PDA

צפייה בגרסה מלאה : axle wrap-איך מונעים זאת?



UNIX
21-10-06, 17:38
מאז שהתקנתי את הספול אני כבר לא יכול לנסוע ב 2x4
בחולות , הסרן האחורי מקפץ לו עד כדי אי תנועה .
אני כרגע בתהליכי החלפת קפיצים שאולי גם תפתור את הבעיה (החלפתי רק אחד בינתיים )
אבל מעניין אותי לדעת מה עושים בשביל לבטל את התופעה הזו מבלי להחליף קפיצים?

tzagi
22-10-06, 03:00
It will help if I know what vehicle we are talking about

to solve axle hop/axle wrap you can do a couple of things:
more weight in the back
Stiffer shocks (if you have hydro switch to gas) or more shocks
Traction bar
(if you can pull that off legaly)

tzagi
22-10-06, 03:02
It will help if I know what vehicle we are talking about

to solve axle hop/axle wrap you can do a couple of things:
more weight in the back
Stiffer shocks (if you have hydro switch to gas) or more shocks
Traction bar
(if you can pull that off legaly)


Pic 1 shows the efects of axle wrap
pic 2 shows the solution

UNIX
22-10-06, 03:35
מה זה המתלה המטורף הזה , פחד אלוהים .
בכל אופן מדובר על cj קצר פתוח כמעט וללא משקל , הדבר קורה גם כשיש משקל .
זה קרה לי בעבק כשנסעתי ללא בולמים וכשהרכבתי חזרה זה הסתדר
אולי באמת הפיתרון זה בולם נוסף .
נראה מה יהיה בסוף התקנת הקפיצים ואם לא יסתדר נוסיף בולם .

tzagi
22-10-06, 05:34
Quote:מה זה המתלה המטורף הזה , פחד אלוהים .

Say what you will, but it works, no more axle hop
Flexes well too

Theoreticly you shouldnt have that problem on a spring under CJ
But if you do.....I'll suspect that it needs new(er) springs
Switch to some nitro shocks as well first
(cheap shocks such as Monrow, Gabriel or Procomp 1000 will not do)

אמיר חסידים
22-10-06, 07:35
שגיא
לא הבנתי מה המתרה של הפרופיל שמרותך לסרן ...
חוץ מזה מעניין לשמוע על הקפיץ עלה הקצר שמשמש אותך המקום נדנדה .

לסיכום הייתי רוצה להוסיף : "רררררררר..."

יומצוין

אמיר חסידים
22-10-06, 07:36
מתרה =מטרה :oops:

tzagi
22-10-06, 07:55
Quote:שגיא =Joe/יוסי
tzagi=central institute for hydro and electro dynamics

(Whoever knows what language gets a red star)

Quote:לא הבנתי מה המתרה של הפרופיל שמרותך לסרן ...

Pay attention and enlarge the pic
thats the attachmant point for the traction bar

Quote:חוץ מזה מעניין לשמוע על הקפיץ עלה הקצר שמשמש אותך המקום נדנדה .

Its called 3/4 eliptical springs, or buggy springs
As the rig is bobbed (choped in the back)
I can't install longer springs, so instead of going longer, Im going back in,
it provides for for some extra articulation
מהלך מתלה
nothing more then that.

נמרוד
22-10-06, 08:19
קבל דיון היסטורי טוב בנושא של axle-warp, יש עוד תריץ חיפוש:(אגב ג'ו - is it warp or wrap?)
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=751

אני מסכים עם ג'ו - בCJ סטנדרטי אין סיבה שזה יופיע, אלא אם הקפיצים והבולמים רכים הרבה יותר מדי.

tzagi
22-10-06, 17:03
I believe axle wrap is the correct term

http://www.4x4wire.com/jeep/tech/susp/axlewrap/

But I seen both terms used

UNIX
25-10-06, 00:20
מוזר לי מה שאתם טוענים שהמתלה רך מדי כי התופעה החלה רק לאחר התקנת הספול וזה קורה רק בשטח ב 2x4 ברגע שמשלבים הכל מסתדר .
בכל אופן גם על הקפיצים החדשים שהם הרבה יותר קשים מהקודמים התופעה קיימת

tzagi
25-10-06, 00:44
אם הקפיצים והבולמים רכים הרבה יותר מדי.

get some new gas shocks

ערן המסוקס
25-10-06, 07:36
אני מאמין שהבעייה אצלך ברוך היא שאין לך משקל באוטו. בשביל הספורט, נסה לנסוע עם עוד 4 חברים בריאים בתוך הג'יפ, ודווח אם גם אז קיימת התופעה.

six 4 life
25-10-06, 14:52
טוב אני חייב-
אל תשברו את הראש יותר מדי
הבנאדם בא לחול ים עמוק ב2X4 עם 35 PSI מאחורה ומצפה שהסרן האחורי לא יקפוץ.
יקפוץ גם אם תשים קפיצים של ריו וגם אם לא תהיה נעול.
ה"בעיה" היא למעשה לא בעיה, אלא תוצאה שברוך גורם לה בדרך כלל- בגלל עצלנות לשים 4X4. זה הכל.

