צפייה בגרסה מלאה : שימוש בנועל דיפרנצאל
שלום
רציתי לדעת האם מומלץ להשתמש בנעילה כבר בתחילת מעלה או לחילופין לנעול ולשחרר לפי הצורך תוך כדי נסיעה.
אני מדבר על נעילה אחורית.
השאלה מתיחסת לשמירה על הנעילה ושמירה על הדיפרנציאל עצמו.
בתודה
יניב
איציק - 4X6ZH
21-10-06, 09:41
נועלים לפני המעבר ומשחררים אחרי המעבר .
דפרנציאל מרכזי נועלים בירידה לשטח ומשחררים ביציאה מהשטח .
במידה ואתה מוצא את עצמך במצב הדורש הפעלת נעילה . ( הרכב כבר מתקשה / גלגל מחפרר )
מומלץ להוציא ל N להוריד סל"ד ועומס מהמערכת לשלב נעילה ובסל"ד מינימום לאחר שילוב ל הילוך
לאפשר לנעילה להשתלב ורק אז לנסות להמשיך בתנועה .
*****
שילוב / שיחרור נעילה בעומס גורם לנזק .
*****
איציק
חנן-ג'יפולוג
21-10-06, 09:42
מכיוון שהמעלות בארצנו לא אורכים קילומטרים רבים, לדעתי, אתה צריך לנעול בתחילת המעלה, ולשחרר בסופו. אם יש בלאי לנעילה הרי שהוא מתרחש בעיקר בשילוב והשחרור, אז עדיף לחסוך בזה.
איציק, לפי מה שאתה אומר אז צריך לעזור או ממש להוריד מהירות. זאת בעיה הרבה מהמיקרים. לפי דעתי באמת כמו שממליץ חנן, במעלות שהם לא ארוכים מידי עדיף לנעול מראש.
מה קורה במעלות עם סיבובים חדים? הנעילה מקשה על הרכב ואף גורמת לאיבוד אחיזה באחד מהצמיגים. האם כאן באמת עדיף לשלב רק לפי הצורך?
שוב תודה
יניב
כלל אצבע
כל מקרה לגופו
תנעל בהתחלה ותשחרר בסוף
היה בעבר דיון בנושא :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=13675&highlight=%F0%F2%E9%EC%E4
אני אישית משלב כעצת חנן (בתחילת המעלה ומנתק בסיום כולל נעילה קדמית) מהטעם שלפעמים שילוב באמצע העלייה כבר לא עוזר בעיקר עם דרדרת.
בכל מקרה, ב- ARB רצוי מאד שהשילוב והניתוק לא יהיו תחת עומס.
רענן
איציק - 4X6ZH
22-10-06, 08:44
שילוב וניתוק נעילה מכל סוג שהוא ללא עצירה של הרכב
זה בדיוק כמו שילוב להילוך ללא לחיצה על המצמד .
שילוב תוך כדי עומס ( מעלה \ דרדרת \ חול .... ) גורם לנזק במנגנון השילוב . ( דפרנציאל )
****
איציק
שילוב וניתוק נעילה מכל סוג שהוא ללא עצירה של הרכב
זה בדיוק כמו שילוב להילוך ללא לחיצה על המצמד .
איציק
איציק,
מעטות הפעמיםבהיילקס שהנעילה משתלבת ללא נסיעה איטית (כמובן ללא עומס).
איציק - 4X6ZH
22-10-06, 20:03
אז יש תקלה .
מה זה לא משתלב ללא עומס ?
מה זה לא משלב במהירות נמוכה ?
כל עוד 2 הגלגלים מסתובבים באותה מהירות או כל עוד שיני השילוב לא נמצאים במצב תואם כמובן שלא תיהיה נעילה ( מנורה מהבהבת )
גם במיקרה שהמשלב בסטליטים אינו נמצא במצב שילוב ושני הגלגלים ממשיכים להסתובב
לא תקבל שילוב .
לכן יש לנסוע בשמיניות או לחיצות קלות על הברקס לגרום לסטליטים בדפרנציאל להסתובב .
*****
ואיך אתה רוצה לעשות זאת העומס האמצע מעלה ?
*****
איציק
ערן המסוקס
22-10-06, 20:08
איציק, נראה לי שהתבלבלת.
אתה הוא זה שרשם שאת הנעילה משלבים רק בעמידה ללא תנועה. ואז דורון רשם שכדי שהנעילה תשתלב צריך להתקדם מעט באיטיות עד לשילוב מלא. ואז אתה רשמת בדיוק את אותו הדבר שהוא רשם.
שים לב.
איציק - 4X6ZH
22-10-06, 20:30
סליחה טעות
כנראה שצריך סיליקון
***
איציק
בכל מקרה, ב- ARB רצוי מאד שהשילוב והניתוק לא יהיו תחת עומס.
אין שום בעייה לשלב ARB תחת עומס ואפשר לשלב גם תוך כדי נסיעה.
כדי לשמור על מכלולי הנעילה רצוי מאוד לא לשלב בזמן של הפרש מהירויות בין הציריות, ז"א בזמן סיבוב, גלגל אחד מחליק (מפרפר) וכו...
מכוון שקשה לדעת אם יש הפרש מהירויות תוך כדי נסיעה (על מכשול) עדיף לשלב בעמידה לפני מעבר המכשול. לאחר שלוחצים על מתג השילוב פשוט להתחיל נסיעה בעדינות. לא צריך לעשות שמיניות.
יואב
הכוונה היתה לנעילה חשמלית של טויוטה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.