צפייה בגרסה מלאה : צינור שלדה קדמי סמוראי
באחת המשיכות שלי החוצה מהבוץ בחורף האחרון באמצעות טרקטור התעקם הצינור הקדמי של השלדה (זה שאוזן הגרירה מחוברת אליו) בסמוראי 98 שלי.
השאלות שלי הן:
1. בגלל שהצינור התכופף אינני יודע את האורך המקורי שלו (רוחב השלדה)?
2. ברצוני לרתך צינור עבה וחזק יותר: א. מהו העובי המקורי? ב. איזה סוג פלדה רצויה לצינור החדש? בקיצור איזה צינור?
3. איזה ריתוך כדאי?
גיא
זה שאוזן הגרירה מחוברת אליו
זו לא אוזן גרירה, זו נקודת ריתום מסכנה. אני אומר את זה כל פעם מחדש וכל שנה יש לפחות 2-3 מקרים של עוד סמוראי שמעוות/קורע שלדה בכ"ז. מה יהיה?
1. לך למכון יישור שלדות. זה יקר מאוד, אבל אין לך ברירה.
2. בשום פנים ואופן לא. אם תרתך שם צינור חזק יותר או שהריתוך יכשל בהצלבה, או שחיבור קורת הרוחב הקרובה יסדק. זה לא יקרה בפעם אחת, אבל זה יקרה.
3. אם מישהו מרתך לך על השלדה, תדאג שזה יהיה מישהו שיודע מה הוא עושה. לא צריך להתרגש מריתוכים לשלדה, אבל גם לא לחפף אותם. איזה ריתוך רצוי? CO, אלקט', TIG, כולם טובים לך ובלבד שהם נעשים ע"י רתך טוב מספיק.
4. תבנה לך נקודות חילוץ. לא אחת, שתיים בכל צד (קדימה אחורה). לא רוצה לבד, לך לסדנא - זה לא יקר.
טוב אז אתה אומר לרתך צינור זהה למקורי!
מהו המקורי? מאיזה פלדה הוא עשוי? איזה עובי? מישהו יודע?
זו לא אוזן גרירה, זו נקודת ריתום מסכנה. אני אומר את זה כל פעם מחדש וכל שנה יש לפחות 2-3 מקרים של עוד סמוראי שמעוות/קורע שלדה בכ"ז. מה יהיה?
.
שלום אלון,
אפשר הסבר בבקשה, יש לי ג'ימני, עדיין לא יצא לי לגרור אותו אבל בכדי שאני לא יעשה את אותה הטעות , איך מבדילים בין השתיים ולאן צריך לרתום את הרצועה.
תודה אסף.
בומס הקופץ
14-10-06, 19:06
טוב אז אתה אומר לרתך צינור זהה למקורי!
מהו המקורי? מאיזה פלדה הוא עשוי? איזה עובי? מישהו יודע?
איפה ראית שאלון כתב את זה? ריתוך מחדש של השילדה במכון יישור שלדות. תוספות מעל השלדה תרתך עם מה שבא לך העיקר שתיעשה עבודה מקצועית.
בומס צודק, תן למכון ליישור שלדות להחליט מה בדיוק אתה צריך שם. ריתוך של צינור חדש זה לא יהיה (רוב הסיכויים, לפחות), הצינור המקורי עובר דרך השלדה.
אם תוריד את הפגוש תוכל לראות בדיוק איזה צינור זה. שוב, לא באמת מעניין אותך. אתה משלם להם כדי שהם ידעו לתקן את הנזק, התיקון הזה אמור להגיע עם אחריות כלשהי. אני יודע שאחרים תמיד ממליצים על מוסך מקסיקו במרכז ליישור שלדות, אבל אני לא מכיר שום מקום שעושה את זה אז ההמלצה בערבון מוגבל.
אפשר הסבר בבקשה, יש לי ג'ימני, עדיין לא יצא לי לגרור אותו אבל בכדי שאני לא יעשה את אותה הטעות , איך מבדילים בין השתיים ולאן צריך לרתום את הרצועה.
הנקודות המקוריות המגיעות עם הרכב נועדו לריתום הרכב לגרר, ספינה, מטוס וכד', לא לחילוץ. כמו כל דבר ברכב הם בנויות עם מקדם בטחון ולכן אם כן תחלץ מהם ברוב המקרים לא תהיה לך בעיה (ומכאן גם עשרות הדוגמאות של עשרות אנשים שכן מחלצים מהן). הבעיה היא במקרים של החילוצים הבינוניים ומעלה, בהם דברים כבר מתחילים להתעוות ולהקרע. רצועה יכולה להתעופף עם שאקל בקצה ולפגוע באדם/רכב; רכב יכול ליפול חזרה אחורה במעלה קשה באופן פתאומי יחד עם הבעלים בפנים; השלדה יכולה להתעוות; נקודות החיבור של הוווים יכולות להקרע (ועמן, השלדה); הדוגמאות רבות מספור ולכולן יש מכנה משותף אחד: הן נכתבו בדם.
