צפייה בגרסה מלאה : מנוע מתחמם
ערב טוב.......
ברשותי GMC ספארי שנת 93' שאני מכור אליה מאוד.....מעולם לא עשתה בעיות ובוודאי לא של התחממות.
במהלך נסיעה עם מזגן דולק, מד הטמפ' מגיע לקצה הסקאלה כמעט .דבר המעיד על התחממות לא רגילה.
ובמהלך נסיעה ללא מזגן דולק, מד הטמפ' מראה על טמפ' רגילה ובסדר.
אין לי שמץ של מושג מה יכולה להיות הבעיה.
הרכב מקבל מים ירוקים בלבד ויש לציין שמערכת המים עברה לפני חודשים מספר שטיפה+ניקוי.
וכמובן כמו בכל רכב אמריקאי ....קיימת מניפה מכנית עם מצמד.
מה לדעתכם יכולה להיות הבעיה?
תודה מראש :)
יש מאוורר למצנן המזגן ואם כן ,עובד?
לא.אין ....לא קיים מאוור למצנן של המזגן ......ישנה מניפה אחת גדולה מאחרי הרדיאטור בלבד והיא מכנית....
polar bear
12-10-06, 11:13
מתי החלפת אותה לאחרונה? בתי בדקת תקינות שלה? מתי החלפת רדיאטור קירור?
יכולות להיות שתי סיבות בעלות אותה תוצאה - האחת שהמאורר המכאני לא "עושה" מספיק רוח בשביל שני הרדיאטורי , ואז החום של רדיאטור המזגן מחמם את הרגיל. או שהרדיאטור הרגיל קצת סתום מאבק ולכלוך, והמעברים הסתומים לא מאפשרים מעבר אוויר לרדיאטור של המזגן, ואז הוא מתחמם ומחמם איתו תא הרגיל.
הממ :) ואולי הגיע הזמן להוסיף מאורר חשמלי שישב על רדיאטור המזגן ויכנס לפעולה במקביל איתו?
הרדיאטור אינו סתום והמניפה מתפקדת היטב......במזן נסיעה ללא מזגן אין שום בעיה .
וזה מה שמשגע אותי.......
סתם ניחוש פרוע ,תבדוק האם הקריאה של השעון אמיתית ,ייתכן ויש בעיית מינוס ברכב
הקריאה בשעון היא נכונה ואמיתית.......עובדה שמבעבעים ויוצאים מים מהמיכל עיבוי אחרי נסיעה עם המזגן פועל.......דבר שלא קורה בזמן נסיעה רגילה ללא מזגן פועל.
polar bear
15-10-06, 00:42
הממ חביבי, כשהמזגן פועל הרדיאטור שלו מפיץ חום, לכן משהו צריך לעשות יותר אויר. או לקרר יותר. המשהו הזה לא עובד, אין הרבה משהואים כאלה באוטו, או המניפה או הרדיאטור של המים. זהו...
בהחלט יכול להיות מצב שהמניפה תהיה מספיקה בשביל לסמור על רמת חום נורמאלית ללא מזגן ולא תצליח לעמוד בעומס הנוסף, כנ"ל לגבי רדיאטור.
אה...ולא אמרתי שהרדיאטור עצמו סתום אלא המעברים שדרכם אמורה לעבור הרוח.
תהנה.
ערב טוב לכם ותודה על התגובות.
יכול להיות שיש אפשרות שפקק הרדיאטור לא מתפקד כמו שצריך?
זה קשור לבעיה?
בודאי. אם הפקק לא תקין, אין לחץ מספיק במערכת, וטמפ' הרתיחה יורדת, ולכן יכולת הולכת החום של נוזל הקירור בטמפ' גבוהות יורדת -> המנוע מתחמם.
התחממות הדרגתית של נוזל הקירור אומרת דבר אחד- ספיקת קירור לא מספיקה. זה יכול להיות מכמה סיבות- אין זרימה טובה של נוזל (החל במשאבת מים לא תקינה, דרך טרמוסטט שלא נפתח, צינורות שמתפרקים מבפנים, ועד לרדיאטור סתום), או אין זרימה מספיקה של אוויר (מצמד מניפה לא תקין, בוץ וג'יפה בין הצלעות של הרדיאטור וכו'), או שהנוזל לא מספק די קירור (לחץ נמוך מדי במערכת, קורוזיה שמגבילה את כמות החום שעוברת לנוזל וכן הלאה).
אסף.
your radiator need to be cleaned
I have no idea what it called in Hebrew
However the proccess involves removing the upper tank and cleaning each tube with a stiff metal brush
Then comes the acid bath.
