PDA

צפייה בגרסה מלאה : שידרוג CJ-5 שנת 62



nirtrip
23-10-06, 22:00
כיום בבעלותי CJ-5 62 לאחר שלא הצלחתי למכור אותו אני שוקל לשדרג אותו.
רציתי לדעת מה ניתן להחליף, מנוע,סרנים, גיר,טרנספר,מתלים וכו'.
הרעיון לקנות גייפ CJ-6 לחלקים וממנו למשוך את החלקים ל-CJ-5.
כיום יש לי מנוע 2200 הוריקן וסרנים 27 גיר שלושה הילוכים כמובן.

elitkh
23-10-06, 22:36
אפשר להחליף כמעט הכל. החלפת מנוע תהיה בעייתית מבחינה חוקית.
אני חושב שכדאי שתגדיר קודם מה אתה רוצה לבצע? מה היעד?
התצורה הבסיסית של CJ5 היא לא רעה. אין סיבה אמיתית להחליף סרנים אם אתה לא רוצה להשתמש בגלגלים גדולים יותר. אם אתה רוצה להשתמש בגלגלים גדולים יותר (גם בעייתי מבחינה חוקית) תצטרך מנוע חזק יותר או יחסי העברה שונים.
בקיצור תגדיר יעד ואז תחליט על הדרך הטובה ביותר להגיע אליו (סביר להניח שהדרך לא תעבור דרך שדרוג הרכב הנוכחי)

אלי

nirtrip
23-10-06, 23:14
הבעיה העיקרית עם הגייפ כרגע היא שבסרנים הנוכחיים ישנם 4 בולמי תוף ובחורף ובעיקר לאחר מעברי בוץ הגייפ מתקשה לעצור.
בעיה נוספת היא מהירות, תאוצה וכח של המנוע כאשר מדובר על התנהגות כביש ב- HIGH בעיקר בעליות.
בשטח כאשר אני נוסע ב- LOW אין תלונות בכלל הגייפ פשוט בולע הכל, לאט אבל בולע הכל.

asafk
23-10-06, 23:35
החלפת מנוע- פשוט אין מקום. מאמצע שנות ה70, כשהתחילו למכור את הג'יפים עם מנוע 6, האריכו את השלדה (ואת כל החרטום).

אסף.

six 4 life
23-10-06, 23:56
V6 או V8 סמול בלוק יכנס שם יופי...... 8)

asafk
23-10-06, 23:57
...אבל הוא מדבר על השתלת חלקים מCJ חדש יותר... לא ראיתי כאלו עם V6 או סמול בלוק מקוריים בישראל...

אסף.

six 4 life
24-10-06, 00:06
מקורי בטוח שלא...
אבל מצד שני כמו שאמרת 6 צילינדר- לא יכנס, וגם אם היה נכנס- לא היה יותר קל להכניס לרשיון מאשר להכניס V8...
כך או כך מה4 צילינדר אי אפשר לסחוט הרבה, השאלה היא לאן הכיוון.
אם הג'יפ במצב טוב אל תתחיל לחרב אותו, כי ברגע שתחליף משהו במערכת ההינע- אתה תהרוס את הרכב. לא תוכל להחליף רק סרנים בלי להחליף מנוע + טרנספר, ולהיפך.
זה או להחליף הכל לקומבינות (סרנים, גיר, טרנספר, מנוע), או להשאיר אותו ככה ולהנות ממנו/ להמשיך לנסות למכור/ לחפש החלפה כלשהיא על CJ5-6-7-8 עם מנוע 6 צילינדר, ומשם להתקדם.

YoavR
24-10-06, 18:30
הבעיה העיקרית עם הגייפ כרגע היא שבסרנים הנוכחיים ישנם 4 בולמי תוף ובחורף ובעיקר לאחר מעברי בוץ הגייפ מתקשה לעצור.
בעיה נוספת היא מהירות, תאוצה וכח של המנוע כאשר מדובר על התנהגות כביש ב- HIGH בעיקר בעליות.
בשטח כאשר אני נוסע ב- LOW אין תלונות בכלל הגייפ פשוט בולע הכל, לאט אבל בולע הכל.
אל תיגע בג'יפ! חבל להרוס אותו.

אין שום דרך חוקית להחליף את המנוע ואם בכל זאת תתעקש תצטרך לשדרג את כל רכיבי מערכת העברת הכח.
אצלי היו בדיוק אותן בעיות. לגבי הבלמים, פרק את הגלגלים ואת התופים וקדח בתחתית הדופן של הבלם. קדחתי חור של 8מ"מ בכל תוף והבעיה נעלמה. כנראה שאין שם ניקוז מספיק.

לגבי המנוע, כמו שכבר כתבו לך כאן, חבל על הזמן. יש לו יתרונות וחסרונות. כח זה לא הצד החזק שלו. אני למדתי לחיות עם זה ולאהוב אותו כמו שהוא.

יואב

nirtrip
25-10-06, 11:40
אני באמת יעשה ניקוז לבלמים כי כרגע זה הדבר הכי קריטי

-->