PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת רפידות בלם באופנוע



בוזי
25-10-06, 15:14
שלום חברים,
עבודה עצמית על אופנוע דו"ש היא נושא לגיטימי לדיון בג'יפולוג? אם לא, אני מבקש סליחה מראש, ומתיר את דם הת'רד הזה.

לעניין:
אני משפץ אופנוע דו"ש ישן, סוזוקי DR 650 מודל 91'. האופנוע כמעט במצב נסיעה, אבל לא במצב עצירה....
כרגע אני עובד על מערכת הבלימה, ונתקלתי בבעיה:
אני מנסה להכניס את בוכנת הקליפר פנימה ע"מ להרכיב רפידות חדשות, ולא מצליח.
ספר הטיפולים של היצרן לא מנדב מידע בנושא.
ניסיתי באמצעות מברג גדול, ובעוד שיטות יצירתיות, אך ללא הצלחה.
מהי השיטה המקובלת להכניס את הבוכנה? האם ייתכן שהיא תקועה? אם כן, כיצד מומלץ לשחרר אותה?

תודה מראש,
בעז.

גיא
25-10-06, 15:20
תזכיר לי בערב יש לי ספר מכונאות של האופנוע הזה אני אחפש אותו ואסרוק לך את הדפים הרלוונטיים
או שתבוא לקחת מפה מחר ( או לצלם את הספר כמה עשרות עמודים )

0504436069

בוזי
25-10-06, 15:31
תודה גיא, אם מדובר על הספר של סוזוקי, אז יש לי אותו, כאמור.

חנן-ג'יפולוג
25-10-06, 15:46
לחץ את הבוכנה עם מלחצי C גדולים. הפרד בין הבוכנה לזרוע של המלחציים, עם משטח חזק שילחץ על כל הבוכנה בבת אחת, כדי שהבוכנה לא תיפצע. להשאיר את אחת הרפידות וללחוץ עם המלחציים על הרפידה עושה בד"כ את העבודה. הבוכנה בדרך כלל בנויה מסגסוגת מתכת או פלסטיק די פריכה.

erezjack
25-10-06, 17:41
הבוכנה לא אמורה לגעת בקליפר אלא ה o-ring, למעשה טבעת גומי בחתך מרובע. רצוי להרטיב את הטבעת עם נוזל בלמים כדי להקל על ההרכבה. אם הטבעת מקורית יתכן שהתנפחה, בכל מקרה, כדאי להחליפה. כדאי גם לבדוק אם פני הקדח בקליפר חלקים וללא קורוזיה עמוקה אחרת צריך להחליפו.
חילוץ בוכנה נעשה בעזרת לחץ אויר דרך פתח חיבור הצינור ההידראולי, יש לשים לב שהבוכנה לא תעוף החוצה.

YoavR
25-10-06, 18:15
לפי דעתי חבל להאבק איתה (הבוכנה). אם אתה משפץ אופנוע משנת 91' עדיף בהיזדמנות חגיגית זאת להוציא אותה. לנקות אותה ואת הצלינדר ביסודיות עם נוזל בלמים. לוודא שהבוכנה שלמה ופני השטח שלה חלקים. להחליף גומיות (שגם אחראיות על החזרת הבוכנה בסיום הבלימה) שלא עולות הרבה. להרכיב הכל, למלא נוזל בלם חדש ולנקז אויר.

יואב

-->