PDA

צפייה בגרסה מלאה : מצבר, טיפול 10K, סטרטר - חבילת הפתעות של חבר חדש



gabby
25-10-06, 16:46
שלום לכל מומחי הפורום הנעלים.
לאחר חודשים של חיפושים ותהיות אודות הג'יפ הנכון נדבקתי בחיידק הגראנד צ'ירוקי.
הרבה בזכות קריאה יסודית של דברי החברים כאן ובפורום האח ב- JEEPTRIP.
מה להגיד? אני מעריץ את הידע והאהבה לג'יפים שעולות כאן מכל הודעה.
לפני מספר חודשים שמתי ידי על WJ 2001 דנדש, ובינתיים אני מחכה קצת עם
הרכבת קיט שיפורים ופלישה לשדות פלשת ודרכי הנגב אחרי הבור הענק שנפער בחשבון הבנק.

והנה עכשיו פתאום ניחתות עלי הפתעות בצירוף מקרים תמוה:
1. סטרטר שמצליח להתניע את ה- V8 המפלצתי רק במכה שלישית.
2. זאת לא בדיוק הפתעה - מחשב שמודיע שהרכב זקוק לטיפול 10,000
(הרכב נסע עד היום 95,000 ק"מ).
3. מצבר ששבק חיים.
4. טרנספר שלא משתלב, אלא בכח תוך קולות גריסה, לא ל- LOW ולא ל- HIGH
(אני כמובן משלב בניוטרל).

חשוב לציין - הרכב, אמנם במצב מצוין לפי הבדיקות לפני קנייה וחיצונית, אבל באופן מוזר לא מצאתי
לו היסטוריית טיפולים ברשת המחשבים של המוסכים המורשים. מה שמעלה חשש לשימוש בשמנים לא מקוריים או שהוזנחו טיפולים שוטפים.

מה עושים? על איזה מוסך לסמוך? (אודי מזרחי, אפ"ק, המרכזי, דרך השטח, אחר?)
מה נדרש לטיפול 10K? לקחת את זה ברצינות או לסחוב עוד?
איזה מצבר מומלץ לרכב (במצב מקורי בינתיים ללא כננת או תוספות אחרות)?
אני לא איש טכני, עו"ד...(וזה עוד נחשב אצלי טקסט קצר) :roll:

איציק - 4X6ZH
25-10-06, 16:56
חשוב לציין - הרכב, אמנם במצב מצוין לפי הבדיקות לפני קנייה וחיצונית, אבל באופן מוזר לא מצאתי
לו היסטוריית טיפולים ברשת המחשבים של המוסכים המורשים. מה שמעלה חשש לשימוש בשמנים לא מקוריים או שהוזנחו טיפולים שוטפים.
**************
תן לי להבין בבקשה את זה אתה מגלה רק היום ?
**************
ומה איך בדיוק אתה מתכנן להמשיך להחזיק רכב כזה לא היה ידוע לך צורך בטיפולי תחזוקה שהם
יותר משמן ומסנן .
**************
איציק

Saar
25-10-06, 17:19
ברוך הבא למועדון,
זה שאתה עורך דין לא אומר שאתה לא יכול להיות גם איש טכני :wink:
השאלה היא האם אתה מעוניין להיות גם איש טכני?
אם כן,
זה הזמן להזמין ספר טיפולים לרכב,לבצע טיפול 10K (או 100K - אני לא מכיר את שיגרת הטיפולים של ה WJ) ולפתור את הבעיות שהזכרת.
תתחיל מהחלפת מצבר (כדי שתוכל ליסוע לקנות פילטרים (מקוריים בלבד) ושמנים מתאימים)
אחרי החלפת השמנים והמסננים בדוק את הסטרטר והטרנספר.
(ד"א, בדקת האם יש מספיק שמן בטרנספר?)

