PDA

צפייה בגרסה מלאה : למבינים בחוזק מתכות עזרה בהכנת תותב להגבה



orthoniv
07-10-06, 11:03
אני מעוניין לעשות תושבות להגבהת הרכב.
ברכב יש 4 בולמי קפיץ (הקפיץ מולבש על הבולם) הרעיון הו שתי פלטות שצורתן כצורת התושבת העליונה של הבולם, בין שתי הפלטות מחבר צינור המרותך לשתיהן.
ההתלבטות שלי אם לעשות זאת מחלקו פלדה המרותכים זה לזה , או לחריתת אלומיניום.
משיחות עם חרטים שמעתי דעות סוטרות ,אחד אמר שאלומניום ישבר עם הזמן ושהוא יקר
פי 6 מפלדה( 500 ש"ח לתושבת ללא מע"מ). שני אמר שעדיף אלומינום כי בריתוכים של הפלדה יהיו עוותים.
אנני יודע באיזה חומר לבחור ההיגיון שלי אומר שרוב העומס הוא בדחיסה ופה אין בעיה ובמתיחה (בפתיחת מהלך) העומס קטן יותר ופרק זמן קצר.
אודה על העזרה

איציק - 4X6ZH
07-10-06, 11:23
את התעלול הזה מקובל לעשות מאלומיניום כולל חלקים כאלה מקוריים במקומות שונים ברכב הם יהיו
בדרך כלל מאלומיניום .
עלות חומר הגלם היא זניחה מאחר ואתהלא צריך כמות גדולה של חומר גלם .
אתה קונה חומר גלם שיש לו כבר חור במרכז כך שהמשקל \ מחיר יהיה נמוך .
עלות העבודה היא היקרה . ( שעות מחרטה )
ושעת מחרטה הרבה יותר יקרה מק"ג חומר גלם כזה .
הרבה יותר קל ליצר מוצר כזה מאלומיניום .
*****
מגבלה אחרת שכדאי לדעת . במחן שנתי \ בדיקות רכב
הגבהות כאלה הם סדין אדום לבוחן = הורדה מהכביש .
*****
איציק

orthoniv
07-10-06, 14:10
ואם בוחן הוריד את הרכב מהכביש מהסיבה הזו האם הסרת התושבות פותרת את העיניין או שיש השלכות
נוספות ?

orthoniv
07-10-06, 14:12
דרך אגב מאיזה סוג אלומיניום עושים כאלה דברים ואיך אני יכול להבדיל בסוג האלומיניום כדי שלא ירמו אותי.

אמיר חסידים
09-10-06, 03:40
אם בחריטה אז אלומיניום .
הרבה יותר קשה לחרוט ברזל וחוץ מזה אלומיניום מתעוות יותר מברזל בריתוך .
אגב אלומיניום 6061 יעשה את העבודה וגם 7075 .

עודדוש
09-10-06, 07:59
שלום
תבקש מהחרט תעודת טיב/סוג החומר.

-->