נקודות גרירה טובות לא יקרסו תחת עומסים גבוהים מאוד, הם גם לא יעוותו או יקחו איתן חלקים מהשלדה; הן תמיד באות בזוגות כדי שתוכלו לשים רצועת רסן ולחלק את עומס הגרירה על שתי קורות השלדה ולמרבה האירוניה, זה ממש לא יקר אם הולכים לקנות מסדנא. לאף אחד אין תירוץ שלא יהיו לו כאלו ולמי שאין מבחינתי אין זכות לרדת מהכביש. זה א'-ב' של נסיעה בשטח: מי שנוסע, נתקע. מי שנתקע, צריך חילוץ. שימו את זה, ויש לכם ראש שקט עד שתעברו לרכב הבא.
סוזי המשתוללת
15-10-06, 01:15
אין צורך במכון שילדות
תחתוך את הצינור הנ"ל בצורה יפה תשייף ותכין לריתוך
קח צינור באותו קוטר ובאותו העובי דופן ותמדוד עם מטר בין השלדות וזה הגודל שתחתוך
מהצינור הישן תסיר את כל המחברים של הסטבילייזר ותושבת בולם ההגה ותרתך אותם בדיוק באותו המקום
אל תיקח יותר גדול ויותר עבה כי אתה תחליש את קורות השלדה ואתה לא רוצה שזה ייקרה
פשוט תייצר שתי נקודות גרירה בשתי הקורות האורכיות ומשם תגרור/תיגרר
אני עשיתי את זה כבר פעמיים בלי שום בעייה למה פעמיים ?
פעם אחת הצינור היה רקוב ופעם שנייה פשוט קפצתי כמו קנגורו ונחתתי אתו על סלע :grin:
מה שכן תן רק לרתך מומחה לבצע את הריתוך ואל תרתך בעצמך
סוזי המשתוללת
15-10-06, 01:18
אגב רתך טוב אני מכיר כזה קוראים לו אלון (נקסוס ) אבל כמדומני שהוא בגמלאות :mrgreen:
למה בגמלאות? מתרחב לעוד סוגי ריתוך, זה הכל...
לגבי החיתוך/ריתוך, השלדה שלו כבר מעוותת אז מדידה לא תעזור.
הנקודות המקוריות המגיעות עם הרכב נועדו לריתום הרכב לגרר, ספינה, מטוס וכד', לא לחילוץ. .
אצלי ברכב יש שתי נקודות כאלה מקדימה ושתיים מאחורה, אסור לחלץ באמצעותם אפילו אם מחברים בין שתי הנקודות עם רצועה וגוררים אותה?
מצורף תמונה של הנקודות.
נכון, אסור. שוב, אם תחלק את העומס רוב הסיכויים שהכל יהיה בסדר, אבל "רוב הסיכויים" זה משפט מסריח כשזה נוגע לבטיחות. בחייאת, לך קבל הצעת מחיר על כזו עבודה, אז תחליט אם שווה לך לחשוב בכלל על לא לעשות את זה.
לחלץ מהנקודות שבתמונה זה מעשה אהבלות וליצנות.
מה כן?
יש לך תמיד אפשרות לחלץ מהסרנים- חייבם להשתמש ברתמת רסן, אתה חייב להיזהר ולהעביר את הרצועה מתחת לצינורות הבלמים, זה מסריח לחבר לסרנים כשהם שקועים מתחת לבוץ- אבל זו נקודת החילוץ הכי חזקה בכל רכב שיש לו סרנים. בשביל לא להשתמש בהם, אפשר להרכיב נקודות גרירה כמו שאלון מציע. חפש על קורות השלדה, קרוב לקצוות שלהם, משהו שמחובר בברגים, לפחות שני ברגים בקוטר של 12 מ"מ ומעלה- זה יכול להיות פגוש, תושבת של משהו, לא משנה מה. צלם את החיבור הזה, אולי אפשר לבנות בקלות נקודת חילוץ שמתחברת אליו.
אסף.
אסף
הוא צילם, ראה את התמונה השניה מימין
סוזי המשתוללת
20-10-06, 18:21
שתיתם חשיש ?
לא לנקודות הנ"ל התכוון המשורר
בסמוראי בין שתי קורות האורך יש צינור 2 צול כמדומני (יכול להיות גם 1.75 לא זוכר בדיוק) עובי דופן 2.2 אם זכרוני אינו מטעני
לצינור הזה מחוברים בין השאר אוזן גרירה ותושבות של מוט מייצב קדמי
הצינור מאפשר חילוצים ללא שום בעייה כל עוד שהם מתבצעים בצורה חכמה ולא על ידי מכות אגרסיביות
במשיכה עם כננת היא תעמוד בכל חילוץ כולל עם מכפיל כח - מנסיון
היא לא תעמוד בחילוץ על ידי סופה שמזנקת קדימה ב2 lo
אלון אין לי מושג איך הגעת למסקנה שהשלדה התעקמה ?
יש מאחור עוד גשרים נוספים ולא כל כך מהר הלדה מתעקמת
ערב טוב
סליחה שאני מתפרץ לדלת פתוחה
ראיתי כי בסופה 2 אין וו גרירה ונק' חילוץ אחורית היא שקל שמחובר במרכז הקורה אם כך מה הבעיה לחבר גם בסיקס שלי נק' כזו במקום וו
מה גם שלא סמתי לב שיש שינוי באופן חיבור הטמבון או בעובי שלו
תודה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.