PDA

צפייה בגרסה מלאה : קפיצי עלים - מידע טכני



UNIX
18-10-06, 20:14
אני מתכנן להחליף את העלים שלי מאחורה
כרגע יש לי 8 עלים בכל צד יחסית דקים (עובי הפלדה)
יש לי קפיצים של סיקס כנראה ממוגן חדשים
בכל קפיץ יש 9 עלים וכל עלה שם ממש עבה
אחד של העבה זה כמו 2 מהישנים .
פירקתי את הקפיץ לגורמים ואני רוצה לדעת מה לבטל
איך אני יכול לדעת?

Bulldog
18-10-06, 20:30
מה השאיפה הסופית?

UNIX
18-10-06, 20:33
שהג'יפ יעמוד ישר ומהלך המתלה יהיה לפחות כפי שהוא היום
וכמובן נוחות עד כמה שאפשר

lizard
18-10-06, 22:15
יש את ההכי תחתון שנועד למנוע מהקפיץ להתקפל הפוך, אתה יכול לוותר עליו.
אולי גם על זה שמעליו אבל צריך לבדוק איך הרכב מתנהג.

asafk
18-10-06, 22:20
לחבילה של עלים יש דירוג נכון- לפי מספר העלים והעובי, קובעים מה יהיה ההבדל באורך מאחד לשני. דירוג נכון מבטיח זרימת מאמצים נכונה, ושאף עלה לא יישבר. פגיעה בדירוג (הוצאת עלה מהאמצע) תגרום לעלים להישבר. נכון, אפשר להוציא עלה ולא לשבור כלום בטווח הקצר, אבל קשה לבנות על זה. אם תיתן מידות מדוייקות ככל האפשר של העלים בחבילה (כולל רוחב ועובי), אולי נוכל לחשב ביחד מה ההפרש הכי גדול שיכול להיות בין העלים. אם אכן כל עלה בחבילה החדשה עבה פי שניים, ויש יותר עלים, אולי אפשר אפילו להוציא 4 עלים- לסירוגין...

אסף.

six 4 life
18-10-06, 23:13
אתם לא מבינים בדיוק על איזה סט קפיצים הוא מדבר. בואו נאמר שהוא לוקה בחסר באשר לפירוט עליהם, אז אני אשלים

יש שם 9 עלים כאמור
קפיצים נראים חדשים, שלא עשו שימוש עם הדפסת ימ"ח כלשהי על שניהם
כל עלה עבה בערך פי 1.5-2 מעלה רגיל של סיקס ממוצע

אבל מה שהכי חשוב, בהקשר לשאלה שלו שהוא שכח לציין, זה שהקפיץ מחולק ל5 עלים מעורגלים לקשת, ו- 4 (!!!) עלים ישרים למניעת קיפול הקפיץ כלפי מטה בעומס.
בחבילה ממוצעת יש עלה 1 ישר, מקסימום 2. אצלו יש 4.

lizard
18-10-06, 23:40
הכי פשוט. תביא קפיץ אחד אלי, אני אקח למתלם לשאול מה צריך לעשות :-)

shmil
18-10-06, 23:40
אני מבין בדיוק איזה סט יש לו, זה מה שישי בויליס.

אני הורדתי אחד מהתחתונים, ואת האמצעי מהקשותים, וזה ריכך לי קצת בלי לפגוע במהלך.
בקדמי, לעומת זאת, כשעשיתי אותו דבר בדיוק - לא נשאר לי מהלך מתלה.

asafk
19-10-06, 00:51
מיכה, אני בטוח (אבל בטוח!! ) שהוא יכול ללכת לבד למתלם.
וזה:

יש את ההכי תחתון שנועד למנוע מהקפיץ להתקפל הפוך, אתה יכול לוותר עליו.
בטח לא מדוייק- כי העלה הזה מונע מהקפיץ לקרוס. לא חבל שקפיץ חדש יקרוס?

עכשיו אני אנסה לעזור. הבנתי שיש 5 עלים בחלק ה"רגיל" של הקפיץ ועוד 4 עלים לOVERLOAD. הם מיועדים להעמסה של עומס מלא לג'יפ במשקל כולל גדול מאוד. כשיש עומס כזה, וה5 ה"רגילים" מתיישרים, הקפיץ הופך לקפיץ של 9 עלים. אם אתה אף פעם לא מגיע לעומס שסוגר את ה5 הראשונים, אתה כמובן לא צריך את ה4 הנוספים, והם רק יפריעו לך לסגירה מלאה של המתלה. לגבי החמישה ה"רגילים", צריך לברר אם קבוע הקפיץ של החבילה שלהם גדול יותר מקבוע קפיץ של חבילה של סיקס "רגיל". בשביל זה, שוב- צריך מידות (נו- תמדוד כבר). כיוון שאני די בטוח שאני יודע באילו קפיצים מדובר- תשאיר אותם כמו שהם, החבילה של החמישה עלים היא עם קבוע קפיץ טוב לג'יפ טיולים, ואת הרביעיה של העומס יתר אתה לא צריך, ואפשר להעיף, למרות שכדאי להשאיר אחד או שניים מהם, למצבים של סגירה מלאה, בתור העלה העבה הבודד שמונע מהקפיץ לקרוס.
בשביל שנהיה בטוחים- מידות, ואם אפשר גם צילום- יעזרו מאוד.