אם אתה לא מעוניין להיות איש טכני,
אודי מזרחי/מוסך אפ"ק ישמחו לפתור את הבעיות עבורך בעבור תשלום הוגן (לשניהם ניסיון עם צ'ירוקי/גראנד).

תתחדש ובהצלחה,
סער.

grand
25-10-06, 17:51
שלום לכל מומחי הפורום הנעלים.
1. סטרטר שמצליח להתניע את ה- V8 המפלצתי רק במכה שלישית.
2. זאת לא בדיוק הפתעה - מחשב שמודיע שהרכב זקוק לטיפול 10,000
(הרכב נסע עד היום 95,000 ק"מ).
3. מצבר ששבק חיים.
4. טרנספר שלא משתלב, אלא בכח תוך קולות גריסה, לא ל- LOW ולא ל- HIGH
(אני כמובן משלב בניוטרל).

:roll:

1. אני בטוח שלאחר יישור קו= טיפול טוב ומקיף שכולל מעבר להחלפת השמנים גם החלפת הפלאגים, חוטי ההצתה, והמהדרין גם מחליפין את מכסה המפלג והרוטור. כמו כן ניקוי יסודי של בית המצערת, מנוע צעדים והחיישנים. הבעיה שלך תיפתר וגם הרכב יסע יותר טוב.

2. מצבר מתאים לדרישות היצרן, לטעמי לא כל כך משנה איזה סוג.

3.לדעתי אתה פשוט לא יודע כיצד משלבים נכון את הידית הזו.
המעבר בין המצב העליון ל LOW צריך להתבצע בתנועה חדה ללא הפסקה במצב N. אם אתה משלב תוך כדי התמהמהות הטרנספר יחרוק.כמו כן רצוי להוציא את הידית מ LOW כאשר הרכב עדיין קצת בתנועה קלה של עד 5 קמ"ש, מעבירים את הגיר לניוטראל מוציאים מLOW את הידית בתנועה אחת חדה למעלה מבלי לעצור ב N.

גיל123
25-10-06, 23:45
לגבי המוסך המומלץ-לא תקבל תשובה,זו שאלת מיליון הדולר,גם אני לא פתרתי אותה אחרי יותר משנה.
אני יכול להגיד לך לאן אני לא אכנס-"דרך השטח",בזמנו גם אני רציתי ליישר קו בשעת הרכישה (שמן מנוע,פילטרים,רצועה,פלגים,מכסה דיסטרובוטור+רוטור+כבלי הצתה,שמן דיפרנציאלים),הם רצו באיזור ה 4000 ש"ח.לא,לא קפצה ספרה בטעות.
הטיפול הסתיים באיזור ה 1500 ש"ח כולל עבודה במוסך אחר,בדיעבד מסתבר שזה גם קצת יקר.
כשתמצא מוסך טוב בת"א,תודיע לי.

asafk
26-10-06, 01:03
והנה עכשיו פתאום ניחתות עלי הפתעות בצירוף מקרים תמוה:
1. סטרטר שמצליח להתניע את ה- V8 המפלצתי רק במכה שלישית.
2. זאת לא בדיוק הפתעה - מחשב שמודיע שהרכב זקוק לטיפול 10,000
(הרכב נסע עד היום 95,000 ק"מ).
3. מצבר ששבק חיים.
.

1 ו 3 זו אותה תקלה. אם אין מצבר, אין לסטרטר כוח לסובב את המנוע.
המחשב אומר שצריך טיפול? הוא יודע על מה הוא מדבר. הגיע הזמן לעשות טיפול מאה אלף (אני הייתי מחמיר ואומר טיפול "פעם בשנתיים" שכולל החלפת נוזל קירור ונוזל בלמים, ועוד דברים "כבדים"... בעיקר בגלל שאתה לא יודע מה עשו ומה לא). את החלפות הנוזלים אתה יכול לעשות לבד, גם את הפילטרים, אבל חוץ מזה האוטו הזה צריך פינוקים. חיבור למחשב במוסך שמחובר אונליין לאן שצריך- גם להורדת תקלות, גם לאפס את ביצוע הטיפול וגם לעדכוני תכנה אם יש. ככה זה כשקונים רכב מודרני.

