התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מערכת חימום בCJ! דרושים כמה שיותר פיצוצים, שירטוטים, תמונות, מכל זויות מכל צורה..



six 4 life
05-10-06, 18:30
הגיעה לידיי מערכת חימום לCJ
כמובן שרובה ככולה תפוסה מג'ויפת וכו'
השיפוץ כבר החל, היחידה הגדולה כבר פורקה לגורמים ונוקתה

אני צריך כמה שיותר שירטוטים, פיצוצים וסכמות של המערכת הזו, על מנת להבין איך המנופים והמדפים בה עובדים, ולאן כל כבל הולך.

תודה מראש.

טיבי קלוד
05-10-06, 18:49
הגיעה לידיי מערכת חימום לCJ
כמובן שרובה ככולה תפוסה מג'ויפת וכו'
השיפוץ כבר החל, היחידה הגדולה כבר פורקה לגורמים ונוקתה

אני צריך כמה שיותר שירטוטים, פיצוצים וסכמות של המערכת הזו, על מנת להבין איך המנופים והמדפים בה עובדים, ולאן כל כבל הולך.

תודה מראש.


היי
התחתי גם אני לשפץ את מערכת החימום מצ"ב שירשור לשאלותי יש שם דיאגרמת פיצוץ.

מצאתי בעיה ברדיאטור ועדיין מחפש מחליף
בהצלחה
קלוד
http://www.cjclub.co.il/forum/viewtopic.php?t=1008

six 4 life
05-10-06, 18:53
לגבי הרדיאטור- אתה יכול לרכוש חדש אצל ינוביץ' בכמה מאות, או לרכוש באינטרנט ב42$ בערך לפני משלוח.

מה גם שמבחינתי היחידה היותר בעייתית היא העליונה. התחתונה די פשוטה מאחר ואפשר לפרק אותה לגורמים
העליונה יותר בעייתית, עקב זאת שהיא סגורה עם ניטים.
אז אני מחפש תמונות פיצוצים שירטוטים וכו', לפני שאני קודח את כל הניטים לפתוח אותה.

אמנון
05-10-06, 19:21
הנה כמה מקורות מידע שמצאתי.
חפש ברשת, יש מספיק מידע זמין...

http://www.jeeptech.com/body/heater.html

http://www.offroaders.com/info/tech-corner/project-cj7/project-cj7-heater.htm


ארז, למען הבאים שהולכים להחזיר לחיים מע' חימום (ואני ביניהם), תעד את העבודה עם הרבה תמונות מכל הזוויות..

עירא
05-10-06, 19:36
תשמעו,
המערכת הזו שמשום מה מפחדים ממנה, ממש לא מסובכת
ארז, אתה ממש לא רוצה לפרק את החלק העליון, הוא בסה"כ צינור אוויר,
יש לו צינור קטן שנכנס לתא המנוע ועליו מלבישים את הצינורית ניקוז העבה (למי גשמים שנכנסים דרך הגריל, וצריך להקפיד שהם לא ישפריצו ישירות על הסטרטר)
בהמשך יש תריס שאליו שהמותחן שלו מתחבר בצד אחד ללוח השעונים, ויש לו המשך (מקובע עליו) שממשיך לתריס השני שנמצא על החלק התחתון בצידו הימני. כאשר הכבל לא משוך כלל, שני התריסים סגורים.
חצי משיכה של הכבל פותחת את התריס העליון, ומאפשרת לאוויר מבחוץ לזרום למערכת החימום (ושם יש תריס נוסף לפני הרדיאטור, שהוא מווסת את הטמפ' כביכול).
משיכה מלאה של הכבל, פותחת גם את התריס התחתון, ומנווטת את האוויר (הקר) מבחוץ לתוך תא הנוסעים מול רגלי הנוסע שעל יד הנהג ובנוסף פותחת תריס שלישי ששכחתי להזכיר קודם שנמצא גם למעלה מהצד השני של ה"אמבטיה" שמתחת לגריל (בצידה השמאלי) שמאפשר כניסת אוויר קר אל מול רגלי הנהג.
שאלות נוספות יענו לפי דרישה...

