התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ניקוי לרדיאטור



jako
17-10-06, 19:58
שלום, יש לי סוזוקי ויטארה 93 ידני קרבורטור, אני רוצה לעשות ניקוי רדיאטור ולהחליף למים ירוקים השאלות: איך עושים ניקוי רדיאטור?, האם אני יכול לעשות את זה לבד? ( ממליצים?) , אמרו לי שלא כדאי להחליף את המים ה"רגילים" לירוקים כי הג'יפ כבר "התרגל" והחלפה למים ירוקים תגרום נזק, האם זה נכון? תודה.

נמרוד
18-10-06, 00:07
ניקוי רדיאטור רציני מתבצע על ידי חוטר שמועבר דרך כל צינור ברדיאטור. לשם כך מפרקים את הרדיאטור לדודים ורשת ולאחר מכן מלחימים מחדש. את זה מבצע כל רדיאטוריסט, העלות מאות שקלים בודדות, מדובר על שעה ומשהו עבודה.

החלפה לנוזל קירור מוכן איכותי (ולא כל מים ירוקים הם אכן נוזל קירור איכותי, ראה דיון קודם (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=13748) ועוד אחד (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=31154) שכוללים הרצאות ממומחי הפורום הוותיקים) כדאית בכל מקרה, להזיק זה לא יזיק. אם הרדיאטור ישן וחלוד מאד ועבד רוב חייו עם מים רגילים, יש סיכוי שדווקא ניקוי יסודי עם חוטר יגרום לו לנזול ויאלץ אותך לקנות רדיאטור חדש - שזה רעיון לא רע בכלל ובסוף תגיע אליו כי רדיאטור זה חלק מתכלה.

jako
18-10-06, 05:50
תודה על התשובה המהירה, בהמשך לשאלה יש חומר לניקוי רדיאטור האם כדאי להשתמש בו? איך אני יודע שמצב הרדיאטור שלי כ"כ גרוע שאני חייב לעשות לו טיפול רציני?

חנן-ג'יפולוג
18-10-06, 07:45
הרכב מתחמם מעבר לנורמלי? אם לא, אז אל תיגע.

jako
18-10-06, 18:14
לא, הרכב לא מתחמם נראה שהכל תקין, אני פשוט רוצה להחליף את למים ירוקים איכותיים אז אני רוצה לנקות את הרדיאטור עם חומר מיוחד... לדעתך לא כדאי? אם כן אז איך אני מרוקן את המים מהרדיאטור?

חנן-ג'יפולוג
18-10-06, 19:22
לא יודע לגבי החומר. אני הייתי נמנע מזה, אבל לא בטוח שזה נכון. בשביל לשטוף טוב את כל מעברי הקירור ברכב, אתה צריך לפרק טרמוסטט, להכניס צינור גינה ולשטוף עד שהמים יוצאים צלולים. בשביל לרוקן את המערכת, אתה יכול לפתוח את הצינור התחתון שמגיע אל הרדיאטור. בחלק מהרדיאטורים יש ברז ניקוז שמיועד לזה.

mixael
18-10-06, 20:44
תן לי לנחש - החומר הזה הוא חומצה כלשהי ;-)
הרכב שלך לא חדש. אם יש מקום כלשהו במערכת הקירור שבדרך להפרץ, זה יעזור לו מאוד להתגלות...

יש לי סיפור עגום למדיי של חבר עם טנדר 504 אשר אחרי טיפול מונע כזה החליף תוך חודש את רוב מרכיבי מערכת הקירור שאתה יכול לחשוב עליהם, כולל רדיאטור חימום לסלון שנזל לו באמצע נסיעה ארוכה, כמובן שכל זה היה בקיץ.

אם אתה מתכוון להחזיק את האוטו הרבה זמן זה אולי אפילו מומלץ - תדע מראש מה היה אמור להדפק בשנים הקרובות.

jako
18-10-06, 21:48
תודה על ההסבר, שאלה נוספת בעניין... האם יש בעיה של כניסת אויר לרדיאטור, למנוע (או לחלק אחר ברכב) בזמן שאני מפרק את הצינור?? אם כן איך אני משחרר אותו או איך אני מונע כניסת אויר?
למה צריך לפרק את הטרמוסטט ואיך מפרקים אותו?
תודה מראש על העזרה.

eran4x4
19-10-06, 17:42
חפש שרשור מהחודש האחרון על שטיפת מערכת קרור.