אסף.

shay1h
26-10-06, 20:29
אז איפה אפשר לטפל באוטו, למי שלא יכול לבד וגם להיות מרוצה ורגוע.

ניר ל
26-10-06, 21:56
מדהים איך זה שאנשים מצליחים לסחוב מצבר מת עד למכירת הרכב (כבר רכב שני שאני קונה והמצבר מתפגר סופית אחרי יומיים...) תחליף אותו למצבר 80A חדש והוא יניע כמו גדול.

תתעלם מהודעת המחשב, אין לה שום משמעות, תאפס אותה אחרי הטיפול כדי שתוכל לזכור מתי לטפל שוב (אתה יכול לכוון את הטיימר לאיזה מרחק שאתה רוצה).

האידאל הוא שקונים רכב עם הסטוריית טיפולים מתועדת וממשיכים מאיפה שהופסק ע"י הבעלים הקודם, זה דבר חיוני לדרוש לפני הקנייה, בטח ברכב משנתון כזה, אני לא קונה רכב כזה בלי זה.

אין הסטורייה - או שממשיכים לנסוע עד שמשהו צועק או קורס (אין צורך להרחיב), או שנותנים למוסך כזה או אחר לבצע טיפול מתאים על דעתו (ומקווים לטוב), או שמבררים הוראות יצרן לק"מ זה, מנסים לברר אם משהו הוחלף באמצעות בדיקה, קונים חלפים ונוזלים איכותיים ומבצעים את העבודה לבד/ במוסך (זאת האופציה המועדפת על ידי ועליה ארחיב) .

אפשר לסכם עם המוסך מחיר עבודות בלבד או לוודא שהוא משתמש בחלפים ונוזלים התואמים את הוראות היצרן, את הוראות היצרן לרכב שלך אתה יכול להוריד מהרשת, לקבל ממני (קובץ PDF 70 מגה), לרכוש דרך הרשת ספר תחליפי של צ'ילטונז או היינס.

לרכב עם 100K מדובר בשורה התחתונה על החלפת כל הנוזלים והפילטרים (אוויר, דלק, שמן, גיר, ממסרות,בלמים, דיפרנציאלים) ובדיקת צינורות מים/שמן/בלמים/דלק/וואקום/אטמים שונים/ רצועת מנוע - החלפה עפ"י הצורך. אפשר לזהות אם הוחלף לאחרונה פילטר אוויר או שהפלאגים תקינים לפני שמחליפים אותם שלא לצורך.

אייל67
27-10-06, 02:41
את הוראות היצרן לרכב שלך אתה יכול להוריד מהרשת, לקבל ממני (קובץ PDF 70 מגה)
אפשר אולי לצרף קישור ? אם לא, איך ניתן לקבל ממך קובץ של 70mb ?
תודה מראש.

ניר ל
27-10-06, 11:23
תוריד DAZZLE EMULE או כל תכנת שיתוף אחרת ,חפש קבצים תחת השם WJ 2001 ויש לך את זה על המחשב תוך חצי שעה.

gabby
28-10-06, 20:25
תודה למגיבים על התשובות העניינות.
עקב לחץ בעבודה הרכב נח לו בינתיים בחנייה.

קודם כל, "רק כדי להרגיע":
לפני הקנייה הרכב נבדק במכון וגם במכון במוסך "דרך השטח". (לצערי הם בהחלט עובדים במחירי מוסך מרכזי).
פניתי אליו כמוסך מורשה כדי לבדוק היסטורית טיפולים (אם נעשו ברשת של המוסכים המורשים) וגם להתחבר למחשב תקלות. במוסך מצאו רק רצועה יבשה וחיישן חמצן גמור (שהוחלפו)

כולנו יודעים ש- WJ ו- ZJ לא נפוצים בארץ כחול על שפת הים (במיוחד כאלו במצב טוב) כמו הג'יפים היפנים או הקוריאנים.
כך שגם בלי היסטוריה הלכתי על העסקה.

