התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בעיית חשמל חוזרת בדיפנדר !



עמית דן
27-10-06, 08:16
שלום לכולם.

כבר פעם שנייה שקורה....
המצבר בדיפנדר פורק תוך פרק זמן קצר מאוד !
אתמול הגעתי הביתה בשעה 14:30, חניתי ודוממתי.
בשעה 21:30 התכוננתי לנסוע, אך מכשהגעתי לדיפנדר ראיתי שאין חשמל !
המצבר כנראה מרוקן לחלוטין: אין אפילו את ההיבהוב של המנורה האדומה בקודן !
אין סיכוי שהשארתי אורות דולקים... (שעת צהריים.... ואני לא מדליק אורות ביום כרגע)
גם לא מערכות אחרות ברכב, שרובן אחרי הסוויץ', ואלו שלא- יש עליהן חיווי. (פנסים, קומפרסור...)
השעון נעצר על 16:45 ז"א: תוך שעתיים וקצת התרוקן המצבר !!!
הנסיעה האחרונה הייתה קצרה יחסית: יצאתי מהאוניברסיטה ב-14:00, הדיפנדר הניע כרגיל וללא שוני מבד"כ.
עצרתי בתחנת דלק ע"מ לנפח אוויר בגלגלים לקראת הנסיעה מרכזה בערב.
חיכיתי עם האוטו מונע בערך 15 דקות (זמן תור + זמן ניפוח)
והמשכתי הביתה.

בפעם שעברה שקרה לי, (בערך אותו סיפור מקרה), ניסיתי להניע עם כבלים, אך הם היו דקים מידי ולא הצלחתי,
(מטרופר בנזין- מצבר 45 אמפ')
הבאתי מטען למצברים, שעתיים מחובר לשקע, והניע !
החשמלאי בדק מצבר, טעינה, ולא מצא דבר חריג אז הניח ששכחתי אורות.
(אני בטוח שלא אבל מילא, יכול להיות שאני טועה....)
מאז אני נוסע כך, כאשר אני מודע מאוד לא להשאיר חשמלים באוטו.
המצבר בן 17 חודשים (95 אמפ'), אבל מהבדיקות נראה תקין לחלוטין (כאשר לא מרוקן).

אני אובד עיצות......

עמית

שחף110
27-10-06, 08:41
בצעת בדיקה אם יש צריכת זרם גם כאשר הכל כבוי ע"י אמפרמטר ?

shachar
27-10-06, 09:49
משוה גונב זרם

אזעקה, קודן, מגבר לסטריאו משהו שמחובר לשקע מצית.......

אם אתה לא יכול למדוד זרם כאשר הכל כבוי אתה יכול לנתק את המצב למספר שעות כדי להוריד את החשש שהמצבר פורק לבד. אם בחיבור מחדש המצבר במצב טוב אז תתחיל לנתק צרכנים לא מקוריים

עמית דן
27-10-06, 11:29
חזרתי עכשיו מהחשמלאי.....

המצבר נבדק שוב, בכל הפרמטרים, ונמצא תקין לחלוטין !
אין צריכת מתח כאשר הסוויץ' סגור !!

תזכרו שמדובר בפריקת מצבר מלאה תוך שעתיים ורבע בלבד !!!

לפני יותר משנה שכחתי אורות חניה דלוקים למשך לילה שלם ועדיין האוטו הניע !

נראה לי שרק אורות הדרך יכולים לרוקן מצבר ככה, והם לא דלקו בוודאות !


אשמח לשמוע כיוונים.....

שחף110
27-10-06, 14:57
תראה, אין קסמים. או שהמצבר פגום - או שיש לך מישהו שצורך זרם.

כיצד החשמלאי בדק את צריכת הזרם כשהסוויץ סגור ?

oren13
27-10-06, 21:38
גם אני נתקלתי בבעיה דומה
הריליי של המזגן היה נתפס ופורק את המצבר ב+- שעתיים
מקווה שעזרתי
אורן

זאביק
27-10-06, 23:00
גם אני נתקלתי בבעיה דומה
הריליי של המזגן היה נתפס ופורק את המצבר ב+- שעתיים


בנסיעה או כאשר הרכב מכובה ?
אני שמעתי על מקרה כזה, אבל בנסיעה (כלומר כאשר הרכב מונע), וצריכת הזרם הייתה הרבה יותר גבוהה מהטעינה של האלטרנטור.

