור טיפול אם זה אטמים או יותר קשה להגיד לי לך.

drorbengal
30-09-06, 22:39
אוסיף בציון שהמנוע שותה לרוויה כקילו שמו ל 3 שעות עבודה ולאו דוקא מאומצת

אמנון
30-09-06, 22:43
עשן לבן-כחלחל מעיד על שריפת שמן בתאי השריפה. זה שולל לגמרי את הקרב'.
בדוק מפלס שמן במנוע. למרות שזה CJ ויתכן שהמפלס יורד גם מנזילה כלשהי. אם הרכב יבש מנזילות בתא המנוע (קרטר, מחז"ש גיר-מנוע), זה יעיד בוודאות על שריפת שמן (שכבר די ברורה עכשיו, אבל ליתר בטחון).

הנתון שהקומפרסיה בציל' 4 נמוכה מכל האחרים, יכולה להעיד על כניסת שמן בציל' הזה ולכן העשן.
רעיון שעולה לי לבדוק את העניין הוא להניע את הרכב ללא הפלאג בציל' הזה.
חכה לשמוע עוד דעות על הרעיון, אני לא בטוח לגביו.

belair
30-09-06, 22:51
לרוב שמנוע מעשן זה לא רק מצלינדר אחד.
אבל יכול להיות שיש שם בעיה באטם אין שם בעיה שתפרק מצת אבל המנוע לא יעבוד עגול( רק שתיהיה מודע)

אמנון
30-09-06, 22:55
ועם נתון של קילו שמן בשלוש שעות, קשה לי להאמין שמקור כניסת השמן (העיקרי לפחות) הוא הציל' הזה.

drorbengal
30-09-06, 23:06
חבר'ה תודה רבה על העזרה - בעניין הפלגים הם לא ממש רטובים אלא מאוד מפוייחים

drorbengal
30-09-06, 23:11
קודם בדקתי את המנוע ללא פילטר אויר מחשש שהוא סתום והמנוע יונק שמן במקום אויר אבל ללא הועיל יצא יותר עשן ויותר לבן אני לא בטוח על ההשלכות של בדיקה זו ואם יש בכלל

ניר ל
01-10-06, 10:47
שמן יכול להיכנס לצילינדר דרך הבוכנות או דרך השסתומים.
סביר להניח שהמנוע שלך דורש שיפוץ כללי לפי מה שאתה מתאר.

drorbengal
01-10-06, 14:47
אם שמן היה נכנס מהריגים (בוכנה) או מהשסתומים, הקומפרסיה לא היתה יורדת יותר? קומפרסיה תקינה היא בין 130 ל140 ולי בערך 115

צביקה קרבורטור
03-10-06, 20:34
דרור בן גל שלום רב!
באבחנה זהירה מאוד , הייתי מהמר על טבעות שמן שחוקות, וביקר בצילנדר בעל הקומפרסייה הנמוכה יותר.
לשם אבחון , קולע יותר פרק את מצת של הצילנדר החלש יותר, והחדר בעזרת משמנת, שמן מנוע לתוך תא השריפה, ובדוק מידית קומפרסיה שוב, מומלץ לבדוק לפני ואחרי, על פניו, הקומפרסיה שלך נמוכה וגבולית, אך צריכת השמן הגבוהה , מעידה על כך ששיפוץ מנוע, הוא בלתי נמנע במקרה שלך,
וכל ניסיון קוסמטי, לשפר לא ימנע את השיפוץ .
כל הסימנים מראים על כך: צריכת שמן גבוהה, עשן לבן סמיך, ודחיסה גבולית.
בברכה
צביקה

-->