קצת שאלות ממוקדות:
1. ניר - על המצבר המקורי רשום 12V/ 66AH/ 625A.
איפה ניתן להשיג מצבר 80A כמו שהמלצת? איזה יצרן? האם הסטרטר זקוק לזרם של 625A
כדי להתניע?.
2. שמנים - הבנתי נכון שהדיבר האחד עשר הוא שמן atf3+ מקורי של קרייזלר לגיר,
ולטרנספר ולמנוע ניתן להסתפק בשמנים איכותי מכל יצרן ?
3. לאחר טיפול 100,000 - האם טיפול 10,000 הוא עניין קדוש או שניתן לסחוב אותו
בהנחה של נהיגת כביש בעיקר כמובן? אני לא מנסה לקמצן אלא רוצה להבין מה נקודות התורפה של
האחזקה של הרכב שלא אזלזל בהן.
(מנסיון של 150,000 ק"מ עם ואן AWD של קרייזלר אפשר בהחלט לסחוב ל- 20,000 ק"מ).
4. מערכת QUADRA-DRIVE - בנסיעה בחוף הים (בחול עמוק ועם צמיגי כביש...) הרכב נעצר מיד במצב של HIGH וניתן היה להמשיך בנסיעה רק ב-LOW. מה זה אומר?
המערכת לא יעילה לחול וצריך להוריד ל-LOW ? הצבתי לה מבחן קשה מדי? אולי המערכת תקולה?
כבר עלו בי פינטוזים על טרנספר 242 עם HIGH נעול...

תודה ושבוע טוב לכולם.

גיל123
28-10-06, 20:41
קודם כל, "רק כדי להרגיע":
לפני הקנייה הרכב נבדק במכון וגם במכון במוסך "דרך השטח".

אני לא יודע אם זו סיבה להיות רגוע.


. מערכת QUADRA-DRIVE - בנסיעה בחוף הים (בחול עמוק ועם צמיגי כביש...) הרכב נעצר מיד במצב של HIGH וניתן היה להמשיך בנסיעה רק ב-LOW. מה זה אומר?

נשמע לי קצת מפחיד.

ניר ל
28-10-06, 22:12
המצבר שיש לך הוא בדיוק עפ"י הנחיות יצרן, רק שהוא כנראה עשה את שלו לפי מה שאתה מתאר ולכן הוא לא מסוגל לספק מספיק זרם לסטרטר. חפש מצבר דומה או חזק יותר, לדעתי קשה למצוא מצבר 65AH שנותן זרם התנעה של 625A .

טיפול 100K הוא לא יוצא דופן מכל טיפול תקופתי אחר, תחליף שמן בטרנספר (כי אין לך דרך לדעת אם הוחלף בזמן), טרנספר 247 דורש שמן יעודי של MOPAR לטרנספר- להשיג במכשירי תנועה, אתה צריך 1.6 ליטר. שמן גיר ופילטר אתה צריך להחליף רק ב 160K- תבדוק רק שיש מספיק ושהצבע והריח תקינים (צבע כתום אדמדם וריח לא שרוף), בדוק פילטר אוויר ואם הוא לא נראה חדש אז תחליף, בדוק מצתים ותחליף רק אם הם לא נראים תקינים (צרף תמונת תקריב של ראש המצת ותקבל תשובה), קנה פילטר MOPAR מתאים בחנות חלפים כגון יאנוביץ' ושמן סינטטי איכותי 6 ליטר, גרז תפוחי היגוי ואת התפוח העליון של מפרק הגלגל, רצוי להחליף גם את נוזל הקירור אם לא ידוע שהוחלף בשנתיים האחרונות,כמו כן רצוי לנקז ולהחליף נוזל בלמים יש לגרז גם את מובילי הקליפרים של הבלמים ולבדוק את מצב הבלמים הכללי, לבדוק צינורות מים ובכלל, לבדוק צינורות בלמים. לבדוק מפלסי שמנים בסרנים ולוודא שאין סימני מים. זהו זה בערך.