עירא

six 4 life
05-10-06, 20:32
תשמעו,
המערכת הזו שמשום מה מפחדים ממנה, ממש לא מסובכת
ארז, אתה ממש לא רוצה לפרק את החלק העליון,


רוצה, רוצה מאוד, לא מרכיב אותו על הג'יפ מטונף ככה עם מדפים חלודים ומנופים שעושים טובה שזזים... :-)


הוא בסה"כ צינור אוויר

צינור אויר עם מדפים בתוכו וספוגים מתים מודבקים עליהם :wink: רוצה לפתוח לצחצח אותו ואת כל המכלולים שלו.


יש לו צינור קטן שנכנס לתא המנוע ועליו מלבישים את הצינורית ניקוז העבה (למי גשמים שנכנסים דרך הגריל, וצריך להקפיד שהם לא ישפריצו ישירות על הסטרטר)

מכיר את הצינור, ובעיה עם הסטרטר לא תהיה, אבל כמובן שנסיט אותו בהתאם.


בהמשך יש תריס שאליו שהמותחן שלו מתחבר בצד אחד ללוח השעונים, ויש לו המשך (מקובע עליו) שממשיך לתריס השני שנמצא על החלק התחתון בצידו הימני. כאשר הכבל לא משוך כלל, שני התריסים סגורים.
חצי משיכה של הכבל פותחת את התריס העליון, ומאפשרת לאוויר מבחוץ לזרום למערכת החימום (ושם יש תריס נוסף לפני הרדיאטור, שהוא מווסת את הטמפ' כביכול).

בדיוק בגלל התריסים האלו אני רוצה לפתוח את החלק העליון. אחד מהם עושה בעיות להפתח, ואת פעולת המנגנון מנופים המרכזי שעליו בעל הקפיץ הגדול, אני לא מצליח להבין, גם אחרי שעה של משחקים איתו ובהיה בו ופירוק שלו חיצונית.


משיכה מלאה של הכבל, פותחת גם את התריס התחתון, ומנווטת את האוויר (הקר) מבחוץ לתוך תא הנוסעים מול רגלי הנוסע שעל יד הנהג ובנוסף פותחת תריס שלישי ששכחתי להזכיר קודם שנמצא גם למעלה מהצד השני של ה"אמבטיה" שמתחת לגריל (בצידה השמאלי) שמאפשר כניסת אוויר קר אל מול רגלי הנהג.

בשורה התחתונה צריכים להיות ביחידה העליונה שלושה תריסים, אחד מרכזי, אחד בצד שמאל (צד הנהג) ואחד בצד ימין למטה אחרי הברך (צד הנוסע), אותו כנראה שאין לי. לא כנראה- אין שם פשוט תריס אצלי.
גם את הכבלים אין לי כרגע, עד שאקנה סט.

בגלל סיבות כאלו ועוד, אני מחפש כמה שיותר צורות שירטוטים וכו' של המערכת הזו, לראות מה חסר, מה צריך לעבוד ואיך, ולאן כל כבל הולך.


שאלות נוספות יענו לפי דרישה...
עירא

הוונטה שלך מחממת את הג'יפ בצורה "בריאה"? מפזרת חום כמו שצריך? מפשירה את האדים בצורה יעילה? או שהיא חלשה לדעתך?

תודה מראש
וגם לאמנון על הקישורים.

coas
05-10-06, 23:17
כנס לכאן (http://www.geocities.com/cantwait_forviolence/nav.html) וחפש בתמונות לפי Heater ו- Blower.
אם אתה כבר מפרק הכל תרכיב מנוע מפוח גדול יותר. עם המנוע המקורי אוויר חם בקושי מגיע לחלון, עם מנוע גדול יותר צריך טי שירט בזמן שהמפוח עובד גם בג'יפ עם ברזנט.

