צפייה בגרסה מלאה : זוית עבודה של דרייבשאפט בעל קרדן כפול ?
לפי מה שאני יודע דרייבשאפט בעל קרדן כפול מאפשר עבודה עם זווית יותר חדה.
אתמול הגיעו אלי דרייבשאפטים של היילקס (קדמי) וכשבדקתי זוויות החיוך ירד מפני,
זווית עבודה ממש קטנה, משהו יכול להסביר לי למה זה טוב (קרדן כפול)?
קרדן כפול מאפשר הבדל בזווית בין הכניסה (טרנספר) ליציאה (סרן) של הגל. אחרת, הם צריכים להיות מקבילים. אתה לא מקבל זוויות יותר טובות, אבל בגלל שאפשר להתקין את הסרן בזווית, הסידור הזה יעיל עם הגבהה גדולה.
אסף.
איך "מסובבים" את הסרן? מה עם כל התושבות?
גלעד
בקפיצי עלים- זה קל- יש קלינים מתחת לקפיץ. בסלילים, זה שונה, צריך בוקסות מיוחדות. מצד שני, במתלה כמו מתלה קדמי של לנדרובר, הגבהה מסובבת את הסרן, ומביאה אותו למצב שהוא לא באותה זווית כמו הטרנספר. הפתרון הוא או סיבוב חזרה על ידי בוקסות מיוחדות למוט רדיוס, או תיקון על ידי דריבשפט עם קרדן כפול, או גם וגם.
אסף.
קרדן כפול מאפשר הבדל בזווית בין הכניסה (טרנספר) ליציאה (סרן) של הגל.
אסף.
הזווית הזאת ממש קטנה(של הקרדן הכפול) ולא מספיקה לי.
היציאה מהסרן פונה לכיוון הטרנספר. פה אין בעיה.
אם אני מרכיב את הדרייבשאפט הפוך עם הקרדן הכפול בסרן אין לי בעיה של חיבור אך הזווית של
הקרדן הבודד ( בטרנספר) חזקה מידי.
לא הבנתי. האם הסרן והטרנספר שניהם מקבילים? או שהסרן פונה למעלה, לכיוון הטרנספר? מה הפרש הזווית ביניהם?
אסף.
לא הבנתי. האם הסרן והטרנספר שניהם מקבילים? או שהסרן פונה למעלה, לכיוון הטרנספר? מה הפרש הזווית ביניהם?
אסף.
הרכב:סמוראי קצר עם סרנים של היילקס וספירלים .
טרנספר מקורי, הסרן(קדמי) פונה לטרנספר, אורך דרייבשאפט 80 ס"מ הפרש גבהים בין הפלנג'ים 30ס"מ
אם הסרן פונה לטרנספר, זה אומר שהם לא מקבילים. מקם את הקרדן הכפול בצד הטרנספר, ואת הצלב הבודד בצד הסרן. עכשיו, כשהמתלה פתוח, האם הקרדן הכפול "נתקע"? זה אומר שאכן המרחק בין הסרן לטרנספר גדול מדי. הפתרון- החלפה לקרדן כפול עם צלבים גדולים יותר, שנותנים עוד כמה מעלות. והכי חשוב- האם מדדת את ההפרש בזווית בין הפלאנג' של הטרנספר לפלאנג' של הסרן? יכול להיות שההפרש גדול מדי, ותצטרך לשנות את הגאומטריה...
אסף.
אם אני מרכיב את הדרייבשאפט הפוך (קרדן כפול בסרן) אז המע' פועלת.
השאלה עם זה נכון לעבוד כך?(זווית חזקה בקרדן הבודד)
לא, זה לא טוב. המטרה של הCV (קרדן כפול) היא "ליישר" את הפרשי המהירות שנוצרים כתוצאה מזווית בצלב בודד, ובעצם לאפשר על ידי כך זווית בין הטרנספר לסרן. אם הצלב הבודד הוא בצד של הזווית והכפול בצד של ה"ישר", מה עשית בזה?
אסף.
אגב, הנה תמונות שיעזרו לדיון (מה שכתוב לא מדוייק, כי הגל נשאר באותה זווית.. אבל התמונות טובות):
http://www.jeepolog.com/forums/showpost.php?p=3965&postcount=17
אסף.
לא, זה לא טוב. המטרה של הCV (קרדן כפול) היא "ליישר" את הפרשי המהירות שנוצרים כתוצאה מזווית בצלב בודד, ובעצם לאפשר על ידי כך זווית בין הטרנספר לסרן. אם הצלב הבודד הוא בצד של הזווית והכפול בצד של ה"ישר", מה עשית בזה?
אסף.
אני יודע , לא עשיתי כלום פשוט הזמנתי מארה"ב 2 דרייבשאפטים קדמיים של היילקס והם פה( לא מתאימים אבל פה) השאלה מה אני עושה עכשיו ?
האם דרייבשאפט מאסיבי בעל קרדן רגיל יוכל לשמש אותי?
רגיל (גם גדול) לא יתאים כי הסרן לא מקביל לטרנספר. 80 אורך, על 30 גובה- זו חתיכת זווית... קצת יותר מ20 מעלות. אם כל צלב יכול לעבוד ב10 מעלות בלי בעיה, וב15 מעלות מקסימום, זה אומר שאתה אמור להצליח להשתמש בדרייבשפט שיש לך, אבל לא תהיה לך הרבה פתיחה.
אבל כדי לעזור לך יותר טוב- נסה לתת את כל המידות האפשריות, כולל זוויות של הפלאנג'ים כלפי הקרקע (חשוב! )
אסף.
אתה הזמנת מארה"ב דרייבשאפטים של היילקס (טאקומה, אם כבר) ולא דאגת כבר לקנות אותם מותאמים להגבהה שלך? הרי יש קיטים כאלו כמו זבל של חברות כמו KAD. בארה"ב יש לך 30000 סמוראים עם סרני טויוטה וכתוצאה, את כל הציוד הנלווה הנדרש לכל ההתאמות שלך. אני הייתי שוקל לספוג את מחירי המשלוח ולעשות REFUND, לקחת את הכסף ולקנות מוצר שמיועד למה שיש לך. יש כזה, תהיה בטוח.
אתה הזמנת מארה"ב דרייבשאפטים של היילקס (טאקומה, אם כבר) ולא דאגת כבר לקנות אותם מותאמים להגבהה שלך? הרי יש קיטים כאלו כמו זבל של חברות כמו KAD. בארה"ב יש לך 30000 סמוראים עם סרני טויוטה וכתוצאה, את כל הציוד הנלווה הנדרש לכל ההתאמות שלך. אני הייתי שוקל לספוג את מחירי המשלוח ולעשות REFUND, לקחת את הכסף ולקנות מוצר שמיועד למה שיש לך. יש כזה, תהיה בטוח.
אלון היי,
האם יש לך קישורים לאתרים של חברות שמוכרות דרייבשאפטים כאלה?
אני אודה מאוד אם כן.
תודה מראש,
אריאל
Sorry about the english, this is a new computer and it doesn't have Hebrew yet.
It also doesn't have all my old links, but i recall that RRO, TT, Calmini and such all sold Drivelines. I'm almost certain that Calminy sell the KAD Drivelines, as do TT.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.