אסף.

UNIX
19-10-06, 20:05
טוב צילמתי ומדדתי והנה הנתונים :
עובי העלים =0.8 ס"מ (לא היה קליבר)
רוחב =6.3 ס"מ
עכשיו אני רושם את המידות של העלים לפי סדר מהמאיה ועד העלה הקטן :

עלה מ"ס 1 =120 ס"מ (זוג מאיות )
עלה מ"ס 2=105 ס"מ
עלה מ"ס 3=93.5 ס"מ
עלה מ"ס 4 =86 ס"מ
*אלו היו העלים המעורגלים ועכשיו המידות של העלים הישרים :
עלה מ"ס 5 =82 ס"מ
עלה מ"ס 6 שעליו יש 2 חובקים (חתים) שתופסים את הקפיץ =68 ס"מ
עלה מ"ס 7 =41 ס"מ
עלה מ"ס 8= 28 ס"מ

תיכף גם יהיו תמונות

UNIX
19-10-06, 20:14
תמונות

asafk
19-10-06, 21:22
מחישוב מהיר, עולה שקבוע הקפיץ של חמשת העלים המעורגלים הוא 61.5 ניוטון למ"מ, מה שאומר שעבור 500 ק"ג של עומס, תהיה בקפיץ שקיעה של 81 מ"מ (קצת קשה מדי).
מי יודע מה קבוע קפיץ מקורי של CJ ?

מה המהלך הכולל של הקפיץ?

אסף.

asafk
20-10-06, 00:03
הורדת הקונטרה מאיה בלבד תוריד את קבוע הקפיץ ל46 ניוטון למ"מ, שייתן 108 מ"מ שקיעה באותו עומס של חצי טון. זה כבר נשמע לי קבוע קפיץ טוב (עדיין אני מתייחס רק לחבילה של העלים המעורגלים).

דעתי- תשאיר מהחלק העליון 4 עלים, כלומר- תוריד רק את הקונטרה מאיה, בלי לפגוע בדירוג אלא רק הורדת קבוע הקפיץ וויתור על הכריכה הכפולה בקצה. מהחלק התחתון תשאיר את שני העלים הכי ארוכים, הם יגבילו לך קצת את הסגירה, אבל זה לא נורא, כי הם גם שומרים לך קצת על הקפיץ, וגם עושים עבודה כשהרכב עמוס. אם זה כן יהיה נורא ולא תצליח לסגור מהלך בהצלבה עם משקל רגיל ברכב, תוריד את הקצר מביניהם, שיישאר רק עלה OVERLOAD אחד (הכי ארוך). אם יש לך בנוסף עוד עלה אחד קצר, ישר ועבה מאוד- שהוא בעצם לא קפיץ- תשאיר גם אותו. יכול להיות שיש לך אחד כזה בחבילה המקורית של הג'יפ... בכל מקרה כדאי שהוא יהיה שם.

אסף.

UNIX
20-10-06, 02:17
הקונטרה מאיה זה העלה הגדול שעוטף את המאיה?

תודה רבה אסף

elitkh
20-10-06, 08:01
לי זה נראה כמו קפיץ של אמבולנס ואגוניר.

asafk
20-10-06, 08:12
הקונטרה מאיה זה העלה הגדול שעוטף את המאיה?



כן.

אסף.

מתלם
22-10-06, 09:49
הקפיץ הנדון שייך לרכב ממוגן ירי כבד, גם עם תשאיר רק את חמשת העלים העליונים הרכב יהיה קשיח,אלא אם הSIX שלך כבד במיוחד.
מאותה סיבה מהלך המתלה יהיה מוגבל
עוד הגבלה על המהלך תהיה העובדה שבקפיץ זה "קונטרה מאיה" (עלה ראשי שני/עלה על עליון) המקיפה עיני הקפיץ באופן מלא בשני הצדדים (miletery wrap).

אגב עובי העלים הנו 8.2 ממ ורוחבם הוא 63.5ממ

אם אתה מעוניין בפרטים ו/או יעוץ נוסף אתה מוזמן לשלוח בפרטי או להתקשר.

-->