כל מה שצריך זה להרחיב מעט את הפתח בקיר וזהו. המניפה זהה למקורית.

תקפיד על ניקוז אוויר מהמערכת אחרי ההרכבה.

עירא
06-10-06, 00:05
רוצה, רוצה מאוד, לא מרכיב אותו על הג'יפ מטונף ככה עם מדפים חלודים ומנופים שעושים טובה שזזים...
לדעתי אתה טועה, חבל לפתוח את זה, למעלה מ-20 שנה זה סגור, למה להפריע לו? את הצירים תשטוף עם WD40 תן לזה לילה, אח"כ בעדינות תתחיל להזיז אותן קדימה אחורה ואחרי שהם ירוצו חופשי (ולדעתי הם ירוצו) תשים ספריי גריז לבן והם ימשיכו לרוץ בקלות עוד הרבה שנים.

צינור אויר עם מדפים בתוכו וספוגים מתים מודבקים עליהם רוצה לפתוח לצחצח אותו ואת כל המכלולים שלו.
הספוגים לא עושים שם יותר מידיי, ולנקות את זה? נו באמת בטיול הבא זה יתלכלך....

בשורה התחתונה צריכים להיות ביחידה העליונה שלושה תריסים, אחד מרכזי, אחד בצד שמאל (צד הנהג) ואחד בצד ימין למטה אחרי הברך (צד הנוסע), אותו כנראה שאין לי. לא כנראה- אין שם פשוט תריס אצלי.
שלילי, ביחידה העליונה יש שני תריסים כאשר אם מסתכלים במבט על יש אחד מימין לאמבטיה שמתחת לגריל (בערך איפה שנמצא המנגנון) ועוד אחד משמאל לו.
מנגנון הפעולה הוא כזה (קודם כתבתי דברים לא נכונים):
כאשר הכבל לא משוך כלל - OFF התריס הימני (התריס שמוביל את האוויר למערכת חימום) סגור.
התריס השמאלי (זה שאחראי על איוורור רגלי הנהג) מחובר עם מוט קשיח לחיבור הראשי, והוא גם סגור.
התריס השלישי נמצא בכלל ביחידה התחתונה, מחובר עם כבל אל המנגנון המרכזי, סגור.

חצי משיכה - HEAT התריס הימני נפתח ומאפשר לאוויר לזרום לכיוון מערכת החימום.
התריס השמאלי נשאר סגור, לא מאפשר לאוויר קר להגיע לנהג.
התריס השלישי, שנמצא ביחידה התחתונה, נשאר גם סגור, ולמעשה מנתב את האוויר הקר לכיוון המערכת חימום.

משיכה מלאה - VENT התריס הימני עדייין פתוח, התריס השמאלי גם נפתח ומאפשר לאוויר קר להגיע לרגלי הנוסע
התריס השלישי, זה שביחידה התחתונה, נפתח גם ומנתב את האוויר לרגלי הנוסע במקום לתוך היחידה התחתונה.

כל היחידה העליונה מקבלת כבל אחד שהוא הכבל ליד נורית ה-OFF/HEAT/VENT מהמחבר הראשי יש חיבור קשיח (מוט ברזל דק) לכיוון התריש השמאלי וכבל נוסף שמתחבר לאחר מכן ליחידה התחתונה לשליטה בתריס השלישי (התחתון)
לתשומת לבך, ברוב הסטים שמוצאים ברשת (לדוגמא: קישור לסט ב-E-BAY (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JEEP-CJ-HEATER-CONTROL-INDICATOR-LIGHT-COMBO-SET_W0QQitemZ130033355034QQcmdZViewItem# ebayphotohosting) ) יש רק את הכבל הראשון שתיארתי למעלה (הראשי) ואין את הכבל קישור ליחידה התחתונה.