חנן-ג'יפולוג
27-10-06, 23:09
אם יש טעינה, ואין צריכת זרם בחניה, והמצבר לא מניע, והמתח על הקטבים שלו נמוך מדי כשאתה פותח סוויץ'/מנסה להתניע, אז המצבר מת, למרות הבדיקות שמראות אחרת.

יוני5
28-10-06, 00:38
היה לי מקרה דומה (מצבר מת כעבור זמן קצר יחסית), הבדיקות של החשמלאי הראו שהמצבר תקין, בדקתי לבד את ריכוז התמיסה והתברר שהוא לא תקין, החלפתי את המצבר וזה סידר את הבעיה.

אם החשמלאי שבדק הוא זה שהתקין לך את המצבר, כנראה שיש לך קודם כל חשמלאי פגום.

יוני5

עמית דן
28-10-06, 09:08
החשמלאי בדק את צריכת הזרם ע"י ניתוק של קוטב אחד (המינוס אם זה חשוב).
הוא חיבר אמפמטר בין הקוטב לנעל...... אין זליגת מתח.

אורן, איך גילית שזה הריליי של המזגן. ספר עוד פרטים.
המזגן אצלי אחרי הסוויץ, אבל נתת לי כיוון , תודה.

יוני, החשמלאי לא מטריד אותי,
המצבר ללא אחריות כבר חודשיים, אז האינטרס שלו הוא דווקא הפוך לא ?
אני אישית ראיתי שהוא בודק חומציות במים... תקינה !
ובלי קשר לעיל, (או שאולי כן) החשמלאי שלי הוא גם חבר קרוב של המשפחה.

kimron
28-10-06, 10:17
חייבת להיות סיבתיות....

תנסה לשחזר מה היה שונה בנסיעה האחרונה משאר הנסיעות שקדמו לה....

הפעלת מזגן\פרוז'קטורים\מצית\מכה מסויימת\סוויצ'\רטיבות

חלונות חשמל\מסך d.v.d \אזעקה \קודן וכו.....

ליאור.

oren13
28-10-06, 21:50
לא היה קל לגלות את הבעיה
בדיקת זליגת מתח חוזרות ונישנות
מיכוון שהבעיה לא היתה כול הזמן
אבל בסוף מצנו זליגת מתח מהרילי
גם שהמגן אחרי הסוויצ' או מקבל מתח כול הזמן
הסוויצ' רק מהפשר הפעלה של המזגן
בהצלחה אורן

oren13
28-10-06, 21:56
עוד דבר
אחרי פעמיים ללא חשמל (מצבר רק)
שמתי עוד מצבר עם חיבור אטומתי אחרי פתיחת הסוויצ'
ללא סוויצ' המצבר השני מנותק
זה עוד סוג של הגדלת האמינות של הרכב

landY
04-11-06, 14:16
1. תבדוק שאין לך פנסים מכוסים שפועלים ואתה לא שם לב.
2. בדיקה נוספת היא האלטרנטור- אם תקין ואם החיבורים שלו מהודקים היטב.
3. האם נעלי הכבל שעל המצבר מהודקות היטב?

עמית דן
04-11-06, 20:31
שלושת הסעיפים הנ"ל נבדקו כבר בפעם הראשונה שקרה....

אין לי פנסים נוספים על הרכב.. (אני מחבר גשר תאורה רק כשאני יוצא מטווח חדרה-גדרה)

האלטרנטור מחובר הייטב והטעינה תקינה (ברור שהכל תקין כשאני נמצא אצל החשמלאי...)

בשתי הפעמים שקרה לי, שיחקתי עם הנעליים.
פירקתי, סובבתי, הזזתי, חיזקתי..... נדה !

כרגע אני מחכה שיקרה עוד פעם (חודש וחצי עברו בין הפעם הראשונה לשנייה),
אם וכאשר יקרה שוב, מתכוון לבצע שתי בדיקות במקום:
הראשונה שוב למצבר - קיצור בנק' שונות לאורך הכבלים הראשיים, מהקטבים והלאה...
השנייה בסטרטר - שמא נתפסו הסולונואידים.

אעדכן בהמשך....

-->