אתה יכול "לסחוב" טיפול תקופתי רק אם ידוע לך באמת מתי טופל לאחרונה, מבחינתך זה נעלם כרגע ואין לך מושג אם בכלל החליפו ברכב שמן ופילטר בשנים האחרונות. הוצאה של 200 ש"ח על שמן ופילטר איכותיים היא שולית לעומת הנזק שעלול להיגרם. אם השאלה היא כללית אז אין רגישויות מיוחדות לרכב הזה, אם אתה משתמש בשמן סינטטי איכותי וגומע 15 אלף ק"מ בשנה אז אין מניעה להחליף שמן ופילטר פעם בשנה ב 15K , מעבר לזה זה כבר גובל בהזנחה. מרווחי טיפולים של 30 אלף ק"מ ויותר שיצרני רכב מתהדרים בהם אלו כבר גימיקים שיווקיים במקרה הטוב וספק אם אינם גורמים לנזק במזיד, אני לא רואה סיבה להבדלים בטיפולים תקופתיים בין יצרני מנועים שונים ברמות טכנולוגיה דומות ובכל מקרה זה לא המקום לחסוך בו.

הטרנספר שלך הוא מסוג טוב, הוא מגיע לנעילה מלאה גם ב HIGH באמצעות משאבת שמן פנימית ודיסקיות חיכוך, תחליף לו שמן, אין שום צורך להחליף את הטרנספר הזה. אם אתה נוסע בחול עם לחץ אוויר מלא בצמיגים אתה מקשה מאד על הרכב.

asafk
28-10-06, 23:42
לגבי מרווחי טיפולים- בהנחה שהטיפול ה"קטן" כולל רק החלפת שמן מנוע ופילטר, ומעבר לזה בדיקה של הרבה דברים אחרים- אם אתה משתמש בשמן סינטטי איכותי, 20 אלף ק"מ או שנה אחת הם המרווח המקסימלי שאני ממליץ עליו, וגם זה אם אתה לא נוסע הרבה באבק/ נסיעות קצרות במהירות נמוכה וכן הלאה- תנאים שגורמים לשמן להזדהם (מאבק ומדלק לא שרוף).

אסף.

אייל67
29-10-06, 20:34
לבדוק מפלסי שמנים בסרנים ולוודא שאין סימני מים.



ניר, ראשית תודה על תשובתך בעניין הורדת הנחיות יצרן.
שנית, "מפלסי שמן בסרנים" - האם כוונתך בדיפרנציאלים ? אם כן, איך בודקים מפלס השמן? הניתן לראות אם מלא באמצעות פתיחת פקק המילוי ? היש דרך נוספת מלבד פתיחת הקייס (שאז כבר מדובר על ריקון והחלפת השמן)?
תודה

אייל67
29-10-06, 20:40
פניתי אליו כמוסך מורשה כדי לבדוק היסטורית טיפולים (אם נעשו ברשת של המוסכים המורשים)
גבי, רק לידיעה (ובטח שלא עמ"נ לגרוע מהמלצות יישור הקו שניתנו), המוסכים המורשים של מכשירי תנועה אינם מחוברים ביניהם ברשת מחשוב, כך שכל מוסך כאמור מסוגל לראות את מה שטופל אצלו, ואצלו בלבד. הדבר נכון גם לגבי המוסך המרכזי.
אייל

abucoral
05-11-06, 21:26
אז אין חשמלאי כמו בלנדרוברים שניתן לראות אצלו את כל ההסטוריה?:-)

-->