ג'ו- האוטו שלו די רך, זה כן. אבל להחליף בולמים טובים לא הייתי מחליף, פשוט הייתי משלב 4X4.... משהו שברוך לא אוהב לעשות.

ערן המסוקס
25-10-06, 16:20
בוודאי שעם לחץ אויר מלא האוטו מקפיץ גלגלים אחוריים בפרפור!!

קיד
25-10-06, 21:08
מוזר לי מה שאתם טוענים שהמתלה רך מדי כי התופעה החלה רק לאחר התקנת הספול וזה קורה רק בשטח ב 2x4 ברגע שמשלבים הכל מסתדר .
בכל אופן גם על הקפיצים החדשים שהם הרבה יותר קשים מהקודמים התופעה קיימת
בוודאי לאחר התקנת הספול!
לאחר התקנת הספול שני הגלגלים מסתובבים יחד.
שני גלגלים יחד = יותר אחיזה בקרקע = יותר מומנט לאדמה.
בהתאם לחוקי ניטון יותר מומנט לאדמה = יותר כוח פיתול נגדי בסרן.
מה מונע מהסרן עצמו להסתובב בניגוד לכיוון סיבוב הציריות? כמעט כלום. תחליף בולמים, תתקין אותם רחוק ככול האפשר ממרכז ציר הגילגול של הסרן.

בקיצור, זה היה צפוי, למבה לא שאלת:-?
בברכה,
קיד.

קיד
26-10-06, 11:28
I believe axle wrap is the correct term


But I seen both terms used

You ignorant,

Axel warp


WARP - to become bent ot twisted from the usual or natural shape, i.e. some metals warp in very hot weather

WRAP is packing / covering something with with paper or plastic
well you are from Texas....:D

kid

tzagi
26-10-06, 15:37
Mr Kid

I dont want to disrespect you as you are a very knowledgeable man,
But before you start calling people ignorant you might want to brush up on your english, get the old dictionary out and do some old fasioned google search on the subject.

while technicly you are correct, thats a moot point, as most English speaking Americans use the term "axle wrap" I dont make things up......I just report them.
just like in Hebrew there are lots of slang terms that make the language
you can use them or not......your choice

As for the personal attack.....what do I expect....you are from where you are
there is no fixing that

UNIX
26-10-06, 18:43
אני נוסע על 45 psi מאחור
קיד הבנתי את הכוונה שלך ואתה צודק
האם זוג בולמים נוסף יעזור?

UNIX
26-10-06, 18:43
למרות שאין כאן בעיה כי תמיד אפשר לנסוע ב 4x4
אבל עדיין אני מעדיף לנסוע ב 2x4

קיד
27-10-06, 12:39
אני נוסע על 45 psi מאחור
קיד הבנתי את הכוונה שלך ואתה צודק
האם זוג בולמים נוסף יעזור?
כן, אבל כמו שאמרתי, עליך לרתום אותם כמה שיותר רחוק הציר הגילגול של הסרן. במידה שאתה רותם אות הבולם קדימה מהסרן, יש צורך בבולם בעל שיכוך כיווץ גבוה. במידה שאתה רותם אות הבולם אחורה מהסרן, יש צורך בבולם בעל שיכוך התפשטות גבוה.

קיד.
Tzagi,
no hard feelings:twisted:
KID

חנן-ג'יפולוג
27-10-06, 15:15
אני נוסע על 45 psi מאחור


אני מעדיף לנסוע ב 2x4

למה?

אולי במקום לשפר את הרכב, בגלל בעיות שלא נגרמות מתקלה טכנית, אלא כתוצאה משגיאות קריטיות בתפעול הג'יפ, תעבוד על עצמך כנהג?

אלון_ק
27-10-06, 21:30
מישהו מכל המדווחים על התופעה יצא מהרכב ובדק אם הקוליס שהוא השאיר נראה כמו הדורים? אם כן, אין לכם שום בעיה - ככה זה כשמעבירים כח גדול מדי לחול, רואים את זה קורה המון עם טרקטורים ושם אין שום AXLE HOP, כי אין AXLE...

AvigdorAharon
28-10-06, 17:09
ברוך, גם אני חושב שהורדת לחץ אויר ל 10 PSI בחולות ושילוב ל 4X4 תפטור לך את ה"בעיה".

