צפייה בגרסה מלאה : הרגשה רגעית של אויר במערכת הבלמים (בסובארו. כן, סוג הרכב חשוב, נא לתציין בכותרת תמיד)
בעיה:
בנסיעה מהירה על שבילים משובשים, אחרי מס' מורגשת רכות בדוושת הבלמים, כאילו יש איור במערכת. אחרי אחרי הורדת קצב הנסיעה = פחות זעזועים, או פמפום או שניים ללא הורדת מהירות, התקלה נעלמת.
לא נדלקת מנורת "חוסר נוזל בלמים", מיכל שמן הבלמים תמיד מלא, אין נזילות ואין אובדן טיפת נוזל. הכל הורכב לפני חצי שנה, עם צינורות חדשים. כמובן שאחרי ההרכבה בוצע ניקוז אויר ארוך ויסודי.
מה יכול לגרום לתופעה הזו ??
בחייאת אנשים, מישהו ? !
לא יכול להיות שאין הסבר הגיוני לדבר הזה. חיזקתי את כל הברגים שיש בנאבה, מחשד שאולי דיסק הבלם חופשי ומרחיק את בוכנת הקאליפר בזמן זעזועים חזקים. ללא הועיל.
נכון שאני מושך תקלות מוזרות, אבל עדיין....
By your description it sounds like "brake fade" (to me)
It will help to know what vehicle we are talking about
If its a Subaru with the parking brake on the front wheels and/ or it has the hill brake function.....thats your problem
אכן זו סובארו 84' עם בלם יד קדמי, ללא התוספת של "מעצור בעליה" או איך שיכונה.
אפשר בבקשה הסבר יותר רחב לבעיה של הרכב הזה ?
OK
Years ago I was unlucky enogh to both own one and work on them
I seen some cases that customers drove into the shop with red (glowing)
front brake rotors
Sometimes it was a problem with the "hill hold" master cylinder (thats connected to the clutch)
other times I seen that the parking brakes cables have rust (inrternaly)
and applied a little bit of pressure on the front brake pads
In other words, too much friction in the cables will prevent the pads from coming back to their intended position
The symptoms for that problem are:
Good braking when cold or at low speed
After high speed driving the pedal will feel very soft (the brake pad material is overheated)
after more low speed driving the brake pedal will get back to normal as the pads and rotors cool off.
Very close to your descreption.
Good luck!
גו'
אחלה הסבר, אבל בשביל ההבנה שלי.
מה ההבדל בין בלם חניה קידמי ואחורי ? גם באחוריים יכול להתפס הכבל והרפידות יכולות להתחמם.
לא ?
איציק - 4X6ZH
20-10-06, 08:45
בסובארו פיתחו מערכת המאפשרת זינוק בעליה מבלי שהרכב מתדרדר לאחור .
המערכת פועלת על הגלגלים הקידמיים
וקשורה ללחיצה על המצמד
ההפעלה הדראולית ומכנית
אחת התקלות הנפוצות זה דוושת בלם נמוכה וזה המצב הטוב ;-)
התקלה השניה היא הרכב ננעל במקומו ולא זז למשך כמה דקות :-x
****
צריך לבטל חופשים להקפיד על כיוון מצמד תקין
במקרה של חשד לתקלה ניתן לבטל את המנגנון על ידי ניתוק הכבל .וגם אז יש לבדוק שהשסתום
ההדראולי במצב נסיעה .
כדאי להתיעץ במוסך שמכיר את התעלול לעומק
****
איציק
Guy.
Subaru is the only manufacturer that I know of that installs the parking brake on the front wheels
Most all other manufacturers have the parking brake on the rear wheels.
mostly using drum brakes, even most modern cars that use rear disc brakes will have a independent parking brake system using small drums inside the disc
Other manufacturers tried to use a caliper mounted parking brake and the problems were the same, 70's and 80's Caddilacs come to mind.
The front brakes perform over 70% of the braking duty, so if the same problem exists on a rear brakes it wont be as noticable as the rear brakes are responsable for less then 25% of the braking work. also in the rear the problem will be "self fixed"
by the braking shoes wearing down
The front calipers, being self adjusting will compensate for the wear automaticly, agrivating the problem.
נסיעה עם כבלי בלם חניה מנותקים לא הניבה שום שינוי... אין הרגשה של התחממות יתר מהנאבה / קליפר.
שוב, הבלימה נאבדת רק אחרי טלטלות, שביל משובש. בכביש אין שום בעיה.
יכול להיות שהתקלה היא במשאבה הראשית ? פשוט אני לא יכול לחשוב על שום דבר אחר במערכת שיכול לגרום לדבר כזה. וגם שם - איזה חלק במשאבה הראשית יכול לגרום לתקלה כזו ?
איציק - 4X6ZH
01-11-06, 21:48
תלחץ על דוושת המצמד ותראה שיש כבל המקשר בין מזלג המצמד ליחידה הדראולית הקשורה למערכת הבלמים חפש את הבעיה שם . ( יתכן והמערכת מפורקת בחלקה אבל הדראולית עדיין מקושרת לבלמים .
****
איציק
המנגנון הזה לא קיים אצלי, והמשאבה הראשית לא מיועדת אליו ובעלת שתי יציאות בלבד.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.