אם לא תפרק את הטרמוסטט לא תוכל לשתוף את מעברי המים במנוע (מנוע קר או מים קרים=טרמוסטט סגור)
אין בעיה של כניסת אויר למערכת.
יש צורך לנקז אויר אחרי מילוי מים\נוזל קירור חדש.

ישי.פ
20-10-06, 23:07
מניסיוני: החלפתי נוזל קירור מנוזל פשוט לנוזל איכותי. הייתי מרוצה מאוד אך לאחר יום החלה נזילת מים נוראית מאיזור משאבת המים שהצריכה החלפת משאבה.
כנראה שהנוזל האיכותי פתח סתימות ישנות - דבר שאולי נראה מלכתחילה כנזק. אבל אני מרוצה מכיוון שעכשיו אני די בטוח שנוזל הקירור עושה את העבודה כנדרש וכל מעברי המים יזרמו בחופשיות.
בנוסף, גם אם שעון החום לא מראה על התחממות הרי שיכול להיות שיש סתימה באחד ממעברי המים.
במנוע "ויוניט" החום לא יראה זאת מכיוון שהוא לא מעביר את הנוזל בצורה טובה לאזור שבו הוא נמצא.

jako
22-10-06, 17:07
חפש שרשור מהחודש האחרון על שטיפת מערכת קרור.

אם לא תפרק את הטרמוסטט לא תוכל לשתוף את מעברי המים במנוע (מנוע קר או מים קרים=טרמוסטט סגור)
אין בעיה של כניסת אויר למערכת.
יש צורך לנקז אויר אחרי מילוי מים\נוזל קירור חדש.
איך מנקזים אויר????

eran4x4
22-10-06, 17:21
כמו שכתוב בספר הטיפולים לרכב.....

GodsFather
23-10-06, 00:05
ניקוז אויר ברדיאטור??????

מישהו רוצה להסביר מה בדיוק יקרה אם יהיה אויר שם ולמה שהאויר הזה לא יתאדה פשוט מהחום של המנוע או לחילופין יצא בסופו של דבר תוך ביעבוע אל עבר מיכל העיבוי?

חנן-ג'יפולוג
23-10-06, 00:32
אוויר הוא כבר גז. לאיזה מצב צבירה הוא יכול להתאדות?

בחלק מהרכבים, האוויר עלול להתרכז בבועה בנקודה גבוהה כלשהי במעברי הקירור במנוע. ברכבים כאלה יש הוראות מיוחדות כיצד לנקז את האוויר. לפעמים זה על ידי ברגי ניקוז קטנים שנמצאים בנקודות הבעייתיות, ויש עוד שיטות.

נמרוד
23-10-06, 08:57
פקק הרדיאטור הוא אמנם הנקודה הגבוהה במערכת הקירור ורוב האוויר יוצא משם, אבל יכולים להיות כל מיני מעברים שבהם אויר נלכד - תחשבו על סיפון אבל הפוך. בהרבה מכוניות יש איפשהו באזור ראש המנוע ופלאנג' המים בורג ניקוז אויר קטן שפותחים עד שיוצאים ממנו מים. בסמוראי למיטב זכרוני אין דבר כזה, וניקוז אויר הוא non-issue.

jako
23-10-06, 17:48
אין לי ספר טיפולים ויש לי ויטארה ולא סמוראי, מישהו יכול לתת הסבר קצר איך מוציאים אויר מהרדיאטור? לציין כי הרדיאטור לא מקורי של הויטארה...

אבי 1
23-10-06, 21:22
אין לי ספר טיפולים ויש לי ויטארה ולא סמוראי, מישהו יכול לתת הסבר קצר איך מוציאים אויר מהרדיאטור? לציין כי הרדיאטור לא מקורי של הויטארה...
אם הרדיאטור שלך יש עליו מכסה רדיאטור למעלה{כמו בסמוראי או ברכבים היפניים}אתה לא צריך לנקז אוויר.מלא מים תשאיר מכסה רדיאטור פתוח תניע לכמה דקות בודדות וסגור את המכסה

-->