ד"א, 35PSI ל CJ נשמע לי גבוה מידי, האם נסיעת הכביש אצלך נוחה?
אצלי בכל ה CJ לחץ אויר בנסיעת כביש היה בין 26 ל 28 PSI, בשטח סלעי, 14 עד 18 PSI ובחולות הורדתי ל 10.

אביגדור

נמרוד
28-10-06, 23:36
45PSI ????!!?? (הנה הזדמנות כן להשתמש בהרבה סימני קריאה, זה במקום לכתוב כאן תיאורים מעליבים)

זה שיא פורום חדש ללחץ אויר גבוה בצמיגים של סיקס, כל הכבוד, קבל מדליה ועכשיו תוריד את הלחץ לחצי, וזה בנסיעת כביש. בנסיעה בחול שליש מזה במקסימום!

UNIX
29-10-06, 20:40
חכמים שכמותכם
אני נוסע כך בגלל הספול , ככל השלחץ אוויר נמוך מדי כך מרגישים את הספול יותר
ובמיוחד עכשיו אחרי שביטלתי את כל החופשים בקפיצים .
בשטח גם עם 45 psi ומשולב ל 4x4 הסרן לא קופץ אבל כשלא משולבים הוא מקפץ .
אני לא מדבר על שטח שבו צריך להוריד אוויר , כל פעם שאתם יורדים אל הים אתם מורידים אוויר?

חנן-ג'יפולוג
29-10-06, 20:44
כל פעם שיורדים מהאספלט. ל9-11 PSI .

נמרוד
29-10-06, 20:47
"אנחנו" אולי לא מורידים אוויר כל כניסה קטנה לשטח, אבל אנחנו לא נוסעים ב45PSI, אלא בחצי. ואם צריך לסוע על הכביש בלחץ גבוה יותר מהמקובל (וגם זה נגיד 30 ומשהו, לא 45!), אז כן, בשטח תוריד למה שמקובל, מה לעשות.

אל תהפוך את השטות שלך לאידיאולוגיה, אתה מביך את עצמך.

UNIX
29-10-06, 20:48
אתה צודק אבל ברגע שיורדים לנסיעה של פחות מקילומטר בשטח אז מתעצלים אפילו לסגור לוקרים
ולכן גם לא מורידים אוויר , לא מנתקים מייצבים ולא נוסעים ב 4x4 אבל זה כבר נהיה
דיון שהוא לא טכני אז לא נכנס לזה כרגע .
בכל אופן אני ינסה לדחוף איפשהוא עוד 2 בולמים או שאאלץ לנהוג ב 4x4 .

UNIX
29-10-06, 20:53
נמרוד הספול הזה בקושי חודש מורכב לי בסרן
ועדיין לא למדתי איך לנהוג איתו אז אני כל פעם מנסה משהו חדש אסור לי?
אידואלגיה או לא אני נסעתי תמיד עם לחץ של 30 והג'יפ הרגיש מצויין עם זה ,
כרגע הג'יפ עם 45 מאחור(שבוע) והוא אכן לא נוח ואני מן הסתם יוריד את זה ללחץ קצת יותר נורמלי ונראה איך הוא יתנהג .
בכל אופן שום דבר לא הביך אותי

UNIX
29-10-06, 21:48
אגב אם כבר העלתם את הנושא אז
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=15891&highlight=%F1%F4%E5%EC
תגובה 15 של בעל נסיון בספול , ניסיתי את מה שהוא אמר מנסיון
לדעתי הוא צודק זה הרבה פחות מורגש ככה (ו45 זה לא המקסימום של הצמיג)
אבל עדיין לא נוח על הכביש .

חנן-ג'יפולוג
29-10-06, 22:18
תהיה בריא, ברוך. עוד לא קלטת את הציניות של ניר?

Demolition Man
31-10-06, 10:41
ברוך,

ב 45 PSI הצמיג יקבל שחיקה מוגברת במרכז.
אומנם אפשר לנפח יותר מ 45 אבל בעומס מירבי.
אם נניח לרגע שהגי'פ שוקל בין 1.8 ל 2 טון אז זה אומר 450-500 קילו לצמיג (בערך).
צריך לבדוק מה העומס המירבי של הצמיג ולפי זה לחשב.
בקיצור חבל על הצמיג, גם ככה הספול שוחק אותו יותר בכביש לפחות שיהיה שווה ולא רק במרכז ;-)

חן.

AvigdorAharon
31-10-06, 13:45
עוד לא קלטת את הציניות של ניר?

רוחו של ניר שורה עליך?
לא ראיתי תגובה ממנו...

אביגדור

חנן-ג'יפולוג
01-11-06, 02:19
אביגדור, תסתכל בתגובה מעל התגובה שלי. יש שם קישור עם הפנייה למספר תגובה. ניר כתב שם, בחיי.

-->