הוונטה שלך מחממת את הג'יפ בצורה "בריאה"? מפזרת חום כמו שצריך? מפשירה את האדים בצורה יעילה? או שהיא חלשה לדעתך?
אין לי בעייה של אדים בכלל ולגבי החימום גם באיזור מצפה (וקר במצפה) אני צריך להחליש את העוצמה אחרי שמן מה שהמערכת עובדת לפי דעתי היא מחממת יופי, אבל, היום אם הכל היה לי על השולחן, נראה שהייתי שם וונטה יותר גדולה בעיקר בשביל להגדיל את מהירות החימום ההתחלתית.

עירא

asi
06-10-06, 08:05
אם כבר התחלת את הפרוייקט הזה תמצא מנוע חשמלי (מפוח) של סונומה , לא תאמין איזה שינוי זה לעומת המנוע המסכן הזה שיש לך עכשיו שמה ..
זה דורש 2 שינויים ,צריך להגדיל את החור בקיר אש כדי שהוא יוכל להיכנס , הבעיה השנייה אם אתה מביא כזה מפוח תחליף רק את המדחף למקורי ,אחרת תצטרך לעשות גם בפלסטיק הגדלה כי הוא יותר ארוך .
אחד השינויים המומלצים למי שסובל בחורף מקור או אדים על החלון .

אסי

AvigdorAharon
06-10-06, 15:31
אני מציע לא להתעסק עם מנוע מאוורר שלא ידוע מה מצבו.
אני מתכוון להביא חדש מארה"ב. אם אתה מעוניין, צור קשר.

אביגדור

six 4 life
07-10-06, 02:31
טוב היום התברר לי שחסר לי עוד דבר, מנגנון המנופים שנמצא על היחידה התחתונה.
כנראה שלא תהיה ברירה ואצטרך לרכוש יחידה תחתונה מפירוק על מנת להשלים חלקים, אלא אם כן למישהו פה יש יחידת חימום תחתונה זרוקה בחצר/ מחסן/ בוידם/ ארון בגדים, שבא לו למסור לתרומת איברים.

עירא- לגבי הפירוק של היחידה העליונה, אני בכ"ז אפתח אותה. המנופים לא זזים כמו שצריך, התריסים שם די חלודים, הספוגים אכולים והכל שם ג'ייף. מעדיף לפתוח לנקות לסדר לשמן ולסגור חזרה כשהיחידה תקינה ועובדת יפה מבחינת מכניקה.

אסי- מנוע חימום של סונומה עושה את העבודה אצלך? מה לגבי ספארי, ונדורה ושות'? יש סדר גודל של מחיר לכזה מנוע חדש/ מפירוק?

אביגדור- תודה, אבל אני לא מתכוון לשים את מנוע החימום המקורי. מנוע יותר חזק יהיה עדיף מבחינתי בעיקר על מנת שהחימום יתפזר במהירות. מנוע חזק גם מן הסתם יגרום לך להפעיל אותו פחות כי מפזר במהירות.


לסיכום אני רק אציין שוב שאם למישהו יש יחידת חימום תחתונה זרוקה בחצר או משהו לצורך תרומת איברים, אשמח לאמצה ולהעניק לתורם היקר תעודת הוקרה מטעם אגודת "נעים בחורף" :twisted:

תודה לכולם.

asi
07-10-06, 20:27
עושה ועוד איך עושה את העבודה
לגבי סונומה ונדורה ושות' אינ חושב שהם אותו דבר , אצלי זה היה מספארי , כל הרגים אותו דבר היה שמה חוץ מרוחב המדחף

AvigdorAharon
08-10-06, 00:09
אביגדור- תודה, אבל אני לא מתכוון לשים את מנוע החימום המקורי. מנוע יותר חזק יהיה עדיף מבחינתי בעיקר על מנת שהחימום יתפזר במהירות. מנוע חזק גם מן הסתם יגרום לך להפעיל אותו פחות כי מפזר במהירות.

זה בדיוק מה שהתכוונתי, לשים מנוע חזק יותר. לא כדאי לשים משומש, כדי שאחרי חודשיים שלושה תפרק הכל שוב כדי להחליף את המנוע. אני מתכוון לרכוש חדש.

אביגדור

-->