In English (American) its called "rod out"
אוקיי...תודה על התשובות :)
אתחיל קודם לבדוק אם החלפת הפקק פותרת את הבעיה. אם הבעיה לא תסתדר, ניגש לשלב הבא......שידרוג למניפה חשמלית ולא מכנית ואפילו כפולה.
בקשר לרדיאטור, הוא תקין הן במעברים הפנימיים שלו והן במעברי האוויר החיצוני.
כי בנסיעה רגילה ללא מזגן פועל , הרכב אינו מתחמם והטמפ' נשארת יציבה.
תודה על התייחסותכם
תגיד, כאשר המזגן עובד, הוא מתפקד טוב או לא כמו קודם?
כלומר מקרר ברמה טובה או מוציא אויר לא מי יודע מה?
המזגן מקרר מעולה כמו תמיד.
גם כעת כשהרכב מתחמם...
כשהטמפ' עולה , אני נאלץ לכבות את המזגן, עד שהטמפ' יורדת בחזרה לתחום הנורמלי שלה.
להחליף מכסה זה פשוט וכדאי אבל אם זה לא עוזר אז לדעתי תבדוק לעומק שוב את קריאת השעון,כי אתה אומר שהמיים מבעבעים במיכל וככה אתה יודע שהוא באמת רותח .כשרכב רותח אז גם לרדיטור של המזגן נהיה חם והוא לא מקרר רגיל.
אני בדקתי התנגדות מחיישן החום עמדה על 70 אום הדלקתי מזגן קפצה ל-300 אום .אחרי הוספת הארכה לגוף ירדה הקפיצה בהמון.
השעון מראה את הטמפ' האמיתית למעשה......גם כשהמים במיכל העיבוי מבעבעים ויוצאים החוצה.
אני בטוח שהוא מראה את הקריאה האמיתית של טמפ' המים, גם במצב של נסיעה ללא מזגן וגם במצב של נסיעה עם מזגן.
אני לא חושב שצריך לבצע עוד חיבור של הארקה לגוף הרכב, או שלא הבנתי אותך...
polar bear
17-10-06, 22:49
אני רק רוצה לציין שהחלפה כוללת של המניפה המקורית במניפה חשמלית לא תמיד עובדת, לדעתי עדיף להוסיף מאורר חשמלי על הרדיאטור של המזגן. כמו שיש להרבה אמריקאיות. { לי היו שניים }
התכוונתי להגיד שנניח ואתה חושד בשעון אז מה אתה עושה - אתה מחפש הוכחות נוספות להתחממות.
אתה עשית את זה והחלטת שהמנוע מתחמם כי אתה רואה מיים במיכל העיבוי מבעבעים ויוצאים החוצה
מה שאתה לא רואה בדרך כלל .
אני אומר שזו אינדיקציה (שאני לא מכיר) אז תעשה מה שהתכוונת לעשות אבל אם זה לא יעזור אז לפני שאתה מתחיל לשים הרבה כסף תבדוק שוב את השעון
-כל התגובה שלי בכלל הייתה כי אמרת שהמזגן מקרר מצויין - וזה לא אמור להיות ברתיחה בה השעון מגיע לקצה האדום.
-לגבי השעון אז כן, הארקה חשובה מאד וזה בא במיוחד לביטוי כשאתה מפעיל צרכנים כמו מזגן
אתה צודק.....שווה בדיקה וזה לא מזיק להוסיף עוד כבל הארקה נכון?
לאיפה אני אמור לחבר הארקה?
מהמצבר למנוע או לגוף?
מוני_הכוכב
21-10-06, 09:13
התחל במחיר 0: בדיקת שעון מהירה אצל שעון מעכר או רדיאטור מאכר.
גם אצלי יש זיוף בשעון המכני - הסיבה היא שהוא לא מתחיל מאפס. הזעון הזה שעלה לי כסף, מליחץ אותי למרות שאני יודע שהוא מזייף.
אם יש לך שעון מכני - וודא שהוא מכוייל בטמפרטורת חנייה וצמוד לתחילת הסקאלה.
האם במקור לא היה גם מאוורר חשמלי? בדוק מול ספארים אחרים.
מוני.
עידכון.
למרות שלא היה לי זמן לחפש פקק לרדיאטור כדי להחליף,ניקיתי את המקורי בדקתי את הגומיות והתקנתי בחזרה על הרדיאטור.
בוצעה נסיעת-מבחן והרכב לא מראה סימנים של התחממות-יתר :).
נראה לי שהבעיה נפתרה.
אני מודה לכם על התגובות ועל הכיוון לפתירת הבעיה.
טוב שיש פורום כזה של חבר'ה מקצוענים:)
תודה !!!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.