PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת רפידות ברקס קדמיות - איפה כמה למה?



GodsFather
20-10-06, 10:35
היי,

לאחר חיפוש מעמיק בפורום, לא מצאתי שרשור מקצועי על החלפת רפידות ברקס - רק על המלצות ללכת למוסך.

ספציפית אצלי , אני צריך להחליף את הקדמיות כי האחוריות תקינות והוחלפו לפני חצי שנה בערך.

איפה קונים ? איזור המרכז - איזור ת"א / איזור השרון - אני יכול לנסוע ולחפש , אני מעדיף המלצה קודם מבעלי נסיון.

יש דגם ספציפי שצריך לבקש? (ולא, אל תענו לי "סמוראי" , אלא אם יש חברה שמייצרת יותר טוב מאחרת , כמו שיש לנו בצלבים ושאר דוגמאות)

עלויות?

מה עם שיפורים בתחום ? רפידות משופרות ? שווה להשקיע ? (גם כאן - למה זה שווה ולא סתם עקיצה)

בבדיקת הדיסק עצמו - מה בודקים ? אין רעידות והוא נחרט לפני יותר משנה...אז מה בודקים?

אם כן יש שרשור וכשלתי במציאתו (הרצתי חיפוש - "רפידות בלם") - אז תפנו אותי לשם ונגמור עניין

תודה!

חנן-ג'יפולוג
20-10-06, 11:23
כל חנות לחלקי חילוף, מחזיקה רפידות בלם.

אילו רפידות? מה שהמוכר נותן לך, לדעתי. אני לא רואה סיבה להתקשקש עם זה ברכבי השטח הבסיסיים שלנו, אלא אם כן יש לך בעייה מיוחדת בבלימה שדורשת התייחסות מיוחדת. אם , למשל, הרכב שלך לא יכול לנעול גלגלים בבלימה, אז זה שווה התייחסות מיוחדת.

דיסקים: בדוק שאין מדרגה בהיקף שלהם, ובדוק שהעובי שלהם לא חורג מהמינימום המותר.

אלון_ק
20-10-06, 12:14
לא מצאת הסברים על איך עושים לבד כי זה פשוט מאוד, ברמה שאין לך סיכוי להסתבך עם זה.

1. מוריד גלגל.
2. פותח בורג 12 על הקליפר, כך שאתה יכול להרים את החלק החיצוני של הקליפר כשבורג ה12 השני משמש כציר.
3. מחליף רפידות.
4. סוגר.

חימושניק
20-10-06, 12:23
קנה רק רפידות מתוצרת יפנית או אירופאית, בשום אופן לא תוצרת סין!

אל תאמין למוכר בחלפיאדה, קרא מה כתוב על האריזה.

איציק - 4X6ZH
20-10-06, 14:21
בגלל שזה בלמים אני לא הייתי יותר זהיר
על רגל אחת אפשר לחשוב על כמה וכמה תקלות של מתחילים במיוחד לאחר החלפת דיסקיות .
****
הרכבת דיסקיות הפוך
חוסר ידע איך לכווץ את הקליפר
חוסר הקפדה על קפיצים
ועוד
ועוד
כולו החלפת דיסקיות
****
איציק

GodsFather
20-10-06, 14:28
נכון , גם אני מודה שזה מסוכן, אבל בוא נחשוב רגע על מה אנחנו כן עושים...

מחליפים צלבים

סרנים

נועלים אותם

משחקים עם היגוי

משחקים עם גובה

משחקים עם צמיגים

כל אלה שווים בדיוק לאותן סכנות שמשחק בבלמים יביאו.

אני לא אעשה זאת לבדי אלא עם בעל נסיון , אני גם אפרק וארכיב חלק חלק תוך צילום ואפשרות לחזור אחורה ככל האפשר במקרה של ספק

אבל תודה על הדאגה :-)

סוזי המשתוללת
20-10-06, 18:09
מה יכול להיות מסוכן בהחלפת רפידות ?
כל מה שצריך זה לשים לב בפירוק לכיוון של כל דבר ואז לא מרכיבים הפוך מה שאף אחד לא כתב לך ואיציק רק רמז אבל לא טרח להסביר זה איך לכווץ את הקליפר ולמה?
ככל שהרפידות הישנות נשחקות יותר כך הבוכנה של הקליפר יוצאת החוצה יותר ומכיוון שהרפידות החדשות עבות יותר (יש בשר :-D ) אז צריך לכווץ חזרה את הבוכנה
יש כל מיני טכניקות פירטיות כאלו ואחרות אני לא משתמש בהן!!!
לי יש כליבה של נגרים שבעזרתה אני מכווץ את הבוכנה על ידי כיווץ הכליבה עד סוף המהלך תוך שאני נזהר שלא לפגוע במגן האבק של הבוכנה (הרפידה הישנה יכולה לשמש כמשטח לחץ עקיף על הבוכנה)
לאחר מכן הרכבה בסדר הפוך
את ברגי ה12 שמחזיקים את הקליפר רצוי לחזק עם מפתח מוומנט

GodsFather
20-10-06, 21:45
בוצע , 15 דקות לצד כולל הרמה והורדה של הרכב - פשוט כל כך...לא מבין מה חשבתי...

נקווה שעכשיו גם הוא יעצור :twisted: :twisted: :twisted:

תודה לעונים

סוזי - בדיוק מה שאמרת עשיתי ועוד מבלי לקרוא את מה שכתבת... ממש טלפתיה...

-->